Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Ble overrasket over laguttaket, hadde forventet et semi B-preget lag. Men siden Ferguson "makset" laget ble jeg mer overrasket over at Evans startet kampen på bekostning av Smalling. Smalling - Vidic komplementerer hverandre mye bedre enn Evans - Vidic, i tillegg til at Smalling er (i hvert fall for øyeblikket) en bedre spiller enn Evans.

 

Kan ikke se for meg en annen back-firer enn Rafael - Smalling - Vidic - Evra mot City.

 

Ikke mange lyspunkt i dag, men synes Nani var god kampen igjennom, men slet naturligvis i og med at midtbanen rundt han var røv. Ellers var Vidic og Evra gode.

 

 

Edit: Hva skjer med at folk skifter nick og profilbilde i hytt og gevær?

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.youtube.com/watch?v=vZWGp-AI3-c&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=meILJSQuH3g&feature=related

 

The Flowers of Manchester

 

One cold and bitter Thursday in Munich, Germany

Eight great football stalwarts conceded victory

Eight men will never play again who met destruction there

The flowers of English football, the flowers of Manchester

 

Matt Busby's boys were flying, returning form Belgrade

This great United family, all masters of their trade

The pilots of the aircraft, the skipper Captain Thain

Three times they tried to take off and twice turned back again

 

The third time down the runway disaster followed close

There was slush upon that runway and the aircraft never rose

It ploughed into the marshy ground, it broke, it overturned

And eight of the team were killed as the blazing wreckage burned

 

Roger Byrne and Tommy Taylor who were capped for England's side

And Ireland's Billy Whelan and England's Geoff Bent died

Mark Jones and Eddie Colman, and David Pegg also

They all lost their lives as it ploughed on through the snow

 

Big Duncan he went too with an injury to his brain

And Ireland's brave Jack Blanchflower will never play again

The great Matt Busby lay there, the father of this team

Three long months passed by before he saw his team again

 

The trainer, coach and secretary, and a member of the crew

Also eight sporting journalists who with United flew

And one of them was Big Swifty who we shall ne'er forget

The finest English keeper that ever graced a net

 

Oh England's finest football team, its record truly great

Its proud successes mocked at by a cruel turn of fate

Eight men will never play again who met destruction there

The flowers of English football, the flowers of Manchester

 

Lest we forget

 

http://www.youtube.com/watch?v=S0hhagR2BAY

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Ser dere har hatt fest i kamptråden uten meg :(

 

Forresten årsverste, Wolves er like elendig som oss. At vi taper er kun et produkt av at det er helt håpløst det som skjer på midten. Evans og Fletcher bør faen gå dypt inn i seg selv og finne ut hvor de vil. Så mange elendig prestasjoner i det siste at det snart er tribunen.

 

Anderson og Hernandez fra start neste kamp, ellers så skjønner jeg ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg beveger meg inn på farlig territorium nå, men jeg lurer på hvorfor så mange av dere stadig vekk sier at dere mista seriegullet takket være dommerfeil i chelseakampen? Samtidig som mange kritiserer Arsenal supportere for å være sytete?

 

Og om dommeren var god eller dårlig: såvidt jeg husker det var Drogbra i offside da han scorte, ja - men Macheda reduserte da med hånda?

Endret av Urmaker
Lenke til kommentar

Om du ikke klarer å se at begge deres matchvinnende scoringer er som følge av dommerfeil, vel da er diskusjongrunnlaget ikke tilstede :)

 

Drogba i offside og et feilaktig idømt frispark som toppes med at Drogba vinner en duell med Brown åpenbart med tøffere midler enn det som er lovlig. Derfor sier vi det. Om du er uenig i noe av det, vel du om det. Det er likevel derfor enkelte sier det, så da har jeg svart på spørsmålet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg beveger meg inn på farlig territorium nå, men jeg lurer på hvorfor så mange av dere stadig vekk sier at dere mista seriegullet takket være dommerfeil i chelseakampen? Samtidig som mange kritiserer Arsenal supportere for å være sytete?

 

Og om dommeren var god eller dårlig: såvidt jeg husker det var Drogbra i offside da han scorte, ja - men Macheda reduserte da med hånda?

Det var bare den ene kampen. Den andre kampen mot Chelsea tapte vi med ett mål selv om vi var best (det var vi i begge kampene). Der var det flere viktige dommeravgjørelser mot oss. Vi skulle blant annet hatt en straffe og Rooney skulle vært alene med keeper (feilaktig offside). Mulig jeg blander sammen kampene men i en av de scoret Chelsea etter et frispark de ikke skulle fått.

 

Dessuten var det en del flere kamper der vi tapte på dommeravgjørelser og der Chelsea tok poeng grunnet det samme. Det var veldig stang ut i fjor med dommerne, og det kostet oss seriegullet.

 

Hvis du sikter til Newcastle-kampen i går blir det feil å klage på dommeren siden det gikk begge veier.

Lenke til kommentar

Bah, sure druer i går, men dette er en støyt jeg har sett komme, så er ikke overveiende skuffa.

 

Minst 5-6 mann (inkludert de to som legger opp) må ut i sommer. Jonny Evans, Hargy, Gibson, Obertan og Owen bør være bankers ferdig. Flecher har bevist sin nytteverdi tidligere, Carrick delvis det samme, så disse gir jeg the benefit of the doubt i en sesong til. Ny venstrekant inn, to nye sentrale midtbanespillere, og en ny backup stopper er minimum.

Lenke til kommentar

Jeg vet jeg beveger meg inn på farlig territorium nå, men jeg lurer på hvorfor så mange av dere stadig vekk sier at dere mista seriegullet takket være dommerfeil i chelseakampen? Samtidig som mange kritiserer Arsenal supportere for å være sytete?

 

Og om dommeren var god eller dårlig: såvidt jeg husker det var Drogbra i offside da han scorte, ja - men Macheda reduserte da med hånda?

 

Du skal ha takk for at du spurte på en pen måte :)

 

Vel. En ting som ble diskutert en del er målet i denne kampen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=PvcWTBdvjCw

 

Hva synes du?

 

I hjemmekampen er det temmelig mye som hendte. Og det kommer vel mye an på hvordan man ser det. Det var mange gale dommeravgjørelser i viktige øyeblikk.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Bah, sure druer i går, men dette er en støyt jeg har sett komme, så er ikke overveiende skuffa.

 

Minst 5-6 mann (inkludert de to som legger opp) må ut i sommer. Jonny Evans, Hargy, Gibson, Obertan og Owen bør være bankers ferdig. Flecher har bevist sin nytteverdi tidligere, Carrick delvis det samme, så disse gir jeg the benefit of the doubt i en sesong til. Ny venstrekant inn, to nye sentrale midtbanespillere, og en ny backup stopper er minimum.

 

Jeg skal ikke kritisere handlestrategi og spille litt på lag i dette svaret.

 

Skal vi inn med to sentrale midtbanespillere så må mere enn Gibson ut. Vi vet ikke om Scholes tar en sesong til enda. Vi må ha spilletid å tilby de nye spillerene og da må kanksje Anderson ut.

 

Evans har hatt en dårlig sesong men har hatt mange veldig gode kamper også. Det var ikke så lenge siden at det var temmelig stor enighet i at Evans burde prioriteres foran Rio. Jeg synes ikke vi skal dømme han for mye.

 

Personlig vil jeg ha en backup for Carrick inn. Et duellsterk og pasningssikker sentral midtbanemann.

 

Men jeg skal gi deg rett i en ting angående den sentrale midtbanen. Selv om vi bøtter inn med mål så er det veldig lite mål fra midtbanen sentralt. Der er vi svake.

Lenke til kommentar

Det var den kampen óg, ja. Husker det målet. Og ja, det var offside. Jeg trodde man snakket om kampen i april alene. Synes uansett det er litt rart å skylde på dommerfeil for at man ikke vant seriegullet. Både i et par spesifikke kamper, og i sesongen som helhet. Slik jeg forstår det gjøres begge delene?

Lenke til kommentar

Det var den kampen óg, ja. Husker det målet. Og ja, det var offside. Jeg trodde man snakket om kampen i april alene. Synes uansett det er litt rart å skylde på dommerfeil for at man ikke vant seriegullet. Både i et par spesifikke kamper, og i sesongen som helhet. Slik jeg forstår det gjøres begge delene?

 

Joda. Det er da også det. Men man blir gjerne litt irritabel når man føler man blir bortdømt i begge kampene og havner et poeng bak servinneren. Slikt tærer på humøret.

 

Men den store helheten sier jo at dommerfeil gjevner seg ut i ligaer.

Lenke til kommentar

Det var den kampen óg, ja. Husker det målet. Og ja, det var offside. Jeg trodde man snakket om kampen i april alene. Synes uansett det er litt rart å skylde på dommerfeil for at man ikke vant seriegullet. Både i et par spesifikke kamper, og i sesongen som helhet. Slik jeg forstår det gjøres begge delene?

Det ble til slutt en avgjørende faktor i en veldig jevn sesong. Synes ikke det er rart å påpeke at vi nærmest utvilsomt hadde vunnet serien i fjor med en del poeng hvis det ikke var for dommerne.

 

Men noen ganger har man uflaks, det får man bare akseptere. Det har sikkert vært noen jevne år der vi har vunnet av samme grunn også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...