Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

In need of a laugh? GÅ til heimesida til MCFC(.co.uk) sjekk ut tabellen på framsida. Nokon har alvorlege mindreverdigheitskompleks

 

City vil for alltid være lillebror i Manchester.

 

Det verste jeg vet med slike klubber er supporterne deres. De har ikke evne til å føle ydmykhet for at klubbene deres har blitt reddet, i stedet så er fanbasene deres forpestet med nyfrelste idioter. Man kan jo f.eks sjekke den norske City-fanbasen inne på VGD. 95 % = søppel. Chelsea lider av akkurat det samme, og det provoserer meg så enormt. Vi snakker tross alt om en klubb som var en kamp unna å misse fjerdeplassen i 02/03 (Vant siste match hjemme mot Liverpool, som avgjorde hvilken klubb som kom på fjerde, og fikk CL-kvalikk). De blir så kjøpt opp av en oligark som har tjent seg rik på blodpenger ved å utnytte smutthull i den russiske økonomien (Anbefaler folk å lese om oligarkene og veien deres til rikdom, de gutta der er ikke mors beste barn...) Allikevel klarer ikke fansen å føle ydmykhet over andre klubber som f.eks Manchester United, Arsenal eller Liverpool. Klubber som tjener penger grunnet sportslig suksess over flere år. Klubber som Chelsea og City vil alltid være en parantes i fotballhistorien, og supporterbasen gjenspeiler klubben så til de grader.

 

Et eksempel som er spot on om det jeg mener; Var fire dager i New Orleans i slutten av juli (LES: Fire-dagersfylla). Møter tilfeldig på to briter midt i Bourbon Street, og kommer selvsagt i snakk med de. Dere kjenner typen: Ølmage, skallet og hadde jeg ikke visst bedre skulle jeg tro at foreldrene til disse to var søsken, den typiske briten med andre ord. Disse to gutta var fra Eastlands, og til min store forskrekkelse City-supportere. Jeg spør de hva de føler om at Abu Dhabi pumper inn oljemilliarder i klubben, og de repliserer med at de elsker det, at det er det beste som har skjedd klubben, og at de nyter å være nyrike, siden de kan pøse ut milliarder på overprisede spillere i mange år fremover. De nyter rett og slett å ha blitt en sjelløs kjøpeklubb. Jeg spør de om de ikke føler ydmykhet over situasjonen klubben har kommet i? Ikke for alt i verden svarer de. Jeg bare trasket videre med resten av gjengen, slikt søppel gadd jeg ikke bruke tiden på. For sikkerhets skyld så snudde jeg meg mot de og sa "34 Years", greit å vise hvor skapet skal stå...

Endret av NightKeeper
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vel, det er ingen bombe at det blir problemer når det plutselig kommer snø og 85 % fortsatt kjører med sommerdekkene, få på vinterdekk and thats it. Vi i sør har vel omtrent like mye snø som dere. Du får det høres ut som sør-Norge er Spania eller Hellas her. Tror de fleste nordmenn er vant til snø og et-par tre blå :)

 

Aaah... Nå forstår eg grunnen til at du gikk i forsvar. Eg bor da ikke i nord-norge. Eg bor midt i suppa hvert år, Bergen. Kommer fra en vinterplass så har null problemer med føret eller været. Er igrunn så søring som man kan få det uten å være direkte fra sørlandet :) Sør-vestlending for å være nøyaktig.

 

Men det hjelper ikke at det er en så enkel grunn til problemene som vinterdekk, når folk aldri lærer å sette de på i tide. Evt. ta konsekvensene av at de ikke er skodd og kutte ut bilen.

 

Forøvrig er brøytinga etter min mening det største problemet i byene. Man skal salte bort 20cm snø hels uten å montere plogen på bilen i det hele tatt. Da hjelper det lite med vinterdekk dessverre.

 

Her i Bergen er vi forøvrig ikke vant med f.eks en vinter som i fjor der det var over 90 døgn med snø. Det var jo tross alt rekord siden 1800 tallet. Så nei, de fleste nordmenn er ikke vant til snø vil eg påstå.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke denne melkingen, vi tapte da vitterlig mot Coventry for ikke så lenge siden. Da var det knapt en kjeft som åpnet seg dagen etterpå.

Tre år siden faktisk. Siden den gang hadde vi ikke røket ut en eneste gang. Dominansen vår i turneringen de siste sesongene kombinert med antall mål vi slapp inn i går, er muligens grunnen til det. Mot Coventry røk vi jo allerede i tredje runde (LC hadde liten betydning for oss da), mens med seier i går hadde vi mest sannsynlig tatt pokalen for tredje året på rad.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt MikkeMus cupen. At vi vant ifjor ble stort sett forbigått med mindre jubling enn en seier i Premier League ville gjort. Så jeg kjøper det ikke, uansett om vi har vunnet den 10 ganger på rad. Det er rett og slett bare det at vi er igjen på toppen av hatlisten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fortsatt MikkeMus cupen. At vi vant ifjor ble stort sett forbigått med mindre jubling enn en seier i Premier League ville gjort. Så jeg kjøper det ikke, uansett om vi har vunnet den 10 ganger på rad. Det er rett og slett bare det at vi er igjen på toppen av hatlisten.

Det kombinert med det nye klimaet i kamptrådene som ligger i PL-forumet istedenfor forumene for de respektive lagene, som jeg forøvrig liker. Det er morsomt med litt rivalisering.

Lenke til kommentar

Et meget godt innlegg Night. Det er noko spesielt med rivaliseringa med klubbar som Liverpool og Arsenal der ikkje alt nødvendigvis er ein dans på roser utanfor det sportslege. (Økonomi, eigarkrangling osv(arsenal har vel bedra seg her)) Men dei nye stormaktene, som berre har blitt det grunna at dei har blitt den nye sandkassa til ein russisk eller arabisk playboy som har for lite å gjere på i fritida og for mykje pengar til at han ser ut til å forstå verdien av dei, gir rivalisering ei heilt ny meining. Det er ikkje rivalisering på eit sjelemessig nivå lenger, men heller ein kamp for å vise at det går an sjølv utan ubegrensa midler (i det minste ikkje midlar ein ikkje har skaffa sjølv). Den dagen det ikkje lenger går an å konkurrere med leikeklubbane, så har sannsynligvis fotballen som vi kjenner den i dag tapt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Meget bra innlegg archanios. Er så meget enig med deg. Det at klubber idag kjøper seg til suksess har jeg ingenting til overs for. Tar de over, vil hele PL være ødelagt for min del. Det at Ferguson og Wenger fortsatt holder koken med egentjente penger synes jeg er helt fantastisk. Det viser hvilke managere de egentlig er. Der andre managere(Chelsea og Man C) kan handle så si det de vil, men enda ikke klarer å nå helt opp, viser fotballforståelsen og kunnskapene til disse to karene spesielt. Det er vel en grunn til at de har mange år på baken i klubbene sine begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...