Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Helt latterlig hvor lite det skal til før ting er kaos der nede. Så en på Twitter (ifra London) i dag som viste bilde av litt sludd i lufta og klagde på at det var sykt kaldt ute (par minusgrader ca). Her var det over -20 hele forrige uke.

Hmmmm.... Har du vært i Bergen/Stavanger/Kristiansand når det snør?

Skinasjonen Norge er jo nesten lammet når kong vinter slår til innimellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoff:

Hysj på deg. Fletcher er en grå mus som kun moren hans (og United-supportere) kan elske.

Repac:

Messi scorer jevnlig fra 20 meter. Hvorfor skal han absolutt skyte fra 30+ meter, når han kan forsere en mann og sette den utagbar for keeper?

Han er kanskje ingen Tor Hogne Aarøy, men det er uansett ikke særskilt viktig i den posisjonen han spiller på banen. Det er ikke sånn at han ikke kan å heade heller;

http://www.youtube.com/watch?v=XeWblviGsuU

Messi har en utrolig bra fysikk siden balansen hans er verdensklasse. Det er neimen ikke lett å ta fra han ballen når han har kroppen sin mellom "deg" og ballen.

4bb0277b_ac9d_296e.gif

Hvis du skal prøve å finne en video for å vise hvor god Messi er på hodet, så kanskje du kan prøve å finne en video uten elendig forsvarsfeil og inteteksisterende markering.

Det målet kom fordi vi kastet alt fremover for å få utligning.

Lenke til kommentar

Helt latterlig hvor lite det skal til før ting er kaos der nede. Så en på Twitter (ifra London) i dag som viste bilde av litt sludd i lufta og klagde på at det var sykt kaldt ute (par minusgrader ca). Her var det over -20 hele forrige uke.

Hmmmm.... Har du vært i Bergen/Stavanger/Kristiansand når det snør?

Skinasjonen Norge er jo nesten lammet når kong vinter slår til innimellom.

Joa, men jeg synes ikke sytes så mye der i forhold til folk i UK. Oslo kombinert med snø kan være ganske så underholdende for uteforestående tho.

Lenke til kommentar

Game on

Filed: Tuesday, 30th November 2010

By: Staff Writer

West Ham United's clash with Manchester United remains scheduled for this evening, despite the inclement weather conditions.

According to the club, the Carling Cup quarter final clash remains on despite worsening weather conditions that have seen the South East of England coated with a layer of snow overnight.

Ticket office staff were briefed at 9am this morning to inform supporters that the game is set to go ahead as scheduled, although that is still subject to change throughout the day.

The most recent first team fixture to be postponed as a result of adverse weather conditions was last January's Premier League clash with Wolves.

That particular fixture was cancelled due to 'health and safety concerns', despite the streets around the Boleyn Ground being almost entirely free of snow by the time the game was due to start.

Lenke til kommentar

...

Jeg skal innrømme at jeg rynka litt på nesa da jeg så et ukjent (i fotballdelen) navn under "siste post". Jeg skal ikke late som at jeg liker når det kommer rookies inn i fotballdelen uten å ha lært seg nogenlunde etikette og sjargong "vi" har her. Uansett.

Kort oppsummert fra min side, så spikra du saken i bordet så bra det kan gjøres. Den objektive saken om hva fin fotball er eksisterer nesten ikke etter alle Barca-orgiene rundt om hos samtlige "eksperter". Du sa, fra eller til, egentlig alt jeg mener om FCB, så jeg ser mitt snitt til å få hvilt både se-globusene og tenkte-klumpen.

Velkommen skal du være uansett.

Takk skal du ha, men ikke forvent altfor mye aktivitet fra min side i denne tråden. Jeg heier på Liverpool, men liker innimellom å se hva andre lag sine tilhengere snakker om. Dessuten vil jeg heller prate med United-supportere, enn med Barcelona-supportere. ;)

Lenke til kommentar

Hoff:

Hysj på deg. Fletcher er en grå mus som kun moren hans (og United-supportere) kan elske.

Repac:

Messi scorer jevnlig fra 20 meter. Hvorfor skal han absolutt skyte fra 30+ meter, når han kan forsere en mann og sette den utagbar for keeper?

Han er kanskje ingen Tor Hogne Aarøy, men det er uansett ikke særskilt viktig i den posisjonen han spiller på banen. Det er ikke sånn at han ikke kan å heade heller;

http://www.youtube.com/watch?v=XeWblviGsuU

Messi har en utrolig bra fysikk siden balansen hans er verdensklasse. Det er neimen ikke lett å ta fra han ballen når han har kroppen sin mellom "deg" og ballen.

4bb0277b_ac9d_296e.gif

Hvis du skal prøve å finne en video for å vise hvor god Messi er på hodet, så kanskje du kan prøve å finne en video uten elendig forsvarsfeil og inteteksisterende markering.

Det målet kom fordi vi kastet alt fremover for å få utligning.

Kan nok stemme det, har ikke så mange andre minner enn sinne og dårlig humør fra den kvelden.

Men uansett, filmer viser ikke at Messi er noen kriger i luften.

Endret av henrikus
Lenke til kommentar

Så du kampen igår Limbeck? Tror ikke Ronaldo var på egen halvdel en gang.

Her er forresten statistikken de hadde, før gårsdagens kamp. Reals kampoppsett kan sammenlignes med det Chelsea hadde i starten uansett.

Messi:

Antall kamper: 10 (898 minutter)

Antall mål: 13 (mål hvert 69. minutt)

Målgivende pasninger: 5

Avslutninger: 49

Avslutninger på mål: 28

Treffsikkerhet: 57,1 %

Effektivitet: 26,5 %

Pasninger: 595

Pasninger til medspiller: 522

Pasningssikkerhet: 87,7 %

Skapte målsjanser: 23

Frispark for: 11

Frispark imot: 10

Taklinger: 9

Taklinger vunnet: 8

Dueller: 88

Dueller vunnet: 42

Klareringer: 0

Gult kort: 0

Ronaldo:

Antall kamper: 12 (1077 minutter)

Antall mål: 14* (mål hvert 77. minutt)

Målgivende pasninger: 5

Avslutninger: 91

Avslutninger på mål: 35

Treffsikkerhet: 38,5 %

Effektivitet: 15,4 %

Pasninger: 496

Pasninger til medspiller: 389

Pasningssikkerhet: 78,4 %

Skapte målsjanser: 25

Frispark for: 34

Frispark imot: 9

Taklinger: 6

Taklinger vunnet: 5

Dueller: 48

Dueller vunnet: 28

Klareringer: 6

Gult kort: 2

Messi hart altså bedre målsnitt, bedre assist-snitt, skyter langt færre skudd og gir heller til laget, men når han skyter er han mer treffsikker og mer effektiv enn Ronaldo. Han treffer flere pasninger til medspiller, selv om han prøver oftere også, se på 4-0 scoringen igår og se at de er ofte fantastiske framoverettet også. Han skaper flere målsjanser(etter igår), på færre kamper. Han har vært i flere taklinger og vunnet flere, samme gjelder dueller. Han har dog ingen klareringer, men hvor mange av de har Barca totalt? Kanskje 4?

Du har verken teori eller praksis på din side Limbeck. Du sier Ronaldo er mer komplett, og uansett om det er riktig, er han ikke en bedre spiller likevel, siden Messi er såpass overlegen på andre viktige ting, som pasninger, lagspill etc. Tenk deg om Gibson plutselig fikk tidenes skuddfot og satte ballen utagbart i krysset fra bak midtbanen hver gang han fikk ballen. Hadde han ikke vært den beste/viktigste spilleren da, selv om han er mye mindre komplett enn de andre?

Må Messi dra til en dårligere klubb og bære de på skuldrene først, før han kan bli tidenes beste fotballspiller da eller? Håpløst. Det kan være at han faktisk hadde gjort det også, men det at han spiller på et bedre lag bør ikke ha noe å si for det.

Uansett mener jeg han har litt å gå til Maradona enda, og hvem vet, han kan ende opp som Ronaldinho. Messi er bare 23 år fortsatt, så det er alt for tidlig å slenge rundt seg med tidenes spiller bemerkningene uansett. Vi får se om 10 år hvordan han har gjort det. Maradona var forresten en liten dott i Barcelona og fikk ikke til noe der før han ble skadet.

Endret av Maefteda
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Messi har over de siste to åra blitt 100x spilleren Ronaldo er, sorry Limbeck. Før var det konkurranse, men siden portugiseren tok turen til Real Madrid har argentineren forbedret spillet sitt kraftig. Det lille trollet gjør akkurat som han vil mot hvem som helst og det irriterer meg så grenseløst. Leo hadde buttrapet forsvaret vårt til påske og nyttår om det var vi som spilte mot Barca i går. Med det sagt, vi hadde ikke tapt 5-0 og blitt så til de grader utspilt som Real Madrid ble. Tror jeg..

Men noen maradonna er han ikke og det vil han ei heller bli.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...