Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde noen nye øl bare. Den var ikke veldig god nei. Jeg kjøpte den egentlig siden min kjære er halv italiensk og jeg ble litt nyskjerrig. Er det en historie bak den jeg bør vite? Siden du rista på hodet, hehe.

Hvor er så din kjære fra, evt familien fra?

 

Moretti ble grunnlagt og produsert i Udine, i Nord, Peroni derimot, en mye bedre og et mer kjent Sør-Italiensk merke ble grunnlagt i Lombardia (I Nord) men har alltid vært ansett som en Sør-Italiensk spesialitet. Har lenge vært å se på draktene til eksempelvis Napoli.

Lenke til kommentar

Prøvde noen nye øl bare. Den var ikke veldig god nei. Jeg kjøpte den egentlig siden min kjære er halv italiensk og jeg ble litt nyskjerrig. Er det en historie bak den jeg bør vite? Siden du rista på hodet, hehe.

Hvor er så din kjære fra, evt familien fra?

 

Moretti ble grunnlagt og produsert i Udine, i Nord, Peroni derimot, en mye bedre og et mer kjent Sør-Italiensk merke ble grunnlagt i Lombardia (I Nord) men har alltid vært ansett som en Sør-Italiensk spesialitet. Har lenge vært å se på draktene til eksempelvis Napoli.

Jeg har ikke snøring når det kommer til Italia. Anbefal ett Italiensk øl? Peroni er skrevet ned.

 

Familien er fra Genoa :) Fortell gjerne litt, om du har noe historie ellernoe. Er nyskjerrig.

Lenke til kommentar

Italia er ikke akkurat kjent som et øl land, så det forblir med Peroni for meg, men Poretti og Menabrea skal være gode (Utelukker dem ettersom de er fra Nord). Sistnevnte vant en eller annen (Verdig) test for et par år tilbake.

 

Genoa? Jeg har aldri vær så langt nord før, men Liguria-kysten går for å være et fantastisk sted, ikke er det bombardert av turister heller.

 

Genoa har også vært kjent for å være lojale mot Roma og Romerne. Spesielt under en eller annen krig lenge før Jesus hadde satt føtta på moder jord, mot Karthagerne (Numader og Afrikanere).

 

Genoa har også nære bånd til England, noe man ser i byens flagg hvor man ser St. Georgs kors.

 

Edit: Det neste du må spørre dama di om er hvor lenge de har bodd i Genoa. I Roma skal man ha bodd 7 generasjoner før man kan betrakte seg som en ekte Romer.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...