Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Synes også det er lite respektfullt av Nani å ignorere Carra etterpå, men kan vel i grunn forstå han.

Hvorfor skal Nani være programforpliktet til å godta en unnskyldning fra en person som akkurat har kvestet ham?

Nå skrev ikke jeg at han var programforpliktet til det, men takk for at du legger ordene i munnen min. Som sagt så forstår jeg at Nani ikke gjør det. Jeg mener nå i hvert fall at når noen viser såpass med selvinnsikt som Carragher har gjort etter situasjonen, så godtar man unnskyldningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt enig. Særlig mtp. at det er Carragher det er snakk om. Carragher er en stopper av den gamle skolen som spiller tøft, men i utgangspunktet vil jeg ikke kalle han en stygg spiller på linje med f.eks Terry. Problemet hans er vel at han er blitt for treg stakkars, og da skjer slike ting som på søndag.

Men på den andre siden, det er lov å være forbanna når man har nesten blitt brekt leggen på. Og særlig mtp. hvor gjennomført ræv publikum på Anfield var (bue ut en spiller på vei ut på båre), så kan man vel si at Carragher "fikk som fortjent"?

Lenke til kommentar

Nå skrev ikke jeg at han var programforpliktet til det, men takk for at du legger ordene i munnen min. Som sagt så forstår jeg at Nani ikke gjør det. Jeg mener nå i hvert fall at når noen viser såpass med selvinnsikt som Carragher har gjort etter situasjonen, så godtar man unnskyldningen.

Du skriver også at det er respektløst å ikke godta unnskyldningen fra Carragher. Du forstår hvorfor Nani ikke godtar unnskyldningen, hvorfor er det da respektløst? Man godtar unnskyldningen eller bir sett på som respektløs = programforpliktet til å godta unnskyldningen i min bok.

Jeg skjønner ikke hvorfor Nani er respektløs som ikke godtar en unnskyldning av mannen som akkurat kvestet ham. Hjelper det på Nanis skade? Er det fordi "alle skal være venner" Nani bør godta unnskyldningen?

Lenke til kommentar

Ja da var det bare til å gratulere Arsenal med ligagullet nå som Nani er ute. Vi kommer til å bli slaktet av Arsenal. Snakker vi Fletcher på vingen og Gibson og Scholes på sentralt? Haha det er på lik linje med et Championshiplags midtbane.

De har jo spilt mye mer underholdende enn oss uansett så det er vel ikke ufortjent.

Lenke til kommentar

Du skriver også at det er respektløst å ikke godta unnskyldningen fra Carragher. Du forstår hvorfor Nani ikke godtar unnskyldningen, hvorfor er det da respektløst? Man godtar unnskyldningen eller bir sett på som respektløs = programforpliktet til å godta unnskyldningen i min bok.

Jeg skjønner ikke hvorfor Nani er respektløs som ikke godtar en unnskyldning av mannen som akkurat kvestet ham. Hjelper det på Nanis skade? Er det fordi "alle skal være venner" Nani bør godta unnskyldningen?

Kan vel trekke fram Eduardo som et eksempel. Karrieren hans ble ødelagt (mer eller mindre) av taklingen til Taylor. Han sa at han ikke var bitter på Taylor etc. Det synes jeg er stort gjort. Formulerte meg vel litt rart her, men poenget mitt er at jeg ikke får nevneverdig mer respekt for Nani, når han oppfører seg slik. Ikke at det var uventet.

Og for at det ikke skal bli noen misforståelser, så mener jeg ikke Nani er en douche som ikke godtar unnskyldningen momentant. Mener heller at det ville gitt meg et bedre inntrykk av Nani om han hadde gjort det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel trekke fram Eduardo som et eksempel. Karrieren hans ble ødelagt (mer eller mindre) av taklingen til Taylor. Han sa at han ikke var bitter på Taylor etc. Det synes jeg er stort gjort. Formulerte meg vel litt rart her, men poenget mitt er at jeg ikke får nevneverdig mer respekt for Nani, når han oppfører seg slik. Ikke at det var uventet.

Og for at det ikke skal bli noen misforståelser, så mener jeg ikke Nani er en douche som ikke godtar unnskyldningen momentant. Mener heller at det ville gitt meg et bedre inntrykk av Nani om han hadde gjort det.

Jeg ser iallfall ingen problemer med at Nani ikke godtar unnskyldningen. Han har akkurat blitt alvorlig skadet av Carragher, og han er ikke på noen måte nødt til å tilgi sin overfallsmann.

Det er også en smule fantasisk at folk klager på Nani etter at han fikk foten sin åpnet opp av en grise"takling".

Det er mine $0,02.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Blir vel heller Hernandez på kanten? Ingen dårlig back-up det, akkurat.

Hernandez på kant? Du er syk, mann

Er det ikke der han spilte mot Liverpool, da? Kant i en 4-3-3-formasjon?

Nei, han spilte på topp i 4-4-2 med Rooney på venstrekant.

Lenke til kommentar

Ja da var det bare til å gratulere Arsenal med ligagullet nå som Nani er ute. Vi kommer til å bli slaktet av Arsenal. Snakker vi Fletcher på vingen og Gibson og Scholes på sentralt?

Har vi solgt Carrick eller er det en annen grunn til at du velger Gibson foran?

Lenke til kommentar

Ja da var det bare til å gratulere Arsenal med ligagullet nå som Nani er ute. Vi kommer til å bli slaktet av Arsenal. Snakker vi Fletcher på vingen og Gibson og Scholes på sentralt?

Har vi solgt Carrick eller er det en annen grunn til at du velger Gibson foran?

Er vel av den enkle grunn at han velger å være pessimist i et hvert tilfelle.

Lenke til kommentar

Bare jeg som føler at Gibson nesten har vært den beste midtbane-spilleren for oss i det siste? :p

Deprimerende egentlig å tenke på at Carrick og Fletcher har fått nye kontrakter. På topp er de gode, men de har vært for dårlige denne sesongen. Burde jobba mer for nye kontrakter. Føler meg sikker på at Fletch slår tilbake, men Carrick er nok over-the-top tror jeg. Vi må bare få igang Fletcher og Anderson. De to er de som har best fremtidsutsikter akkurat nå. Scholes blir kanskje èn sesong til, Carrick blir ut kontrakten. Hargreaves trengs nesten ikke nevnes. Så har vi Cleverly... Blir spennende å se om han kan ta steget fra Wigan til United.

Lenke til kommentar

Rødt kort til Rafael, uten tvil. Dog ser man på bildene så går Carra helt klart inn i taklingen for å ta ut mann, mens Rafael hele tiden har øyne på ballen. Blir bare frustrert over hvor mange om prøver å bagatellisere taklingen til Carra i forhold til Rafael sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Considering this country’s press are still talking about Wayne Rooney’s elbow on James McCarthy, we’re entitled to be surprised that so little has been made of Jamie Carragher’s assault on Nani yesterday.

It was reported in The Telegraph this week that Mark Clattenburg asked both Rooney and McCarthy what happened two weeks ago, with the Wigan player failing to mention that he had been elbowed by Rooney, instead saying that he was fine.

I’m sure when Nani was showing Phil Dowd the blood dripping down his leg and the gauged out hole made by Carragher’s boot, he wasn’t telling him that he was fine. Steven Gerrard was shouting at Nani to get up whilst Carragher continued to protest his innocence.

Just like the red card David Luiz should have been shown on Tuesday was largely ignored by the press, the lengthy ban Carragher should have received on top of a red card has had a sentence or two in today’s press.

Apart from in an article written by James Lawton for The Independent, It’s a scandal that Carragher will get away with his assault on Nani. This is by no means an arse kissing session, making United out to be perfect angels who were robbed on Sunday, rather an honest account of what happened, something pretty much every other journalist has failed to do today, with them far more concerned with Sir Alex Ferguson’s decision not to speak to them again.

Some of the best bits: At the end of a week of refereeing controversy it was that Jamie Carragher was merely given a yellow card for a tackle on Nani so sickening, so dangerous, that it rendered more farcical than ever the insistence of the football authorities that they cannot revisit extreme cases of negligence, irresponsibility or – let’s not fail to explore the full range of possibilities in this case – outright failure of nerve by a match official.

Phil Dowd was close at hand, was surrounded by protesting United players and Liverpool captain Steven Gerrard – who appeared to be suggesting that his team-mate was not guilty of one of the worst fouls to disfigure any ground in recent memory – and then administered two yellow cards, one to Carragher, still protesting his innocence, and the other to Edwin van der Sar, incredulous that a tackle of such crude violence could elicit such a mild punishment.

Sometimes you have to despair of the inability of football to police itself – and of those who watch it to separate their tribal instincts from the evidence of their own eyes.

We had another example of this after an incident that followed hard on the Carragher tackle when Rafael, United’s young Brazilian full-back, was yellow-carded for a tackle on Lucas, a moment after the latter’s team-mate Maxi Rodriguez had come at him thigh-level.

Rafael was inflamed, no doubt, and his tackle was reckless – but his feet were low, unlike Carragher’s, whose boot hit Nani’s standing leg shin-high – and Lucas was unscathed. However, this did not prevent Rafael being booed relentlessly through the rest of the match.

Some will say Nani’s notoriety in the play-acting department worked against his outrage and that of his team-mates – especially when he got to his feet to join in the protests before falling again – but you didn’t have to be a drama critic to detect authenticity in his tears and his shock or, as United’s most threatening player, his departure on a stretcher. Sometimes there really is a wolf in the grounds and yesterday his name was Carragher.

This may offend some Merseyside sensitivities – and we all know what a sterling professional Carragher has been down the years – but you had to be living on another planet not to be revolted by this piece of action. Nani wasn’t tackled – he was, in effect, assaulted – and we can re-run the film a thousands times without a softening of that verdict.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...