Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Tok påbygg, ja. Fikk gode karakterer der, men har litt grums hengende fra da jeg var skolelei (da jeg skulle bli kokk) så endte vel opp med 43 eller 44 poeng hvis jeg ikke husker feil, pga. avsluttende karakterer fra VG1 og VG2. Hadde lyst til å studere statsvitenskap ved UiO, men poengene strekker ikke til så regner med å få tatt en del fag som privatist til sommeren. Går et år med Idrett nå på HiO for å få de 2p, det er rimelig slapt så det skal gå greit å lese som privatist i tillegg.

 

Fått med deg noe amerikansk fotball over der da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok påbygg, ja. Fikk gode karakterer der, men har litt grums hengende fra da jeg var skolelei (da jeg skulle bli kokk) så endte vel opp med 43 eller 44 poeng hvis jeg ikke husker feil, pga. avsluttende karakterer fra VG1 og VG2. Hadde lyst til å studere statsvitenskap ved UiO, men poengene strekker ikke til så regner med å få tatt en del fag som privatist til sommeren. Går et år med Idrett nå på HiO for å få de 2p, det er rimelig slapt så det skal gå greit å lese som privatist i tillegg.

 

Fått med deg noe amerikansk fotball over der da?

 

Har hørt at statsvitenskap på UiO er mye hardere enn resten av landet. Du har ikke vurdert UiA altså? Snittet er lavere der, og det er veldig mange fra Oslo og omegn som studerer i Kr.sand. Har aldri hørt noen snakke dårlig om studielivet i Kr.sand heller, det virker som et populært sted å studere for tiden, og jeg har ikke mange vonde ord å si om det faglige heller.

 

Jeg gjør vel ikke så veldig mye annet enn å se på amerikansk fotball fra torsdag til mandag. Hehe. College fra torsdag til lørdag, og NFL fra søndag til mandag. Fotball har det blitt mindre av, forståelig nok. Jeg får med meg United-kampene på råtne streamer, og kampene går ikke akkurat i kristelige tider her borte. Hehe. Så det skal bli nydelig å komme hjem til norske puber i jula :)

Lenke til kommentar

Joda vurderer egentlig flere steder. Det kunne vært greit å komme seg vekk fra det kjente, men samtidig trives jeg veldig i Oslo, spesielt med tanke på fotball/futsal (selv om det er på rimelig lavt nivå). Regner uansett med å legge ned en god del tid på studiene mine, men vi får se. Hvor hardt er statsvitenskap og hvilke utvekslingsavtaler har UiA? Kan vel for så vidt sjekke sidene deres, men da må det bli i morgen. Jeg har planer om å lære meg fransk de kommende årene så å utveksle til Sciences Po er jo en liten drøm.

Lenke til kommentar

Joda vurderer egentlig flere steder. Det kunne vært greit å komme seg vekk fra det kjente, men samtidig trives jeg veldig i Oslo, spesielt med tanke på fotball/futsal (selv om det er på rimelig lavt nivå). Regner uansett med å legge ned en god del tid på studiene mine, men vi får se. Hvor hardt er statsvitenskap og hvilke utvekslingsavtaler har UiA? Kan vel for så vidt sjekke sidene deres, men da må det bli i morgen. Jeg har planer om å lære meg fransk de kommende årene så å utveksle til Sciences Po er jo en liten drøm.

 

Det er et bra futsal/fotball-miljø i Kr.sand og, så det burde ikke være noe problem.

 

Statsvitenskap er ikke veldig hardt. Jeg er en over gjennomsnittet lat type, og det har ikke vært noe problem for meg å komme meg gjennom. Jeg har lurt systemet der nede flere ganger allerede. Har man litt oppe i toppen og interesserer seg for emnet så er det ikke noe problem, da trenger man ikke å lese så veldig mye. Det har vært ganger da jeg har dukket opp på eksamen, uten å ha vært i forelesninger, og uten å ha lest pensum, og fått en B. Jeg har alltid sagt at man ikke trenger å være smart for å få A'er på norske universitet, og tro meg; jeg kjenner endel mindre avanserte mennesker som soper inn med toppkarakterer, grunnet en enorm arbeidsmengde. Men jeg vet at du har litt der oppe i toppen, så det bør ikke være noe problem for deg å ta livet med ro samtidig som du studerer (Mye bra barer der nede, hehe)

 

Universitetet er forøvrig etter min mening det flotteste universitetet i Norge, og alt er på en plass der nede i Kr.sand. Det er ikke som f.eks i Oslo hvor du har fakultet spredd over hele byen.

 

Utvekslingsmuligheter kan du sjekke på nettsidene deres. Ut i fra mitt eget hode så har de avtaler med flere steder i USA (Nebraska, Hawaii, New Jersey, Wisconsin), også noe i Canada, Frankrike, Tyskland, Sør-Afrika, Australia, Spania m.fl.

Lenke til kommentar

Men nå er ikke det største studentutestedet i Kr.sand noe å skryte av da, om det har noe å si :p

 

Edit: Litt tidlig på morran.

 

Edit2: Futsal miljøet er veldig bra, og "sluttspillet" i skandinavisk futsal whatever den heter turneringa har jo blitt spilt i Kr.sand de siste 2 årene ihvertfall.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar

Nope. Tegnet vel abonnemang i sommer da det ble klart at Viasat skulle sende PL

 

Og nå kommer vel ikke den gamle hdd dekoderen til å fungere heller. Er en Nokia

Nokia 9902?

Da er det i såfall på høgandes tida og skifte.

Off har hatt nye dritt med den tuneren i min montørkarriere.

 

Hvis du har den enda, så må jeg si meg imponert.

Lenke til kommentar

For dei som er interesserte i sånt, så har FCUM akkurat vunne borte mot Rochdale i FA-cupen.

 

 

Ahhh som jeg jublet :)

 

Nope. Tegnet vel abonnemang i sommer da det ble klart at Viasat skulle sende PL

 

Og nå kommer vel ikke den gamle hdd dekoderen til å fungere heller. Er en Nokia

Nokia 9902?

Da er det i såfall på høgandes tida og skifte.

Off har hatt nye dritt med den tuneren i min montørkarriere.

 

Hvis du har den enda, så må jeg si meg imponert.

 

Fungert helt fint her. Skiftet hdd for noen år siden

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...