Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Ett poeng til nå så vinner jeg en tusenlapp i et veddemål med en kompis. :)

Får den ikke helt enda siden det fremdeles er en teoretisk mulighet for at Liverpool kan havne foran på tabellen.

Ikke vær for sikker. Jeg venter fremdeles på en kasse øl

Jeg synes forøvrig at det har vert temmelig lite salg av bjørneskinn denne sesongen. Folk har hodt seg i skinnet og vert avventende.

Mange lag ender på betydelig mindre poeng enn forrige sesong, noe som får meg til å tro at det er PL som viser styrke og ikke topplagene som har blitt dårligere

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fuck off til alle som skriver "Gratulerer med gullet" osv.

Hør

Langt og lenge igjen, men denne runden gav oss luft til lagene bak. Et poengtap til på Arsenal, mens vi tar alle tre, så er det slutt for Gunners. Har vi 6p eller mer når vi gjester Emirates i slutten av mnd er det gjort, da vinner vi.

Forresten påfallende å se hvor mye bedre Rooney er med Valencia på banen. Ble en assist på tanksen i dag også å gjett til hvem... Berba-Nani vs Rooney-Valencia

Lenke til kommentar

Det begynner å se bra ut med tanke på ligagull nr 19 nå. :)

Fantastisk at både Arsenal og Chelsea gikk på hver sitt poengtap i dag. The Gunners har hatt en bra sesong så langt, men tror fort det blir 3. plass på dem nå. Når dem ikke klarer å slå Blackburn hjemme på Emirates, da tror jeg Fabregas & co kommer til å slite i de siste kampene. (Blackpool, Liverpool, Tottenham, Bolton, Man.Utd, Stoke, Aston Villa og Fulham)

United har Fulham på OT noe som skal være en grei seier. Newcastle på St. James er i utgangspunktet en tøff bortekamp, men klubben har mistet Carroll og i dag fikk Kevin Nolan sitt 10. gule kort for sesongen som gjør at han må stå over mot oss. Dette skal være to seiere, men så har vi Everton hjemme på OT, Arsenal på Emirates og Chelsea på OT. Jeg tror det avgjøres i disse kampene.

Jeg sliter med å se hvordan vi skal drite oss ut nå, men det kan selvfølgelg skje. Vi får bare ta en kamp av gangen, men det ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Det var make or break igår hvertfall. Hadde vi tapt ville Chelsea og Arsenal vunnet, vi serverte dem et pskyologisk nyrespark med å komme tilbake igår. Jeg tror dette var kampen som vant oss ligagullet, med det sier jeg ikke at man skal ta det forgitt at vi får det. Det er likevel kampen vi kanskje kan se tilbake på å si det. At Rooney i tillegg putter tre er vel kanskje vel så viktig som de tre poengene. Får vi han i skikkelig form nå i innspurten, vel da har jeg håp for mer enn bare ligaen.

Tungen på liga-vektskåla er likevel Valencia i mine øyne, åpner opp angrepet vårt enormt. Og gir Nani større rom. I mangel på kreativitet på midten er det sårt nødvendig med de to i våre store kamper. Jeg er ikke den største fan av Valencia, han har sine begrensninger. Det er likevel herlig å ha han tilbake for å ta litt av byrden til Nani. Og måten han skled gjennom forsvaret til West ham igår har jeg savnet, tempo og enorm styrke.

Lenke til kommentar

Det som er "greia" med Valencia er ikke bare evnen han har til å komme til innlegg ect. Det er hans evne til å være en "vegg" i det oppspillsfasen, samt et lodd å smelle ballen ut på slik at vi kommer oss ut av forsvar. Han trekker aldri innover uten ball, noe som strekker motstanderlagene enormt. Nani feks er mer overalt på banen, noe som gjør ham uforutsigbar både for motstandere og medspillere.

En kamp der jeg tror vi får se hvor viktig Valencia er, er til onsdag. United med Valencia på brua kommer til å skape hodebry og gi typer som Rooney langt mer frihet og troa på å storme inn i boksen. Når Nani har ballen blir Rooney en tilskuer, når Val har den går han instinktivt mot mål. Merk dere dette neste gang enten Val eller Naners har ballen.

Kampen i går var så enormt viktigt at jeg knapt finner superlativene. Jeg tror det var den vanskligste kampen (foruten Arsenal i ligafinalen) vi hadde igjen og nå går vi inn i de siste syv med de tre forestående alle vinnbare. Fulham hjemme i neste, et Newcastle som har tapt seg borte om to uker - en tirsdagskamp, før Everton kommer på besøk. Nå er vi i tllegg på vei mot noe som ligner form og Rio, Fletcher, Anderson mfl er på vei tilbake fra skade. Vinner vi våre neste tre i ligaen, er det "bare" 4 kamper igjen og det inkluderer hjemme mot Blackpool i siste runde - årets enkleste kamp og et underpari Blackburn borte. I tillegg nekter jeg å tro at Chelsea eller Arsenal vinner alle sine kamper.

Tar aldri noe for gitt, det kommer jeg aldri til å gjøre, men vi har tidenes sjanse til å klare det nå. Av de gjennværende har jeg de tre neste som de viktigste.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det går an å bagatellisere en tabelltopp med at motstanderne har vært svake/ustablie/whatever. Tabelltopp er tabelltopp, man er fortsatt best, og etter 38 kamper er det det som teller, ikke hvem motstanderne er og hvordan de har prestert.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

http://fotball.aftenposten.no/england/article196895.ece#xtor=RSS-3

Enda mere kritikk

Likte spesielt at vi kommer til å vinne fordi motstanderene har vert for ustabile. Hvilken tittel som noen gang har vert vunnet er ikke blitt vunnet pga motstanderene var for ustabile?

Merkelig uttalelse at United har hanglet seg til og snudd kamp etter kamp i år. Det har da for første gang vært stikk motsatt, at ledelse har snudd til uavgjort/tap i mange flere kamper.

Lenke til kommentar

Det eneste negative med Valencia som jeg finner er at han stortsett alltid verger seg mot å bruke venstre foten, med noen unntak som i går. Samt at han ikke feirer når han Scorer men det er bagatell. En av de aller viktigste vi har i troppen!

Han vegrer seg ikke, han kan ikke bruke den. Min teori er at det er en protese.

Lenke til kommentar

Haha, jeg fniste litt av den.

Tenkte det samme flere ganger i går, at hans manglende venstreben er et problem. Han skar ofte inn i banen til venstre for Bridge, som forøvrig er utter crap, men der spillere som Nani og Ronaldo hadde skutt med venstre må Valencia vende andre veien igjen. Men bevares, jeg synes egentlig Valencia var en av de beste i går. Blir spennende å se han mot en venstreback som ikke her totatlt ubrukelig.

Lenke til kommentar

Det eneste negative med Valencia som jeg finner er at han stortsett alltid verger seg mot å bruke venstre foten, med noen unntak som i går. Samt at han ikke feirer når han Scorer men det er bagatell. En av de aller viktigste vi har i troppen!

Han vegrer seg ikke, han kan ikke bruke den. Min teori er at det er en protese.

Når han konsekvent legger den over på høyre foten hver gang han har den på venstre så kaller jeg det å verge seg :p Men han gjør det opp med den syke høyra`n

Lenke til kommentar

Det er skremmende å se hvor svake vi er defensivt for tiden. Uten Ferdinand fremstår vi som en middelmådighet bakover, og det hjelper ikke veldig mye på at vi har en altfor lite mobil midtbane når ikke Anderson spiller.

United har ikke imponert voldsomt i år, men vi leder ligaen, og det kan vi takke Berbatov, Chicharito, Nani, Rooney, VdS og Vidic for, i første omgang. Angriperne våre har vært gode og effektive, mens Van der Sar og Vidic har vært strålende bakover. Evra har vært svak, midtbanen har vært VELDIG svak, og de squadplayerne våre har, med enkelte unntak (les: Smalling og Park) levert under pari.

Jeg har INGEN tro på at vi vinner The Treble i år (ikke at det var noe jeg forventet på forhånd heller), og kampen mot City kan bli fryktelig tøff. Heldigvis roter de andre topplagene det like mye til for seg selv som vi har gjort i perioder.

Det lukter et sånn midt på treet fortjent ligagull, og FA-cupen kan vi fort vinne om vi har marginene på vår side. Men uten Ferdinand og muligens Van der Sar mot Chelsea, lukter det noe sånt som 3-0 til hjemmelaget på Stamford Bridge. For forsvarsspillet mot West Ham var tidvis horribelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...