Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvordan du kan synes at noe sånt er greit Limbeck. Det er skittent spill på lik linje med at man slipper inn med vilje. Hele sporten er tuktet på sportsmanship, når man så åpenlyst spytter det opp i trynet så må man nesten straffes.

 

Men å hvile spillere synes du er greit? Selv om det gir motstanderene i den kampen større sjangse til å vinne poeng og gå forbi andre lag.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan du kan synes at noe sånt er greit Limbeck. Det er skittent spill på lik linje med at man slipper inn med vilje. Hele sporten er tuktet på sportsmanship, når man så åpenlyst spytter det opp i trynet så må man nesten straffes.

 

Men å hvile spillere synes du er greit?

 

Hva er galt med å hvile spillere?

Lenke til kommentar

Håper UEFA har baller nok til å utestenge de fra flere kamper i cupspillet nå. Det der er noe av det dummeste eg noengang har sett på en fotballbane. Dog, tviler på at UEFA gjør noe som helst.

 

Idioter

 

Der hører man også forskjellen på norske "eksperter" og andre nasjonaliteter. Fjøra skjønte jo ikke engang reglene..... Svenskene skjønte spillet med en gang.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

De burde uansett fjerne oppsamlede kort etter gruppespillet, og ikke "belønne" dem som får så mange kort at de må stå over en uviktig kamp på slutten av gruppespillet.

 

Eventuelt endre reglene slik at vist du var utestengt en kamp på grunn av røde/gule kort, så måtte du automatisk stå over neste kamp om du fikk gult kort i en senere kamp i CL (eks. at Alonso får gult i første kamp i sluttspillet, og vips, han står over 2. kamp).

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvordan du kan synes at noe sånt er greit Limbeck. Det er skittent spill på lik linje med at man slipper inn med vilje. Hele sporten er tuktet på sportsmanship, når man så åpenlyst spytter det opp i trynet så må man nesten straffes.

 

Men å hvile spillere synes du er greit? Selv om det gir motstanderene i den kampen større sjangse til å vinne poeng og gå forbi andre lag.

http://www.youtube.com/watch?v=PIXue9WF6_A&feature=related

 

Jeg lar Ian ta seg av diskusjonen rundt det å hvile spillere. Som jeg SELVFØLGELIG syns er greit. En manager må få matche de spillerene han vil, han har ikke noe ansvar overfor andre lag. Så lenge han ikke matcher kalle klovn og Tufte IL er det ingenting galt i det. At det står i regelboka er kun for å opprettholde en standard og at spekulasjon skal bli holdt på et minimum. Det står forøvrig også i regelene til Ligacupen, se hvor mange som følger dem der.

 

Ser du virkelig livet i slike svart og hvit nyanser? Jeg har ingenting imot at Alonso og Ramos pådrar seg et gult om de skjuler det og ikke viser det for hele verden, men når de gjør det så åpenlyst og det er organisert fra benken. Da er det jo helt på trynet. Blir som om man pisser i gågata på lørdagsnatta fremfor å skjule seg i en bakgård. Det ene reagerer politiet garantert på, det andre går nok mellom fingrene i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Flott bloggpost om Paddy Crerand på Republik of Mancunia i dag. Absolutt verdt å lese.

 

 

Når det gjelder denne situasjonen med Real Madrid, så er det klart for meg i det minste at det er stor forskjell på å kvile spelarar og å drive på slik som Ramos og Alonso. Det er heilt naturleg at du ikkje kan stille med dine beste elleve spelarar i kvar einaste kamp. Det ville ført til eit vanvittig fysisk press på spelarar, ført til mange fleire skader osv. For dei største klubbane er dette gjerne ikkje noko problem, ettersom stallane gjerne er så solide at det går an å ha andreval i dei fleste posisjonar og samtidig vere gode nok for å slå dei fleste andre. For mindre lag, med mindre stall og midlar så vil dette gjerne fortone seg som eit større problem. Dei vil gjerne helst spele med sine beste i kvar kamp, ettersom nivået på dei nestbeste er ein god del lavare, men det vil ikkje vere mogeleg til alle tider og då synest eg egentlig at det er greit at dei prioriterer dei kampane der det er større sjanse for å få noko utav kampen. I tillegg gir jo det kanskje også spelarar som ynskjer å vise seg fram ei mogelegheit til å spele mot storklubbar som dei ellers ikkje ville fått sjansen til, noko som kanskje gjer at dei arbeidar ræva av seg for å ha sjansen til å vise seg fram. Det er sjølvsagt synd om klubbar kjem til OT med old-boys laget eller ein skokk juniorar som fortsatt går med bleie, men eg forstår såpass som at ikkje alle klubbar har dei samme spelemessige ressursane som vi har. Det er kanskje feigt å ikkje spele med sine beste, men her er det vel snakk om å utnytte dei ressursane ein har på best mogeleg måte for å få mest mogeleg utav dei.

 

At nokon så åpenlyst som dette går inn for å få gule kort for å sleppe å risikere suspansjon i sluttspelet er med på å sette sporten i vanry. Eg vil ikkje seie at Wolves som blir slått med nokre mål på OT i fjor gjer det i større grad enn Villa som stilte med sterkt mannskap men blei flådd mot Chelsea. Denne bevisste handlinga frå RM er meir som spott mot fair play innen sporten og bør ikkje tolererast etter mi meining. Som nokon seier, hadde dei prøvd å kamuflere det så hadde det ikkje gjort så mykje, men å tulle på denne måten og så åpenlyst blir for dumt. Signalet frå ein så stor klubb som RM blir jo no at fair play er noko ein berre kan drite i. Hadde det her vore ein av våre spelarar, så hadde eg vorte svært flau på klubben sine vegne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Archanios, jeg har et inntrykk av deg som en meget interessant bruker som har mye å fare med. Det eneste problemet mitt med deg er nynorsken. Du kan ikke vurdere å skrive på bokmål istedenfor? Jeg orker nemlig ikke å lese innlegg på nynorsk, og føler nemlig jeg går glipp av noe.

 

;)

Endret av The Hoff
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hm. Hatar strengt tatt å skrive på bokmål. (Litt gimmick er det sjølvsagt også.)Har alltid brukt nynorsk, unntatt når eg måtte skrive på bokmål, så det er ein smule vanskeleg å berre legge om. Kanskje eg må byrje å skrive på begge målformer.

 

<bokmål>Hm. Hater strengt tatt å skrive på bokmål. (Litt gimmick er det selvsagt også.)Har alltid brukt nynorsk, unntatt når jeg måtte skrive bokmål, så det er en smule vanskelig å bare legge om. Kanskje jeg må begynne å skrive på begge målformer.</bokmål>

 

(Føler meg skitten. :p)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha.

 

Sitter på biblioteket og leser til eksamen, hjernen har derfor vandret avgårde til diverse mer interessante emner - slik som United, damer, drikking etc.

 

Tenk på følgende lag:

 

Lindegaard (Han har enda ikke bevist noe, kun satt opp for illustrasjonens skyld)

Rafael

Smalling

Evans

Fabio

Nani

Cleverley

Anderson

Obertan

Wellbeck

Macheda

 

Lurer på hvordan et slikt lag hadde gjort det i PL pdd. Jeg tipper topp 10, kanskje snuse på en plass i EL.

Endret av The Hoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter å skrive Term Paper i to fag som begge skal inn på tirsdag, men det er så mykje som er uendeleg mykje meir interessant.

 

Eg trur det laget kunne fungert, dersom eindel av spelarane speler opp mot potensialet.Pr i dag trur eg nok at det ville bli for ustabilt, samt at dei nok ville slite eindel meir med å dominere kampar enn vi forventar av eit United-lag. Samtidig så er det et fantastisk spennande lag, med mykje potensiale og strengt tatt mykje kreativitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...