Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Som jeg nevnte for en kompis av meg i går: Jeg tror vi hadde slått Real 5-0 i en finale. Barca tror jeg vi taper knapt mot (såkalt overkjøring i norske medier). Her er teorien min:

 

Barca på sitt beste er like gode som United på sitt beste, men Barca har et bedre "normal-nivå" enn United.

United på sitt beste er bedre enn Real på sitt beste, men de er like gode på sitt "normal-nivå".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke dum den, men synes Man Utd har vansker for å ta ut sitt beste nivå i de store kampene. Begynner å bli lenge siden 7-1 over Roma og 4-0 over Arsenal uten Ronaldo.

 

Hadde vært kjempespent på Man Utd vs Real selv. Rangerer lagene på omtrent samme nivå, med Barcelona et lite stykke foran de igjen. Tror finalen kommer til å bli jevn, og håper for all del at den går uten særlig skandaler.

Lenke til kommentar

Noen som har noen ønsker om hvem vi møter i finalen? Hadde sikkert vært større sannsynlighet for å ta trofeet hjem om vi møter Madrid, men samtidig så er vel den største oppnåelsen å slå Barcelona?

 

Alle de som ønsker seg Barca over RM burde blitt lobotomert. Real Madrid var den eneste sjansen vi hadde, men de dreit seg ut i første kamp.

 

Nå blir det nytt nederlag mot Barcelona, med nye Messi-runkinger fra Dæhlie, Sæther og resten av gjengen i Akersgata.

Lenke til kommentar

Hadde ikke spilt noen rolle. Om Arsenal og Liverpool kjempet om plass til europaligaen, hadde jeg kost meg. For min del kunne det like gjerne vært Liverpool som fikk plassen, ettersom det hadde vært nok et slag for Wenger.

Seriøst, Liverpool foran Wenger? Av de andre store managerene i ligaen er det Wenger jeg unner mest suksess (foruten Ferguson selvsagt). Filosofien hans, talentutviklingen og den fornuftige pengebruken er et eksempel til etterfølgelse for alle managere.

 

Skal ærlig innrømme at hadde vi byttet plass på tabellen med Liverpool nå, så hadde jeg vært beinhard Chelsea-supporter de siste rundene. Ville mye heller sett Chelsea ta en overlegen ligatriumf enn å hatt spenning mellom de to lagene til siste runde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvertfall for min del, som Liverpool-supporter, så er det alltid ABU ;) Spesielt siden det står 18-18 (jada, vi har ingen Premier League-titler, og ja, dere har 11 eller noe sånt) i ligamesterskap, så er det kanskje spesielt viktig akkurat i år at det blir ABU. DERFOR gleder jeg meg over at Arsenal slår Manchester United, og DERFOR håper jeg at Chelsea vinner i helgen. Smålig? Ja, men sånn er det nå. Jeg heier på et lag, Manchester United er erkerivalen, og derfor er det Anything But United som gjelder for min del også.

 

(På et mindre nivå: Jeg har også veddet en ølkasse med en kompis som er ManU-supporter om ligagullet havner på Old Trafford eller Anfield denne sesongen. Havner det et annet sted blir det ingen ølkasse. Ganske greit om jeg får drikke den ølla sjøl)

 

Hmm. Jeg fikk ikke ølkassen min jeg

Lenke til kommentar

Messi-runkingen er forsovet grei - han gjør mye fantastisk. Det er Barca-runking som er drepen. "Fantastisk spill" når de triller ballen på egen banehavldel i 30 minutt med jubel fra egne supportere.

 

Liverpool er selvsagt vår største rival, men jeg frykter for tiden Arsenal langt mer enn Liverpool.

Arsenal stilte vel med et lag på 22 og slo oss? Wenger trenger etterhvert en pokal for å vise fansen at det han holder på med bærer frukter, og mitt håp er at de skal bli utålmodig før han smeller sammen et nytt the invincibles.

 

City vil aldri klare seg når fair-play/trade saken slår inn slik de sprer om seg med penger. Chelsea er litt i samme bås som City, men har et langt bedre utgangspunkt. Chelsea har en de eldre nøkkelspillere (Cole, Terry, Lampard, Malouda, Anelka og Drogba). Nå vil sikkert enkelte si at Maouda eller Anelka ikke er nøkkelspillere, men det er en annen sak.

 

Overser glatt at Vidic, Rio, Evra, hele midtbanen og keeper er i samme aldersgruppe++.

Lenke til kommentar

Kan godt hende det er tøv. men som sagt, man vet aldri.

 

- i 2003 møtte vi Røde Stjerne i europacupen, og da spilte vel Vidic fast der. Vi slo dem ut greit over to kamper i hvert fall. husker Hoftun.

 

Vidic spilte jo i Røde Stjerne Beograd på det tidspunktet.

 

Fredrik Winsnes er den eneste i dagens RBK-stall som var på Lerkendal i 1999, og han husker det serbiske brødreparet godt.

Lenke til kommentar

Ikke dum den, men synes Man Utd har vansker for å ta ut sitt beste nivå i de store kampene. Begynner å bli lenge siden 7-1 over Roma og 4-0 over Arsenal uten Ronaldo.

 

Vi tok da vitterlig både Chelsea i år og Ac-milan ifjor med rimlig grei margin.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...