Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sooo old!

 

Anderson med ny 5års-kontrakt. Vel fortjent etter kampene så langt i sesongen. Får håpe han fortsetter med det spillet.

 

http://united.no/united/nyheter/nyheter/ny_kontrakt_paa_anderson

 

Om Anderson er løsningen på midtbaneproblemet må vi nok vente og se. Både Carrick og Fletcher har vært i eksepsjonell form tidligere, før de har spilt elendig de neste månedene. Fantastisk å se Ando være i topp slag igjen, men det skal ikke mange dårlige kamper til før vi igjen begynner å rope ulv og midtbanen vår er en krise igjen.

Lenke til kommentar

Trodde jeg sjekket gjennom en ekstra gang for å passe på at det ikke var postet før jeg. Lite diskusjon rundt det var det hvertfall.

 

Midtbaneproblemet til Man Utd ligger i det offensive, altså Lampard/Fabregas typen. Der er ikke Fletcher eller Carrick fde helt største. Anderson har alle tiders mulighet til å bli en knallgod spiller i denne rollen.

Lenke til kommentar

Største problemet til Ando i en slik rolle, er at han ikke scorer mål. Det har han vel knapt gjort siden han ble proff - og det er lite som tyder på at han plutselig skal bli en som banker ballen i mål fra 25-30 meter.

 

Kanskje han kan ta straffer for oss. Rooney har bommet på 2 så langt i år...

Lenke til kommentar

Jeg tok av en eller annen grunn med straffen mot Liverpool fra i vår. Denne sesongen har han bare skutt 2 straffer, med 50 % uttelling. Om man ser bort fra returer (som Liverpoolkampen), så har han vel bommet på nesten halvparten av straffene han har tatt i sin United-karriere.

 

Så lenge man er kald i hodet, kan hvem som helst skyte straffen. Alt var bedre før - med Cantona og Irwin som alltid scorte..

Lenke til kommentar

Jeg tok av en eller annen grunn med straffen mot Liverpool fra i vår. Denne sesongen har han bare skutt 2 straffer, med 50 % uttelling. Om man ser bort fra returer (som Liverpoolkampen), så har han vel bommet på nesten halvparten av straffene han har tatt i sin United-karriere.

 

Så lenge man er kald i hodet, kan hvem som helst skyte straffen. Alt var bedre før - med Cantona og Irwin som alltid scorte..

3 straffer. West Ham, Rangers og nå arsenal. 66,666% uttelling.

Lenke til kommentar

Kan det stemme at Wayne bare har scoret på 4 av totalt 9 straffer? (Kommentatoren sa det under Arsenal-kampen og det sto vel også i VG her om dagen). Nå har jeg leita opp de fleste straffene som Rooney har tatt i United-drakta.

 

1) Bom 0/1

Vi starter showet i hans første sesong på hjemmebane mot Crystal Palace. Rooney plasserer ballen til venstre side for seg selv og keeperen kaster seg riktig vei. Vi vant heldigvis denne kampen 5-2.

 

2) Mål 1/2

FA Cup-finalen 2005 mot Arsenal. Rooney plasserer ballen hardt til venstre for seg selv og Lehmann kaster seg feil vei.

 

3) Mål 2/3

Community Shield mot Chelsea. VDS redder Chelsea sine tre første straffer, mens Ferdinand og Carrick setter sine. Alt er opp til Rooney og han gjør ingen feil fra ellevemeteren. Plasserer ballen helt oppe i krysset i venstre hjørne for seg selv.

 

4) Bom 2/4

Vi leder 3-1 på Villa Park og Rooney er svært lysten på å fullføre hattricket sitt, dessverre skyter han en helt lik straffe som det han gjorde mot Crystal Palace. Altså la han denne straffen også til venstre side for seg selv.

 

5) Mål 3/5

Almunia feller Rooney og sistnevnte tar straffen selv. Denne gangen velger han å legge ballen til høyre for seg selv og Almunia kaster seg andre vei. God og sikker straffe.

 

6) Bom 3/6

Straffe mot Liverpool der Reina redder først, men Rooney setter returen i mål. Her valgte han høyre hjørne.

 

 

7) Mål 4/7

Spector feller Giggsy og Rooney får ansvaret for å sparke ballen i mål. Her begynner han med det merkelige tilløpet som han har brukt på de tre siste straffesparkene. Rooney velger å legge ballen lavt nede i høyre hjørne og scorer siden keeperen kaster seg feil vei.

 

8) Mål 5/8

Fabio blir felt og Rooney scorer på sitt 2. straffespark for sesongen. I denne kampen valgte han godhjørne sitt, altså venstre for seg selv.

 

9) Bom 5/9

Tidligere denne uken mot Arsenal. Også her tar han et litt merkelig tilløp og sparker ballen over mål, litt til venstre for keeper.

 

---------------------------------------------------------------

 

Så da har jeg funnet frem 9 straffespark som Rooney har tatt, men siden statistikken ikke stemmer (at han bare har scoret på 4 av 9) regner jeg med at straffesparkene i FA cup-finalen og Community Shield-finalen ikke telles. Så hvilke straffer er det jeg ikke husker? :hmm:

 

Rooney tok også to straffespark i treningskampene sommeren 2007, mot henholdsvis Guangzhou og Dunmferline. Begge straffene scoret Rooney på og begge la han til venstre side for seg selv.

Endret av Magiii
Lenke til kommentar

"6) Bom 3/6

Straffe mot Liverpool der Reina redder først, men Rooney setter returen i mål. Her valgte han høyre hjørne.

 

7) Mål

 

8) Mål

 

9) Bom 5/9

Tidligere denne uken mot Arsenal. Også her tar han et litt merkelig tilløp og sparker ballen over mål, litt til venstre for keeper. "

 

Du går rett fra bom 3 til bom 5. Hvor er bom 4?

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

"6) Bom 3/6

Straffe mot Liverpool der Reina redder først, men Rooney setter returen i mål. Her valgte han høyre hjørne.

 

7) Mål

 

8) Mål

 

9) Bom 5/9

Tidligere denne uken mot Arsenal. Også her tar han et litt merkelig tilløp og sparker ballen over mål, litt til venstre for keeper. "

 

Du går rett fra bom 3 til bom 5. Hvor er bom 4?

 

 

Han bruker formelen: Mål/Forsøk

 

Stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...