Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Fergie-time var ikke ment i negativ forstand, mente egentlig på overtid. Har vært litt annerledes i år dog, men generelt sett er Man Utd sterke mot slutten av kampene.

 

Real Madrid er et bedre lag pr nå synes jeg, uten at det finnes noen bevis for det. Selve spillermaterialet ser hvertfall bedre ut på papiret, og dette har kommet av store pengesummer som du påpeker, som ikke tar bort fra det fakta at Real Madrid er et fantastisk lag. De fortjener kanskje ikke å være det, men er det okke som.

 

Jevningen av PL tror jeg kommer av at både topplagene har blitt svakere, og at bunnlagene har blitt bedre. Igjen kan man se på Man Utd, som har mistet klassespillere i Tevez og Ronaldo siden de var verdens beste lag i 08, samtidig som at Anderson, Hargreaves, O'Shea med flere, er langt dårligere nå enn før. Det finnes jo lyspunkter som Nani og Chicharito blant annet, men sett under ett ser det tynnere ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Limbeck, du er så dust du.

 

Det eneste som blir gledelig med å se oss falle som et korthus om Fergie ikke snart punger ut er å le av deg og dine ubrukelige innspill.

 

Du hadde ikke "rett" etter 11 kamper når vi ligger på 2.plass vet du. Å ta Fergies parti i alt han foretar seg er så safe og balleløst at jeg kunne kokt suppe på kvalmheten jeg nå føler. Skaff deg noen egne meninger a! Vi har spilt som fire søppelsekker med Gibson de siste par kampene og nå som Nani og Berba ikke kunne bære oss over målstreken på lørdag ble våre offensive "talenter" så avslørt at det var dumt. Dette gjelder ikke Hernandez som var syk, men den ubrukelige blekkspruten og Bebe aka David Bellion og hans sidekick

 

Har lyst til å kaste poteter og gulerøtter på deg.

 

Kjøper vi ikke spillere snart går det til helvette. Enhver med 0.1% fotballkunnskap kan se det.

Endret av Goldwing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fergie-time var ikke ment i negativ forstand, mente egentlig på overtid. Har vært litt annerledes i år dog, men generelt sett er Man Utd sterke mot slutten av kampene.

 

Real Madrid er et bedre lag pr nå synes jeg, uten at det finnes noen bevis for det. Selve spillermaterialet ser hvertfall bedre ut på papiret, og dette har kommet av store pengesummer som du påpeker, som ikke tar bort fra det fakta at Real Madrid er et fantastisk lag. De fortjener kanskje ikke å være det, men er det okke som.

 

Jevningen av PL tror jeg kommer av at både topplagene har blitt svakere, og at bunnlagene har blitt bedre. Igjen kan man se på Man Utd, som har mistet klassespillere i Tevez og Ronaldo siden de var verdens beste lag i 08, samtidig som at Anderson, Hargreaves, O'Shea med flere, er langt dårligere nå enn før. Det finnes jo lyspunkter som Nani og Chicharito blant annet, men sett under ett ser det tynnere ut.

 

Ikke noe feil i det du sier. Men fotball på papiret er en ting. På banen er noe annet. Ser man på hver enkelt spiller så er Real langt foran oss og noen andre. Og det er litt det Real er. De prøver å ha de 11 beste spillerene i verden med verdens beste manager. At de 11 passer så bra med hverandre er ikke så nøye. Og det er vel ikke så viktig heller så lenge man har råd til det.

 

Se på toppspillerene som Messi. Ronaldo, Kaka, Rooney i VM. Ikke noen fjasko men de er ikke perfekte heller. Mens andre spillere som ikke har samme status begynte å lyse.

 

Manchester United er annerledes i at de ikke satser så mye på å hente stjerner. De tre dyreste spillerene våre er Bernatov, Ferdinand og Verson. Ferdinand har vert knallgod for oss. Men mange vil si at Berba og Verson ikke lever/levde opp til prislappen.

 

I stedet så satser vi mye mere på å hente talent og forme dem til en brikke i laget som passer veldig bra.

 

Fra det laget som vant CL så har vi mistet Tevez og Ronaldo og denne sesongen har ikke Rooney vert i form. Jeg vil påstå at vi klarer oss veldig bra.

Lenke til kommentar

Virker ikke som om PL lagene har blitt noe svakere. I årets Champions League så leder alle de engelske lagene som er med (Arsenal, Chelsea, Manchester United og Tottenham) sin gruppe. Real Madrid har 10 poeng, det samme som United, mens Barcelona har 8, og Arsenal har 9, mens Valencia og tottenham har 7. Chelsea topper med 12 av 12 poeng så langt.

 

Altså: Top Laget i Primera har 8.Toplaget i PL har 12. Andreplassen i Primera har 10, det samme som andreplassen i PL. I tillegg har PL 2 lag til som leder grupper og har flere poeng eller lik poeng som et eller flere Primera lag.

 

Synes egentlig PL holder ganske greit nivå jeg.

Lenke til kommentar

Limbeck, du er så dust du.

 

Det eneste som blir gledelig med å se oss falle som et korthus om Fergie ikke snart punger ut er å le av deg og dine ubrukelige innspill.

 

Du hadde ikke "rett" etter 11 kamper når vi ligger på 2.plass vet du. Å ta Fergies parti i alt han foretar seg er så safe og balleløst at jeg kunne kokt suppe på kvalmheten jeg nå føler. Skaff deg noen egne meninger a! Vi har spilt som fire søppelsekker med Gibson de siste par kampene og nå som Nani og Berba ikke kunne bære oss over målstreken på lørdag ble våre offensive "talenter" så avslørt at det var dumt. Dette gjelder ikke Hernandez som var syk, men den ubrukelige blekkspruten og Bebe aka David Bellion og hans sidekick

 

Har lyst til å kaste poteter og gulerøtter på deg.

 

Kjøper vi ikke spillere snart går det til helvette. Enhver med 0.1% fotballkunnskap kan se det.

 

Vi kjøper da spillere vi. Hernandez og Bebe er nye spillere. Smalling også. Og jeg har også etterlyst spillere. Til og med i egen tråd.

 

Og jeg er ikke enig i Fergie i alt. Jeg skulle ønsket han ikke var så fokusert på CL og konsentrert seg mye mere om PL og Fa cupen.

 

Offensive talenter avslørt? Var det du som sa at Park kom til å scåre to mål? Hadde det vert opp til deg så hadde ikke Park vert i klubben en gang.

 

Doom and gloom, doom and gloom, doom and gloom

 

Dessuten får du kaste hva du vil untatt bøtter med møkk

 

Virker ikke som om PL lagene har blitt noe svakere. I årets Champions League så leder alle de engelske lagene som er med (Arsenal, Chelsea, Manchester United og Tottenham) sin gruppe. Real Madrid har 10 poeng, det samme som United, mens Barcelona har 8, og Arsenal har 9, mens Valencia og tottenham har 7. Chelsea topper med 12 av 12 poeng så langt.

 

Altså: Top Laget i Primera har 8.Toplaget i PL har 12. Andreplassen i Primera har 10, det samme som andreplassen i PL. I tillegg har PL 2 lag til som leder grupper og har flere poeng eller lik poeng som et eller flere Primera lag.

 

Synes egentlig PL holder ganske greit nivå jeg.

 

Tottenham slo vel netopp de regjerende mesterene.

Endret av Limbeck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verson? Er vel Veron du snakker om?

 

Hadde du sett litt mer Real i år, spesielt i det siste, så kunne du sett at de har et fantastisk samspill og samhandling i tillegg i år. Som sagt før har Ronaldo hatt en relativt enkel jobb med å putte så mange baller i mål for dem, til dels fordi han er fantastisk til å være på riktig plass, men også til dels fordi laget rundt han har hengt bra sammen og rundspilt motstanden. De har ikke møtt de beste lagene enda da, så det er litt tidlig å si.

 

Xavi, Iniesta, Sneijder, Robben, Villa, Tevez, Messi(ja faktisk). Flere store navn som var gode i VM også.

 

Ser ikke helt hvilke talenter som virkelig har tatt steget ut heller. Nani har det helt klart, og er blant verdens beste spillere for øyeblikket, og Chicharito har hatt sine små glimt, men ellers er det ikke så mye å rope hurra for blant unggutta, hvor nesten ingen har etablert seg i startoppstillingen til Man Utd.

 

Gruppespillet i CL kan si så mye. Får vente å se til sluttspillet i turneringen, men tror maksimalt 2 lag i semi og ingen vinner fra England i år, i en turnering man hadde i sin hule hånd for et par år siden. Premier League er fortsatt verdens beste liga, men kvaliteten mellom topplagene har krympet/blitt større alt ettersom hvordan man ser på det.

Lenke til kommentar

Det er da PL som er hovedfokuset, noe laguttakene til de fleste CL kampene også viser. Klart han sparer enkelte spillere i en kamp mot Wolves når vi møter City i midtuken.

 

 

Btw: Verson - Veron.

 

Joda, men fokuset burde vert større synes jeg. CL har en altfor stor status, men det er vel mest fordi jeg begynner å gå lei av hele turneringen. Er da bare en cup.

 

Er heller ikke Wolves kampen jeg tenker på. Men heller kvart og semifinaler som har tatt stort fokus bort fra PL i de siste sesongene.

Lenke til kommentar

Jo, forresten, hvem er toppscoreren vår Limbeck? Mener du at Gibson er mer verdt for United en dyrkjøpte Nani og Berbatov?

 

Med unntak av gamlegutta og et par røverkjøp (Evra, VDS og Vidic) er vår kvalitetsspillere dyrkjøpte.

 

Spørs hvor du legger lista for "dyrkjøpte" Jeg tenkte mere på talenter. Unggutter som er i utviklingen av den fotballspilleren de er når de blir "voksne" (om du skjønner) Rooney var dyr, men også et utviklingspotensiale. Samme med nesten alle av våre toppspillere. Ronaldo var langt i fra noen stjerne når han kom til oss.

 

Angående Gobson så er han en spiller som kan utvikle seg til en Fletcher eller O´Shea. Kanskje Scholes også med litt flaks. Jeg tror ikke Gibson slår igjennom, men han kan gjøre det og den sjangsen er verdt å satse på. Han blir aldri noen Ronaldo

Lenke til kommentar

Verson? Er vel Veron du snakker om?

 

Hadde du sett litt mer Real i år, spesielt i det siste, så kunne du sett at de har et fantastisk samspill og samhandling i tillegg i år. Som sagt før har Ronaldo hatt en relativt enkel jobb med å putte så mange baller i mål for dem, til dels fordi han er fantastisk til å være på riktig plass, men også til dels fordi laget rundt han har hengt bra sammen og rundspilt motstanden. De har ikke møtt de beste lagene enda da, så det er litt tidlig å si.

 

Xavi, Iniesta, Sneijder, Robben, Villa, Tevez, Messi(ja faktisk). Flere store navn som var gode i VM også.

 

Ser ikke helt hvilke talenter som virkelig har tatt steget ut heller. Nani har det helt klart, og er blant verdens beste spillere for øyeblikket, og Chicharito har hatt sine små glimt, men ellers er det ikke så mye å rope hurra for blant unggutta, hvor nesten ingen har etablert seg i startoppstillingen til Man Utd.

 

Gruppespillet i CL kan si så mye. Får vente å se til sluttspillet i turneringen, men tror maksimalt 2 lag i semi og ingen vinner fra England i år, i en turnering man hadde i sin hule hånd for et par år siden. Premier League er fortsatt verdens beste liga, men kvaliteten mellom topplagene har krympet/blitt større alt ettersom hvordan man ser på det.

 

Ikke sett kamper argumentet igjen :) Jeg ser faktisk veldig mye spansk fotball.

Lenke til kommentar

Kom deg av den høye hesten din Limbeck. Det har blitt helt latterlig. Hvorfor skal du hovere over noe som helst? Du er på ingen måte noen bedre supporter, og det er ytterst få, hvis noen som har sagt (utenfor kampens hete) at vi ikke kommer til å kjempe i toppen i år. Det at man ønsker spillere inn (noe du selv gjør) er ikke ensbetydende med at man mener stallen ikke kan kjempe om tittelen, men at man ikke er en shoo-in til gullet.

 

Vi har uten tvil en svakere stall enn det vi hadde for et par år siden, og det er med grunn at flere supportere ønsker en klassespiller inn. Når det selv sies at SAF hadde en spiller han ønsket inn i sommer (etter ryktene David Villa) så ser det ut som SAF mener dette selv, men han er ute etter value i markedet, og kanskje er det slik at han er bundet av Glazer til å tenke mer økonomisk uten at jeg skal legge meg oppi det. Jeg vet bare det som kommer ut i media. Chelsea har en beundringsverdig tropp. Arsenal har et godt kollektiv der mange av spillerne har kvaliteter som kan åpne opp et forsvar. Gibson, Park og O´Shea,som jeg synes er en flott spiller, og som når han var fast på backen i 08/09 var veldig god er ikke grunnen til at vi ligger på 2. plass så langt i år. Jeg skal innrømme at jeg selv ikke ønsker at Park skal spille på kanten vår annet enn i helt spesielle situasjoner, og han overrasket meg i går. Dog spilte han i det jeg mener er hans beste rolle. Vi har en trist midtbane hvis vi sammenligner oss opp mot andre klubber i Europa og også i England. Dessverre(?) spiller vi i et system som ikke tillater oss å ha en Mesut Özil eller Rafael Van Der Vaart ved siden av Fletcher. De fleste kreative midtbanespillerne i Europa er spillere som trives uten alt for store defensive plikter, og med tanke på at Fletcher er den midtbanespilleren i dagens lag som er viktigst kan det nesten ikke forsvares å benke/selge han. Han er heller ikke noe rent anker. Jeg ville gjerne sett en Schweinsteiger inn. Scholes ved siden av Fletcher fører ofte til at det går for tregt og at vi ikke dekker nok avstander. Carrick har ikke funnet tilbake til den formen han hadde for noen år siden, og slår ikke lenger de krempasningene som gjorde han så god. Gibson mangler en god del, både løpskraft til å kunne spille ved siden av Fletcher og han har for dårlige basisferdigheter. Anderson har stagnert.

 

Stallen slik den fremstår i dag er langt fra optimal. Vi har enkeltmannsprestasjoner som må redde oss når ikke alle er skadefrie. En førsteellever med våre beste skadefri kan hamle opp med hvem som helst, men jeg mangler for min egen del den spilleren som gir oss trygghet på midtbanen, det er som oftest der kampene vinnes. Hvis vi ser på de sterkeste lagene i CL har de som oftest svært gode sentralemidtbaner.

 

Noen få tanker nå på kvelden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...