Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Rart at man ikke selv ser hvor patetisk det er som nordmann å digge seg i hjel over engelske lag. Den mest patetiske forestillingen jeg har sett er når Liverpool spilte mot Vålerenga her hjemme. Over halvparten hadde tatt på seg splitter nye Liverpool-trøyer og prøvde å være så engelske som mulig. Til og med Vålerenga-supportere sto utkledd med rød drakt og vrælte Walk Alone hver gang de fikk sjansen. Hvilket var stort sett hele tiden i og med at det var den eneste sangen de kunne.

Stor humor.

 

Rart enkelte ser sitt snitt til å rakke ned på andre som kanskje for første gang får oppleve favorittlaget sitt live. Hva faen forventer du egentlig? At alle møter opp på fotballkamp, sitter pent og stille og ser på, kanskje en liten jubel om det blir scoring riktig vei, for så å gå hjem igjen som om det var en helt vanlig dag?

 

Edit: Er du i det hele tatt fotballsupporter?

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Homo Ludens = det lekende mennesket. Dessuten er fotball en lek. Men fotballsupportere er vant med å ikke ta poenger. Tilbake til OT kanskje?

 

Profesjonell fotball er ingen leik. :)

 

Nei det er en jobb. En fotballklubb er en arbeidsgiver.

 

 

Jeg har ikke et kjærlighetsforhold til min arbeidsgiver (Jeg jobber, ergo jeg må være eldre enn 90% av Man.Utd fansen her inne) og derfor forventer jeg heller ikke ar noen fotballspillere skal ha det.

Lenke til kommentar

Rart at man ikke selv ser hvor patetisk det er som nordmann å digge seg i hjel over engelske lag. Den mest patetiske forestillingen jeg har sett er når Liverpool spilte mot Vålerenga her hjemme. Over halvparten hadde tatt på seg splitter nye Liverpool-trøyer og prøvde å være så engelske som mulig. Til og med Vålerenga-supportere sto utkledd med rød drakt og vrælte Walk Alone hver gang de fikk sjansen. Hvilket var stort sett hele tiden i og med at det var den eneste sangen de kunne.

Stor humor.

 

Rart enkelte ser sitt snitt til å rakke ned på andre som kanskje for første gang får oppleve favorittlaget sitt live. Hva faen forventer du egentlig? At alle møter opp på fotballkamp, sitter pent og stille og ser på, kanskje en liten jubel om det blir scoring riktig vei, for så å gå hjem igjen som om det var en helt vanlig dag?

 

Edit: Er du i det hele tatt fotballsupporter?

 

Vel, alt er bedre enn en gjeng nordmenn som står og later som de er engelske. Med to fingre i været til dommeren og litt sånn hooligan-scouser vri på engelsken.

Ja, jeg er fotballsupporter. Holder med laget i byen jeg bor i. Prøver ikke å late som jeg bor i et annet land.

Lenke til kommentar

Så konklusjonen må være at du kjenner ingen fotballintresserte, takk for at du delte det med oss.

Jeg kjenner veldig mange som er interesserte i fotball. Jeg vet ikke hvorfor de skiller seg positivt ut i forhold til almuen. Det kan være en kombinasjon av tre faktorer;

1) Utdanning

2) Valg av lag

3) Alder

Lenke til kommentar

Vel, alt er bedre enn en gjeng nordmenn som står og later som de er engelske. Med to fingre i været til dommeren og litt sånn hooligan-scouser vri på engelsken.

Ja, jeg er fotballsupporter. Holder med laget i byen jeg bor i. Prøver ikke å late som jeg bor i et annet land.

 

Jeg nekter å tro at du er fotballsupporter, da hadde du vist snev av forståelse. Det er da ingen som prøver å late som om de bor i et annet land, det eneste jeg ser her er enkelte som hever seg over andre, setter andre i bås og fiser rundt seg med dårlige argumenter for at vi som heier på et utenlandsk lag er dårlige supportere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg nekter å tro at du er fotballsupporter, da hadde du vist snev av forståelse. Det er da ingen som prøver å late som om de bor i et annet land, det eneste jeg ser her er enkelte som hever seg over andre, setter andre i bås og fiser rundt seg med dårlige argumenter for at vi som heier på et utenlandsk lag er dårlige supportere.

 

Joda, jeg er det skjønner du. Kanskje ikke så fanatisk at jeg begynner å vise fingeren med to fingre istedenfor en, men ganske. Hvis du hadde sett Ullevål-matchen, hadde du skjønt hva jeg mente.

Når jeg gikk på BI for mange år siden var det en kar i klassen som var eidsvoren Port Vale fan, så jeg spurte ham "du er jo fra Trondheim, mange lag i regionen å holde med der, hvorfor holde med et engelsk lag i lavere divisjoner som taper hele tiden og som du ikke har noe forhold til?" Han hadde ikke noe godt svar på det, men det handlet om at han fikk høyere cred av å holde med Port Vale enn Strindheim.

Og jeg tipper alt handler om det. Det er liksom ikke kult nok å komme og si i vennegjengen at du holder med Sarpsborg eller Strømmen, når du kan late som du har et forhold til en engelsk klubb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, jeg ser tråden forsømmes av idioti blant lavpannede kids fra forumets lekestue. Vær så snill, ikke gidd å svar på tøvet, det stimulerer bare fjotten til å skrive mer.

 

LarsP: De skiller seg positivt ut etter ditt syn, ja, etter restens, nei. Enten er ikke dine bekjente kunnskapsrike nok, ellers så bryr seg ikke. Evt er de city/chelsea supportere som deg selv. Mitt tips er at majoriteten er deltidssupportere fra NTNU som "holder" med ditten og datten for å sanke kred og ha noe å snakke om i pausene. Evt har de såpass med respekt for deg at de ikke snakker dritt om klubben din i ditt nærvær.

 

PS: Du er vel 1-3 år eldre enn kjernen her, så du kan likegodt droppe alderskortet. Majoriteten av supportere mellom 20-30 i Norge er United supportere forøvrig, mens mellom 30-40 okkuperes av Liverpool. Det har sin rot til deres dominans for tyve år siden. Trenger ikke å være romforsker for å se mønsteret :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så konklusjonen må være at du kjenner ingen fotballintresserte, takk for at du delte det med oss.

Jeg kjenner veldig mange som er interesserte i fotball. Jeg vet ikke hvorfor de skiller seg positivt ut i forhold til almuen. Det kan være en kombinasjon av tre faktorer;

1) Utdanning

2) Valg av lag

3) Alder

Hersketeknikken igjen?! Jeg er helt fra meg av begeistring, utdanningskortet! Alderskortet! Oh boy, jeg trodde det ikke kunne bli bedre før jeg så det skjulte sparket som kom som nr 2. Herlig overbærende tone. Ol'man Pedersen does it again.

 

Greit nok at den champagne-sippende vennekretsen din kanskje ikke bruker uttrykk som Shitty,Scum og Chelski. Men har du ikke vært på three lions e.l, evt tatt deg en runde rundt på alskens forum i dette landet? Evt har du mistet kontakt med den harde kjerne på lærerhøyskolen? (om jeg tolket det rett).

Lenke til kommentar

"Når jeg gikk på BI" impliserer at du har gått på BI flere ganger, som gjør setningen feil, uten at dette har noe med saken å gjøre.

 

For å være on-topic, så er det faktisk en faktor å leve tett på klubben i forhold til hvor stort engasjement man har. Alle som har opplevd triumf på stadion i PL vet hva jeg snakker om, for det smaker så ufattelig mye bedre når man er der selv. Man føler seg litt mindre hjelpesløs, enn om man ser kampen hjemme eller på Pub.

Lenke til kommentar

"Når jeg gikk på BI" impliserer at du har gått på BI flere ganger, som gjør setningen feil, uten at dette har noe med saken å gjøre.

Nei, det betyr ikke det, og nei, setningen er ikke feil.

Selvfølgelig er det feil å skrive "Når jeg gikk på BI".

 

 

 

Liverpool hadde flaks i dag. Bolton ble snytt for to straffer.

Lenke til kommentar

LarsP: De skiller seg positivt ut etter ditt syn, ja, etter restens, nei. Enten er ikke dine bekjente kunnskapsrike nok, ellers så bryr seg ikke. Evt er de city/chelsea supportere som deg selv. Mitt tips er at majoriteten er deltidssupportere fra NTNU som "holder" med ditten og datten for å sanke kred og ha noe å snakke om i pausene. Evt har de såpass med respekt for deg at de ikke snakker dritt om klubben din i ditt nærvær.

Mine kjære venner er særs kunnskapsrike, men de interesserer seg primært for slagene på fotballbanen, ikke de som tar sted i Londons bakgater. Videre så kan jeg opplyse om at det er en god balanse mellom Arsenal, Liverpool, Tottenham, Chelsea, Southampton og Leeds i gjengen.

 

PS: Du er vel 1-3 år eldre enn kjernen her, så du kan likegodt droppe alderskortet. Majoriteten av supportere mellom 20-30 i Norge er United supportere forøvrig, mens mellom 30-40 okkuperes av Liverpool. Det har sin rot til deres dominans for tyve år siden. Trenger ikke å være romforsker for å se mønsteret :)

Jeg levde i troen om at gjennomsnittsalderen her inne lå rundt 18 år. Dersom dette ikke er tilfellet så må jeg kanskje revurdere aldersargumentet mitt.

 

 

Hersketeknikken igjen?! Jeg er helt fra meg av begeistring, utdanningskortet! Alderskortet! Oh boy, jeg trodde det ikke kunne bli bedre før jeg så det skjulte sparket som kom som nr 2. Herlig overbærende tone. Ol'man Pedersen does it again.

Alle kort kastes! :ph34r:

 

Greit nok at den champagne-sippende vennekretsen din kanskje ikke bruker uttrykk som Shitty,Scum og Chelski. Men har du ikke vært på three lions e.l, evt tatt deg en runde rundt på alskens forum i dette landet? Evt har du mistet kontakt med den harde kjerne på lærerhøyskolen? (om jeg tolket det rett).

Jeg drar på Three Lions sånn nå og da, men det er sjeldent jeg interagerer noe særlig med noen andre enn de jeg drar med. Jeg går forøvrig på NTNU Gløshaugen.

Lenke til kommentar

Bruken av f.eks Scums, Chelski og Shitty er hvertfall etter mitt syn helt normalt. Dog ikke særlig lurt om man vil bli tatt seriøst i en diskusjon. Men i enkelte utspill og i frådende raseri så brukes det nok uavhengig av rase, alder, utdanning og kjønn. Jeg tror du bommer litt med din generalisering, men du sier vel selv at du baserer dine uttalelser på venner og bekjente. Da er det vanskelig og generalisere noe som helst.

 

Btw: Morsomt hvordan alle på gløs påpeker hvor de går, mens de fleste på Dragvoll bare sier NTNU. Jeg sier bare HIST, selv om det er spredd som et hagleskudd over hele byen.

Lenke til kommentar

Rart at man ikke selv ser hvor patetisk det er som nordmann å digge seg i hjel over engelske lag. Den mest patetiske forestillingen jeg har sett er når Liverpool spilte mot Vålerenga her hjemme. Over halvparten hadde tatt på seg splitter nye Liverpool-trøyer og prøvde å være så engelske som mulig. Til og med Vålerenga-supportere sto utkledd med rød drakt og vrælte Walk Alone hver gang de fikk sjansen. Hvilket var stort sett hele tiden i og med at det var den eneste sangen de kunne.

Stor humor.

 

Omtrent like forkastelig som å forelske seg i en utenlandsk jente. Møter Norge England i landskamp kommer jeg til å holde med laget med flest Manchester United spillere. Som jeg gjør i hver landskamp.

 

Hva gir mest følelse? Å forelske seg i en klubb for pga spillestilen, spillere, historie eller whatever. Eller ta det laget som er det nermeste geografisk.

 

Og til slutt. Hvem i all verden er du og hva gir deg rett til å kritisere hvilket fotballlag jeg følger?

 

PS! sorry goldwing

Endret av Limbeck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg generaliserer ut i fra medlemmene på dette forumet, men jeg bruker mine egne venner og bekjente til å skape et motstykke til denne (u)kulturen.

 

Selvfølgelig sier jeg Gløshaugen, jeg vil jo ikke at noen skal tro at jeg studerer humaniora (*ser seg over skulderen etter samboeren*). :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...