Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sagt noe annet. Han er fantastisk på det, og har målteft til de grader. Men pdd er han ikke i nærheten av å hjelpe laget slik Berbatov gjør, i form av oppbygging og variasjon av spillet.

Skjønner ikkje kvifor alle vil ha vekk profilane som ikkje er gode nok for United.

Det er jo nettopp på grunn av desse spelarane at United har hatt den suksessen dei har.

Om ikkje United hadde hatt spelarar som O'Shea, Fletch, Brown, Hernandez, Valencia, Berbatov, Carrick så hadde aldri dei hatt den suksessen dei har.

Hadde ein hatt eit lag bestående kun av spillere som Rooney og Nani kunne ein sett langt etter noko som helst suksess. Du finn ikkje ein einaste spelar av Rooney sin type, som godtek å bli benka til fordel for andre spelarar. Sist eg sjekka så må ein rotere med meir enn 11 spelarar.

Chelsea sleit jo ein del med for mange verdsstjerner. No har dei balansert dette mykje betre og har eit mykje betre samhald i spelargruppa.

At folk her kan kritisere Chicharito så mykje som dei gjer kan eg rett og slett ikkje skjøna. Han satt ballen i nota jamt og trutt og var ein konstant trussel.

Berbatov scora jo mykje av og til. 5 i ein kamp og 2 hattrickar samt 2 mål mot blackpool.

Då er det 8 mål att utanom dette. Det vil jo sei ein heil del mållause kampar.

Men i motsetning til Hernandez, så bidrar Berbatov stort selv da han ikke scorer.

Lenke til kommentar

Problemet er de dagene han ikke scorer, da har han ingenting å bidra med.

Han er en konstant trussel som forsvaret må ta hensyn til. Spillere fotfølger han fordi de alle vet hva han kan gjøre. Dermed er det mere rom for andre offensive spillere. Sier ikke at Berba ikke har disse kvalitetene samt andre viktige kvaliteter, men sånne spisser gjør en jobb bare med å oppholde seg rundt offsidelinja.

Berbatov fungerer derimot mye bedre som et oppspillspungt. Han kan ta ned høye baller under press fra forsvarere og holde på den, men som jeg sa. Tviler på at han hadde scåret på Hernandez målet hjemme mot Chelsea.

Hmm. Nå er det vel snart englandskamp. Må jo prøve å komme videre fra gruppespillet.

Lenke til kommentar

Berbatov - 22 mål og 6 assists på 2946 min.	105.21 minutter per målpoeng. (ST)
Chicharito - 20 mål og 5 assists på 2636 min.	105.44 minutter per målpoeng. (ST)

Som dere ser så er Berbatov overlegent bedre enn Chicharito. Han har tross alt en hél assist mer. Satt på spissen naturligvis.

Vi slipper faktisk inn i snitt nesten 0,24 FLERE mål (hhv. 0,91 & 1,15) i snitt per kamp (kun PL) med Berbatov på banen kontra Chicharito. Legger man da til at Chicharito spiller de fleste storkampene så ser man jo hvor ille det er.

Lenke til kommentar

Om ikkje United hadde hatt spelarar som O'Shea, Fletch, Brown, Hernandez, Valencia, Berbatov, Carrick så hadde aldri dei hatt den suksessen dei har.

Seriøst? Hva har O'Shea gjort bra noen gang? De andre har iallefall gode kamper nå og da.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Seriøst? Hva har O'Shea gjort bra noen gang? De andre har iallefall gode kamper nå og da.

O´Shea har kunnet kommet inn i hele den defensive delen av laget (inkludert keeper) og gjort en god jobb, samtidig som han har vert ok med å ikke få spille fast. En av våre viktigste spillere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Valencia er blant ligaens beste kanter. Han slår fantastiske innlegg, og kommer til flere i løpet av kampen takket være rykket sitt. Det hadde selvsagt vært flott om han ikke hadde vært lam i venstrebeinet, men han presterer på et høyt nivå. Denne sesongen ble delvis ødelagt av skader, men jeg velger og ikke undervurdere bidraget hans til ligatittelen. Han har dessuten vist både i Wigan og forrige sesong at han er mer enn god nok for United.

O´Shea kan spille i hele forsvaret og på midten. Han gjør alt enkelt, selger seg sjeldent defensivt og er en grei hodespiller. Det er vel også noe av grunnen til at han spiller en god del hvert år. I 08/09 sesongen spilte han stort sett fast hele sesongen, og gjorde høyrebacken til sin. Han er ikke verdens beste spiller, og vet det selv. Det er derfor han, gang på gang sier at han er fornøyd med å spille noen kamper for oss hvert år, fremfor å spille fast for en middelhavsfarer.

Spillere som Valencia og O´Shea er uvurderlige. De er ikke verdens beste spillere (selv om Valencia er blant ligaens beste kanter), men tåler tid på benken. Jeg skulle gjerne hatt verdens beste spillere på banen, og benken, men sist jeg sjekket ønsker ikke slike spillere å sitte på benken. Miljøet i spillergruppen blir vel heller ikke spesielt bedre av sutrere som ikke tåler benken (bla. Tevez).

Lenke til kommentar

Norge U21-England U21 på Marienlyst Stadion

Gjett om jeg tar meg turen for å se på Wellbeck, Cleverley, Jones og Smalling herje med Norge! Ikke ofte jeg får muligheten!

Se England u21 herje? Makan til overvurdert pakk skal du lete lenge etter, til og med verre enn a-landslaget til samme nasjon. Men de kommer sikkert til å slå Norge, ikke at det skal mye til. Noen lange baller opp mot de fysisk overlegene afrikanerne på topp og det er seier.

Forresten, er egentlig Young klar for dere? Har ikke sett at han offisielt er klar, så er dette noe man bare forventer?

Lenke til kommentar

Han blir nok United spiller ja, det har til og med McLeish uttalt. Men han har ikke skrevet under enda (1.juli) og er på ferie i skrivende stund.

-------------------------------Berbatov------------------------------------

--------Young-----------------------------------------Nani---------------

----------------------------------Rooney----------------------------------

------------------------Carrick------------NY---------------------------

Evra---------------Ferdinand----------Vidic----------------Rafael

----------------------------------De Gea----------------------------------

1- Keeper

2-Fletcher

3- Giggs/Anderson

4- Valencia

5- Hernandez

6. P. Jones

7. Chris Smalling

Danny Welbeck kommer også inn i bildet. Mao, vi har masse alternativer allerede.

Park osv ikke på benken engang. Vi har et kjempegrunnlag og trenger imo bare en sentral midbanespiller, så er vi klare til dyst. Jones, Young og De Gea anser jeg som bankers egentlig. I år må vi dessuten bestemme oss for om vi skal satse på Anderson eller ikke.

Sleng inn Modric ved siden av Carrick og du har en tropp som vil se helt uslålig ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...