Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PL 2006-2011 målpoeng

1. Rooney 118 (71 goals + 47 assists)

2. Berbatov 110 (68 + 42)

3. Lampard 109 (61 + 48)

4. Drogba 108 (71 + 37)

5. Fabregas 97 (30 + 67)

6. Tevez 95 (67 + 28)

7. Gerrard 87 (47 + 40)

8. v. Persie 81 ( 49 + 32)

9. Torres 81 (65 + 16, 07/08-10/11))

Intressant at Berbatov ligger så høyt på listene, "kun" 8 poeng bak Rooney.

Lenke til kommentar

Listen gjelder bare spillere som er aktive i PL pr i dag og jeg undres på om det ikke bare er spillere fra toppklubbene som er inkludert. Kilden er pl.com og innholdet er selektert av en bruker på redcafe.net.

Postet den for å synliggjøre Berba sin målpoeng-ratio, som er langt bedre enn jeg antok. Jeg legger ikke allverden i tallene, men de er unektelig overaskende og derav intressant lesning :)

Lenke til kommentar

Greit nok at Rooney er en bedre på å sette opp lagkamerater enn Torres, men du må da også tenke litt. Han har en, eller en og halv mindre sesong der en Rooney samtidig som han har tilbringt mye tid på behandlingsbordet. Kjeks som faen. Liker ikke fyren, gjorde det heller ikke når han var i Liverpool men han er en jævla god fotballspiller. Rooney og Berbatov kosta også totalt over £50 mill, selv om begge var under £50mill så var de langt ifra noen billige spillere. Torres kommer nok aldri til å bli verdt £50 mill, men klikker han i Chelsea slik han gjorde i Pool så er han ikke langt unna.

Lenke til kommentar

Klart skader må tas med i bildet, men det gjør ikke det faktum at jeg foretrekker Rooney og Berbatov foran Torres noe mindre, snarere tvert i mot. Som du sier; han er en kjeks. Latterlig at folk på det nivået ikke får bukt med skader, men det er nå en gang slik. Det gjelder forøvrig spillere fra eget lag også. (Les forrige setning som Hargreaves.)

Lenke til kommentar

Synes nå det er litt skummelt at lampard, Fabregas og Gerrard er på den lista, mens våre midtbanespillere glimrer med sitt fravær. Forøvrig postitivt av Berba og Rooney.

Enkelt og greit fordi Fletcher, Carrick, Anderson og Gibson er middelmådige drittspillere, mens de du nevnte er kvalitetsspillere i verdensklassen.

Lenke til kommentar

I følge wikipedia:

Målratio/antall kamper:

Lampard - 0.3313

Gerrard - 0.2170

Fabregas - 0.1690

Anderson - 0.0147

At Anderson har spilt 10% av kampene (vet ikke hvem du tar de 10 prosentene fra, men likevel) skulle ikke ha så mye å si. Snittet taler vel for seg selv.

Anderson kan ikke måle seg på målratio, men igjen, United spiller fotball på et annet vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...