Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Hva er verdens beste for deg? :)

 

Huntelaar er en spiller jeg liker utrolig godt og jeg tror han ville passet fint med Rooney på topp. Har det meste av en klassespiss skal ha, og han har også en utrolig god avsluttningsteknikk. Det gikk ikke altfor bra i Real for han, men i Milan etter å ha fått sjansen et par ganger så har han begynt å spille seg varm i den trøya. Det var jo i Ajax etter han forlot Herenveen han fikk sitt gjennombrudd, og der viste han jo at han var en god spiller. Han hadde også en god målstatistikk i Herenveen i hans siste sesong der.

 

Selvfølgelig er han ikke Messi/Ronaldo/Torres/Rooney, men absolutt en god kvalitetspiller.

Har ikke sett mye av han, men det jeg har sett har ikke vært imponerende. Men det er selvfølgelig fullt mulig jeg har vært uheldig med kampene.

 

Hvordan er han som spillertype?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er verdens beste for deg? :)

 

Huntelaar er en spiller jeg liker utrolig godt og jeg tror han ville passet fint med Rooney på topp. Har det meste av en klassespiss skal ha, og han har også en utrolig god avsluttningsteknikk. Det gikk ikke altfor bra i Real for han, men i Milan etter å ha fått sjansen et par ganger så har han begynt å spille seg varm i den trøya. Det var jo i Ajax etter han forlot Herenveen han fikk sitt gjennombrudd, og der viste han jo at han var en god spiller. Han hadde også en god målstatistikk i Herenveen i hans siste sesong der.

 

Selvfølgelig er han ikke Messi/Ronaldo/Torres/Rooney, men absolutt en god kvalitetspiller.

Æresdivisjonen er søppel. Ikke et sammenligningsgrunnlag i det hele tatt, Kuyt har vært toppscorer der.

 

Skal vi ha en spiss må han fungere på et spillende lag. Vi spiller ikke slik vi gjorde med Ruud på topp. Berba og Rooney bidrar mye mer i det oppbyggende spillet enn noen andre spisser i Premier League. Dette er ikke en spiller som Huntelaar kapabel til. Nå har jeg ikke sett så altfor mye av Huntelaar de siste månedene i serie A etter at vi slo AC ut. Men jeg kan ikke tenke meg at han er blitt Ronaldinho over natten.

Lenke til kommentar

Selger/bytter vi Berbatov kommer det jo en helt annen spillertype inn, og oppbygningsfasen vil endres.

Nei. Vi spiller likt uansett om Berbatov spiller eller ikke. Forskjellen er at spillet dreier seg mer sentralt når han er der, for så at ballen blir fordelt ut på kantene.

 

Å vi skal hvertfall ikke endre spilletstil for en middelmådig spiller som Huntelaar. Om han skal spille må Rooney trekke dypere, det vil vi ikke.

Lenke til kommentar

Det går an å spille bra med 2 spisser. Jeg sier ikke at vi skal hente Cole og Yorke tilbake, men vi virket langt farligere når vi spilte med disse på topp enn når vi spiller 4-5-1 med Rooney alene. Heldigvis er Rooney så god at han ikke blir tatt ut av kampen om noen markerer han litt (i motsetning til Berba, som virkelig kan forsvinne i 90 minutt med god markering).

 

Håper Solskjær har litt skytetrening med Roo før neste sesong. Han scorer mye mål, men det er mest fordi han kommer til så mange sjanser. Med litt bedre avslutningsferdigheter med føttene (han har jo plutselig blitt "god" på hodet!), så.. har egentlig ikke noe passende å putte inn her, men det er først og fremst der jeg ser han har litt å gå på.

Ronaldo skjøt sikkert mer enn Rooney, men skuddene til Ronaldo var ofte fra håpløse posisjoner. Rooney spiller mer sentralt, og skyter ofte fra bedre posisjon.

Lenke til kommentar

Nei. Vi spiller likt uansett om Berbatov spiller eller ikke. Forskjellen er at spillet dreier seg mer sentralt når han er der, for så at ballen blir fordelt ut på kantene.

Nå ja, men hvis en slik handel forekommer, vil spillet naturligvis endre seg når en annen spillertype kommer.

 

Å vi skal hvertfall ikke endre spilletstil for en middelmådig spiller som Huntelaar. Om han skal spille må Rooney trekke dypere, det vil vi ikke.

Er ikke uenig, selv om jeg ikke akkurat vil kalle han middelmådig.

Lenke til kommentar

Hull vs Sunderland. Skjer ting der og :p

 

45

Rødt kort Sunderland: Alan Hutton. Sunderland-backen får også se det røde kortet når han kommer seg på bena!

45

Rødt kort Hull City: Jozy Altidore. Hull-spissen havner i klammeri med Hutton og skaller ned Sunderland-backen!

45

Gult kort Sunderland: Jordan Henderson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...