Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Spania i år var en ufattelig skam. Tenk at et lag med de spillerne de kan mønstre vinner hver eneste kamp med 1-0 og defensiv anti-kontringsfotball. De var det minst gjennombruddshissige laget i turneringen (Sjekk statistikker, det stemmer). Gi meg Italia anno 2006 any day of the week.

 

Barcelona-runkingen startet allerede i Ronaldinho-æraen, de få sesongene han var verdens beste spiller. 05/06-versjonen, da de vant CL så så jeg dette fenomenet. Etter det hadde Real noen flotte sesonger, og jeg hørte ikke så mye til Barca-runkerne, før de dukket opp igjen tre år senere. Gjør laget det bra, så skal du banne på at de popper opp.

Endret av NightKeeper
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Jeg skal innrømme at jeg rynka litt på nesa da jeg så et ukjent (i fotballdelen) navn under "siste post". Jeg skal ikke late som at jeg liker når det kommer rookies inn i fotballdelen uten å ha lært seg nogenlunde etikette og sjargong "vi" har her. Uansett.

 

Kort oppsummert fra min side, så spikra du saken i bordet så bra det kan gjøres. Den objektive saken om hva fin fotball er eksisterer nesten ikke etter alle Barca-orgiene rundt om hos samtlige "eksperter". Du sa, fra eller til, egentlig alt jeg mener om FCB, så jeg ser mitt snitt til å få hvilt både se-globusene og tenkte-klumpen.

 

Velkommen skal du være uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har hatet Barca siden Truls Dæhli skrev driten om at Norske foreldre burde kjøpe Barcadrakter til ungene. Det var rett og slett dråpen, enkelte fotballeksperter og andre idioter snakker om jo om Barca som det skulle vært den hellige gral.

 

Om du byttar ut Barca med ManUtd og skrur tida tilbake 10 år skjedde akkurat det same, så no veit dykk korleis alle andre hadde det i 99 etter ManUtd vann CL, PL og FA!

 

Virkar som det er ekstremt mykje misunnelse ute å går her (ikkje nødvendigvis retta mot deg Hyrlen), men for all del, eg er ikkje noko betre. Har alltid hata ManUtd grunna den enorme overeksponeringa dei fekk i media og generelle ManUtd-ronkinga omkring i Noreg, og eg likar ikkje Barca eg heller.

Lenke til kommentar

At Barcelonafansen hyler høyt i dag, har jeg forståelse for. Jeg fikk ikke sett kampen, men 5-0 over Real Madrid er uansett et særdeles godt resultat. Jeg antar spillet også var godt...

 

Jeg synes det er langt mer irriterende når Barcelona spiller helt på det jevne, og det er en Barcarunker av en kommentator som hyller Xavi for å slå støttepasninger i øst og vest. Xavi har en av verdens beste pasningsføtter, dessverre brukes den ofte feil vei på banen.

Av samtlige Barcaspillere har jeg mest sansen for Iniesta, men også han er ofte alt for treg fremover på banen. Han får ballen på kant, gjør 2-3 overstegfinter og slår en støttepasning.

 

Det gjør meg lite om vi møter Barcelona i CL. De kan gjerne "rundspille oss" med 70 % possession til 0-0 på Camp Nou, om vi vinner hjemme...

Lenke til kommentar

Denne karen tar det til et nytt nivå med runkingen.

 

http://aslan.vgb.no/

 

Tidenes beste fotballag

 

Tidenes beste spiller

 

 

Han er litt for høy på både seg selv og laget :sick:

 

Når man påstår at Messi er tidenes beste fotballspiller, så har man så liten fotballhistorisk kunnskap at det er helt utrolig at landets største avis gir deg jobb. Blir provosert av å lese den dritten der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jenter, ikke-nordmenn etc (denne "Barca-gjengen") tiltrekkes ikke av spillere som [...] Fletcher, OShea

Det er vel de færreste (med unntak av enkelte Manchester United-spillere) som bruker de to overnevnte spillerne som eksempler på gode spillere i sin posisjon.

 

Når man påstår at Messi er tidenes beste fotballspiller, så har man så liten fotballhistorisk kunnskap at det er helt utrolig at landets største avis gir deg jobb. Blir provosert av å lese den dritten der.

Messi er nok en av de aller, aller beste spillerne som noensinne har sparket til en fotball (de to eneste spillerne som har imponert meg i like stor grad er C. Ronaldo og Alan Shearer). Dersom du henter frem spillere a lá Zico, Pelé, Maradona etc. så vil jeg påstå at du lever i en drømmeverden. Tror du også at Bjørn Wirkola hadde slått Gregor Schlierenzauer dersom de hadde møttes i årets hoppuke?

 

Angående Barcelona så klarer jeg virkelig ikke å like klubben. Selv om jeg (selv i hans beste stunder) vrir meg i flauhet over Didier Drogbas eminente fallteknikk og sutreleppe, så når han ikke Katalanerne til knærne engang.

 

Peek-A-Boo.gif

 

 

Edit:

Spenst/hodedueller' date=' fysikk, frispark, langskudd er egenskaper Messi mangler, på en annen side kan Messi drible drible drible... :sleep: [/quote']

Har du noensinne sett han spille? :dontgetit:

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Jeg antar spillet også var godt...

 

De første 20 minuttene var barca helt rå. Da spilte de fotball eg liker. Men målene kom like mye pga hårreisende forsvarsspill av real. Så begynte den evinnelige trillinga. Det ble ikke 5-0 pga barca, men pga forsvarsspill av en annen verden.

 

Mourinho kan da aldri ha ledet en kamp med sitt lag der laget hans spiller så utrolig ræææææv i forsvar? Mange av disse geniale framspillene kunne jo lilleputtene til vålerenga gjort, når man gjør det mot et så dårlig plassert forsvar. De gikk fullstendig opp i liminga.

 

Så har man framspillet fra Messi til Villa som er helt fantastisk sett, men når 3 mann går på en spiller er det nødt til å bli åpning.

 

Utenom det var det mye skittent spill utpå i går fra begge lag. Til og med treneren filmet.......

 

Jenter, ikke-nordmenn etc (denne "Barca-gjengen") tiltrekkes ikke av spillere som [...] Fletcher, OShea

Det er vel de færreste (med unntak av enkelte Manchester United-spillere) som bruker de to overnevnte spillerne som eksempler på gode spillere i sin posisjon.

 

Hvis ikke Fletcher på sitt beste kan nevnes i en sånn setting er noe galt.

 

O'shea var nok en aldri så liten vits....

Lenke til kommentar
Spenst/hodedueller' date=' fysikk, frispark, langskudd er egenskaper Messi mangler, på en annen side kan Messi drible drible drible... :sleep: [/quote']

Har du noensinne sett han spille? :dontgetit:

Nei, ser aldri på fotball.

 

Kan ikke finne noe særlig med langskudd fra Messi, spenst/hodedueller trenger vi strengt tatt ikke diskutere...

Fysikk? Bra nok for La Liga vil jeg si.

Derimot er folk så opphengt i av at han dribler så sykt bra.

Lenke til kommentar

Ja Lars, her er du ute og ror. Fletcher er en topp topp spiller. Spillere som Gerrard og Lampard har blitt helt borte når de har møtt Fletcher. Han har begrensede kvaliteter ja, men han er fryktelig klar over det selv og spiller stort sett kun på sine styrker. Og de styrkene han har gjør han til en av verdens beste i sin posisjon/rolle.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Hoff:

Hysj på deg. Fletcher er en grå mus som kun moren hans (og United-supportere) kan elske.

 

Repac:

Messi scorer jevnlig fra 20 meter. Hvorfor skal han absolutt skyte fra 30+ meter, når han kan forsere en mann og sette den utagbar for keeper?

 

Han er kanskje ingen Tor Hogne Aarøy, men det er uansett ikke særskilt viktig i den posisjonen han spiller på banen. Det er ikke sånn at han ikke kan å heade heller;

 

http://www.youtube.com/watch?v=XeWblviGsuU

 

 

Messi har en utrolig bra fysikk siden balansen hans er verdensklasse. Det er neimen ikke lett å ta fra han ballen når han har kroppen sin mellom "deg" og ballen.

 

4bb0277b_ac9d_296e.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...