Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Video 1 er OK, en fin blanding av trening og flaks.

Video 2 er frispark mot en mur som snur seg 90 grader.

Video 3 - mur? Den muren løser seg opp som en sky på himmelen.

 

Bebe og Smalling er i ca. samme alderstrinn, og kan si at spesielt sistnevnte imponerer.

Bebe har styrke, fart og overblikk. Dessuten er han nogenlunde fotballsmart og velger heller en støttepasning framfor 5 overstegsfinter. Innleggene kan han få lov til å trene litt mer på.

Smalling er meget god på hodedueller og har en veldig god pasningsfot til å være en midtstopper.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har litt tro på den nye sentrale midtbanespilleren vår. Han som fikk sjangsen i ligacupen.

 

Kven snakkar du om? Morrison? Gibson?

 

Når det gjeld talent i klubben og kven som er mest spanande og sånn, så har eg dessverre ikkje fått sett like mykje reservelagsfotball som eg gjorde i fjor, men merkar meg at Morrison som fekk debuten i LC mot Wolves har spelt meir eller mindre fast på midten hos reservane. Han er eit veldig stort talent og vil nesten heilt sikkert lukkast, så lenge han klarar å halde utanomsportslege greier vekke frå fotballen og konsentrerer seg på å verte betre.

 

Når det gjelder Eikrem så har han levert på eit svært høgt nivå i eit og eit halvt år no. Ein av dei beste, eller den beste på reservelaget forrige sesong og mnds spelar i september i år også. Han har eit fint pasningsregister, godt skudd og gode frispark, samt at han ser ut til å ha fått ein skikkeleg fotballskalle. Det hadde vore kjekt å få sjå han med debut for førstelaget, men når han ikkje får dette så er det nok grunnar til det. Egentlig så kunne nok Eikrem hatt godt av eit halvt års utlån til ein Championship-klubb berre for å sjå korleis han klarer seg på det nivået og deretter kanskje eit utlån til ein mindre PL-klubb. Han vil jo ikkje få erfaring frå anna nivå enn reservelagsfotballen om han ikkje får sjansen, men akkurat no ser det litt vanskelig ut. Han var med i troppen mot Bursa som er eit godt teikn og som heilt sikkert gjorde godt for sjølvtilliten, men han har vore med på to ligacup-kampar i år, pluss ein i fjor utan å komme av benken, noko som truleg er litt demotiverande. Som sagt så trur eg at ei periode på utlån kunne gjort godt, men det hadde også vore kjekt å sjå han på bana for førstelaget. Dessverre er han nok langtifrå vårt største talent på midten, då eg meiner at både Cleverley og Morrison går eit hakk eller to over.

 

Cleverley er ein spelar eg verkeleg håper skal lukkast i United. Herleg spelartype som vi strengt tatt manglar i troppen pr i dag. Han minner litt om Scholes i sin ungdom og likar seg best i ei litt meir offensiv rolle på midtbana. At han kan spele alt frå ving til sentral midt gjer han jo også til ein veldig anvendeleg spelar. Låneopphaldet i Wigan har ikkje gått heilt etter planen, noko som vel har mest med skader å gjere, men forhåpentlegvis så blir han henta heim sånn at han blir i United på nyåret og kanskje får sjansen der. Om eg skulle velge så hadde Cleverley fått plass på både benk og bane før til dømes Gibbo.

 

Obertan og Bebe er begge nemnt og det ser no ut til at Obertan endeleg skal byrje å vise litt av det store potensialet sitt. Han må ha tatt same pillen som Nani for fysikken er merkbart bedre enn den var i fjor, noko som nesten er ei forutsetning om han skal kunne lukkast i PL. Bebe har fysikken på si side frå før, og er i tilleg både høg og hurtig. Grunnteknikken er ok, men ein merkar veldig godt at det manglar litt både teknisk og taktisk. Han har vist teikn på at han kanskje ikkje er fullt så elendig som mange frykta og med scoringar både mot Bursa og Wolves, så kjem nok etterkvart sjølvtilliten også.

 

Eit problem eg ser med mange av våre unge og lovande er gjerne at dei er mykje skadde. Obertan var "skadd" når han kom til klubben, Eikrem har vore mykje skadd, Cleverley har vore ein del skadd både denne sesongen og medan han var på utlån til Watford. Joshua King sitt lån med Preston blir muligens ikkje forlenga ettersom store delar av sesongen har vorte øydelagt med større og mindre skader og ein spelar som det har vore stilt om lenge, Davide Petrucci, er no endeleg tilbake i Manchester og i full trening etter å ha vore ute sidan januar med vekst-relaterte skader. Han var imponerande for u-18 laget før den tid og forhåpenlegvis vil han ikkje ha tatt for stor skade av denne perioden uten fotball.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eikrem har jeg ikke sett noe av, og vet du hvorfor? FORDI HAN SPILLER IKKE! Han er "gammel" og har enda ikke debutert, kan ikke se for meg at han noensinne slår gjennom i United. Han er litt slik en Erik Nevland-type, kan sikkert gjøre en kurant karriere i type Frankrike/Nederland.

Selv om jeg i utgangspunktet er enig, så må vi ikke glemme typer a là Luca Toni som virkelig begynte å utmerke seg da han var i midten av tyveårene.

 

Det kan dog hende at Eikrem har godt av en låneperiode i en annen klubb for å få litt spilletid på øverste nivå.

Lenke til kommentar

Eikrem har jeg ikke sett noe av, og vet du hvorfor? FORDI HAN SPILLER IKKE! Han er "gammel" og har enda ikke debutert, kan ikke se for meg at han noensinne slår gjennom i United. Han er litt slik en Erik Nevland-type, kan sikkert gjøre en kurant karriere i type Frankrike/Nederland.

Selv om jeg i utgangspunktet er enig, så må vi ikke glemme typer a là Luca Toni som virkelig begynte å utmerke seg da han var i midten av tyveårene.

 

Det kan dog hende at Eikrem har godt av en låneperiode i en annen klubb for å få litt spilletid på øverste nivå.

 

Men jeg kan tenke meg at han hadde debutert endel tidligere?

 

Det med utlån er jo selvsagt en god idè, så det kan nok hende det blir noe av snart. Var visst snakk om at Rangers var interesserte i en periode, selv om jeg har vanskelig for å tro at han vil være helaktuall for en startoppstilling der.

Lenke til kommentar

Herregud. Eikrem har masse å vise til. Han har vært veldig svak og puslete siden han kom, men har (i likhet med Berbatov) trent seg bra opp det siste året. Han fikk vel en halvseriøs skade i januar i år som satt han ute en stund, men promotion til kaptein om nominasjoner til årets reservelagsspiller sier sitt. 100% på at han får debuten i år. Å dra tråder til "bu-hu tipper alle våre talenter bare når Fletcher-nivå" er flåsete da Fletcher har hatt en litt sviktene formkurve på toppen av det som var en av verdens beste midtbanespillere i fjor. Angående alder kontra spilletid for a-laget ville jeg ikke brukt for mye tid på akkurat det. 20 er ingen alder og fortsetter Eikrem i samme spor er det gode muligheter. Fikk forøvrig månedens spiller i September.

 

Cleverley er også nevnt flere ganger her, men det er ikke til å komme unna at det er den spilleren jeg ser mest av bortsett fra førstelaget. Har stor tro på pluggen og han har skjeldent anonyme kamper som har blitt en curse for en del United midfielders den siste tiden. Høy frekvens av mål, assist og alltid en del av puslespilllet når angrepet bygges opp. Cleverley er diskutert opp og i mente, så stopper meg selv her.

 

Andre selvsagte å nevne blir Obertan, Smalling, Evans og Rafael for å nevne noen. Etter kampen til Bale mot Inter settes prestasjonen til Rafael forrige helg litt i perspektiv. Rafael bukka ikke under at all og gjorde en strålende kamp på OT mot Spurs, mens Maicon ble overkjørt og sendt i bua. Ingen sammenligning forøvrig, men bra å se. Obertan må få spille PL. Han ser ut som en kjempe i reserveligaen. Evans er jeg overbevist om at blir fast midtstopper om 2-3 år.

 

Reservelaget så har vi Paul Pogba, John Cofie og kanskje spesielt Nicky Ajose som jeg følger en del med på. Ajose med hattrick for ikke lenge siden og scorer støtt. En annen jeg ikke har fulgt så tett, men som man alltid leser om er Will Keane. Statistikken hans er god, men jeg vet ikke noe utover det.

 

http://manunitedyouth.wordpress.com/ er forresten fin om man vil følge litt med.

 

edit 2: Matt James. Må løpe ut døra nå. Men Matt James.

Endret av niko.
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med stort sett alt NIKO sier, selv om Eikrem ikke har fått spilletid så har han blitt tatt med i stallen flere ganger nå. Det er ikke uten grunn.

 

Det eneste jeg ikke er HELT enig med Niko er rundt Evans, jeg har rett og slett mistet litt troen på han. Han er enda veldig ung, likevel har han ikke de ekstreme kvalitetene stoppere i United før han har hatt. I tillegg er det Rio av alle han skal erstatte, kanskje den beste stopperen i verden når han er i form, å det kun grunnet et fotballhode som leser spillet bedre enn noen. Evans har ikke dette genet, han har heller ikke farten til Rio. Verken han eller Vidic er stoppere som tar ballen og fører den forbi et pressledd eller to. Dette har vi derimot litt av i Smalling, dermed ser jeg det som at om Smalling fortsetter sin utvikling vil han overgå Evans. Jeg baserer dette kun på det jeg har sett av evner. Som en ren stopper er nok Evans god nok, men som en spillende stopper er ikke Evans nært god nok for førstelaget.

 

Likevel, han er ung. Får vi en mindre grå sentralmidtbane etterhvert så vil vi kanskje ikke ha behov for en type som Rio etterhvert. Eller Evans kan utvikle seg til å bli en mer spillende stopper. I tillegg blir jo Vidic også en dag gammel, da kanskje Evans/Smalling blir en fantastisk combo.

Lenke til kommentar

Hørte akkurat Red Voices på Manutd.com, ein podcast der tre-fire som jobbar som journalistar tett på United diskuterer klubben og kva som skjer. Dei nevnte dette med dei to unge stopparane våre og ingen av dei var i tvil om at Evans og Smalling godt kan bli vårt neste store stopparpar. Smalling har tatt sjansen meir eller mindre kvar gong han har fått den, er stor, sterk og rask, samt temmelig spelande. Evans er ikkje like god på den biten, men eg trur nok at med litt meir erfaring så vil han også verte ein svært solid stoppar. Det er sjølvsagt vanskeleg å seie, men eg trur nok han vil komme til å utvikle seg mykje dei nærmaste åra. Evans kan til tider vere frustrerande, men han gjorde sakene sine veldig bra når vi hadde store skadeproblemer i fjor td.

Lenke til kommentar

Å dra tråder til "bu-hu tipper alle våre talenter bare når Fletcher-nivå" er flåsete da Fletcher har hatt en litt sviktene formkurve på toppen av det som var en av verdens beste midtbanespillere i fjor.

 

Det var ikke slik jeg mente det. Poenget mitt var at det virker som det finnes flust av potensielt stallfyll (bra stallfyll sådan), men ingen som skiller seg virkelig ut og som kan være en ny Giggs/Scholes etc. Og det må også sies at selvom Fletcher er en fantastisk fotballspiller og en glimrende "Red", så har han klare mangler i spillet sitt, særlig offensivt.

Lenke til kommentar

Eikrem kom hit for noen år siden som en knøttliten guttunge. Siden da har han vokst omtrent rett oppover uten å legge på seg så forferdelig mye muskelmasse. Når han kom inn for Giggs i pre-season for noen år siden så det ut som han druknet i drakten sin. Han har forøvrig diabetes, som sikkert gjør det litt vanskeligere å sette opp kosthold i forhold til trening, uten at jeg påberoper meg å være ekspert på området. Jeg tror han klarer seg utmerket godt fremover, og debuten er like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Han har forøvrig diabetes, som sikkert gjør det litt vanskeligere å sette opp kosthold i forhold til trening, uten at jeg påberoper meg å være ekspert på området. Jeg tror han klarer seg utmerket godt fremover, og debuten er like rundt hjørnet.

 

Gjør det egentlig det? Mitt inntrykk er at diabetikere må/bør være veldig dyktige i å spise regelmessig og riktig, noe som passer greit med det å skulle være profesjonell idrettsutøver.

Lenke til kommentar

Mye snakk om Eikrem i dag her ser jeg. Må selv innrømme at jeg ble overrasket da jeg logget på facebook i dag og hadde denne notificationen:

"Magnus Wolff Eikrem also commented on ***** *****'s photo."

 

Ellers håper jeg han tar steget opp snart. Har lenge hatt trua på han (mest fordi han er norsk) og håper han slår litt gjennom og får spille. Hadde vært artig.

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Debuten til Eikrem er uten tvil rundt hjørnet. Hvorfor han ikke fikk sjansen i LC vet jeg ikke, men det faktum at han flere ganger har vært med i troppen, inkludert CL tyder på at debuten er rett rundt hjørnet. Han har vært stor på reservelaget og med tanke på de gigantiske stegene han har tatt så har jeg tro på at han kan lykkes. Når det er sagt er det enormt vanskelig å skulle bryte igjennom som sentral midtbanespiller på førstelaget. Foran i køen har vi Scholes (legger vel muligens opp etter denne sesongen), Fletcher, Carrick, Anderson, Gibson (og Cleverley/Hargreaves). Dessuten kjemper han sammen med C. Evans, M. James og R. Morrison (dog har Ra'vel masse tid) om å slå igjennom. Den sentrale midtbanen er i mine øyne den plassen vi må rydde opp i til sommeren. Anderson står på stedet hvil, Gibson har ikke ferdighetsregisteret, Scholes er over sine beste dager, Hargreaves er en kjeks og Carrick har prestert på et lavere nivå de siste sesongene. Sannsynligvis kommer en eller to av disse til å heve nivået sitt og motbevise meg i løpet av sesongen, men her er vi for svake pdd. og antallet "middelmådigheter" forhindrer at noen av de yngre spillerne våre kan få sjansen.

 

Obertan er i mine øyne den mest spennende spilleren vi har på vei fremover akkurat nå. Han har et finterepertoar som bare Nani matcher og som archanios nevner så ser det ut som de har tatt samme "piller" i sommer. Han har blitt mye sterkere og ser ikke lenger ut som den vinglefanten han var når han først kom til klubben. Det er heller ikke umulig å slå igjennom på kanten nå som både Giggs og Valencia er ute med skade. Jeg liker Park, men bare som stallfyll (eller i helt spesielle tilfeller, CL-bortekamper mener jeg egentlig uansett at vi skal trøkke på med to offensive kantspillere.). Obertan er så uendelig mer spennende og han har prestert. Jeg tror uten tvil at han starter mot Wolves og hvis han fortsetter i samme spor som han har gjort nå så er det ikke utenkelig at Valencia/Giggs skal slite med å skyve han vekk når de returnerer fra skade.

 

Smalling er lovende. Han har alt en spillende stopper trenger: Luftestyrke, fart og en god pasningsfot. Han mangler selvsagt litt på spilleforståelsen, men alt i alt har han vært et lyspunkt. Evans er jeg mer tvilende til, nettopp fordi han mangler farten, men vi skal fortsatt huske på at han er veldig ung og jeg har tro på at han kan fortsette utviklingen. Det som gjør meg mest trist er at vi ikke gjorde nok for å beholde Pique, der mistet vi virkelig en kvalitetspiller. Han er verdens beste spillende stopper, om han hadde blitt det hos oss er vanskelig å si, men slik han spiller i Barcelona tyder det på at vi burde gitt han sjansen.

 

Andre som kan nevnes er Ajose, som jeg i likhet med Niko har sansen for og Will Keane. Keane er vel knapt det eneste man leser om når det gjelder U18-laget vårt. Han scorer i bøtter og spann. John Cofie og Paul Pogba er også spennende, men det blir nok en stund til vi får se om noen av de klarer å slå igjennom.

 

På spissplass er jeg mer tvilende. Jeg håper fortsatt Welbeck skal slå igjennom, men han har ikke tatt de stegene jeg har ønsket å se. Han så meget lovende ut for et par sesonger tilbake og sprudlet. Jeg var sikker på at han kunne bli en spiss med et strålende ferdighetsregister. I Sunderland fremstår han derimot ikke slik, det er kanskje ikke så lett, men nå tviler jeg på at han har det som er nødvendig for å lykkes i United-trøya. Macheda har jeg ikke så stor tro på. M. B. Diouf vil jeg helst se få sjansen et par ganger når han kommer tilbake fra lån. Han er en spillertype vi kunne hatt bruk for på topp, kanskje ikke fast, men som super-sub.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men ingen som skiller seg virkelig ut og som kan være en ny Giggs/Scholes etc.

 

Her har eg to potensielle kandidatar; Cleverley og Morrison. Morrison trenger nok litt meir tid, men eg ser, som eg nemnte tidligare i dag, på Cleverley som ein som kan ta litt over for Scholes på sikt og håper derfor at han får prøve seg i United-trøya over nyttår

Lenke til kommentar

Hadde Cleverly blitt satset på som Wilshere i Arsenal ville han vært fast inventar i dagens United tropp nå. En aldri så liten skam at han ble sendt på lån imo

 

Kunne slått ut begge veier. Hadde han ikke blitt skadet/fått spille kunne han fått vendt seg til nivået i en klubb hvor mediafokuset ikke er så intenst. Hvis man først skal drite seg ut et par kamper er det bedre å gjøre det i en klubb hvor det ikke vil få så veldig til pressedekning.

 

Edit:

I tillegg så kjemper United om gull hvert eneste år, dvs. United har ikke "råd" til å la unge spillere få spille seg gode i like stor grad som Arsenal har.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...