Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Nederland mot Portugal i det mesterskapet for noen år siden. :!:

 

Sykeste kampen på leeenge. Synd at flott spill blir overskygget av masse juks og filming og stygt spill. Men korta satt også ganske løst hos dommeren.

16 gule og 4 røde var resultatet? Han ga flere kort enn antall ganger jeg blunket ila. kampen.

Var ikke det i VM 2006? Husker vel at Ronaldo ble skadet tidlig i den kampen før 10 min hadde gått og ga seg vel når kampen hadde ca vært 30 minutter. Husker også at Ronaldo gråt. Haha :p

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nederland mot Portugal i det mesterskapet for noen år siden. :!:

 

Sykeste kampen på leeenge. Synd at flott spill blir overskygget av masse juks og filming og stygt spill. Men korta satt også ganske løst hos dommeren.

16 gule og 4 røde var resultatet? Han ga flere kort enn antall ganger jeg blunket ila. kampen.

Var ikke det i VM 2006? Husker vel at Ronaldo ble skadet tidlig i den kampen før 10 min hadde gått og ga seg vel når kampen hadde ca vært 30 minutter. Husker også at Ronaldo gråt. Haha :p

Jo, det var i VM. Jeg heiet på Nederland den kampen, og Maniche scoret på en av få sjanser i den kampen.

Lenke til kommentar
Jippi, landslags-diskusjon!

 

Mitt favorittlandslag er uten tvil Nederland. Laget spiller anti-Barca-fotball så til di grader med kontringsfotball og one-touch du sjelden ser. Under EM i Sveits så var det jo underholdning i 90 minutter hver kamp di spilte. Ellers er England en god nummer 2 for min egen del.

 

Litt paradoksalt da, at Barcelonas måte å spille på stammer fra Cryuff og hans nederlandske fotballfilosofi. Det er ikke anti-Barca å spille med få touch pr. person. Tvert om er balltempoet veldig høyt, selv om det ikke alltid går i lengderetningen.

 

Har et godt øye til Nederland jeg også, spesielt Van Persie som er en av favorittene mine. Nederland spilte den flotteste fotballen i forrige mesterskap og er alltid underholdne å se på.

 

Likevel heier jeg også på Italia grunnet landet, samt noen av de største italienske offensive profilene på 90- og 00-tallet. Jeg snakker Baggio, Del Piero, Totti, Pirlo og lignende, elsker den typen spillere; spiller i en rolle bak spissene og har god teknikk, flott pasnings/skuddfot. Samtidig kommer også min favoritt gjennom tidene - Gianfranco Zola - fra Italia. Klarer dermed ikke å la være å heie på dem, uansett hvor dårlig fotball folk måtte mene at de spiller.

 

Gleder meg sykt til VM nå. De siste mesterskapene har vært fantastiske, kan huske alle de flotte målene derfra.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ta_la6vIaFc&feature=related

 

Sikkert mange som kommer til å hate på mål F, men det får heller være ;)

Lenke til kommentar

Henger meg på den. Merkelig at jeg foretrekker spansk og engelsk fotball framfor italiensk, mens Italia er helt klart favoritten blant landslagene.

 

Forza Italia

 

Du liker 10 mann i forsvar og 1-0 seire ja.

 

Personlig har jeg veldig sansen for Birmingham og det Drillo fikk ut av Norge på 90-tallet. Med stram organisering kan man slå de som individuelt er bedre en seg selv.

 

Men med Italia synes jeg det blir litt for kjedlig, spesielt når de ha individuelle ferdigheter som slår de fleste.

 

Danmark, Nigeria, Brasil, Nederland og nå sist Russland er lagene som spiller bra fotball i mesterskap.

Lenke til kommentar

Har forklart hvorfor jeg liker Italia. Det er rart, spesielt sett i forhold til at klubblagene jeg heier på blir sett på som lag som spiller flott fotball.

 

Du hadde sluttet å heie på Liverpool om de satte 10 mann i forsvar og 1-0 seire eller?

 

Hvis Liverpool hadde spilt med 10 mann i forsvar ville jeg aldri begynt å holde med de.

 

Italia har alltid spilt slik de gjør nå, mesterskapet i 82 startet jo virkelig med denne type fotball. Italia scoret 2 mål på 3 kamper og gikk videre med 2.plass i gruppa. De spilte dog mye bedre senere i mesterskapet.

Lenke til kommentar

 

Hvis Liverpool hadde spilt med 10 mann i forsvar ville jeg aldri begynt å holde med de.

 

Italia har alltid spilt slik de gjør nå, mesterskapet i 82 startet jo virkelig med denne type fotball. Italia scoret 2 mål på 3 kamper og gikk videre med 2.plass i gruppa. De spilte dog mye bedre senere i mesterskapet.

 

Svar på spørsmålet da. Hadde du endret nå som du faktisk heier på Liverpool? Jeg heier på Italia på grunn av andre grunner. Kan quote det igjen om du trenger:

 

Likevel heier jeg også på Italia grunnet landet, samt noen av de største italienske offensive profilene på 90- og 00-tallet. Jeg snakker Baggio, Del Piero, Totti, Pirlo og lignende, elsker den typen spillere; spiller i en rolle bak spissene og har god teknikk, flott pasnings/skuddfot. Samtidig kommer også min favoritt gjennom tidene - Gianfranco Zola - fra Italia. Klarer dermed ikke å la være å heie på dem, uansett hvor dårlig fotball folk måtte mene at de spiller.
Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...