Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, så dette i går. Lista over nominerte til (PFA) PoTY. Hvor er Berbatov? Hvor er Nani? Hårreisende at Parker, Adam og Nasri/Bale er foran dem i køen i en nominasjon. Og før Maefteda poengterer det, så syns jeg ikke Parker er en dårlig nominasjon. Bare at han (i likhet med de andre) er bak Nani. Målpoeng har ikke alt å si, men det gir en liten pekepinn på at noe er galt.

Tevez: 14 mål (uten straffer, 19 med) på 30 kamper

Berbatov 20 mål på 28 kamper.

Samtidig har vel Nasri samme antall mål som Nani, men FEMTEN (!!) assist mindre. Bale har to mål og tretten assist mindre. I samme åndedrett kommer jeg med en potensiell brannfakkel: Årets mest oppskrytte spiller i PL: Gareth Bale.

PFA Player of the Year:

Samir Nasri

Gareth Bale

Nemanja Vidic

Scott Parker

Carlos Tevez

Charlie Adam

Nani er derimot kåra til årets unge spiller, haha! Her må jo Nani vinne, men siden han er 24 år, så syns jeg det er helt på sin plass at Wilshere vinner (om han gjør det). Strålende sesong, dominerende, debut på landslaget, kjernekar.

PFA Young Player of the Year:

Gareth Bale

Samir Nasri

Nani

Jack Wilshere

Joe Hart

Seamus Coleman

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss, veldig morro for Parker, og det er jo litt fortjent også, selv om Nani, som du sier, har vært bedre. Nå er ikke jeg sikker på hvem som er best av Parker og Adam da, men det blir bare spekulasjoner. Bale har vel ikke vært noe særlig etter jul, og har dabbet veldig av, og også til en mindre grad Nasri.

Tevez og Vidic er de to spillerne der som har prestert på et høyest nivå, samtidig som de har vært stabile. Vidic har dog imponert meg såpass mye, at jeg synes han fortjener prisen.

Er det samme prisen Ryan Giggs fikk for 2 år siden?

Lenke til kommentar

Er det samme prisen Ryan Giggs fikk for 2 år siden?

Tror ikke det. Giggs fikk vel "Footballers player of the year", eller hva den prisen nå heter. Han ble altså stemt frem av spillerne i PL. Faktisk første gang han vant en individuell pris.

Lenke til kommentar
Samtidig har vel Nasri samme antall mål som Nani, men FEMTEN (!!) assist mindre. Bale har to mål og tretten assist mindre. I samme åndedrett kommer jeg med en potensiell brannfakkel: Årets mest oppskrytte spiller i PL: Gareth Bale.

Helt fuckings utrolig. Nasri og Bale har ikke vært i nærheten av nivået til Nani. Kan ikke skjønne hva de gjør på den listen.

Når det gjelder Bale ligger nok deler av hypen i hans plutselige gjennombrudd, det at han er så ung og at fortsatt kan forbedre seg mye. Jeg er egentlig enig i at dette har gått litt vel langt, samtidig som jeg tror han kan bli en enorm spiller hvis han klarer å prestere litt jevnere. Han er veldig god allerede, og har ikke akkurat mye erfaring som ving på toppnivå.

Lenke til kommentar

Bale får vel også ekstra omtale i Champions League, og har vært ekstremt god der. Selv om det ikke burde ha noe å si for en PFA pris, så har det sikkert spilt en liten rolle.

Hvilke 6 ville dere tatt med?

Nemanja Vidic

Carlos Tevez

Nani

Jack Wilshere

Scott Parker

Leighton Baines

Synes Wilshere har vært bedre og jevnere enn Nasri, Baines har vært ligaens beste back og bidratt med fantastiske 14 målpoeng fra backposisjon. Nani som vi har vært inne på, hadde en like bra start som Nani/Bale, men har også vært bedre etter jul. Scott Parker er vel ingen overraskelse fra min side, selv om det er flere andre spillere som kanskje har vært bedre(dog ikke viktigere imo).

Lenke til kommentar

Når det gjelder Bale ligger nok deler av hypen i hans plutselige gjennombrudd, det at han er så ung og at fortsatt kan forbedre seg mye. Jeg er egentlig enig i at dette har gått litt vel langt, samtidig som jeg tror han kan bli en enorm spiller hvis han klarer å prestere litt jevnere. Han er veldig god allerede, og har ikke akkurat mye erfaring som ving på toppnivå.

For å ikke si CL-sesongen hans. Hat-tricket hans, at han spiller i en av de "mindre" klubbene, at han ser nogenlunde sympatisk ut, duellen hans mot Maicon (som har en veldig stor stjerne i media). Bale har ikke vært mer stabil enn datasystemet til NSB. Toppnivået (brilliant, men for å dra enda en sammenligning: Ikke bedre enn Valencia) er herlig, men han er milevis fra en årets spiller pris. Min topp 6. Vrient, men nesten identisk Maefteda sin.

Nani

Vidic

Wilshere/Parker

Tevez

Baines

Hart

Adam v Parker så vinner Parker med hestehoder for min del.

Lenke til kommentar

Fantastisk liste... Og ja, faen, på tide at noen sa det Niko: Bale er oppskrytt av rang. Nani har vært MYE bedre enn waliseren denne sesongen, men PFA ville vel ikke at United skulle vinne for femte år på rad? Alt som er britisk og som kan sparke en ball er "verdens beste"

At Hernandez ikke engang er nominert som årets unge spiller sier bare hvor useriøs kåringen er. Kun Wilshere kan måle seg og jeg er tilbøyelig til å la hobbiten få prisen. Men Coleman? Narr meg til å le, den gråeste fotballspilleren nord for ekvator.

Edit: Å hva med bautaen Chris Smalling? Har jo vært en sensasjon for oss.

James Robson: "Til alle som sier FA er snille med MUFC.. To røde kort, tre straffer mot, fem kampers karantene for Fergie og to kampers karantene for Rooney siden 1. mars."

Endret av Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...