Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hey. Ny rekord i kveld. Ingen har gått igjennom CL uten å slippe inn mål borte

 

Haha, syk statistikk. :new_woot:

 

Sykt bra kamp av gutta i dag, men Schalke var overraskende dårlig. Regner med vi ikke får det like lett i Manchester, men det skal litt til for at vi ikke når finalen nå.

 

Satser på at spillet fungerer like bra mot Arsenal. Det ryktes vel at Berbatov skal være skadefri til den kampen, men sånn som det ligger an nå så håper jeg heller Berbatov får sjansen fra start neste onsdag mot Schalke. På søndag - mot Arsenal - vil jeg se store deler av det samme laget som spilte i dag. Kanskje Nani inn og Valencia ut, muligens Ando inn og Giggs ut. Men Hernandez & Rooney må starte og lage kaos i Arsenal-forsvaret.

 

Synd det er så lenge til neste kamp, for i dag var det moro å se United.

Lenke til kommentar

Arsenal er ute uansett. Om United ikke tar det, så er det fordi Chelsea tar oss. Vinner vi mot Arsenal vil jeg si vi nesten har vunnet uansett. U mot Arsenal er også et godt resultat. U mot Arsenal og seier mot Chelsea - og resten av året kan brukes til å hvile spillere til CL... =)

Lenke til kommentar

Arsenal er ferdige. Ikke bare pga at de nå må ta igjen både oss og Chelsea, men fordi den fotballen de produserer for tiden er for dårlig. Jeg tror ligaen avgjøres neste helg. Da Chelsea ikke klarer å slå oss. Kampen i helga er ikke like viktig.

 

Tjernås mener kveldens CL kamp er historiens største kamp mellom Barca og Real. Store ord

 

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10084850

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Ser det er delte meninger blant United-supporterne om dette i kamptråden, men jeg tar det her siden det ikke er alle som leser den tråden.

 

Frekk som jeg er, antar jeg at vi ikke kaster bort 2-0 ledelsen vår. Ingen slår oss på Old Trafford, i hvert fall ikke med to mål. Når skjedde det sist liksom? Pool i 09? Uansett, hvem håper vi på som motstander i finalen? For min del er det Real. Er lei Barca-runkingen. Uansett hvor i fotballverdenen man går, så er det kun Barca man hører om. Barca, Barca, Barca. Tidenes beste spiller, tidenes beste lag, tidenes mest underholdende fotball, blablabla etc. Blir jo gal av å høre det!

 

Hva med Manchester United? Laget som (forhåpentligvis) har vært med i tre av de siste fire CL-finalene. I samme tidsrom har Barca bare vært i én finale, muligens to om de kommer seg dit i år. Faktisk, på de siste 15 sesongene har katalanerne bare vært i to finaler. Jeg skjønner at United anno 2011 er langtifra det beste Fergie har fått til, men vi får likevel med oss resultater. Seks poeng foran neste lag i ligaen, to matchballer i lomma. I Europa slapp vi ikke ett eneste mål bort, og er nå godt på vei mot en ny finale. Media er media, men likevel, hvorfor så mye fokus på Barca hele tida? For all del, det herligste er jo å være underdog/avskrevet for så og motbevise hele verden. Men et sted burde grensen gå, med Barca ut av mesterligaen burde dette "verdens beste"-pratet roe seg ned. I hvert fall for noen måneder. :)

 

Real er en kjøpeklubb, men de bruker egne penger (i større grad enn City/Chelsea) så jeg hater dem ikke. Dessuten har jo flere United-ikoner (nei, ikke Heinze) havnet i Real, kan ikke mislike klubben av den grunn. Unner uansett Ronaldo mer suksess enn Messi. Har lenge lurt på når Ronaldo kom til å få en kamp mot oss. 28. mai på Wembley mot klubben som gjorde han til verdens beste høres bra ut, gjør det ikke? :wee:

 

Så, hvem håper dere på? Barcelona eller Real?

Endret av Latias
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Real bruker egne penger?

 

bull to the shit. Real madrid har et astronomisk lån fra nasjonalbanken i Madrid. Madrid har altid "vært" spania's klubb, og har levd på store fordeler fra dette i mange år. Dette ble iallefall spesielt merket under Franco sin tid. De har fått like mye eksterne midler som både City og Chelsea, så å si det er egne penger er piss.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Drømmesituasjon for meg blir at Real Madrid når finalen, og slår dere der etter Alonso scorer fra egen midtbanehalvdel på overtid. Videre feirer han ved å rekke opp hånda og vise fem fingre til United-fansen. ;)

 

Men tror faktisk dere vinner CL i år uavhengig av motstander, gudene vet at dere har vinnerviljen til det.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Real bruker egne penger?

 

bull to the shit. Real madrid har et astronomisk lån fra nasjonalbanken i Madrid. Madrid har altid "vært" spania's klubb, og har levd på store fordeler fra dette i mange år. Dette ble iallefall spesielt merket under Franco sin tid. De har fått like mye eksterne midler som både City og Chelsea, så å si det er egne penger er piss.

 

Helt feil, les deg opp før du sprer løgner rundt til folk som ikke vet hva som er sant eller ikke. Bankene som Madrid tok opp lån før å sikre seg Kaka, Ronaldo osv i 09 var forresten fra Barcelona.

Lenke til kommentar

Så Perez sine penger er Real Madrid sine penger? :roll:

 

Seriøst, du kan ikke noe om hva du prater om. Så bare slutt med det. Real Madrid er i likhet med Manchester United og Barcelona de klubbene som tjener mest penger, har den største historien, flest fans, osv. Pengene som blir brukt har klubbene selv tjent inn selv. Etter et halvt år hadde man solgt Ronaldo nr 9 drakter for 100 millioner euro. Så kan du tenke litt hvordan ellers man tjener penger. SOm f.eks at man får inn 50% av de private reklamekontraktene som spillerne har.

 

Og mens du er på jordet kan du jo komme med at Real Madrid solgte treningsandlegget til kommunen for å så å kjøpe det tilbake for 1 euro. For det er jo like sant som det som du ellers har kommet med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Real Madrid Francos klubb? Hvor har du det ifra, Shurger? Franco hadde i utgangspunktet store problemer med å erobre Madrid, til tross for kraftig bombing og beleiring. Madrid ble på mange måter symbolet for motstanden mot fascismen. I tillegg ble store deler av styret i Real Madrid drept(kommunister og sosialister, tro det eller ei). Til og med klubbpresidenten - en republikaner(mao gruppen som kjempet mot Franco) ble tatt til fange, og mannen som tok over, Antonio Ortega ble likvidert. Real Madrids stadion på den tid ble bombet, pokalene ble stjålet m.m Det er sant at Franco brukte RM som et PR-verktøy, men at det gagnet RM som klubb er en helt annen sak. Franco tjente langt mer ved å assosieres med Madrid enn motsatt. Franco var på langt nær noen fotballinteressert mann - det går også frem av historiebøkene. Det er sant at Santiago Bernabéu Yeste(mannen som bygget opp igjen klubben etter den spanske borgerkrigen) søkte om pengestøtte fra Franco, men ingenting tyder på at han fikk det.

 

Hva slags interesse skulle forresten Franco ha av å bombe stadionet samt stjele pokalene til klubben "sin"? Det gir ingen mening. Det at Madrid ble så store etter den spanske borgerkrigen henger vel så mye sammen med Di Stéfano(som en digresjon hevder Barca-supportere at Di Stéfano ble "stjålet" av Madrid, selv om det strengt tatt var deres inkompetente ledelse som var grunnen) bærebjelken i laget som vant 5 EC-titler på rappen. At Barcelona led mer enn Madrid er ikke til å legge skjul på, men det man ofte 'glemmer' er at Franco reddet Barcelona(ironisk nok) fra konkurs på starten av 60-tallet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...