Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Barcelona i form er uten tvil et morsomt lag å se på. Kan ikke fatte at folk her mener noe annet. Selv om jeg mener det, så vil jeg ikke at de skal vinne CL. Ligaen kan de ta, for jeg har aldri likt Real. Syns dere Arsenal-Barca på Emirates var en kjedelig forestilling av Barca? De første 70 minuttene ble Arsenal regelrett pissa på på eget gress, det var en fryd å se på! Måten de bare triller ball, og plutselig kjører på med et mønsterangrep på er jo så utrolig bra! Måten de spiller seg ut på hver bidige gang, de slår ALDRI en lang pasning (bortsett fra mot Real, da de presset veldig høyt når det var utspill fra mål) er rett og slett bare å ta av seg hatten for. ALLE lag har noe å lære av Barca. ALLE lag ville lagt seg bakpå de siste 10 minuttene, fått massivt press mot seg, og satsa på kontringer om man ledet borte, Barca holder ballen i laget, og det med stil. Snakker ikke bare om Arsenal kampen her, for der orka jo ikke Barca mer mot slutten. Men se for eksempel mot Real i El Clasico. Real hadde ikke sjans. Hadde det vært United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Inter, Juventus, Milan, you name it, så hadde de lagt seg bakpå og muligens fucket opp kampen for seg selv.

 

Jeg skjønner at ikke alle ser fotball på samme måten som meg, men jeg skjønner ikke de som sier det er drit kjedelig å se Barca spille. Litt moro er det vel? :)

Lenke til kommentar

For mye balltrilling er kjedelig. Jeg liker lag som stormer i angrep og som får ballen fort fremover istedenfor å spille 20 pasninger i sitt eget forsvar før de omsider vurderer å gjøre noe. Mye av fotballen barca spiller er dritkjedelig med baller på tvers og i feil lengderetning i det uendelige. Det eneste jeg liker med fotballen de spiller er spillerne de har som kan gjøre syke ting, men det trege oppbyggende spillet har jeg lite til overs for.

Lenke til kommentar

Barcelonas fotball er en nytelse for alle som setter pris på teknikk i fotballen, det er ikke bare sjanser og skudd på mål som er underholdne med fotball. Det å se Barcelona spille seg ut langs bakken under press er av ypperste nivå.

 

Det er heller ikke sånn at Barcelona sin spillestil bare er å spille ballen mellom forsvarsspillerne heller, de prøver som alle andre å komme seg til mål og score. Forskjellen er bare at Barcelona venter til de har en bedre mulighet på å spille seg igjennom for å score.

 

Hvem sier at det tar så lang tid for Barca å komme seg i angrep uansett? Se bare på første kamp mot Arsenal. Etter de første 20 minuttene hadde de skapt masser av sjanser og kampen hadde vært veldig underholdne.

 

En annen ting er at de fortsetter å angripe uansett hva, mye morsommere det for den nøytrale supporter enn at de skal lage en forsvarsmur og kælke ballen opp ved første mulighet.

 

Media er ikke noe Barcelona kan styre. De er sammen med Real de helt klart største klubbene i Spania, og hver gang media trekker frem noe fra spansk fotball, blir det fra en av disse.

 

Jeg tipper de dere får mest snakk om Barcelona fra på TV er Viasat studioet, og de har i alle år snakket om at Barcelona blir for veike, og om hvor gode de engelske lagene og den engelske ligaen er. Inntil Messis fire mål mot Arsenal mente Fjørtoft at Rooney var verdens beste spiller fordi han spilte for verdens beste klubb i verdens beste liga. Verdens beste liga er jeg med på, men Man Utd har langt ifra vært verdens beste klubb i år.

Lenke til kommentar

Skjer med at "hver gang" Liverpool driter seg ut i ligaen, kommer det en sær regelendring /utenforstående hendelse og lar de spille europacup neste sesong?

 

Måten Everton ble snytt på året etter Liverpool vant CL gir meg fortsatt litt dårlig magefølelse.

Si meg liker du å snakke om ting du ikke har peiling om?

Everton snytt for CL? Ikke Liverpool sin feil at Everton ikke maktet å kvalisifere seg til gruppespillet.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

1)Skjer med at "hver gang" Liverpool driter seg ut i ligaen, kommer det en sær regelendring /utenforstående hendelse og lar de spille europacup neste sesong?

 

2) Måten Everton ble snytt på året etter Liverpool vant CL gir meg fortsatt litt dårlig magefølelse.

 

Vi må ha litt seriøsitet på innlegg hva? Her listes det jo opp en direkte løgn.

 

1- Det er ikke noen regelendring. Her er det snakk om krav til lisens. Klinkende klart og burde være logisk med tanke på at Pompey til tider ikke har betalt ut Lønn til sine ansatte og spillere denne sesongen. UEFA har jo klare krav til lisens med økonmiske og da sier det seg selv at Pompey ikke får en plass i EL.

 

Scenario: Chelsea kjøper inn Messi og David Villa og bruker de i de siste kampene i årets serie, da blir de straffe med poengtrekk og United vinner serien. Har da FA hjulpet United til seier? Nei, de straffe bare en klubb for regelbrudd.

 

2- Everton ble ikke snytt for noenting. Et lag fra typ Aserbadjan eller noe fikk UEFA istedet for CL kval. Laget ble alikevel slått ut. Ergo ikke mye "uretferdighet i praksis". Isolert sett var det Liverpool som ble hjulpet, men generelt sett var det turneringen som fikk en logisk regelendring. Er jo bare rett og rielig at vinneren blir sikret spill i turneringen året etter.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Maefteda m.f: Hvem er det dere prøver å overbevise? Det er som å dunke hodet i en betongvegg, det går ikke.

 

Har selv prøvd tidligere.

 

Han prøver å overbevise seg selv

Jeg er allerede mer enn nok overbevist om at Barcelona spiller den fineste fotballen i verden. Men synet på spillestil i fotball er like subjektivt som musikksmak ser det ut til. Får bare vende meg til at det finnes folk som ikke liker bra fotball..

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Hva som er bra fotball er som du sier subjektivt, og jeg har i år sett mange kamper av Barcelona, rett og slett fordi jeg hadde lyst til å se mer av fotballen de spiller. Etter en stund ble jeg faktisk smålei, og ser nesten ikke La Liga-kampene deres lenger. Mulig de spiller den "fineste" fotballen, men for meg er det langt ifra den mest underholdende.

 

Edit: Må legge til at mye av grunnen til at jeg ikke liker laget er, som Alt-Ctrl var inne på tidligere, pga. alle som plutselig over de siste par årene har blitt hardcore Barca-fans. Dette er ofte folk som knapt vet hva offside er, men som knir det inn til de grader hver gang Barca (Messi) spiller bra. Har ikke telling på hvor mange Barca-"fans" som plutselig sto fram etter CL-finalen 09. Halvparten så sikkert ikke kampen engang, men har fått med seg resultatet i ettertid.

 

Og ja, jeg hater lille, uskyldige Messi.

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

2- Everton ble ikke snytt for noenting. Et lag fra typ Aserbadjan eller noe fikk UEFA istedet for CL kval. Laget ble alikevel slått ut. Ergo ikke mye "uretferdighet i praksis". Isolert sett var det Liverpool som ble hjulpet, men generelt sett var det turneringen som fikk en logisk regelendring. Er jo bare rett og rimelig at vinneren blir sikret spill i turneringen året etter.

Må si meg enig i at Liverpool skal kunne forsvare tittelen sin.

 

Vil egentlig tru at muligheten for at vinner av CL skulle komme så lavt i hjemlig serie, ikkje var i tankene på de som la opp reglene. Det smutthullet ble tettet på et fornuftig vis.

Den gangen kom det Pool til gode. Trur nok det samme hadde skjedd med alle lag. Iallefall med Tyske, Spanske, Engelske eller Italienske lag. For de har for store fotballforbund til at det ikke hadde skjedd.

 

Fungerer vel slik i VM? og EM?

Eller landet som vant og landet som arrangerer kan velge om de vil gå direkte eller om de vil kvalifisere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...