Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke frem til finale mot Barca. Spillerne faller som fluer og spiller uhelbredelig død til dommeren drar frem et kort. I tillegg har de en liten tass som kan være umulig å få has på...

 

 

Vi har da også en liten tass!

 

 

men... Hau, ser mørkt på en evt finale seier mot Barca..

 

Denne kampen blir definitivt avgjort av hvem som har den minste tassen!

Lenke til kommentar

Herregud, håper Pedro, Busquets og Mache får langtidsskader om vi eventuelt skulle møte Barca. Har ikke tålmodighet til å se på det der igjen.

 

El Pathetico.

 

Må jo ikke glemme at hver gang noen fra Barcelona går i bakken og har det "vondt" så står jo resten av spillerene rundt dommeren for å påvirke han.

 

Patetisk fotballkamp i går kveld. Er nå man skulle ha hatt opptak av kampen og hver gang noen prøver å innbille seg at spansk fotball er best så er det bare å rulle film...

 

 

 

Her er det bare å få dratt denne mannen ut i fra pensjonistenes rekker å få han i finalen, så har vi i hverfall en dommer som ingen kødder med.

 

pierluigi_collina_5119.jpg

 

 

En annen ting som irriterer meg noe jævlig er hvor mye de hauser opp Messi etter 0-2 målet, verdens beste, sånt mål har vi aldri sett i CL's historie osv. Noen som husker Fabio i Unitedt kampen, han startet inne på egen banehalvdel og løp ifra og imellom flere Schalke spillere, men det var en dårlig avsluttning som gjorde at det ikke ble noe mer ut av det. Det var så vidt kommentatorene sa noe som helst om situasjonen, se for dere de samme kommentarene og bare at det var Messi det var snakk om og ikke Fabio...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Man får ikke noe creds for "nesten". Hadde Fabio scoret hadde det så klart blitt fokus på det. Ikke så mye som Messi selvsagt, men det er ikke rart når han er en av verdens største stjerner og samtidig har gjort dette gang etter gang fra før. Da er det ekstra spesielt at han gjør det i en semifinale mot erkerival Real Madrid, som jo faktisk har et mye sterkere forsvar enn Schalke.

 

Hvem tror du fikk mest presseoppslag av Wayne Rooney og Pa Modou Kah?

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Har ikke sett hele kampen i går, men jeg synest nå det er urettferdig at media går så hardt ut mot Real. Barca var med på leken de også. Skulle ikke mye til for at spillere låg og vrei seg og det oppsto et enormt press på dommeren. Nani ble jo en amatør i forhold

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Rart. Sitter med inntrykk av at Barcelona blir sett på som den store stygge ulven jeg, mens Real slipper fri. Kanskje det er mer påvirket av forumet. Synes ingen av lagene kom noe godt ut av det igår. Real spiller stygt og Barcelona overdriver og prøver å "hjelpe" dommer.

 

Kanskje du sikter mer mot Mourinho, men der synes jeg faktisk han skal få all kritikken rettet mot han. Han har også lenge gått fri, når han har oppført seg som en idiot.

 

Synes egentlig Alsaker treffer ganske bra. Noe han har hatt for vane å gjøre i det siste.

Lenke til kommentar

Man får ikke noe creds for "nesten". Hadde Fabio scoret hadde det så klart blitt fokus på det. Ikke så mye som Messi selvsagt, men det er ikke rart når han er en av verdens største stjerner og samtidig har gjort dette gang etter gang fra før. Da er det ekstra spesielt at han gjør det i en semifinale mot erkerival Real Madrid, som jo faktisk har et mye sterkere forsvar enn Schalke.

 

Nå så jeg ikke så veldig mye til forsvaret til Real heller når han løp i mellom dem heller, så det går vel ut på det samme. Det jeg skulle fram til var at prestasjonen til Fabio ikke står noe tilbake for Messi sin i gårsdagens kamp frem til punktet hvor det skulle avsluttes, eneste forskjellen er at Messi scoret det gjorde ikke Fabio.

 

Nå snakker jeg heller ikke om presseoppslag etter kampen men om kommentatorene under kampen. Men vi snakker jo selvfølgelig om kommentatorene som satt og gledet seg under kampen til United om at de skulle se de to beste lagene i verden dagen etter...

Lenke til kommentar

Vel. Vi kan se på overskriftene på forsiden av Dagbladet og VG.

 

Real relatert:

Mouriho: - Blir kvalm av å jobbe i en slik fotballverden

- Filming, skuespill og bare tøv. (dette var plasert under et bilde av Mourinho og en fyr i Real drakt)

- Jeg liker ikke å spille sånn, men gjør som treneren sier. (vel, ikke så viktig egentlig)

Barca har satt advokatene sine på Mourinho-sitater

- Jeg blir kvalm over verden vi lever i.

 

Barca Relatert:

Messi ydmyker Real

Barca-fansen i ekstase

Pique: - Real prøvde ikke

 

"Jeg blir kvalm over verden vi lever i" skal Mourinho ha sagt. Vel, sa han dette? Sa han ikke at han hatet å jobbe i en slik fotballverden? Noe som etter min mening er en helt annen påstand.

 

Ingen av tingene er en 100% løgn eller feil, dog jeg synes Barca slipper for lett. Mourinho har vert den han alltid har vert og fortjener pes for det dog man kan gå litt etter Barca også.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Da overser han glatt filmingen hans medspillere dessverre drev på med i går.

Det er ikke en seier for fotballen at man klarer å filme på motspiller et rødt kort. M

Det er ikke en seier for fotballen når en spiller slår mot folk på vei inn i garderoben (Pinto).

 

Jeg synes forøvrig ikke det er en seier for fotballen når man som hovedstrategi går ut for å trille ball på egen banehalvdel.

 

Når det er sagt, taktikken til RM var en farse - og de fortjener all slakt de måtte få av media. Jeg hadde vært skuffet Sogndal-supporter om Sogndal gikk ut på samme måte som RM mot Barcelona...

Lenke til kommentar

Det er ingen som snakker om at Real faktisk spilte litt stygt også da? Det er ikke tilfeldig at Real har fått rødt de siste 5 gangene. Så klart har Barcelonas spillere god på vei hjulpet til, men det er ikke uten grunn at de får muligheten til det.

 

Arbeloa går rett inn i Pedro, Adebayor kommer med 2 armer direkte opp i fjeset på Busquets(?) Pepe kommer med strakt bein og knotter mot Alves og Marcelo tråkker på Pedro. Og dette er bare fra igår.

 

Både Barcelona og Real var veldig ille når det kommer til utenomsportslige ting igår, og sånn sett vinner ikke fotballen på noen måte. Men Barcelona spiller hvertfall fotball og spiller med en ganske lik(litt mer omstendelig) spillestil som f.eks har gitt oss 5-0 over Real Madrid og fyrverkeriet Arsenal - Barcelona ifjor. På den måten seirer fotballen.

Lenke til kommentar

Jeg antar Xavi snakket om den enkeltkampen, og i den kampen tapte fotballen uansett hvem som vant. Heldigvis fikk Messi tryllet litt, slik at kampen ikke var helsvart.

 

Arbeola står nesten i ro (beveger seg 10 cm til siden?), Pedro løper inn i han. Pedro kaster seg og filmer et gult kort på Arbeola. Dommeren løpes ned av 7-8 Barcaspillere, blant annet Valdes løp over halve banen for å si sin mening. Soleklart gult til Valdes, men dommeren tørr ikke ta tak i kampen.

 

Adebayor får vel gult i den situasjonen? Jeg var litt på halv motor etterhvert - jeg kjedet meg og surfet litt samtidig...

 

Pepe sin takling mener jeg er OK gult. Rødt er drøyt, ettersom han åpenbart treffer ball, og bare ball. Det er ikke mot standfoten til Alves, og det er ikke bakfra/rett forfra, men fra siden, slik at faren for skade er minimal.

 

Føler jeg forsvarer RM i hvert innlegg nå - og må legge til at jeg synes det er minst like irriterende at Maria griner et gult kort på Alves etter en dive.

Lenke til kommentar

Adebayor skal få rødt dersom det skal være noe kontinuitet for bevisste slag(slap) fra en spiller. Derfor Drogba ble sendt av banen i Moskva. Arbeloa gjør en bevegelse for å treffe Pedro, og det er ikke tilfeldig. Gult er kanskje strengt, men kjipt av Arbeloa likevel.

 

Hadde akkurat en stor diskusjon rundt om Pepe er rødt eller ikke, men står på at det skal være rødt. Han løfter foten, bruker strakt bein og knotter for å nå ball, samtidig som han vrir seg litt. Er mer som en takling enn et touch for å få med ball.

 

Igjen. Hva hadde folk sagt om Alves hadde blitt skadet og Pepe hadde sluppet rødt? Så klart ser ved å se bortifra at det er Alves det går utover, og at det er "fortjent".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...