Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes JEG kan få førsteposten, jeg ;)

40 miller for Sanchez høres veldig mye ut. Spesielt med tanke på at dere kanskje burde vurdere en skikkelig DM? Har hørt at Christian Poulsen er på billigsalg :whistle:

40 mill er for mye for en uferdig spiller. da kan vi like godt gå for Young som andre nevner her. men Sneijder å keeper trengs mest av alt uansett hvordan man vrir å vrenger på det

Lenke til kommentar

Forresten, en liten story.

Møtte en kar her via jobben forleden dag å en ting ledet til en annen og som vanlig var jeg i full snakk om Man Utd (samtaleemnet George Best) da vedkommende, forøvrig en eldre herre som snakket geborkken norsk-engelsk, sier at han har spilt for Man Utd. Jeg begynner å le og sier "jaha, så gøy da" hvorav han faktisk blir litt fornærmet og sier "du ler du" og viser frem et fotballkort han hadde i lommeboka av seg selv (?) - kortet/bildet så ut som det hadde lugget der i hundre år. Han bablet et eller annet om "reserves" og siden jeg ikke kjente igjen fyren ved navn eller utseende går jeg utifra at det var det han mente. Stod ogsåpå kortet at han hadde spilt for oxford og en annen klubb jeg har glemt - var det crystal palace montro? Han var i følge seg selv en av de første utenlandsproffene som spilte i norge og han kom i 1976 (jerv FK Grimstad) som da var backet av uglands rederi.

Det som irriterer meg er at jeg faen ikke klarer å huske navnet og "autografen" (jeg måtte jo være sikker, han virket genuin) er litt kødden å tyde. Tror etternavnet er "Ayre" elns og jeg tipper det var jeremy som var førstenavnet, uten at jeg kan gå god for det. Det er ca fem-seks bokstaver og slutter med en y i alle fall.

Noen som har hørt om noe lignende der nede på vestlandet? Er ikke en lettlurt person så jeg er naturligvis skeptisk, men karn virket sjeldent "autentisk" for å si det slik.

Nettsiden deres snakker om den "engelske perioden" fra midt på 70-tallet, så det kan nok være sant.

1975: "Den engelske perioden" innledes. Douglas Reynolds er den første treneren. Senere følger Geoffrey Hudson (1976), Bryan King (1978-79) og Ian Crawford (1986). Jerv vinner 4. divisjon og rykker opp. Publikumsinteressen stiger til nye nivåer.
Lenke til kommentar

Får ikke sett kampen, men kom gjerne med en liten vurdering av våre gutter etter matchen arch! Forresten så slippes terminlista for årets PL-sesong på fredag klokken 10: Hva ønsker vi med den? Jeg personlig håper på en hjemmekamp på lørdagen, gjerne mot en middelhavsfarer. Dør av skuffelse om vi får en ny mandagsmatch slik som foregående sesong. Er liksom ikke helt det samme føler jeg. Tar også gjerne endel av de tøffe bortekampene tidlig i sesongen samt et fordelaktig juleprogram.

Gleder meg :)

Lenke til kommentar

Nja, er det ikke slik at de første ukene trekkes med engang? Var slik back in the days i alle fall, men mulig jeg tar feil. Type August-sept også 16.00 Lørdag på resten som da fordeles av de ulike tvselskapene senere på sommeren?

Uansett så ser vi hvem vi møter i alle fall.

Lenke til kommentar

Fy flate for ei bøtte med drit Mancienne er. Sjelden ein ser så mykje enkle pasningar som blir bomma så grovt på. Den sentrale midtbana til England har skuffa meg stort i begge kampane dei har spelt. Hadde forventa meir av både Henderson, Rodwell og Mancienne, men det er strengt tatt ingen av dei som har vist noko særleg. Det skal seiast at mykje av det offensive til England er elendig og laget klarar ikkje å halde noko særleg i ballen. Klart mindre possesion mot Spania og har vel mindre enn Ukraina i dag også. Det største problemet ser ut til å vere at det er for lite bevegelse sentralt, noko som fører til at det ikkje er noko rom rundt oppspelspunkta og det altfor ofte blir langpasningar frå stopparane som ikkje har andre alternativ.

Welbeck er litt for usynleg etter min smak og får ikkje til så mykje som han nok gjerne ynskjer. Bør score eit mål i dag på ein gigasjanse, men har ikkje mange sjansar utanom.

Jones og Smalling ser ut til å kunne verte eit sinnsjukt stopparpar. God forståelse, sterke, luftsterke, gode i plasseringane, bra teknikk og bra fart. Nesten farlegare offensivt for England om desse tek med seg ballen gjennom midtbaneleddet enn om midtbanespelarane får den. Begge har nokre fine raid framover som opnar mykje rom lenger opp i bana. Enkelte småfeil ser ein innimellom, men det er ikkje verre enn at det kan lukast bort ganske kjapt. Smalling var England sin beste i første kampen medan Jones mogelegens er den beste mot Ukraina. Til tider litt ivrige framover.

Ingen Cleverley denne kampen, men han var ikkje så god mot Spania som ein gjerne skulle sett han. Mykje jobbing og sliting, nokre gode innlegg, men får ikkje til voldsomt mykje på same måte som resten av midtbana som verkeleg sleit mot eit veldig godt spansk lag.

England som lag imponerer ikkje, med unntak av at dei er stort sett solide bakover. Offensivt er det altfor lite som stemmer og England må slå Tsjekkia i siste kampen for å kome seg vidare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...