Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Life of Paddy

 

 

Herlig artikkel om Evra :)

Anbefaler å lese den originale teksten. Manchester United full back on Sir Alex Ferguson's hair dryer, Carlos Tevez and more...

 

Rett og slett en herlig spiller og person.

 

Et lite utdrag jeg likte ekstra godt.

'Before a game he always tells a small story. Sometimes he talks about when he was the Aberdeen manager. Another time he went round the dressing room and talked about the different players. The fact that here we were, from Korea, France, Serbia, Bulgaria, from different parts of England and the world, and how we had all come together to be in the same place. He talked about our stories. The different obstacles we had overcome to get here. It gave the players this huge lift.'

 

Evra recalls the first time he incurred his manager's wrath. It was his debut, a difficult encounter with Manchester City that United lost 3-1.

 

'He took me off after 45 minutes,' says Evra.

 

'I could tell he was angry. He just looked at me, deadly serious, and said, "Mr Evra, now just watch and see what is English football. And learn".'

 

Evra did more than that. He decided to learn about United, too. 'I got a load of DVDs,' he says.

 

'About the Munich disaster and the Busby Babes, about Bobby Charlton, George Best and Denis Law, about Cantona. The whole story of the club. You meet these people around the club and I wanted to know who they were. What they had done for the club. Out of respect. Because when you shake the hand of Sir Bobby Charlton you can feel the legend.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, leste hele på dailymail i går. Rett og slett fantastisk. Elsker den mannen der.

 

Og:

 

- Tevez skulle blitt hos oss

 

- Han elsker United fortsatt, sier Evra om Carlos Tevez, som i fjor sommer forlot United til fordel for City. Evra sier han føler det ikke var nødvendig å fortelle Carlos, som er en av hans aller beste venner, at han skulle blitt i United. - Han var så profesjonell, og han spilte med hjertet. Jeg besøker ham titt og ofte, og han elsker fortsatt United, gjentar 28-åringen. - Jeg vil ikke skape problemer for ham ved å si disse tingene, men dette var riktig sted for ham å være.

 

 

- Han kunne komme inn fra benken og endre kampbildet. Han var oppofrende, og nå forteller jeg ham at han skulle blitt hos oss. Hvis han en dag skulle vinne ligaen og Champions League, ville jeg sagt: "Greit, godt bytte, Carlito." Men frem til det eventuelt skulle skje, står jeg på at han skulle blitt her.

 

Ikke overrasket i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Ikke overrasket i det hele tatt.

Over hva da? At Evra snakker varmt om en av sine nærmeste fotballkompiser?

 

 

Synes for øvrig at det er bra gjort av Evra å lære seg Koreansk, i hvert fall til en viss grad slik at han kan kommunisere enklere med Park. Det står det mye respekt av!

Lenke til kommentar

Hadde vært ganske jævlig typisk om Pool klarer å slå Chelsea (skjer aldri) også spiller vi uavgjort borte på SoL, og deretter taper ligaen på målforskjell på siste dagen etter både Chelesa og Utd vinner kampene sine.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger har ligaen blitt avgjort på målforskjell?

Skjedde vel i 89, i alle fall. Og da var det faktisk ikke engang målforskjell, men antall scorede mål. Med lik målforskjell vinner det laget som har scoret mest.

 

Poenget er at det er uhyre sjelden

Lenke til kommentar

Var ganske nære på for 2 år siden da med Chelsea, Chelsea må ha misstet all motivasjon når de hørte an United ledet komfortabelt over Wigan, ble de ikke uavgjort mellom Chelsea og Bolton eller noe?

 

 

Har tenkt litt på den. Hva om vi hadde spilt uavgjort mot Wigan. Og Bolton utlignet på slutten :)

Lenke til kommentar

Var ganske nære på for 2 år siden da med Chelsea, Chelsea må ha misstet all motivasjon når de hørte an United ledet komfortabelt over Wigan, ble de ikke uavgjort mellom Chelsea og Bolton eller noe?

Sikker på at de visste det?

 

Kampene ble spilt samtidig og det er vel heller tvilsom at noen på benken ropte ut at United ledet. Det er klart at det vil virke demotiverende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...