Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Messi er nok en av de aller, aller beste spillerne som noensinne har sparket til en fotball (de to eneste spillerne som har imponert meg i like stor grad er C. Ronaldo og Alan Shearer). Dersom du henter frem spillere a lá Zico, Pelé, Maradona etc. så vil jeg påstå at du lever i en drømmeverden. Tror du også at Bjørn Wirkola hadde slått Gregor Schlierenzauer dersom de hadde møttes i årets hoppuke?

What?

Marandona ikke større? Litt usikker på om det er det du faktisk mener, men det virker slik når du så drar frem Bjørn Wirkola og Gregor...

Maradona løftet et middelmådig Napoli til seriegull, alene. Tilsvarende løftet han et middelmådig Argentina til VM-gull. Messi var omgitt av stjerner (med unntak av i forsvar, hvor tidenes spiller viste at han langt i fra er tidenes trener...), men klarte likevel ikke å vinne VM.

Pele vet jeg for lite om, men etter hva jeg har forstått var hele laget rundt mannen minst like god som han selv - han høstet fruktene.

Zidane hadde litt den samme auraen som Maradona, for Frankrike. Cantona var tilsvarende i United (gud hvor jeg savner han!).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Messi tidenes? Pga driblinga da eller?

Ronaldo er en mye mer komplett fotballspiller.

Spenst/hodedueller, fysikk, frispark, langskudd er egenskaper Messi mangler, på en annen side kan Messi drible drible drible... :sleep:

Mer komplett, ja, men fortsatt dårligere. Ronaldo var bedre i sin nest siste sesong for United, siden det har Messi vært den beste spilleren i verden.

Tidenes beste er Messi fortsatt ikke, og det er tvilsomt at han blir det. Han er verdens beste spiller nå, men han er krydderet i et ekstremt Barcelona-lag. Han har ikke de evnene Maradonna hadde til å bære et helt lag på sine skuldre slik han tidvis gjorde både på landslaget og i Napoli. Messi har ikke vært i nærheten av å gjøre det. På landslaget har han vært ganske middelmådig, og han er visstnok ikke noen stor helt i Argentina grunnet dette.

Messi er nok en av de aller, aller beste spillerne som noensinne har sparket til en fotball (de to eneste spillerne som har imponert meg i like stor grad er C. Ronaldo og Alan Shearer). Dersom du henter frem spillere a lá Zico, Pelé, Maradona etc. så vil jeg påstå at du lever i en drømmeverden. Tror du også at Bjørn Wirkola hadde slått Gregor Schlierenzauer dersom de hadde møttes i årets hoppuke?

Hvis man skal tenke slik på det så gruser jo alle moderne idrettsfolk nesten samtlige av de gamle heltene. Messi er nok bedre enn det Maradonna var. Men det viktige er at han ikke er i nærheten av å dominere samtiden på samme måte. Maradonna var bedre i sin periode enn det Messi er nå.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Messi tidenes? Pga driblinga da eller?

Ronaldo er en mye mer komplett fotballspiller.

Spenst/hodedueller, fysikk, frispark, langskudd er egenskaper Messi mangler, på en annen side kan Messi drible drible drible... :sleep:

Mer komplett, ja, men fortsatt dårligere. Ronaldo var bedre i sin nest siste sesong for United, siden det har Messi vært den beste spilleren i verden.

Tidenes beste er Messi fortsatt ikke, og det er tvilsomt at han blir det. Han er verdens beste spiller nå, men han er krydderet i et ekstremt Barcelona-lag. Han har ikke de evnene Maradonna hadde til å bære et helt lag på sine skuldre slik han tidvis gjorde både på landslaget og i Napoli. Messi har ikke vært i nærheten av å gjøre det. På landslaget har han vært ganske middelmådig, og han er visstnok ikke noen stor helt i Argentina grunnet dette.

Dårligere på hvilke områder?

Lenke til kommentar

Hadde Maradona fått starte gårsdagens kamp? Jeg har mine tvil.

Som sagt, det blir feil å sammenligne på den måten. Da vil alltid de nye være de beste. Da er Håvard Bøkko bedre Eric Haiden. Da er Jaysuma N'dure bedre enn samtlige sprintere før 1968. Det faller på sin egen urimelighet.

På resultater i form av mål assists og annet bra spill. Messi er mye dårligere på hodet, er ikke like rask, eller sterk, men han kompenserer for det ved å være enda mer ekstrem på det han faktisk er god på. Driblingen, teknikken, overblikket, pasningene, lagspill og sikkert noe annet som jeg glemmer.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Hadde Maradona fått starte gårsdagens kamp? Jeg har mine tvil.

Som sagt, det blir feil å sammenligne på den måten. Da vil alltid de nye være de beste. Da er Håvard Bøkko bedre Eric Haiden. Da er Jaysuma N'dure bedre enn samtlige sprintere før 1968. Det faller på sin egen urimelighet.

resultater i form av mål assists og annet bra spill. Messi er mye dårligere på hodet, er ikke like rask, eller sterk, men han kompenserer for det ved å være enda mer ekstrem på det han faktisk er god på. Driblingen, teknikken, overblikket, pasningene, lagspill og sikkert noe annet som jeg glemmer.

Ja, litt av en forskjell så langt iår.

Ronaldo/Messi:

14/13 mål - hvor Ronaldo har 2 flere kamper spilt

4/7 assists - -""-

Den differansen må du nesten i Amazonas med.

De sistnevnte egenskapene du nevner, kan jeg være enig i.

Når det gjelder tidenes:

sett Messi i et av topp 10 laga i La Liga sett bort ifra Real, og kjør en restart av gamet. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg sikter til de siste årene, ikke bare i år, Repac. Messi er også en viktigere spiller i de oppbyggende fasene og er en bedre lagspiller. Det er nok ikke noen tvil om at Messi har vært et hakk bedre enn Ronaldo de siste årene. Personlig digger jeg Ronaldo som spiller, så jeg skulle heller sett at det var motsatt.

Lenke til kommentar

Når man påstår at Messi er tidenes beste fotballspiller, så har man så liten fotballhistorisk kunnskap at det er helt utrolig at landets største avis gir deg jobb. Blir provosert av å lese den dritten der.

Her er du virkelig ute og kjører Lars. At du påstår at jeg lever i en drømmeverden er helt bak mål. Jeg mener Maradona er tidenes udiskutabelt beste spiller. Zidane? Messi? Ta og ring meg når de to gutta der tok en middelmådighet til verdenstoppen, og vant VM på egenhånd med sine respektive landslag, hvor de såvidt var snakket om blant outsiderne.

Hvordan du kan bruke den argumentasjonen du gjør er jo også helt utrolig. Georgie Best blir selvsagt regnet for å være en av tidenes beste spillere, Wayne Rooney kommer ikke til å være i den diskusjonen i årene etter at han legger opp. Det blir det samme som å si at Sidney Crosby eller Alex Ovechkin er bedre enn Wayne Gretzky eller Mario Lemieux. Det samme som å si at Tom Brady er bedre enn Joe Montana. Du vet at jeg kan fortsette den lista i mange timer...

Vi kan også ta tidenes beste spiller-diskusjonen her hvis du tør. :)

Edit: Alan Shearer? Virkelig? Av alle spillere i verden som du har sett spille, så var Alan Shearer en som imponerte deg mest? I en tid da det var et hopetall av gode spisser, så trekker du frem Shearer?

Edit2: Fletcher-utsagnet ditt får meg til å tro at du ikke har sett United spille kamper de siste tre årene, og ikke sett storkamper med United de siste 5-6 årene :)

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Jeg ser at det er en god del her inne som blander uttrykkene samtid og all tid. Spillere som Maradona og Pelè var samtidens beste spillere. Messi er en av de beste spillerne gjennom all tid.

Hvorfor blir det feil? Det var sikkert en fotballspiller på sent 1800-tall som dominerte mer enn det Maradona gjorde da han var på sitt beste. Er da denne personen (som i dag ikke ville fått plass på juniolaget til Stjørdals-Glimt) tidenes beste fotballspiller?

Å kunne dominere dagens fotball (som f.eks Messi og C. Ronaldo gjør) er simpelthen utrolig mye større enn å være best på 60- og 70-tallet, da sporten var preget av amatører og middelmådigheter (etter dagens standarder).

NK: Gretzky og Lemieux (på sitt beste) ville ha kunne dominert selv dagens NHL. Med andre ord så er jeg ikke interessert i flere oppramsinger fra den kanten.

Shearer var forresten helt fantastisk.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Jenter, ikke-nordmenn etc (denne "Barca-gjengen") tiltrekkes ikke av spillere som [...] Fletcher, OShea

Det er vel de færreste (med unntak av enkelte Manchester United-spillere) som bruker de to overnevnte spillerne som eksempler på gode spillere i sin posisjon.

O'shea var nok en aldri så liten vits....

Er du tett, Lars? First off så var ikke lista en liste over gode spillere, men en liste over spillere ¤(/%&!! (overnevnte idioter) ikke tiltrekkes av. Fletcher er forøvrig på sitt beste (se et år tilbake og fortsett) i verdenstoppen. OShea hadde forresten ikke vært en vits. Han har bidratt med stabilitet på backen vår i herrens så mange år. O, store korttidshukommelse.

Og Shearer bedre enn Maradona? Takk for maten og takk for diskusjonen.

Lenke til kommentar

Hoff:

Hysj på deg. Fletcher er en grå mus som kun moren hans (og United-supportere) kan elske.

Repac:

Messi scorer jevnlig fra 20 meter. Hvorfor skal han absolutt skyte fra 30+ meter, når han kan forsere en mann og sette den utagbar for keeper?

Han er kanskje ingen Tor Hogne Aarøy, men det er uansett ikke særskilt viktig i den posisjonen han spiller på banen. Det er ikke sånn at han ikke kan å heade heller;

http://www.youtube.com/watch?v=XeWblviGsuU

Messi har en utrolig bra fysikk siden balansen hans er verdensklasse. Det er neimen ikke lett å ta fra han ballen når han har kroppen sin mellom "deg" og ballen.

4bb0277b_ac9d_296e.gif

Hvis du skal prøve å finne en video for å vise hvor god Messi er på hodet, så kanskje du kan prøve å finne en video uten elendig forsvarsfeil og inteteksisterende markering.

Lenke til kommentar

Ikke 100% sikkert kampen i kveld blir spilt heller, snør visst ganske heftig i London og har gjort det hele dagen. Homseland, litt snø og noen minus så er alt i fare.

At man ikke har undervarme i Prem er en fuckings skam. Slik det ser ut på værmeldinga gir jeg få prosenter sjanse for at det blir kamp. Minusgrader betyr frost og ikke en spillbar matte. Jævlig surt, for det er meldt fint vær der ute ved sjøen hele uka.

@ Jefe. Tror vi slår Blackpool med stygge sifre om det blir kamp. Scorer minst 4.

edit @ latias: Kamptråd for i aften savnes. Er vel også på tide med pl-awards tråd og årets bruker snart. jeg er for lat. få opp farta budd ;)

Jefe igjen: United er onfire om dagen, valser over blackpool borte. Dagens kamp blir verre med et sterkt redusert mannskap (CC)

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Helt latterlig hvor lite det skal til før ting er kaos der nede. Så en på Twitter (ifra London) i dag som viste bilde av litt sludd i lufta og klagde på at det var sykt kaldt ute (par minusgrader ca). Her var det over -20 hele forrige uke.

Må ikke undervurdere dem når de spiller hjemme. De tapte ufortjent mot City.

Endret av Jefe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...