Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Stakkars TomHel må ha god hukommelse. Eg har jo ikkje skrive eit morgoninnlegg (moroninnlegg om det vert skrive tidleg nok) på år og dag, men det huskar du? Hjelpes for eit inntrykk eg kan gjere på folk. Og sidan eg først vart minna på morgoninnlegga, så kan eg vel kanskje freiste å auke den tragisk lave mengda nynorsk som brukarane her inne vert utsette for med endå eit. Det kan hende det ender opp som formiddagsinnlegg forresten, men det får heller gå sidan det er laurdag. Kaffikoppen er full, traktaren har meir og frukosten er skammeleg. Alt ligg til rette for litt dissekering av situasjonen rundt vår alles kjære fotballklubb. (Om du ikkje føler deg truffen av "vår alles kjære fotballklubb", så er det ikkje naudsynt for deg å lese vidare.)

Archanios prøvar seg på eit lite morgoninnlegg i RedCafé:

Vi skriver i dag 19. mars, Tippeligasesongen starta rekordtidleg i går, med ei United-legende på benken og eit tidlegare United-talent på bana. For begge vart kampen ei ganske traurig forestilling utover i andreomgangen og neppe den starten nokon av dei ynskte seg i heimkome til norsk fotball. Akkurat norsk fotball skal eg ellers la ligge, om enn med ei betraktning om at det er godt at Premier League sesongen framleis har nokre månadar igjen, for nivåforskjellane er stort sett skremmande store.

At United skal møte Bolton seinare i dag pregar naturleg nok mediebiletet rundt United i engelske medier. Ei av dei noko meir overraskane sakene for min del er nyhendene som vert rapportert både av Daily Mail og Manchester Evening News om at Owen Sickbay Hargreaves er på veg tilbake og er i trening. Daily mail går faktisk så langt som å hevde at han kan kome til å få ein plass i startoppstillinga mot Bolton, som høgreback i vårt svært skadeprega forsvar. MEN melder også at Anderson er på veg tilbake og ikkje har så mykje igjen før han kan vere tilbake på midtbana. Sjølv er eg dessverre skeptisk til kor mykje mr Hargreaves vil kunne klare å tilføre før han eventuelt må byttast ut igjen, om han skulle få sjansen. For min del ser eg heller litt negativt på sjansane for ein vellukka tilbakekomst, så får eg heller verte positivt overraska om han skulle klare å kvitte seg med skadene sine.

Sesongen vår til no har vore ei mildt sagt forvirrande affære. Vi har førsteplassen i serien (likt med Arsenal om dei vinner hengekampen sin) med ni kampar igjen, vi er i semifinalen i FA-cupen, skal møte Chelsea i kvartfinalen i CL og har kanskje spelt tre eller fire kampar opp mot potensialet til laget i løpet av heile sesongen. Om laget held fram med det til tider svake spelet som har vorte levert, så kan det ende med at vi står igjen med berre Community Shield når sesongen er over. For å vinne ligagullet denne sesongen, så kan vi fort måtte vinne sju av dei siste ni kampane, i tillegg til at vi truleg må ha poeng borte mot Arsenal for å sikre oss at dei ikkje kan gå forbi. Om United skal klare det må ein gjere noko med spelet som vert prestert på bortebane. Det har vore vår store akilleshæl denne sesongen og vi har allereie mista altfor mange poeng på reisene våre. Når vi i tillegg har store skadeproblemer og då spesielt i forsvaret som har vore vår einaste lagdel som har prestert på eit nokonlunde jamnt nivå, så seier det seg sjølv at det ikkje vil vere enkelt å hente Premier League-trofeet tilbake til Old Trafford. Om alt skulle klaffe framover, så har vi 16 kampar igjen av sesongen. Uansett kva resultatet skulle verte, ingenting, seriegull, dobbel eller trippel, så vil det vere ein sesong der United ikkje har prestert på det nivået som vi ynskjer at dei skal prestere og behovet for å hente inne forsterkingar i fleire lagdelar er tydeleg for dei aller fleste. Nokre spelarar er nok ferdige i klubben etter sesongen og Sjefen har allereie varsla at det må handlast når vi kjem til sommaren. Eg håpar at vi ender opp med å hente talentfulle spelarar som allereie er etablerte på eit høgt nivå. Eg har sjølvsagt ingenting imot å hente spelarar som Chicharito når ein ser kva han har tilført laget, men vi har gjerne brukt litt for mykje pengar på talent som ingen kjenner til, eller som aldri har bevist noko på eit høgt nok nivå og som heller ikkje klarar å tilføre oss noko frå sin inntreden i klubben. Eg set stor pris på at Ferguson helst vil kjøpe ganske unge spelarar, men eg ynskjer meg eit par spelarar som i tillegg til å vere nokonlunde unge også kan tilføre oss det lille ekstra med ein gong.

Akkurat no er eg svært spent på kva lag vi vil komme til å stille med mot Bolton i ettermiddag. Med såpass mange forsvarsspelarar ute, så kan det verte meir spanande mot naboane enn det ville vorte med fullt mannskap. Bolton har etterkvart fått inn mykje kvalitet offensivt og med endå ein nykomponert forsvarsfirer så spørs det om det er nok med heimebanefordel i denne kampen. No går United - Bolton frå 06/07 på PL1, så eg får sette meg ned med den som førebuing til kampen seinare i dag. Morgoninnlegget vart litt kort i dag, men då klarar de kanskje å kome gjennom det.

Keep the red flag flying high, cos Man United will never die

• Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TomHel: Håper du finner igjen lysten til å skrive her igjen, du har vært savnet. Bra insj med tråd til forslaget mitt, jeg kommer til å skrive litt i tråden din når jeg får tid. Har årets første feltdag, så dette blir et kort svar. Ellers må jeg bare si at jeg satte stor pris på PM'en jeg fikk av deg for litt siden, takk for den :)

Lenke til kommentar

Oh holy fuck. Jeg eier ikke rettskriving med litt promille i blodet.

Uansett, jeg står noenlunde for det jeg sa igår. Kvaliteten kan godt stige innad på forumet, men problemet er jo at det er mange nye brukere, som meg feks, som ikke har langt på nærhet like mye peiling på fotball som dere, og heller kommer her for å få et utløp for følelser avogtil og diskutere triviele ting. Jeg diskuterer ikke taktikk med diverse brukere her inne, da får jeg smikk på pung som faen.

Ha en god dag videre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

TomHel: Håper du finner igjen lysten til å skrive her igjen, du har vært savnet. Bra insj med tråd til forslaget mitt, jeg kommer til å skrive litt i tråden din når jeg får tid. Har årets første feltdag, så dette blir et kort svar. Ellers må jeg bare si at jeg satte stor pris på PM'en jeg fikk av deg for litt siden, takk for den :)

Tiden vil vise hva jeg får, om den ikke kommer så håper jeg ihvertfall at jeg hjelper noen andre til å få lysten tilbake. Se der ja, hadde visst fått svar.. Skjønner meg ikke helt på meldingssystemet.

Uansett, jeg står noenlunde for det jeg sa igår. Kvaliteten kan godt stige innad på forumet, men problemet er jo at det er mange nye brukere, som meg feks, som ikke har langt på nærhet like mye peiling på fotball som dere, og heller kommer her for å få et utløp for følelser avogtil og diskutere triviele ting. Jeg diskuterer ikke taktikk med diverse brukere her inne, da får jeg smikk på pung som faen.

Vet ikke hva pretensiøs betyr, men du er sikkert en kuk :)Tror du har misforstått hva jeg ville frem til igår. At hadde promille gjorde muligens innlegget mer aggresivt enn du mente så jeg velger å forholde meg avbalansert. Om du ikke har opplevd forumet for 2-3 år siden så er det kanskje litt vanskelig å forestille seg hvordan det var. Forøvrig også godt mulig at det er en illusjon og at jeg bare husker de gode minnene. Sålenge du bidrar til diskusjoner så skal jeg på ingen måte klage (mer enn vanlig) på om det er en god eller dårlig diskusjon. Det er heller ingen som mener at alle skal være venner. Tvert imot så må det bare være ampert og aggresivt her for min del. Det eneste jeg ber om er i mangel på bedre definisjon: mer kvalitet. Det med at niko var krass var (et mislykka) forsøk på ironi. Ang The Hoff og Jotun så mener jeg at begge to spicer forumet og ønsker ingen av dem 56k modem. Du misforstår også at jeg kun etterlyser de fotballfaglig sterke. Tviler på at du er noe dårlig på fotball, spesielt mtp at det er din lidenskap. Jeg fikk/får titt og ofte en smekk på pungen og måtte gi meg, men morsomt uansett. Diskuter med cellene du har blitt tildelt sier nå jeg.

Fantastisk arch. De pleide å komme i perfekt sendetid mens jeg venter på å gå opp til bussen, i akkurat passe lengde. Sikkert derfor de brant seg fast som en morgenvane. La de komme!

Ellers herlig med 3p i dag, fikk bare sett 2. omg pga båtførerkurs. Vi styrte kampen uten å komme til de gigantiske sjansene. Det vanlige var et par skuddforsøk av Nani signert sug, + et par farlige. Nå må vi få Valencia i form så fort som mulig. Ellers fantastisk at Arsenal avga poeng. Rekker ikke skrive så mye mer i kveld, må lese siden det er eksamen i morgen. Ha en god kveld.

Lenke til kommentar

Ser at TomHel klager på kvaliteten her inne. Og jeg er igrunn enig, mye av lysten min til å skrive her og ellers på forumet har sunket drastisk det siste året! Gamle kvalitetsbrukere byttes med fjortiser og unger som forsøpler forumet. Heldigvis er jo noen av de gamle her fortsatt, men denne tråden var veldig bra før. Og nå er det mer forumkafè for Unitedsupportere.

Konklusjon: Kamptråder og egen kattegori har skadet denne tråden drastisk! Back to the old days, hvor vi bare skrev i denne tråden. Ting var så mye bedre da!

Lenke til kommentar

Har "bare" vært her halvannet år og synes kvaliteten, eller fraværet av kvalitet i innleggene er akkurat det samme nå som da. Selv orker jeg sjelden å gå inn i diskusjoner lenger. Fører bare med seg irritasjon, mens man svært, svært sjelden får man noe konstruktivt ut av det og man lærer noe nytt (eller lærer andre noe).

Er hovedsakelig her inne fordi det er mennesker med følelser for fotball, grei måte å få med seg både "vanlige" nyheter og uvanlige "nyheter" som media ikke plukker opp. Nylig er jo et eksempel med treningstrøya til Balotelli.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Er hovedsakelig her inne fordi det er mennesker med følelser for fotball, grei måte å få med seg både "vanlige" nyheter og uvanlige "nyheter" som media ikke plukker opp. Nylig er jo et eksempel med treningstrøya til Balotelli.

Der ja. Akkurat slik eg tenker.

Mine fotballkunnskaper er begrenset til supporter. Og eg later ikke som eg er bedre heller. Artig å lære av andre folk som har spilt selv og som kan mer om fotball. Det legger til nye aspekter til det å følge et fotballag.

Forventer ikke noe stort filosofisk øyeblikk når eg logger meg inn på diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva pretensiøs betyr, men du er sikkert en kuk :)Tror du har misforstått hva jeg ville frem til igår. At hadde promille gjorde muligens innlegget mer aggresivt enn du mente så jeg velger å forholde meg avbalansert. Om du ikke har opplevd forumet for 2-3 år siden så er det kanskje litt vanskelig å forestille seg hvordan det var. Forøvrig også godt mulig at det er en illusjon og at jeg bare husker de gode minnene. Sålenge du bidrar til diskusjoner så skal jeg på ingen måte klage (mer enn vanlig) på om det er en god eller dårlig diskusjon. Det er heller ingen som mener at alle skal være venner. Tvert imot så må det bare være ampert og aggresivt her for min del. Det eneste jeg ber om er i mangel på bedre definisjon: mer kvalitet. Det med at niko var krass var (et mislykka) forsøk på ironi. Ang The Hoff og Jotun så mener jeg at begge to spicer forumet og ønsker ingen av dem 56k modem. Du misforstår også at jeg kun etterlyser de fotballfaglig sterke. Tviler på at du er noe dårlig på fotball, spesielt mtp at det er din lidenskap. Jeg fikk/får titt og ofte en smekk på pungen og måtte gi meg, men morsomt uansett. Diskuter med cellene du har blitt tildelt sier nå jeg.

Fornuftig innlegg sånn egentlig. Jeg var nok litt hissig på grøten idet jeg posta mitt forrige svar til deg, men jeg mente ikke noe vondt. Jeg kan forstå poenget ditt, og jeg forstår også at du har et annet forhold til forumet enn det jeg har. For det finnes mange brukere med god kunnskap her inne, men det siste året har det sunket med antall kvalitetsposter fra dem, det kan jeg være enig i. Ironi funker skjeldent over internett, spesielt når en er full så ikke rart jeg misforstå det du skrev om Niko. Jeg kan fint diskutere i en "kvalitets" diskusjon her på forumet, og jeg liker det når det skjer, selv om jeg som oftest blir eid, men jeg forstår også hvorfor det antallet har sunket det siste året. Mange nye brukere, alt går ikke på en tråd og mange har blitt mindre aktive. Men samtidig så har opprettelsen av PL forumet hatt positive endringer. Vi har fått inn folk som skjeldent viste fjeset sitt her før, feks Necromanceren fra Newcastle, Maefteda og Teipball. Som alle heier på litt mindre lag, og som sannsynligvis ikke hadde postet her så mye vis ikke. Det finnes også mange andre brukere som har kommet pga denne kategorien, det er bare disse 3 som er mest aktive føler jeg, så andre må ikke føle seg utelatt.

For meg ligger ikke løsninga i å fjerne kategoriene å gå tilbake til en tråd. Selv om denne her ofte virker som om den har et helt annet tema enn fotball til tider er det også pga folk begynner å bli litt mer sammensveisa her, også pga man har kamptråder. Det som for meg hadde vært den største forbedringa på kvaliteten på innleggene her hadde vært om mod hadde gjort jobben sin og fjerna trolla faktisk. For folk bruker unødvendig mye tid på å svare dem, samtidig som de er overalt og svært få orker å gå inn i diskusjon når de vet at trolla kommer og ødelegger den uansett. Det har vel hovedsaklig blitt den største forandringen etter de nye kategoriene kom, da svært få gidder å trolle en eller to tråder konstant, men å trolle en hel kategori er noe annet.

Nå rabler jeg igjen, prater om ting jeg ikke forstår som om jeg forstår dem(pretensiøst ;) ) , og jeg har en deilig biff middag ventende på meg. Så jeg får gå. Håper du forstår sånn noenlunde hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Carroll er ikke scouser.

Ellers enig, skal ikke ta ting du sier seriøst.

-----------------------

Vil forøvrig skryte av Welbeck idag, var konstant trussel på kanten sammen med Gyan. Håper han lånes ut neste sesong også

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...