Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, de er ikke like gode som før. Men ærlig talt, har vi noe bedre? Giggs? Neh...

 

På en annen side; vi er en av verdens beste fotball-lag, vi har noen av verdens beste trenere og spillere. Hvor pokkers vanskelig kan det være å forbedre noe på dødballene våre slik at vi scorer på mer enn 1-2 cornere i året? Og farligere frispark når vi ikke er i skuddposisjon.

 

Jesuz christ...! :ermm:

Lenke til kommentar

Med all respekt Manx, denne karen er way out of your league.

 

Sykt

 

Det er vel snakk om boka som Limbeck linker til i posten over, hva skal man si faen meg godt jeg ikke hadde 50 000 kroner på konto når den boka kom :p

 

Den lå i shopen med en utsalgspris på £4500 når den kom og det var vel nok av folk som siklet på den vil jeg tro.

 

 

Når jeg sjekket mailen min nå så ser jeg at mitt lille inpulskjøp har blikk pakket og jeg har fått sporingsnummer på den, så da har jeg vel den på mandag tirsdag tenker jeg.

Lenke til kommentar

Er vel kanskje ikkje vits å diskutere det i ryktetråden lenger, ettersom "sagaen" rundt Lindegaard er ferdig og han har signert for klubben. Er spent på kva Anders kan få til, men det er sjølvsagt alltids eit usikkerheitsmoment når klubben kjøper "ukjente" spelarar som har spelt i dårlegare ligaer og ikkje har noko særleg rutine på toppnivå. Eg trur at Lindegaard KAN bli ein viktig spelar for United, men det spørs sjølvsagt korleis han taklar presset ved å vere i ein klubb som United. Ein av grunnane til at eg trur vi har gått for dansken er nok at han er det klart billigaste alternativet som har vore aktuelt for klubben og eg håpar det kan føre til at vi kan bruke meir pengar på andre spelarar i tida som kjem. Eit problem derimot og noko som Tor Kristian Karlsen har sagt mykje om på twitter i dag er prisen. Den er forsåvidt ikkje så høg i forhold til eindel andre spelarar vi kunne gått for, men i forhold til at han kjem frå den norske ligaen så er det en høg pris, og det same var prisen vi betalte for Mame i fjor. Mtp at Moa gikk frå Vålerenga for ein fjerdedel av prisen på Lindegaard, så er det noko som ikkje stemmer heilt når vi kjøper spelarar. Spørsmålet er rett og slett om vi er for snille når avtalar skal inngåast, eller rett og slett om klubbar er så kyniske når dei ser United på andre sida av bordet at dei nektar å godta noko anna enn fleire gongar den gåande marknadsprisen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig, Archanios. Jeg tror det burde vært mulig å fått både Mame og Lindegaard til en litt billigere penge. Spesielt Mame. Det var jo halleluja-stemning i Molde etter det salget.

 

[edit]Men selvsagt blir det ikke det samme for oss å forhandle om spillere som det vil bli for en middels klubb i Tyskland. Bare det at det er en klubb av Uniteds klasse som ønsker å foreta kjøpet gjør selvsagt at prisen blir høyere. En spiller som er god nok for United blir dyrere enn en som er god nok for Hannover, selv om det er samme spilleren.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Det er sant, men når ein nederlandsk klubb visstnok omtrent hadde signa Mame for under halve prisen, så blir det irriterande å sjå kva som skjer. Om det er andre klubbar som aukar prisane sine så voldsomt berre fordi vi er United, så forstår eg bedre at SAF klagar på no value in the market.

 

Sir Alex Ferguson said: “Anders is one of the brightest young keepers in the game. The challenge at Manchester United is always to look to the future and in Anders, we have signed a goalkeeper of great presence and even more promise. Having the time to train with him before he is registered will be an important period for him – almost like a pre season to get him integrated with the other players.”

 

Det høres jo ut som at SAF har trua, men det ville vel vore rart om han gikk ut og sa at han var dritt. Har eit godt poeng med at han får nærmast som ein "pre-season" i Manchester fram til januar og det er nok noko han kan tene eindel på. Det er ikkje lett for ein keeper å gå rett inn i eit lag utan å ha spelt noko særlig med spelarane framom seg, og dette kan nok gi han tid til å få igang eindel av den viktige kommunikasjonen med forsvarsspelarane.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...