Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Det at Real og Barca presterer så bra i La Liga, gjør jo det mye enklere å se at La Liga har veldig lavt nivå. Det er kun Barca og Real som holder et godt nivå der.

 

haha.. Barcelona og Real Madrid er de to beste lagene i verden for øyeblikket. etter min mening..

Det er mange gode lag i La liga.. Sevilla, espanyol, villareal, valencia og atletico mardrid er knall gode lag.. Dette er alle lag som hadde vært på den øvrige delen av premier league vist de hadde spilt i england.

Nå er det jo veldig vanskelig og forestille seg åssen det ville gått med ett spansk lag i premier league da..

Men etter de lagene som er nevnt ovenfor og nedover tabellen i la liga er det endel dårlig lag..

 

Premier league er bare helt latterlig nå, tideligere sesonger har jeg tenkt som så: yess, nå har united 4-5 kamper på rad som er så og si sikre seiere. Og det henger litt igjen i denne sesongen også, men det er helt feil tankegang av meg.. Kan miste poeng mot nesten alle av de..

 

El classico neste helg blir fantastisk.. Da får man sett hva real er gode for..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at Real og Barca presterer så bra i La Liga, gjør jo det mye enklere å se at La Liga har veldig lavt nivå. Det er kun Barca og Real som holder et godt nivå der.

 

Det at Chelsea og United har og fortsetter å prestere så bra i PL, gjør det jo mye enklere å se at PL har et veldig lavt nivå. Det er kun Chelsea og United som holder et godt nivå der.

 

Veeeeel... Dette var vel feil sesong å skrive om denne vel? For nettopp denne sesongen kan vise to ting: Enten har topplagene tapt seg, eller så har de andre blitt bedre.

 

Når Liverpool med katastrofestarten kan ligge an til 4 plass neste runde med seier så sier det litt om at noe har skjedd.

 

Tror forøvrig topplagene har tapt seg....

 

LaLiga er jo en vits. Barca og Real er svinegode, de andre er da langt fra noe særlig med få unntak? Og å dra fram EL..... Fulham sier eg bare da....

Lenke til kommentar

Hvor mange sesonger har det vært siden PL startet, 18? Og vi har vunnet 11, samt 4 andreplasser? Dvs topp to i 15 av 18 sesonger. På samme tid i La Liga har Barcelona vunnet 8 titler, Real Madrid 6, Valencia 2 og Deportivo og Atletico Madrid en hver.

 

Hvis vi skal diskutere de siste 2 månedene kan man kanskje si at La Liga er en vits, men det er meningsløst.

Lenke til kommentar

Man kan ikke se på titler. Man må se på poengene som skiller de to øverste i forhold til de andre. Og man kan ikke gå tilbake til 90 tallet. LaLiga var ikke det samme på den tiden.

 

Real og Barca de siste årene har dradd i fra, de andre har tapt akterut noe sykt. En vits er jo på spissen satt.....

 

Hvor mange poeng skilte Barca og Real? Hvor mange kamper tapte disse to lagene i fjor? Mot hvem?

 

Det burde være en indikasjon på noe.

Lenke til kommentar

"Kjøpelaget" Barcelona:

 

Valdes(0)

Dani Alves(£ 28 millioner) – Pique(£4 millioner) – Puyol(0) – Abidal(£ 12 millioner)

Busquets(0) – Xavi(0) – Iniesta(0)

Messi(0) – Villa(£ 35 millioner) – Pedro(0)

Total = £ 79 millioner

 

Verdensklasse på nesten alle plasser. 8 av disse er utviklet gjennom Ungdomsakademiet La Masia. Greit nok at de kjøper en del spillere for tiden, men suksessen har ikke kommet fra pengeforbruk som med Real, City, Chelsea og slikt.

 

Bolton på fjerdeplass er ikke akkurat et godt tegn på formen i PL om dagen. Likevel er jeg enig i at Premier League er bedre enn La Liga, samt mer underholdne all around, selv om jeg foretrekker Real og Barcelonas fotball framfor Man Utd og Chelsea.

Lenke til kommentar

Man kan ikke se på titler. Man må se på poengene som skiller de to øverste i forhold til de andre. Og man kan ikke gå tilbake til 90 tallet. LaLiga var ikke det samme på den tiden.

 

Real og Barca de siste årene har dradd i fra, de andre har tapt akterut noe sykt. En vits er jo på spissen satt.....

 

Hvor mange poeng skilte Barca og Real? Hvor mange kamper tapte disse to lagene i fjor? Mot hvem?

 

Det burde være en indikasjon på noe.

 

Igjen, tallene er stjålet fra en bruker på Redcafe:

 

i've checked the ratio: points gained to possible grand total

 

 

2009/2010

 

 

top 4

EPL---------------------La Liga

 

1: 75%------------------86%

2: 74%------------------84%

3: 65%------------------62%

4: 61%------------------55%

 

 

 

 

2008/2009

 

top 4

EPL---------------------La Liga

 

1: 78%------------------76%

2: 75%------------------68%

3: 72%------------------61%

4: 63%------------------58%

 

 

2007/2008

 

top 4

EPL---------------------La Liga

 

1: 76%------------------74%

2: 74%------------------67%

3: 72%------------------58%

4: 66%------------------56%

 

2006/2007

 

 

top 4

EPL---------------------La Liga

 

1: 78%------------------66%

2: 72%------------------66%

3: 59%------------------62%

4: 59%------------------57%

 

Forskjellen i fjor var stor. Bortsett fra det? Nei.

Lenke til kommentar

United mangler i kreativitet på midtbanen (med unntak av Nani), noe de i aller største grad hadde da Ronaldo herjet som verst (per dags dato har jeg aldri sett en bedre spiller enn det han var i mot slutten av tiden som United-spiller). Spillere som Fletcher, Anderson, Carrick og Park er trygge og gode spillere som vinner kamper som følge av stor arbeidskapasitet og ståpåvilje, men de varter ikke akkurat opp med fyrverkeri (jamfør Barcelona sin sentrallinje).

 

Chelsea har det samme problemet nå som Lampard er ute. Spillere som Essien, Ramires og Mikel er dyktige til å vinne ballen og sette press på motstanderlaget, men det er sjelden de greier å slå de forløsende pasningene eller gjøre noe skikkelig magisk foran motstandernes 16-meter.

 

Jeg er virkelig misunnelig på Tottenham som har Bale og VdV. =)

Lenke til kommentar

"Kjøpelaget" Barcelona:

 

Valdes(0)

Dani Alves(£ 28 millioner) – Pique(£4 millioner) – Puyol(0) – Abidal(£ 12 millioner)

Busquets(0) – Xavi(0) – Iniesta(0)

Messi(0) – Villa(£ 35 millioner) – Pedro(0)

Total = £ 79 millioner

 

Verdensklasse på nesten alle plasser. 8 av disse er utviklet gjennom Ungdomsakademiet La Masia. Greit nok at de kjøper en del spillere for tiden, men suksessen har ikke kommet fra pengeforbruk som med Real, City, Chelsea og slikt.

 

Bolton på fjerdeplass er ikke akkurat et godt tegn på formen i PL om dagen. Likevel er jeg enig i at Premier League er bedre enn La Liga, samt mer underholdne all around, selv om jeg foretrekker Real og Barcelonas fotball framfor Man Utd og Chelsea.

 

Haha. Hele laget er billigere enn Ronaldo alene :)

 

Dessuten blir det altfor vanskelig å finne noen faste regler for hvilke lag som er best av topplagene i Spania og England. Man får nesten bare se på lagene og ta en vurdering som selvfølgelig blir veldig subjektiv. Mange ser på hva de personlig mener er god fotball og nedvurderer om laget faktisk er bra. Og da peker jeg på folk som synes 4-4 kamper er god fotball

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Det at Real og Barca presterer så bra i La Liga, gjør jo det mye enklere å se at La Liga har veldig lavt nivå. Det er kun Barca og Real som holder et godt nivå der.

 

Det at Chelsea og United har og fortsetter å prestere så bra i PL, gjør det jo mye enklere å se at PL har et veldig lavt nivå. Det er kun Chelsea og United som holder et godt nivå der.

 

Veeeeel... Dette var vel feil sesong å skrive om denne vel? For nettopp denne sesongen kan vise to ting: Enten har topplagene tapt seg, eller så har de andre blitt bedre.

 

Uansett om topplagene har tapt seg eller de andre har blitt bedre så fortsetter Man Utd og Chelsea å dominere, bare se på tabellen.

 

Men det var ikke det som var poenget, det var jo rett og slett at logikken/fornuften til Raste ikke hang på greip. Er Formel 1 titlene til Schumacher mindre verdt fordi han vant så mye på så kort tid? Var motstanderen for dårlig eller var han bare mye bedre enn alle andre? Det samme spørsmålet kan man stille seg om Roger Federer og.

 

Det at Man Utd har prestert så bra i PL de siste 20-årene, er det et bevis for at ligaen egentlig er veldig svak? Det er jo ingen logikk i det, i det hele tatt.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Poengløs er den da ikke, den resulterte i et flott mål. Det er urealistisk å forvente at man skal angripe med full styrke/hastighet til enhver tid. Nå er dette angrepet mot Panathinaikos i en kamp som allerede var avgjort, men man jo dra paralleller til kampen i går. Selv om Wigan hadde 9 mann, var det aldri noen total utklassing, og N'Zogbia herjet forsåvidt tidvisd ganske heftig med Fletcher og Carrick på midten. Dyktig spiller forresten, kunne han vært noe for United?

 

Edit:

 

Hva tror egentlig folk er planen til SAF mtp. spissituasjonen, både i dag og i fremtiden.

 

- Rooney

- Hernandez

- Berbatov

- Macheda

- Owen

- Wellbeck

- M. Diouf

 

Det er rett og slett for mange. Slik jeg ser det er det nå en slags konkurranse mellom Macheda, Wellbeck og Diouf om hvem som skal være den 4. spissen i klubben. Det kan jo virke som om Macheda leder denne konkurransen, men Wellbeck viste jo mot Chelsea hvilket enormt potensiale han har. Diouf tipper jeg blir solgt, dog med fortjeneste, samt at Owen ikke får fornyet kontrakt. Berbatov vet man jo aldri med, hvis han selges til sommeren vil jeg kanskje putte en aldri så liten flopp-merkelapp på han, hvertfall mtp. prisen.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar
Fint angrep fra 0:38 til det blir mål. Den balltrillingen mellom forsvaret og midtbanen i starten av klippet er vanvittig kjedelig og poengløs.

 

Hadde ikke balltrillingen funnet sted, hadde de sikkert ikke kommet i situasjonen som lagde målet. Uansett er det underholdningsverdi i å se hvor gode spillerne er til å bevege seg i forhold til hverandre, pasningssikkerhet og ballkontroll. Folk klager over at fotballspillere er så ræva, selv om de trener fotball hver dag, men hvis man studerer enhver involvering i dette klippet, skjønner man hvor gode spillerne på det øverste nivået egentlig er.

 

Jeg snakket om å kjøpe seg til suksess, som hvertfall er min definisjon på kjøpelag. Barcelona hadde vært verdens beste klubb om ingen kunne kjøpe eller selge, siden talentene rundt Catalonia, samt det fantastiske La Masia akademiet, bidrar til at Barcelona er det laget som står for flest verdensstjerner idag, etter hva jeg kan se.

 

Når det er sagt er jeg veldig misfornøyd med innkjøpspolitikken til Barcelona de senere årene. Mascherano har ikke imponert hittil ihvertfall og er bak Busquets i rekken, Adriano er bare stallfyll, vi har brukt mangfoldige millioner på spisser, selv om det vi har nå, ikke nødvendigvis er så mye bedre enn Eto'o som vi hadde tidligere. Det er likevel ikke at de er pengesterke som tiltrekker meg med Barcelona uansett.

Lenke til kommentar

Hvorfor diskuterer man så mye Barca her?

 

Jeg tror Berba blir solgt om han ikke presterer jevnt snart. Wellbeck og Diouf blir solgt etter eget ønske og Macheda henger i en tynn tråd han også. Resten blir satset på sammen med kanskje den Fergie har mest tro på av de jeg påstår blir solgt. Jeg tror ikke det blir noen spisskjøp

 

Definisjonen min på kjøpelag er klubber som får penger uten å tjene dem og kjøper seg gode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...