Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tiden var moden for skifte og jeg har endelig funnet meg selv i Goldwing. Det stammer fra favorittfilmen min som barn, en meg og broderen så sikkert 100 ganger hos bestemor. Den, Snake Eater og Rambo First Blood var sakene på den tiden.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Jeg avstår fra fristelsen til å gi mitt motmæle, ei heller laste opp en forsvarstale som følge av et syltynt motangrep fra en mentalt ufør bruker. Å på et vennskapelig vis dele informasjon, budskap eller meningsutvekslinger med ditt pompøse vesen har jeg som du sikkert har bitt deg merke i, resignert på for lengst. Våre "diskusjoner" eller krangler om du vil er ikke lengre på et oppegående plan, de er bare til skade for forumets ve og vel. Dette var dråpen, nå orker jeg ikke å argumentere med deg lengre, det er nytteløst og bortkastet energi, for du skjønner ikke innholdet i det jeg eller andre skriver uansett.

Bottom line, jeg er lei av å krangle med deg og din uvitenhet, og de tankene er sikkert gjensidig. Hadde det bare vært noe å krangle om, så gjerne, men i mine øyne har du ingenting å by på som fatter interesse. Ikke kunnskap eller meninger verdt å irritere seg over, bare en helt obstanasig holdning ovenfor medsupportere. La oss bli flinkere til å ignorere hverandre heretter, deal? :)

Takk!

2.jpg

Endret av Goldwing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

734 mill tap for United.

Halvparten er renter...

Og den andre halvparten er avdrag og andre finansielle utgifter.

Tror dere egentlig på Ferguson og Gill når de sier at de har penger tilgjengelig til spillerkjøp hvis de ønsker det?

Edit:

Men jeg bekymrer meg egentlig ikke så mye. I motsetning til klubber som Chelsea og Manchester City tjener vi faktisk penger. Hadde vi ikke hatt gjeld hadde vi gått i overskudd så det holder. For fremtiden ser jeg for meg tre mulige scenarioer.

1. En investor kjøper ut Glazer og sletter/reduserer gjelden.

2. Klubben begynner å forfalle, vi må selge unna de beste spillerne og blir "en ny Liverpool". Verdien på klubben faller, fansen lager et helvete og en investor kjøper ut Glazer for en lavere sum enn i scenario 1. Tilsvarende det som skjer i Liverpool i dag.

3. Vi fortsetter som vi gjør. Manageren og direktøren påpeker stadig vekk at det finnes flust av penger til spillerkjøp, men finner på en eller annen grunn til at vi ikke bruker mye, det grunnen kan være sann eller usann, men det er en annen situasjon.

Scenario 1 hadde selvsagt vært å foretrekke, selvom scenario 2 heller ikke er et kjempeproblem. Får vi en sesong eller to midt på tabellen før gjelden blir slettet tar det ikke lang tid med en litt offensiv eier før vi er i toppen igjen.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

734 millioner er det tallet media bruker. Det er et såkalt "accountant loss", ikke reelt tap. I følge media har United tapt 83 millioner pund. Pengene i banken har steget fra 150 millioner pund til 164. Hvordan forklarer du det?

Det er også verdt å ta med seg at EBITDA har steget til over 100 millioner punmd (rekord) og omsetningen har økt til 286.4 millioner pund (også ny rekord).

Dagens resultater er fantastiske, mye bedre enn det jeg hadde håpet på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige regnskapsår brukte United 28 millioner pund på spillerkjøp, hvis jeg husker rett. Bebe er ikke inkludert her. Sir Alex kunne nok kjøpt en eller to velrennomerte spillere for den summen hvis han hadde ønsket det, noe han tydeligvis ikke gjorde.

Hvor mye penger som er tilgjengelig for spillerkjøp er det vel bare noen få personer som vet, men 28 millioner pund var det i alle fall i fjor. Minimum, kanskje mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...