Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Antagelse: statistikken gjelder fra og med 2006/07-sesongen (veldig sannsynlig) og tre fjerdedeler ut i 2010/11-sesongen (som vil si 28,5 kamper ut i sesongen, med andre ord ikke så mye feil).

post-8544-0-07578700-1300892092_thumb.png

Her ser man at Torres er den beste måltyven. Fabregas er i en klasse for seg selv når det er snakk om assist, for en tilrettelegger! De to nevnte herrer er nesten i en klasse for seg selv, iallfall Fabregas.

Forskjellen på Berbatov i Tottenham og Man Utd er ikke så veldig stor mtp. målpoeng (0,70 per kamp mot 0,64 per kamp). Det er likevel en smule overraskende siden han nå spiller på et bedre lag som skårer flere mål. Samtidig ser vi at han skårer flere mål per kamp i United enn i Tottenham, mens assistratioen har gått motsatt vei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske interessant å ta med kamper spilt også da. Berbatov har spilt klart flere kamper av de i toppen der.

1. Rooney: 118 på 145 kamper.		0.814
2. Berbatov: 110 på 161 kamper.	        0.683
3. Lampard: 109 på 149 kamper.	        0.732
4. Drogba: 108 på 136 kamper.		0.794
5. Fabregas: 97 på 139 kamper.		0.698
6. Tevez: 95 på 147 kamper		0.646
7. Gerrard: 87 på 155 kamper.		0.561
8. Van Persie: 81 på 96 kamper.		0.844
9. Torres: 81 på 97 kamper.	        0.835

@Hoff: Berbatov i Spurs vs. United sesong-for-sesong. Det er ikke før i år han har vært oppe på "Spurs-høyder", og fortsetter han kan han klare ny pers i målpoeng.

Dimitar Berbatov 2006/07 (Spurs): 12 mål, 11 assists.	23 MP.
Dimitar Berbatov 2007/08 (Spurs): 15 mål, 11 assists.	26 MP.
Dimitar Berbatov 2008/09 (United): 9 mål, 10 assists.	19 MP.
Dimitar Berbatov 2009/10 (United): 12 mål, 7 assists.	19 MP.
Dimitar Berbatov 2010/11 (United): 20 mål, 3 assists.	23 MP.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig liker jeg bedre per sesong i stedet for per kamp når man snakker om en såpass lang tidsperiode. For all del, det er interessant å få med antall kamper også, men om man er mye skadet bør det reflekteres i statistikken.

Kamper per sesong:

1. Rooney:       30,5  80,3%
2. Berbatov:     33,9  89,2%
3. Lampard:      31,4  82,5%
4. Drogba:       28,6  75,3%
5. Fabregas:     29,3  77,0%
6. Tevez:        30,9  81,4%
7. Gerrard:      32,6  85,9%
8. Van Persie:   20,2  53,2%
9. Torres:       25,9  68,1%

Ikke overraskende er det RvP som er Mr. Porselen. Torres på en god andreplass. Helt vilt at RvP bare har vært tilgjengelig i drøyt halvparten av kampene over en periode på nesten 5 år.

Endret av KjellV
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig liker jeg bedre per sesong i stedet for per kamp når man snakker om en såpass lang tidsperiode. For all del, det er interessant å få med antall kamper også, men om man er mye skadet bør det reflekteres i statistikken.

Forsåvidt enig, jeg hadde opprinnelig quoten til Game i innlegget mitt så det var egentlig ikke ment som et svar til deg. Jeg antar at kamper spilt blir mer å rette seg etter ifall av lengre skadeavbrekk (beinbrudd etc) og/eller evt. utenomsportslige eventer.

Jeg kom forresten på en mann som mangler på lista - Anelka.

10/11: 35 kamper -  6 mål,  4 assists.
09/10: 32 kamper - 11 mål, 10 assists.
08/09: 37 kamper - 19 mål,  7 assists.
07/08: 33 kamper - 11 mål,  8 assists.
06/07: 23 kamper - 11 mål,  7 assists.
Totalt: 58 mål og 36 assists (94 MP) på 160 kamper (0.588).

Red.: Darren Bent har forresten 80 målpoeng på 157 kamper (0.51 per kamp) for de som måtte lure.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig, jeg hadde opprinnelig quoten til Game i innlegget mitt så det var egentlig ikke ment som et svar til deg.

Var med på den :) Kommentaren min kom egentlig bare for å begrunne hvorfor jeg gikk for sesonger i stedet for kamper, altså for å få bakt inn skadeavbrekk.

Bra å få med Anelka. En liten notis er at han i 2007/08-sesongen hadde 18 kamper og 10 mål for Bolton før han gikk til Chelsea og fikk 14 kamper og 1 mål resten av sesongen.

Lenke til kommentar

Urelatert til den siste tids diskusjoner; jeg så nettopp sesong-DVDen fra 98/99. Gåsehudfrekvensen i den videoen kan aldri matches noensinne, fy faen for en sesong. Arsenal i FAC-semi, Juventus, Inter, Tottenham i seriefinalen og selvfølgelig Bayern. Det er lenge siden jeg har sett kamper som er så forbanna nervepirrende.

La forøvrig merke til at dommerne, og spesielt Elleray, var like ræva da som de er nå.

Lenke til kommentar

Satser på en tidlig bursdagsgave fra United da.

EDIT: Kompis som er NUFC supporter har bursdag den 18., jeg har den 20. :D

Oj svarte, 19.april, hm..

Gratulerer på forhånd med bursdagen siden jeg sannsynligvis ikke er i stand til å skrive her den 20.april. Den 19.april legger jeg ut på langtur (ned til Hamar, kanskje 40-50 mil) og sist jeg fulgte med på kamp via iPhone (mot Blackburn) holdt jeg på å kjøre av veien ved flere anledninger (og det i kjent terreng!!). Hardt liv vi lever. :wee:

Lenke til kommentar

Schmeichel hadde stort sett et langt bedre forsvar foran seg. Befinner seg mer på motstanderens banehalvdel enn sin egen, Irwin stakk kun frem for å dunke inn straffer.

Vidic er kanskje den beste midtstopperen vi har hatt, og sammen med Rio sannsynligvis det beste paret, men Rio spiller jo mindre enn Brown...

Stam, Bruce, Pallister, Berg og Johnsen var alle glimrende midtstoppere, men Rio og Vidic er outstanding.

Parker var en bauta, og Neville var verdensklasse ut over 90-tallet. Jeg digger Schmeichel, men jeg mener VdS er en bedre keeper, om man tar forsvaret i bedraktning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

VDS er nok fortsatt verdens beste når det gjelder å dirigere forsvaret og å bidra til trygghet bakover. Egenskaper som er de viktigste for en United-keeper. Som ren skuddstopper finnes det nok bedre, selv om han glimter til med noen syke redninger fra tid til annen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...