Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev i kamptråden:

Uh oh, kan ikke klage på avgjørelsene som Chelsea fikk i de kampene jeg har nevnt lenger, for vi fikk jo så mange selvmål. Er så retarded når jeg forklarer disse greiene med drittpoeng Chelsea har fått, når folk kommer med ting som at "vi ikke fortjente ligaen uansett" og at vi scorte så mange selvmål osv. Poenget er at vi klarte å holde oss høyt oppe og endte opp med ETT poeng mindre enn Chelsea, og de skulle hatt noen av poengene de fikk i det hele tatt; og kampen de f.eks vant mot oss 1-0 på brua, vel det var utter bullshit og vi skulle/hadde kanskje vunnet om avgjørelsene hadde vært riktige, og til og med UAVGJORT der hadde betydd at vi hadde fått 1 poeng og de to mindre enn de hadde etter sesongen var ferdig i dag. Bare der ser man hvor stor forskjell den ene kampen hadde, for å ikke nevne de andre jeg har nevnt noen ganger nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg leser her så blir jeg synet mitt bare mer og mer bekreftet. United har de mest bortskjemte og minst sportslige fans. Helt utrolig enkelte av dere... 4 gangen chelsea scorer mer enn 6 mål i år, er jo helt enestående. For en fotball!

Og 4-0 mot Stoke.. Det er jo bare latterlig lite  :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg leser her så blir jeg synet mitt bare mer og mer bekreftet. United har de mest bortskjemte og minst sportslige fans. Helt utrolig enkelte av dere... 4 gangen chelsea scorer mer enn 6 mål i år, er jo helt enestående. For en fotball!

Og 4-0 mot Stoke.. Det er jo bare latterlig lite  :tease:

Herregud, skjerp deg... "Bare ett ligamesterskap før dere fikk sølvskjeen kjørt opp i ræva av Abramovich lol det er jo bare latterlig lite lzm."

Sesongen sett under ett så er det fortjent at Chelsea vinner. Dere har vært gode og har tatt flest poeng. Det kunne likesågreit ha tippet andre veien, men til syvende og sist har vi tapt poeng mot lag som vi skulle vunnet mot. Ser man på denne sesongen alene har jeg ingen store problemer med å innrømme at Chelsea vinner, til tross for noen avgjørende dommeravgjørelser osv, men det blir for dumt å bare skylde på det. Problemet mitt er hvordan Chelsea har kommet seg til det nivået de er på. Forkastelig og ufortjent suksess som bare gir en flau smak i munnen og en følelse av tomhet.

Lenke til kommentar

Chelsea supporterne "ler" bort dritten som kommer, men de vet at kritikken er velbegrunnet/sann og det er klart at slikt svir. Må være kjipt at dette er alt omverdenen fokuserer på når CFC vinner noe. Romans leketøy, mannen som forsøkte å kjøpe Liverpool først. Syntes faktisk synd på de CFC supporterne som kom til før rubel-roman. Man trenger ikke å ha en "vinnerhistorie" for å være en fin klubb, men når man pr def jusker seg til ligagull ved pengedoping, har man ikke æren i behold engang. Spillere som Drogba og Terry gjør ikke klubben noe mer likandes. For meg betyr dette lite, som jeg har skrevet før. Et sukk over at United har feilet og det er det som er bittert - å havne 1p bak ligavinneren, ikke det faktum at det var en liten coctailklubb fra snobbelondon som stakk av med potten- fortjent sådan. For all del, dere CFC supportere (Herr Brun, HenrikHauk mfl) grattis og nyt anledningen. Mener ikke noe vondt, jeg stadfester bare sannheten. Dette er prisen å betale for å vinne ligagull med andres penger. Bismaken som jeg vet dere har (om dere er ærlig med dere selv) og verdens "latterliggjøring" av deres nåværende og fremtidige bragder-

Fokuser på United gutta, så kan kidsa i CFC tråden holde på for seg selv.

Deilig at sesongen er omme og at vi nå kan ta en pause fra klubbfotballen, tabeller og lister. Skal bli deilig å nye fotball fra et objektivt ståsted i sommer.

Sees om noen mnd guttaboys. Ha en riktig god sommer!

Endret av Game
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, vi United- og Arsenal-supportere kan hvertfall trøste oss med at vi har SJEL, HISTORIE og KLASSE. Jeg vil heller ha fem troféløse sesonger enn troféer kjøpt med tvilsomt inntjente rubler.

Well said!

Helt enig!

Jeg vil si at denne sesongen så fortjente Chelsea kanskje ligapokalen litt mer enn oss, selv om vi var maks uheldig med skader i forsvar og dommeravgjørelser i begge Chelsea- kampene.

Uansett, congrats til Chelsea.

Lenke til kommentar

Med all respekt: Det er en sann fryd å lese det ene bitre innlegget etter det andre her inne. Takk for i år, gutter!

Løgn. Tror du det bare er United supporterne som stempler CFC som et jukselag? Dere er jo det, fakta. Klart det er noen sure druer her og der som sikkert er artig lesning, men jeg vet at det vi skriver svir. Sannheten har en tendens til å gjøre det.

Skulle likt å se reaksjonene her inne om Liverpool vant ligaen. DET hadde vært smålig det. :D

Lenke til kommentar

Gikk vel som ventet i dag. De fleste så denne komme. Vi gjør uansett en god figur, og avslutter med stil.

Kan vel ta en kort oppsummering av sesongen...

Van Der Sar har vært solid i år igjen, og er fortsatt blant verdens beste keepere. Slår du opp rutine i ordboka, så får du opp et bilde av den nederlandske keeperlegenden. Foster og Kuzczakachk har vært helt greie som back-up.

Forsvarslinjen har vært stødig. Vår defensive struktur er en nytelse å bivåne. Vidic har vært vår klart beste forsvarsspiller i år. Ferdinand har slitt med skader, og har generelt gjort mye rart i år, får håpe han kan få orden på ryggen sin og vise seg som den klassemidtstopperen vi alle vet han er. Vi vet alle om min manlove for Evans. Evra startet sesongen under pari, men har kommet seg tilbake og er kanskje verdens beste venstreback. Høyresiden har vært et uromomentum i hele år. Brown har slitt med skader, det samme har Sheasy, og Rafael. Vi fikk aldri noen stor stabilitet der, grunnet alle skadene. Gary har gjort en god figur der på slutten av sesongen syntes jeg.

Midtbanen har vært en stor snakkis denne sesongen. Vi solgte kanskje verdens beste fotball-spiller, og erstattet han ikke. Vi mangler fortsatt game-breakeren på midten. En Modric, eller Sneijder-type. Darren Fletcher har uansett tatt steget til elitedivisjonen i år. Skotten har vært fantastisk, og gir alt på banen. Carrick på sin side har vært medioker hele sesongen med unntak av noen få kamper, og det er synd, da vi alle vet hvor god han på sitt beste. Evigunge Scholes var viktig i slutten av sesongen, men vi har alle sett Scholes bedre, og han sliter i de store kampene når tempoet tar over. Hargreaves har vi knapt sett snurten av, og Anderson har vært skadet i flere perioder denne sesongen.

Valencia har vist seg å være et flott kjøp, og har overbevist meg til de grader. Ser frem til hva han kan gjøre neste sesong allerede. Nani tok virkelig av i Januar mot Arsenal, og har ikke sett seg tilbake siden. En av de store comebackene denne sesongen, og det er gledelig. Giggs på sin side var stor i starten av sesongen, men har daffet litt av, noe som er helt naturig for en mann i Giggs' alder.

Rooney sin sesong taler egentlig for seg. Berbatov på sin side er enten elsket eller hatet. Jeg mener fortsatt at vi er bedre med han på banen, men gidder ikke å gå inn i noen diskusjon nå. Dere vet alle hva jeg mener.

Alt i alt så velger jeg å si meg fornøyd med sesongen. Vi selger verdens kanskje beste spiller, og har ikke økonomiske muskler til å kjempe med Chelsea. Allikevel så gir vi de kamp til døren. Jeg har ment lenge at troppen til Chelsea er bedre enn våres, så at vi har tatt ligaen tre år på rad er en prestasjon uten sidestykke, og nok et bevis på at Sir Alex Ferguson er tidenes største manager.

Jeg har lite til overs for Chelsea. En klubb som regelrett ble reddet fra økonomisk ruin i 2003, og som har kommet seg der de er i dag via russiske blodrubler fra oligarker. Kommer ikke til å gratulere den klubben med noe som helst, men for fansen pre-Roman så er dette nok ganske stort.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle likt å se reaksjonene her inne om Liverpool vant ligaen. DET hadde vært smålig det. :D

Oh yes, da hadde vi i hvert fall fått føle den skikkelig vonde følelsen av et realt tap for en erkerival. Følelsen av å havne bak Arsenal og Liverpool er MYE verre enn det jeg føler nå. Da går hele sesongen ad undas. 01-02 var ikke mye gøy, kan du si, selv om jeg bare var en 10 år gammel knott.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at enkelte Chelseafans forhelliger seg selv til å tro at vår bitterhet er et symptom av at de vant ligaen. Det er feil, det er av at vi ikke vant den. At Chelsea vinner den er vel egentlig det beste om ikke United skulle ta den med tanke på prat i etterkant. Jeg bryr meg rett og slett ikke om Terry løfter pokalen, uansett hvor lite den mannen fortjener den. Chelsea sine trofeer er ganske verdiløse for alle andre enn Chelseafansen. Dette er ikke sur galle, dette er et faktum alle andre supportere støtter seg til. Akkurat som om City noensinne vinner noe så kunne det likegodt vært laget i pappmassje.

Rent fotballfaglig var Chelsea klart best, de fortjener pokalen 100% uavhengig av elendige dommere o.l som i år har vært til deres fordel i innbyrdes kamper. Ancelotti har tatt et mett og aldrende lag og gitt dem guts. Samtidig tror jeg alle skandalene skapte blest og trykk rundt laget som rutinerte spillere fråtset i og lot bygge opp en spenning rundt laget. Drogba&co er blitt et lag igjen, håper Chelsea og United kan sparke enda bedre fra seg i neste års CL. For det et par Spanske og Italienske lag som trenger å bli satt ettertrykkelig på plass, Å United kan ikke gjøre det med alle ;)

Anyway All heder til spillere og staff. Men for meg er det likevel bare et skuldertrekk når det kommer til at det var Chelsea som tok det.

Når det kommer til United så er jeg fornøyd med sesongen som helhet, 3 på rad var rått med den stallen å vi kan ikke vinne alle som Limbeck ville sagt. Nå håper jeg mette og sure spillere får vandre videre, mens nye og sultne spillere kan komme inn å sparke litt liv i seniorene. Nani, Evans, Sar og Rooney står for meg som sesongens bautaer. Jeg undrer enda på hvordan det hadde vært om Nani hadde startet mot Chelsea. Kommer med en fyldigere review når jeg har fått ting på avstand.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Fine innlegg NK, Stonemeister og Game.

Det er bare tomt. Fin kamp av oss og Keep The Red Flag Flyin High i strekk i flere minutter på tribunen var nydelig. Det bryr meg null med "tap" i dag merker jeg. Vi taper alt for mange teite poeng i sesongen, men det jevner seg jo ut og Chelsea vinner fortjent.

Gratulerer til alle reale supportere som bryr seg om dette lenger enn til neste kvise kommer.

Lenke til kommentar

Enig med Niko her, var utrolige fine innlegg fra NK, Hyrlen, Stone og Game. :)

Jeg er egentlig bare tom etter denne sesongen, har noen få gleder av sesongen. Bla. at Rooney har blomstret og jeg gleder meg til neste sesong med han på banen.

Men jeg håper virkelig vi skaffer oss forsterkninger i sommer, helst et stjernekjøp ala Villa/Huntelaar/Benzema. Det hadde vært fryd, men også en midtbane general som Gerrard/Lampard. Så vil jeg også ha en forsterkning på Evra sin plass som tåler å være backup, Evra har vært altfor ujevn de 3 siste mnd noe som er helt greit mtp. hvor mye han har spilt.

At Chelsea tok gullet var OK for min del, så lenge når vi ikke tok det selv. Vi har rotet bort poeng i hytt og pine og har mest oss selv å takke selv om Chelsea har fått dommerhjelp i endel annledninger.

Tror jeg seriøst hadde kappet av meg ballene om Liverpool tok ligaen i år eller senere om noen år, det hadde vært vondt. *Gruff*

Jeg ser frem til neste sesong med evt. et par nye spillere og vi har jo sett et par spillere blomstre denne sesongen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Du fikk en pluss der, Geir. Et bilde sier mer enn tusen ord. Chelsea (med god hjelp fra FA) har jukset seg til gull i år, på samme måte som Mühlegg i Salt Lake-OL. Håper gullet kom med en bismak. :)

Gratulerer med gullet. Dere var det beste laget gjennom sesongen.

OI, så falsk. Mye forandrer seg på en time gitt.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...