Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

"Gary nærmer seg," beroliget SAF den fremmøtte pressen. "Han har trent godt, og i neste uke håper jeg å kunne sikte ham inn på en eller annen kamp. Den påfølgende uken har vi reservelagsoppgjøret mot Liverpool; det kunne ha passet fint i forhold til å få ham tilbake i kampsituasjon," sa United-manageren.

 

Regnar med at Neville er tilbake og førstelagsaktuell om to til tre veker. Viktig når han har vore så lenge ute at han kan ta det rolig.. Ellers kan det jo gå på trynet, og det vil vi vel helst ikkje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet historien/meningen i logoen til Man Utd?

Jeg mener den røde djevelen med gaffelen og skipet i bakgrunnen?

 

Jeg fant ingenting om dette på United.no (Man Utd.no) sine sider,der var det bare info om spillere,trenere og merittlister og slikt.....

 

Blir glad for svar!  :)

9591684[/snapback]

 

Wiki:

 

The Manchester United crest has been altered on a few occasions, but the basic form remains similar. The badge is derived from the crest of the city of Manchester. The devil on the club badge stems from the club's nickname "The Red Devils", which was adopted in the early 1960s after Matt Busby heard it in reference to the red-shirted Salford rugby league side.[35] By the end of the 1960s, the devil had started to be included on club programmes and scarves, before it was finally incorporated into the club badge in 1970, holding its unmistakable trident. In 1998, the badge was once again redesigned, this time removing the words "Football Club".[36] This move was met with opposition from some supporters, who viewed it as a move away from the club's footballing roots and more into the business side of the game.

 

 

 

Til glede for gamle Giggs fans, da får vi forhåpentligvis se gamle Giggs slå Sir Bobby Charltons rekord i antall kamper for United...

Men jeg tror han klarer det alt i år uannsett :)

Lenke til kommentar
Manx 

Wiki:

 

The Manchester United crest has been altered on a few occasions, but the basic form remains similar. The badge is derived from the crest of the city of Manchester. The devil on the club badge stems from the club's nickname "The Red Devils", which was adopted in the early 1960s after Matt Busby heard it in reference to the red-shirted Salford rugby league side.[35] By the end of the 1960s, the devil had started to be included on club programmes and scarves, before it was finally incorporated into the club badge in 1970, holding its unmistakable trident. In 1998, the badge was once again redesigned, this time removing the words "Football Club".[36] This move was met with opposition from some supporters, who viewed it as a move away from the club's footballing roots and more into the business side of the game.

 

 

Takk så mye for svar! :)

Endret av naits81
Lenke til kommentar
Hva er det med folk, og ikke skjønne at supportere er en del av laget... :nei:

9599888[/snapback]

 

Det er vel heller tvilsomt at United i hele tatt vet hvem personen er. Det å omtale seg som en del av et engelsk lag er vel litt drøyt, spør du meg. "Vi" får heller være uenige om det. :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker også dette utrykket, og mange andre millioner tør jeg påstå, ser ikke noe problem idet når man er supporter og elsker et lag.

9599933[/snapback]

 

Så dersom jeg har sterke følelsesmessige linker til Dostojevskij og Tarkovskij er det greit at jeg omtaler dem som "vi", at vi hadde en god litterær stund her om dagen? Altså, jeg synes det hele blir latterlig. Med all respekt til supportere av United (som jeg selv også er), men hvor går grensa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...