Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg er mer inne på samme tanken som jonaz er. Det er ikke at vi har dårlige midtbanespillere, eller at keeperen vår var ute store deler av sesongen.

 

 

Jeg mener jeg setter fingeren på hva "problemet" til United har vært. Spissene har scoret, forsvaret har holdt tett. Det er på midtbanen vi har behov for forsterkninger. Jeg tviler på vi henter noen klassespiss i løpet av sommeren. Jeg håper på Van der Vaart eller kanskje Gourcuff (sett for lite av denne spilleren, men SAF har visst hatt følere ute).

 

Stallen vår er kanskje god nok for PL-gull, men med Owen Hargreaves ute hele sesongen, samtidig som Carrick ikke akkurat har storspilt, er jeg ikke overrasket over at det nå går mot 2.-3. plass. Chelsea var vel soleklare favoritter før seriestart, men har hatt en dårlig sesong i forhold til forventningene. For min del ligger vi bedre an enn jeg hadde forventet før sesongstart.

 

Nå har vi hentet Diuff og en mexikaner. Vi har Macheda, Wellbeck og kanskje King. Vi har nok unge spisser. Selger vi Berba (noe jeg forventer etter at Rooney ble foretrukket med en fot mot Bayern), har vi M.Owen og Rooney med erfaringen.

 

I forsvaret får Neville sannsynligvis en sesong til på benken, mens Rafael tar over som klart førstevalg. Venstreback holdes selvsagt av Evra, og vi har Fabio som backup på venstrebacken. Beholder vi Vidic har vi Rio, Vidic og Smalling i midten.

 

Det som skiller seg ut som et svakt punkt er sentralt på midten. Fletcher er et rivjern, men vi mangler spilleren som kan slå krempasninger og banke ballen i nettet gjennom en hel sesong. Carrick kunne slå gode pasninger, men ser ut til å ha glemt dette.

 

Også må vi selvsagt håpe at Var der Sar holder en sesong til...

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Giallorossi: Hvis United kjøper en spiller for 600-800 millioner idag, er det da en spiller av klasse eller potensiale? Jeg mener at en slik pris utelukker ALL tvil om at en slik spiller er av klasse. Til informasjon så ble Andy Cole kjøpt for rekordsum da han kom.

Det er kun 2 spillere som har gått for mellom 600-800 Millioner kroner, og de har begge vært klasse. Men selve argumentet er idiotisk. Berbatov ble også kjøpt for rekordsum, men han var på langtnær en klassespiss...

 

Når Andy Cole ankom Old Trafford hadde han mye uforløst, det er poenget.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet.

 

Fabio blir kanskje lånt ut til Sporting neste sesong. Er ikke helt sikker på om jeg liker det. Han har helt sikkert godt av å spille regelmessig, men det er kun Evra, O'Shea og Fabio som er skikkelige alternativer på venstrebacken. Og O'Shea er stort sett på høyrebacken, da blir det tynt synes jeg. De Laet kan riktignok spille på venstre han og, men jeg ser helst at Fabio blir prioritert før han.

Lenke til kommentar

Giallorossi: Hvis United kjøper en spiller for 600-800 millioner idag, er det da en spiller av klasse eller potensiale? Jeg mener at en slik pris utelukker ALL tvil om at en slik spiller er av klasse. Til informasjon så ble Andy Cole kjøpt for rekordsum da han kom.

Det er kun 2 spillere som har gått for mellom 600-800 Millioner kroner, og de har begge vært klasse. Men selve argumentet er idiotisk. Berbatov ble også kjøpt for rekordsum, men han var på langtnær en klassespiss...

 

Når Andy Cole ankom Old Trafford hadde han mye uforløst, det er poenget.

Sjekk sifrene for faen. Han hadde 55 nettinger på 70 kamper for Newcastle.

Lenke til kommentar

Over til noe helt annet.

 

Fabio blir kanskje lånt ut til Sporting neste sesong. Er ikke helt sikker på om jeg liker det. Han har helt sikkert godt av å spille regelmessig, men det er kun Evra, O'Shea og Fabio som er skikkelige alternativer på venstrebacken. Og O'Shea er stort sett på høyrebacken, da blir det tynt synes jeg. De Laet kan riktignok spille på venstre han og, men jeg ser helst at Fabio blir prioritert før han.

 

Synes det hadde vært fint med Fabio til Sporting. I United får han neppe spille mye med Evra før han i køen. Han kan også spille venstre midtbane, men har nok Nani og Giggs før seg i denne posisjonen.

Lenke til kommentar

Når vi så hvor god Rafael var før han ble utvist mot Bayern, så ønsker jeg gjerne at Fabio skal spille mye hos oss. "Dessverre" er Evra selvskreven på venstreback så lenge han er skadefri. Hadde vi hatt Owen Hargreaves på venstreback ville jeg tviholdt på Fabio neste sesong.

 

Utleie med mulighet for å tilbakekalle bør være fornuftig med tanke på guttens utvikling.

Lenke til kommentar

Sjekk sifrene for faen. Han hadde 55 nettinger på 70 kamper for Newcastle.

Og det skal være ensbetydende med at han er verdensklasse? Om jeg ikke tar helt feil hadde han gode medspillere og et kjempesamarbeid med Beardsley (...Som også skåret massivt).

 

Ifølge din logikk burde vår nyeste signering, Javier Hernandez, bli helt vill :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Sjekk sifrene for faen. Han hadde 55 nettinger på 70 kamper for Newcastle.

Og det skal være ensbetydende med at han er verdensklasse? Om jeg ikke tar helt feil hadde han gode medspillere og et kjempesamarbeid med Beardsley (...Som også skåret massivt).

 

Ifølge din logikk burde vår nyeste signering, Javier Hernandez, bli helt vill :)

Å herregud. Det er forskjell på mexicansk liga og EPL. En spiss som scorer så mye som Andy Cole gjorde i Newcastle, i en av verdens beste ligaer, er allerede i verdensklasse.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Nå spilte vel Cole i Premier League og ikke Mexicansk liga?

 

Jeg fatter ikke hvorfor du gidder å fortsette denne diskusjonen, United kjøper stjernespillere..

Det startet med dette innlegget til YNWA. For det første sa ikke "United fansen", som YNWA henviser til på dette forumet, at de ønsket stjerner, men verdensklassespillere. En stor forskjell. For det andre så viderefører han den samme logikken som HerrBrun nevner; Kjøpssummen er ensbetydende med kvaliteten. Ikke riktig mener nå jeg. Han kom med en lang, lang liste over spillere vi har kjøpt de siste 12 årene. Hvor jeg trekker ut 4 verdensklassespillere vi faktisk har kjøpt. Skal vi plusse på en femte og siste mann i Cole, vel, du ser selv hvor idiotisk den statistikken blir iforhold til dets opprinnelige mening.

 

Som jeg også nevnte så vrir YNWA på hele diskusjonen ved å bruke andre begreper enn hva som først ble sagt.

Lenke til kommentar

Liker Berba jeg, men spørsmålet mange stiller er vel om han er verdt £30m. Fikk heldigvis ikke sett dagens kamp, så vet ikke hva han gjorde galt egentlig.

 

Han var ikke så veldig god nei, men hadde en vanskelig jobb. Syntes det blir tåpelig å henge ut Berba som syndebukk når resten av laget ikke fungerer. På grensen til kvalmt faktisk.

Berba var en av våre beste i går, men det er totalt irrelevant. I går rant begeret over for kritikerne fordi han grein så jævlig. Det er noen av det aller verste jeg har sett faktisk. Så ille at jeg ikke tror fotball er det eneste han irriterer seg over. På kroppspråket hans kan det minne om alt fra at han har fått kreft og vet at han dør om 2 uker til at han er genetisk Maya-indianer og gruer seg til 2012.

 

Jeg vet ikke hva jeg håper på. Sutring til side, så har Berbatov ikke skuffet i år, ei heller i fjor.

Jeg leser at flere skriver at han virker 10x så daff og uinteressert når du ser han live.

Jeg har hatt Berba som favorittspiller i mange år og han er fortsatt helt i toppen for min der når han har en god dag. På en annen side, så kan dette støttes. For å ta et obskønt eksempel, så var vel sist jeg reagerte over det i hjemmekampen mot Wolves på Old Trafford. Du ser mye mer enn på TV og Berbatov irriterte dritten ut av meg.

 

Til gjengjeld så er fintene hans 10X penere live og :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...