Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Det YNWA32 skriver er faktisk ikke så dumt, ser ikke helt hvorfor folk angriper han. Jeg tror vi er ganske enige om hvordan man teller, men har et annet syn på hva som veier tyngst.

Totalen til Alt rett over her er uansett på jordet. Man teller ikke Lancs cup og 2 divisjon vet du. Det er opplyst og vedtatt at det er major honours og de tre store som gjelder, så jeg skjønner ikke hva som diskuteres lengre. Det er personlig sak hvilke trofeer man verdsetter og ikke. For meg er UEFA cupen og CC på samme nivå.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes også at man bør se på hvilke titler som vinnes

Skal man ta med lokale cuper og ligatitler i lavere divisjoner så er det jo ikke sikkert at vi og scouserene er mestvinnende en gang. Gud vet hva wrexham har vunnet i en eller annen grenda turnering

Lenke til kommentar

Jeg føler flere av dere (les: Jotun m/flere) angriper meg pga pga den jeg er og ikke det jeg faktisk skriver. Ser ut som dere går etter person og ikke sak. Det er kjedlig...

Først: Jeg har ALDRI i denne tråden hevdet at Liverpool har vunnet mer en United, jeg har sagt at de har vunnet like mye og hvis United tar en Major tittel til så er dere foran i mine øyne.

Jeg vil rett og slett bare frem til å finne den beste måten å avgjøre (regne ut om du vil) hvilken klubb som kan regnes som mest suksessfull. Da må man bli enige om hvilke titler som skal tas med. Hvis man bare regner PL, CL, FA så man må bli enige om alt skal telle likt.

Viktig prinsipp: Dere sier alle tre titler veier like tungt? Men la oss si de neste 10 årene så vinner Bolton Premier Leauge 5 ganger og 3x Champions League (8 titler). Samtidig tar Sunderland 9 FA Cup titler.

I mine øyne så har da Sunderland vunnet flest titler (ren fakta), mens jeg føler Bolton er den klubben med mest suksess. Er dere uenige i dette punktet?

Tror kanskje mye av diskusjonen her går ut på definisjonen av suksess kontra antall titler.

Endret av YNWA32
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva teller mest av de tre trofeene du trekker frem da?

Blir det som med OL at 1 gull er bedre en 10 sølv? Eller teller alt likt i dine øyne?

FYI, man vinner ikke når en får sølv, så jeg skjønner ikke hvorfor du prøver å bruke det som en slags sammenligning/argument.

Hehe, tror du mistolker OL sammenligningen min litt.

Tenk på det som Gull = Liga gull , Sølv = Ligacup.

5 ligagull bør gå foran 6 Ligacup titler mener nå jeg. Å vinne 6 titler er selvsagt flere en 5 titler, det skjønner alle. Men spørsmålet er hvilken klubb har hatt mest suksess/mest vinnende klubb? Den som har vunnet 5 ligagull eller 6 ligacuptitler?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med du.

Når det kommer til den andre diskusjonen: PL mener eg uansett veier tyngst. Prestasjoner over tid kreves.

CL er vanskeligere å vinne enn FA-cup, da man først må gjøre det bra i PL for deretter å møte de bedre lagene fra Europa. Men FA-cupen henger allikevel veldig høyt, kun fordi FA-cup er det det er.

Okke som. To store klubber på hver sin tid.

Edit: Minor leifs.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg føler flere av dere (les: Jotun m/flere) angriper meg pga pga den jeg er og ikke det jeg faktisk skriver. Ser ut som dere går etter person og ikke sak. Det er kjedlig...

2vwsltk.gif

så i praksis mener du at Jotun m/flere driver med personangrep? Tviler på at moderatorene er enig, men vi får se.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å ta opp tråden om hva som er viktigst av de forskjellige trofeene.

Her svarer en United supporter på spørsmålet:

Hyrlen:

Fa-cupen er så britisk som det kommer, ingen cuper har slike tradisjoner. Det er bare piss om folk nevner den i samme ordlag som Ligacupen. Det betyr selvfølgelig mer å vinne CL og Ligaen.

Med andre ord en klar rangering som jeg er ganske enig i:

1: Ligaen & CL

3: FA Cup

4: Ligacupen

Så er spørsmålet: Liverpool vinner 5 Ligacuper, Man Utd vinner 3x Ligagull og 2x Champions League. Har de da hatt like mye suksess?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er slik det er også, denne tråden har sin egen flokk, utenforstående sine meninger og skriverier blir ikke tatt like seriøst som den gjengen som bor i denne tråden sine meninger og responser.

Og er det noen som sier ifra slik som du gjorde der så blir du fort plukket ifra hverandre med svar som "Ikke ta deg selv så høytidelig" "Tviler på at noen bryr seg om hva du mener" "Lille gutt" "Sutrejente" "PMS" og svaret du fikk fra Gold er ett glimrende eksempel på hva eg mener.

Så du har helt rett i det du skriver.

Og nå skal du bare se hvilke saklige og "skikkelige" svar som kommer ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så er spørsmålet: Liverpool vinner 5 Ligacuper, Man Utd vinner 3x Ligagull og 2x Champions League. Har de da hatt like mye suksess?

Nei

TAKK Samboe, fint å se at noen faktisk skjønner at det er forskjell på 1 Ligacup tittel og en CL tittel når man skal gjøre opptelling over flere tiår.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det man må gjøre er å gi alle titler en vekting og deretter gange alle vunnede titler med vektingen.

Eks:

Liga: 8.00

CL: 7.00

FA: 5.00

E-cup: 5.00

Ligacup: 3.50

VM klubb: 2.00

"1 kamps cuper": 1.00

Har klubb A vunnet 2 liga og 1 FA cup blir poengene 21 (8+8+5). Hvis klubb B har vunnet Charity Shield 20 ganger får de 20x1 poeng.

NB! sier ikke at vektingen over er eneste måte å finne dette svaret, men tror det er veien å gå. Vektingen over er bare et eksempel og ikke slik jeg mener vektingen burde være.

Svaret på hva? Dette er jo helt idiotisk.

vi diskuterte hvilket lag som er er mest vinnende. Flere presenterte sine måter å komme frem til svaret, jeg presenterte måten jeg mener er best til å finne frem til svaret.

om du synes det er helt idiotisk er greit, men kan ikke du presentere hvordan du mener man kan avgjøre saken?

Jeg syns diskusjonen er idiotisk, ikke bare ditt forslag til et system. Du har selv funnet et sitat fra meg nå der jeg sier hva jeg mener. Uansett så kan man ikke rangere det slik du gjør siden man da må synse fra et ikke-objektivt ståsted, dermed faller alt i fisk igjen. I tillegg er fotballen forandret seg så mye over tiden pokaler er vunnet på at en slik rangering også må ta det i betraktning om man skal være såpass akademisk. Det går ikke.

Skal man ødelegge noe som er ren fakta med skjønn og vill synsing ville man aldri kunne få det objektivt og ingen vil noen gang være enig. Så da er man tilbake på square one, dermed syns jeg det er helt fåfengt og idiotisk.

Endret av Hyrlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zzzzz

Fra tid til annen bumpes denne tråden opp med diskusjoner som er særdeles lite interessant.

Nå over til noe helt annet:

Hvor lenge sitter Ancelotti? Ryker han med tap i dag, eller sitter han til eventuelle bortetap mot Bolton og Sundeland?

Lenke til kommentar

å finne ut hvem som har vunnet mest titler er bare å plusse sammen vunnede titler. Å finne ut hvem som har vunnet de mest vanskelige titlene, blir noe annet.

som jeg tidligere nevnte er dette kanskje kjernen i diskusjonen.

Men hvis dere mener at Ligacup og Champions League er like mye verdt så er det jo klart at det er lett å finne ut hvem som er tidenes mestvinnende klubb.

Slik jeg tolker dere så blir trofeer vunnet de siste 5 årene vektet forskjellig HER OG NÅ. Innenfor nær historie så virker det som det er forskjell mellom Ligagull og Ligacup i verdi.

Men når man summerer opp over flere tiår så får plutselig Charity Shield og Ligagull like høy verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...