Herr Brun Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg er uenig med game Dette er en grei begynnelse. Etter en slik setning kommer tidspunktet hvor du skal forklare hvorfor du er akkurat det. Prøv.. Hvorfor jeg er det vet alle her Nei. 1 Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Smalling, Wellbeck og Cleverley starter alle for England U21. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tror dere egentlig på Ferguson og Gill når de sier at de har penger tilgjengelig til spillerkjøp hvis de ønsker det? Nei At han ikke har de pengene tilgjengelig er en av mange mulige grunner til at vi har vert sparsomme de siste sesongene. Så jeg stoler heller ikke på det Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Forrige regnskapsår brukte United 28 millioner pund på spillerkjøp, hvis jeg husker rett. Bebe er ikke inkludert her. Sir Alex kunne nok kjøpt en eller to velrennomerte spillere for den summen hvis han hadde ønsket det, noe han tydeligvis ikke gjorde. Hvor mye penger som er tilgjengelig for spillerkjøp er det vel bare noen få personer som vet, men 28 millioner pund var det i alle fall i fjor. Minimum, kanskje mer. Hvor kommer det tallet fra? Er det noen etterbetalinger her? Klubber som skal ha mere penger når visse spillere øker i antall kamper osv? Brun: skal forklare senere i kveld Endret 8. oktober 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Forrige regnskapsår brukte United 28 millioner pund på spillerkjøp, hvis jeg husker rett. Bebe er ikke inkludert her. Sir Alex kunne nok kjøpt en eller to velrennomerte spillere for den summen hvis han hadde ønsket det, noe han tydeligvis ikke gjorde. Hvor mye penger som er tilgjengelig for spillerkjøp er det vel bare noen få personer som vet, men 28 millioner pund var det i alle fall i fjor. Minimum, kanskje mer. Hvor kommer det tallet fra? Er det noen etterbetalinger her? Klubber som skal ha mere penger når visse spillere øker i antall kamper osv? Brun: skal forklare senere i kveld Årsrapporten (http://www.mufplc.com/pdf/2009-10%20...20Accounts.pdf) som ble sluppet i dag. Jeg vet faktisk ikke hvordan det registreres, men jeg tror det er det vi faktisk betalte for spillere forrige regnskapsår. Overganger som Ronaldo der alt blir betalt på forskudd er en sjeldenhet i fotball, så det vil nok være en del av den totale overgangssummen for Smalling og Hernandez, samt litt for Berbratov etc. Forresten: Hvis United leverer et likt resultat neste år som i år vil det resultere i 25 millioner pund i pluss, etter kostnadene gjelden fører med seg. Legger man til at bankkontoen inneholder 165 millioner pund, og at United har 70/75 millioner pund tilgjengelig på kreditt skulle det være ønskelig, tror jeg man skal passe seg litt for å kalle SAF og Gill for løgnere enda. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg kaller ingen løgnere. Jeg vet bare ikke hva jeg skal tro, men jeg blir ikke overrasket om det ligger noe bak vi ikke vet om. Fergie har ikke normalt sett vert redd for investeringer selv om vi faktisk ligger bra an på overgansmarkedet under den siste storhetstiden. 1990 - Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Smalling med mål for England U21. Edit: Og Nani scora for Portugal På Assist fra Ronaldo. Endret 8. oktober 2010 av Alt-Ctrl Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Edit: Og Nani scora for Portugal På Assist fra Ronaldo. Haha, så scorer han mål nr. 2 rett etterpå. Nani leker! Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Klasse! Deilig fotballkveld så langt Lenke til kommentar
Populært innlegg Limbeck Skrevet 8. oktober 2010 Populært innlegg Del Skrevet 8. oktober 2010 Brun: Jeg og Game/Goldwing har kranglet mye. Men for å ta det orginale inlegget til Goldwing som ikke er så ulikt en god del annet han har skrevet og som mange er enig med han i. Jeg synes ikke det er så mye "god" kritikk der. Jeg synes det er drittkasting og til dels mobbing av visse spillere (Gibson) Jeg synes inlegget er veldig fokusert på enkeltspillere mens jeg liker å prøve å se på spillet i sin helhet og ikke enkeltspillere. Altså, jeg liker ikke denne jakten på syndebukker. Jeg synes videre at å forvente seriegull er naivt. Samme hvilken klubb man snakker om. Mange ser på forrige sesong som en miskykket pga vi ikke vant noen store titler. For meg er det naivt og urealistisk. Jeg ser også på Chelsea og City sine resultater som verdiløse i vår sammenheng siden jeg synest det er urealistisk at vi skal kunne konkurere med en pengedopet klubb. Jeg tror at jeg og Game også provoserer hverandre veldig mye pga at jeg tar meg nær av at Manchester United spillere blir kastet dritt på, og han ser vel på meg som en uengasjert mett supporter som ikke bryr seg om vi vinner eller taper. Game vil vel også ha det som ofte blir klasifisert som god fotball. Mange mål (gjerne begge veier) og høyt tempo med masse fine enkeltprestasjoner. Dog jeg liker en litt mere kontrolert fotball. Jeg prioriterer også britisk satsing, dog kanskje han ser litt stort på hvilket land spilleren kommer fra. Kan vel også si at han er stor i kjeften og jeg er en kverulant og alt dette har ført til et til tider temmelig surt forhold mellom oss. Edit: Og Nani scora for Portugal På Assist fra Ronaldo. Haha, så scorer han mål nr. 2 rett etterpå. Nani leker! Nani blomstrer. Skikkelig spennende å se hvilket nivå han kan nå 10 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg kaller ingen løgnere. Jeg vet bare ikke hva jeg skal tro, men jeg blir ikke overrasket om det ligger noe bak vi ikke vet om. Fergie har ikke normalt sett vert redd for investeringer selv om vi faktisk ligger bra an på overgansmarkedet under den siste storhetstiden. 1990 - Jeg siktet ikke til deg der, hvis det ble oppfattet slik. Det var mer en generell kommentar, da Sir Alex og spesielt Gill får kjeftet huden full av alle og envher enda ingen av oss har peiling på hva som foregår. Gill blir slaktet for å si at pengene er der hvis Ferguson vil ha de, og folk ler av Fergusons "no value", og avskriver det totalt som et forsøk på å skjerme Glazer. Vel, det er over 160 millioner pund i banken. Glazer kunne tatt 95 millioner. Det ble ikke gjort. Hvorfor? Jeg har ingen anelse. Det vil være naivt å tro at alt kan brukes til spillerkjøp, men det er ingenting som tyder på at United har problemer økonomisk. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nani med to mål og en assist så langt, Ronaldo scoret på assisten 1 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Men for å ta det orginale inlegget til Goldwing som ikke er så ulikt en god del annet han har skrevet og som mange er enig med han i. Jeg synes ikke det er så mye "god" kritikk der. Jeg synes det er drittkasting og til dels mobbing av visse spillere (Gibson) Innlegget du refererer til var et en fylle-post som ble dementert sporenstreks da den ble oppdaget dagen derpå. At jeg har skrevet kritiske poster tidligere og at kjernen av disse i større eller mindre grad har hatt det samme innhold benekter jeg dog ikke. I motsetning til deg respekterer jeg at folk er forskjellig og at ulike individer vektlegger ulike aspekter ved det å være supporter. For meg er det bare klubben som gjelder og det som skjer der og da, enkeltspillere kommer i andre rekke og historie er historie. Mimre over gode prestasjoner, legender og spilt melk kan vi gjøre i andre settinger. For meg er tidligere bragder lite relativt i nuet (kampsituasjon) og det er ofte i disse sammenhenger vi kolliderer på forumet, da du krever "respekt" for individer til alle døgnets tider, mens jeg ikke har noen skrupler for å kritisere enkeltspillere (feks Giggs) eller manageren når jeg måtte føle for det. Her er vi fundamentalistisk uenig. Jeg mener det er min gudgitte rett som supporter å ytre mine meninger om klubben, både positive og negative så lenge jeg "møter opp" til neste kamp, dvs forholder meg lojal. For meg er det ankeret i å være supporter. Dessuten kan vi vel trygt konkludere med at jeg er et noe mer liberalt vesen og er kanskje et mer følelsesmenneske enn deg? Jeg er ikke istand til å vurdere et helthelsbilde eller se stort på det når vi taper 1-0 mot Leeds i FA cupen, da kommer det sur galle og kritikk fra min side, mens du igjen for mange er provoserende "likegyldig" - i alle fall gir du det inntrykket. Med det sagt, jeg betviler ikke din interesse for, eller kjærhet til United, jeg bare tror den er svært anderledes enn mitt fordi vi er så forskjellige som personer. Det merker man godt selv over Internett. Jeg synes inlegget er veldig fokusert på enkeltspillere mens jeg liker å prøve å se på spillet i sin helhet og ikke enkeltspillere. Altså, jeg liker ikke denne jakten på syndebukker. Spillere som ikke leverer varer (jamfør Carrick debatten i sin tid) og som kritiseres har veldig lett for å bli den uskyldige hakkekyllingen blant enkelte på dette forumet og andre steder for den saks skyld. På mange måter litt som med Berbatov, en jeg oppriktig mener at fortjente all den kritikken han fikk (fra meg, jeg kan ikke snakke for andre) og den står jeg for den dag i dag. Men det kan sikkert stemme at jeg litt for ofte må finne noen å skylde på, det ligger i min natur og der finnes det helt sikkert forbedringspotensial. Til mitt forsvar skal det sies at jeg også roser spillere jeg til vanlig har kritisert dersom vedkommende spiller godt, så jeg har aldri noen vendetta mot enkeltindivider i min klubb. Jeg synes videre at å forvente seriegull er naivt. Samme hvilken klubb man snakker om. Mange ser på forrige sesong som en miskykket pga vi ikke vant noen store titler. For meg er det naivt og urealistisk. Jeg ser også på Chelsea og City sine resultater som verdiløse i vår sammenheng siden jeg synest det er urealistisk at vi skal kunne konkurere med en pengedopet klubb. Når jeg har jeg noensinne forventet et seriegull? Om noe er jeg blant de mer nøkterne United supportere du finner og jeg mener absolutt av fjorårssesongen var godkjent og mer enn det, vi vant tross alt et trofé. Jeg også mener i likhet med deg at altfor mange Utd supportere er bortskjemte i den forstand at de krever ditten og datten hvert år og jeg deler også ditt syn på Chelsea og City dopingkultur. Det jeg tror du har misforstått med kravstorhet er mitt foskus på vinnermentalitet, det at United som klubb ikke skal ta til takke med rester eller sitte på gjerdet, men bite seg fast i toppen så lenge som overhodet mulig. Da må man være litt mer kynisk og kravstor enn hva du står for i denne gitte sammenheng. Men den debatten har vi tatt så mange ganger at jeg kvier meg for å ta den opp igjen. Det får bli en annen gang. Jeg tror at jeg og Game også provoserer hverandre veldig mye pga at jeg tar meg nær av at Manchester United spillere blir kastet dritt på, og han ser vel på meg som en uengasjert mett supporter som ikke bryr seg om vi vinner eller taper. Det har også med at du er ekstremt kverulerende og til tider viker mer opptatt av å være uenig bare for å være uneig. I blant fremstår du også som en skinnhellig, pompøs og selvutnevnt top-red. (et uttrykk om Utd supportere som mener de er bedre enn andre.) Game vil vel også ha det som ofte blir klasifisert som god fotball. Mange mål (gjerne begge veier) og høyt tempo med masse fine enkeltprestasjoner. Dog jeg liker en litt mere kontrolert fotball. Jeg prioriterer også britisk satsing, dog kanskje han ser litt stort på hvilket land spilleren kommer fra. Begge veier stemmer ikke, jeg vil bare se United mål, men det er helt riktig at jeg helst vil se en kreativ og offensiv form for fotball. Det kalles "The United Way" dersom du ikke var klar over det. Ellers er jeg enig i resten av det du skriver Kan vel også si at han er stor i kjeften og jeg er en kverulant og alt dette har ført til et til tider temmelig surt forhold mellom oss. Begge er "personligheter" og vi har et ekstremt ulikt syn på enkelte aspekt ved fotball, noe som gjør at det fort kan gå ei kule varmt i slike type diskusjoner, spesielt rett etter sportslige nederlag. Du tar tap med knusende ro og fatning, det gjør som oftest ikke jeg. Og at jeg er stor i kjeften, samt en smule konfliktsøkende er hevet over enhver tvil, det finnes knapt en bruker igjen jeg ikke har ertet på meg en eller annen gang. Så det tar jeg selvkritikk på. Som sagt, jeg orker ikke krangle med mer deg, dette har pågått i årevis nå og ingen av oss har tjent et brøkdel av innsikt på disse dødfødte disputtene om fotballjustis. Det er så enkelt å greit som at vi er dønn ulike og derfor bør bli flinkere til å holde avstand fra hverandre. Ellers vil jeg poengtere at jeg ikke furter i min egen blogg-tråd (som finnes her i PL kategorien), men jeg vil i stor grad holde meg der heretter for å samle mine lengre avhandlinger i et arkiv så jeg enklere kan finne dem igjen om noen år, samt for kutte ned på antall affekt-innlegg. Edit: Har hatt besøk i natt og må holde meg våken til 15, så mindre skrivefeil osv orker jeg ikke rette opp... Tok de verste leifsene slik at teksten ble forståelig dog. hehe. Endret 9. oktober 2010 av Goldwing 1 Lenke til kommentar
Nicht Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Aprop Red Cafè som tråden heter. Red Cafè på OT, kan du møte på gamle storheter der ? Og er sjansen stor? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Kan dukke opp sikkert, men sjansen er veldig liten. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Seriøst. Landslagshelg, det suger så jævlig. Jeg trenger min fix med premier league. 5 Lenke til kommentar
Nicht Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Enig Hyrlen. Helgen er ikke helt den samme uten, PL. (fra: Dagen er ikke helt den samme uten, vg.) Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Landslagshelger er abstinenser for fotballmangel og konstant angst for skadde spillere. Noen knekker vel føttene til Nani nå tenker jeg Enig Hyrlen. Helgen er ikke helt den samme uten, PL. (fra: Dagen er ikke helt den samme uten, vg.) Vet du hvem som kom med det sitatet du har i signaturen? Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Er så opptatt nå som studie har startet og det blir en del festing ved siden av og alt. Men må si at jeg savner dere.. 7 Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Har vært meget inaktiv i sommer/høst selv. Tviler dog på at mange her har savnet meg eller i det hele tatt vet hvem jeg er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå