Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Eg synest det virkar temmelig merkeleg at han plutselig skal ville vekk frå klubben. Evra er vel den spelaren som har gitt frå seg dei mest positive utsagna om klubben og vi må ikkje lenger tilbake enn til Rooney-sagaen då han gikk ut med "respect the shirt".

 

Han har jo også brukt det siste året på opptil fleire slike utsegner, så det er merkeleg om han plutselig skal ha forandra meining.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du kaster deg over enhver anledning til å kritisere SAF nå for tiden.

Sant det, manageren irriterer meg i disse tider og jeg er en svært bitter mann for det som skjedde i sommer. Andre året på rappen han ikke adresserte midtbanekrisen. Jeg må dog innrømme at jeg har oppriktig dårlig samvittighet for min PMS for tiden, men jeg har en trang til å få utløp for frustrasjonen en plass og d.no er min kanal for denslags. Betyr ikke at jeg ikke er glad i Fergie og jeg verdsetter det han får ut av stallen som er til rådighet. Nobody does it better som Carley Simon sang. Det topper dessverre litt for meg i negativ sammenheng når han så åpenbart setter sitt ego foran klubben (presseboikott i disse uker også) men likevel så ser jeg at det har blitt litt i overkant mye kritikk fra min side de siste månedene. Skal prøve å tone det ned sutringen og de depressive innleggene, for jeg skjønner at det er provoserende for noen og enhver. Skriver vel litt for fritt i tide og utide.

 

Når det gjelder salg var det et utløp for frustrasjon over det bildet jeg har malt i eget sinn. Becks, Nistelrooy (Min favorittspiller siden Roy) Ronaldo, Tevez og nå nesten Rooney. Disse var alle blant de beste i verden når de forsvant, i alle fall i mine øyne. Det er ulike årsaker til at disse forsvant og nesten gjorde det, men poenget står, altfor mange stjerner forsvinner og altfor få kommer inn. Jeg føler nå at det alltid er en overgangsaga rundt en av våre spillere, men shitt au, kanskje det er den moderne fotballen som sparker meg i mageregionen. Drittlei hele sirkuset med griske spillere og agenter, samt snyltere i styrerommet. Hvor har lojaliteten blitt av? Fergie har levd på class of 92 lenge nå, når vinnermentaliteten og ferdighetene til Giggsy og Scholes forsvinner innen kort tid sitter vi igjen med en seriøst manglende tropp. Jeg veit ikke lengre om han skjønner hvor mye som må erstattes på kort tid etter to mareritt sommere med Mame Diouf og Owen overganger.

 

Kommer sikkert til å angre på disse tiders sutreinnlegg om noen mnd frem i tid uavhengig av hvordan det går. Jeg syntes jo selv de fremstår som "medgangssupporter-esque" men jeg klarer ikke å legge lokk på følelsene læll. Det er jo igrunn hinsides å ikke stole på en mann som i min levetid har skaffet 11 PL titler, men sånn er det bare. Tror jo alltid at jeg vet best selv. For to eller tre år siden var jeg hissig på Scholes også, så av erfaring burde jeg vel lært og bare holdt kjeft om slike temaer.

 

Glodwing: vi kjøpte en etablert spiller i Berbatov. Du er ikke fornøyd med det heller. Skal vi kjøpe sånne spillere så må man nesten treffe med hvert kjøp

Jeg er ikke fornøyd med Berbatov, men han er fortsatt en av våre beste offensive spillere. Ville du vært foruten?

 

Heller tre-fire Berbatov enn tre-fire Obertan. Ser du poenget? Kvalitet og pris henger som oftest sammen.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder salg var det et utløp for frustrasjon over det bildet jeg har malt i eget sinn. Becks, Nistelrooy (Min favorittspiller siden Roy) Ronaldo, Tevez og nå nesten Rooney. Disse var alle blant de beste i verden når de forsvant, i alle fall i mine øyne. Det er ulike årsaker til at disse forsvant og nesten gjorde det, men poenget står, altfor mange stjerner forsvinner og altfor få kommer inn. Jeg føler nå at det alltid er en overgangsaga rundt en av våre spillere, men shitt au, kanskje det er den moderne fotballen som sparker meg i mageregionen. Drittlei hele sirkuset med griske spillere og agenter, samt snyltere i styrerommet. Hvor har lojaliteten blitt av? Fergie har levd på class of 92 lenge nå, når vinnermentaliteten og ferdighetene til Giggsy og Scholes forsvinner innen kort tid sitter vi igjen med en seriøst manglende tropp. Jeg veit ikke lengre om han skjønner hvor mye som må erstattes på kort tid etter to mareritt sommere med Mame Diouf og Owen overganger.

 

Det jeg ikke skjønner er hva Diouf, Obertan, Bebe etc. har med Giggs og Scholes å gjøre. Disse spillerne er ikke hentet som umiddelbare erstattere for x og y, dette er talenter hentet med tanke på fremtiden. Det er slik United alltid har gjort det, og jeg håper det aldri vil forandre seg. Det er klart Scholes må erstattes, men det betyr vel ikke at vi skal gi opp jakten på å finne den neste verdensstjernen for en billig penge?

 

I mine øyne er United-troppen knallsterk. Vi trenger en ny keeper og en ny midtbanespiller når VdS og Scholes gir seg, men det er de eneste "akutte" områdene jeg kan se. På høyreback har vi solide valg i Brown og O'Shea, samt Rafael som er veldig lovende (Neville synger vel på siste verset, dessverre). På venstreback er Evra knallgod, Fabio lovende og O'Shea kan selvfølgelig spille her også. Midtforsvaret er fantastisk med Rio, Vidic, Evans og Smalling, samt Brown og O'Shea hvis nødvendig.

 

Nani og Valencia er begge blant ligaens beste vinger, Giggs holder fortsatt et bra nivå, Park er på gang igjen og jeg personlig har i alle fall blitt veldig imponert av Obertan. I tillegg blir det spennende å se mer av Bebe, samt Cleverly når han kommer tilbake. I mine øyne er Giggs sin erstatter allerede i klubben, nemlig Nani.

 

Jeg kan være enig i at midtbanen er vårt svakeste ledd for øyeblikket, men jeg klarer ikke å se at det er noen krise. Kanskje fordi jeg ikke har gitt opp Hargreaves enda? Scholes har vært knallgod, og ja, han må erstattes, men når stallen allerede er full, hvorfor ikke vente til han legger opp? Fletcher har ikke vært på sitt beste i år, men med de prestasjonene han har levert de seneste årene er det bare et spørsmål om tid. Carrick virket som å være litt på gang igjen etter dvalen, selv om forrige kamp var rimelig håpløs. I tillegg har vi Anderson og Gibson, men det er vanskelig å si hvor de står.

 

På spissplassen har Berbatov, med unntak av de to siste kampene, vært god. Hernandez har vært god, og jeg forventer store ting fra den kanten. Rooney har vært elendig, av flere og åpenbare grunner, men nå er han tilbake, og kan forhåpentligvis finne tilbake til storformen. Da har vi en frontlinje av god kvalitet, og i bakhånd har vi Owen (som fortsatt er ganske ok når han er skadefri), Macheda som noterte seg mot Villa og Welbeck som imponerer i Sunderland. Hvem vet, kanskje det kan bli noe av Diouf også?

 

Vi har til tider slitt stort i år, likevel ligger vi rett bak Chelsea. I Italia bærer Inter allerede preg av å ha Benitez. Bayern Munchen imponerer ikke akkurat stort i Tyskland. Lyon blir latterliggjort i Frankrike. Barcelona og Real Madrid er i en klasse for seg i Spania, men også de har tapt pinlige poeng. De gangene Barcelona har spilt uten Xavi/Messi har det vært tafatt og tannløst, vi har spilt uten våre kanskje to beste (Valencia og Rooney) nesten hele sesongen.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å være så negativ.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når det gjelder salg var det et utløp for frustrasjon over det bildet jeg har malt i eget sinn. Becks, Nistelrooy (Min favorittspiller siden Roy) Ronaldo, Tevez og nå nesten Rooney. min levetid har skaffet 11 PL titler, men sånn er det bare. Tror jo alltid at jeg vet best selv. For to eller tre år siden var jeg hissig på Scholes også, så av erfaring burde jeg vel lært og bare holdt kjeft om slike temaer.

Beckham kom i klammeri med fergie (satte seg selv forran klubben). Kem hadde du valgt til å forlate united?

 

Nistelrooy kom på kant med Ronaldo(snakka dritt om faren bla.)

Kem ville du satset på? En boksspiller som scorer, men ikkje skaper sjanser. På slutten av karrieren, og i tillegg lager kvalme i spillergruppa. Eller verdens største talent, som mer eller mindre umiddelbart blir kåret til verdens beste spiller.

 

Tevez var innleigd (Blei sur for at United satset på 'storkjøpet' Berbatov og Rooney.) Han valgte pengene og kapteinsbindet i City.

 

Rooney blei værende. Trenger ikke si mer siden han datt ut av diskusjonen om at United ikkje klarer å holde stjernespillere.

 

Hissig på Scholes? For åt han hadde augesjukdom då eller? (Skivebom, og hjernedødt på en gang)

 

Kan du ikke nevne storkjøp united har lykkes med? Rooney og Rio er de jeg kommer på.

Lenke til kommentar

Snip

Du er full av piss.

 

Hissig på Scholes? For åt han hadde augesjukdom då eller? (Skivebom, og hjernedødt på en gang)

De som har lest her en stund vet hva jeg tenker på. For et par år siden var det mange, inkludert meg selv, som mente Scholes var ferdig som toppspiller (fordi han spilte som en sekk med dritt, ikke fordi han var skadd) og kanskje burde vurdere å henge skoene på hylla som en konsekvens av det. Det har ingenting med øyeskaden å gjøre mao. Forskjellen på meg og endel andre her er at jeg tør å innrømme at jeg tok feil, ikke at det skjer så ofte.

 

Kan du ikke nevne storkjøp united har lykkes med? Rooney og Rio er de jeg kommer på.

Mange av våre beste spillere gjennom tidene har vært storkjøp. Denis Law og Roy Keane feks. Det jeg ønsker er at United ikke være så sære og ulike fra alle andre topplag når det gjelder å kjøpe spillere. Man trenger ikke å være helt sjelløse ala Real Madrid selv om man kjøper en og annen etablert spiller når det trengs her og der. Å kjøpe ungt er noe jeg tilhenger av, men da må det være en kjerne i laget som sikrer kvaliteten i nåtiden og bærer laget videre, slik er ikke tilfellet om et eller to år frem i tid når class of 92 gutta sier takk for seg.

 

Mitt siste innlegg om saken

Endret av Goldwing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mange av våre beste spillere gjennom tidene har vært storkjøp. Denis Law og Roy Keane feks. Det jeg ønsker er at United ikke være så sære og ulike fra alle andre topplag når det gjelder å kjøpe spillere. Man trenger ikke å være helt sjelløse ala Real Madrid selv om man kjøper en og annen etablert spiller når det trengs her og der. Å kjøpe ungt er noe jeg tilhenger av, men da må det være en kjerne i laget som sikrer kvaliteten i nåtiden og bærer laget videre, slik er ikke tilfellet om et eller to år frem i tid når class of 92 gutta sier takk for seg.

 

Mitt siste innlegg om saken

 

Det er jeg helt enig i, i løpet av de neste par årene må vi nok kjøpe noe etablert. Det tror jeg også vil skje. Gjerne også neste sommer, før FFP-regs kicker inn for fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...