Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Offensiv midtbanespiller. Langli mener han er en Xavi-type, av det jeg har sett av han virker han som han er en bedre dribler enn Xavi. Men jeg ser definitivt likheter. Nærteknikk som ingen andre i Norge er i nærheten av, et fantastisk blikk for spillet og han kan avslutte også.

 

Det sier sitt når han nylig ble kåret til turneringens beste spiller i en G15-turnering for landslaget der Norge tapte alle kampene og scorte et mål.

 

- Jeg har aldri sett et større talent på det alderstrinnet. Og det inkluderer Mohammed Fellah, Harmeet Singh, Daniel Fredheim Holm og Daniel Braaten, sier Morten Langli til VG Nett.

 

Han fikk en aha-opplevelse da han så Dæhli spille en junior interkrets-kamp for Lyn mot Skeid før Lyn-konkursen i vår.

 

- Han herjet med spillere som var opp til fire år eldre enn ham. Det var rått å se, mener Langli.

 

Han beskriver G15-landslagsspilleren som en Xavi-type med en enorm evne til å orientere seg og med nærteknikken i orden. Samtidig er en av 15-åringens fremste egenskaper å passere motspillere med kontroll på ballen.

 

- Han er voksen i spillestilen og tråkker ikke på ballen bare for å gjøre det, sier Langli til VG Nett.

 

oppspillerutvikler i Stabæk, Pål Berg, vil verken avkrefte eller bekrefte om Møller Dæhli skal signere for den engelske storklubben, men sier til Dagbladet at det har vært snakk om en overgang i lengre tid.

 

- Han har en overlegen teknikk, blikk for spillet og er en veldig god avslutter. Et eksepsjonelt talent, sier Berg.

 

Møller Dæhli er en del av Stabæks JuniorElite-stall, men har også deltatt på flere treninger med Stabæks A-lag.

 

- Det har ikke vært så mange treninger, men det har blitt noen og der har han klart seg veldig bra. Han kan bli en komplett spiller, sier toppspillerutvikleren.

 

- Det må være gøy for trenerapparatet å få frem et slikt talent?

 

- Lyn skal ha mye av æren, vi overtok ham først i vår. Men det er klart det er gøy for oss, sier Berg.

 

1.10 ut i videoen kommer målet hans:

http://www.youtube.com/watch?v=W51M5JyA5zE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal hvertfall sjekke terminlisten før jeg skal gifte meg (med Kelly Brooke).

Den er sikker for meg også, skal jeg gifte meg så blir det på sommeren. Helst i slutten av Juli evt begynnelsen av Juni. Da går jeg verken glipp av noe av den skikkelige fotballen eller evt mesterskap som går om sommeren.

 

Dog om jeg er invitert i et bryllup til en nær venn/familie så går jeg uansett om Arsenal spiller. Men jeg prøver å unngå dette så mye som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...