Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han var ikke så veldig god nei, men hadde en vanskelig jobb. Syntes det blir tåpelig å henge ut Berba som syndebukk når resten av laget ikke fungerer. På grensen til kvalmt faktisk.

Det er bare å finne frem spyposene, for kritikken kommer ikke til å avta før Fergie svelger stoltheten og kvitter seg med bulgareren. Det handler ikke om kvaliteten til Berbatov, for han gjorde flere positive ting i første omgang som bl.a gjennombruddspasningen til Valencia. Ikke at det var nok, men helt ubrukelig var han ikke. Problemet er holdningen, psyken og evnen til å skape noe på egenhånd. Det skal ikke være like rammevilkår for en 18åring som det skal være for en 29åring til £30m, likevel presterer enkelte her inne å klage på Macheda og sammenligne med Berbas innsats. Vel, det er kvalmt. Italieneren gjorde i alle fall et hederlig forsøk og det setter jeg som fan pris på.

 

et hundretalls personer i borteseksjonen skal i dag ha sunget: You're not fit to wear the shirt... and fergie fuck him off. Bulgareren ble også buet ut til pause og har falt i unåde med våre bortesupportere. Uhørt? Fuck no. En spiller som blir sittende nede i 2min etter å ha fått et lite slaps på kinnet, fortjener ikke bedre. Det godter meg faktisk litt at et par av Redcafes mest respekterte brukere nå skriver rett ut at de misliker spilleren og at de som ser på tv ikke blir misledet av Berbas stil. Jeg leser at flere skriver at han virker 10x så daff og uinteressert når du ser han live.

 

"We cannot rely on Wayne, he is having an exceptional season, but this is Manchester United and other players have to show why we bought them to this club in the first place." - Phelan.

 

Hint til Berba? Håper det.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Så er engelskmenn ekstremt opptatt av å finne syndebukker også. Det virker som om de ikke helt forstår at fotball er en lagsport. Mange ser på dette som et "tap" av ligatittelen og må skylde på noen.

 

Som en sa her. Vi alle viste om holdningene hans når han kom. Alikevel var det temmelig stor jubel.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

hvem håpet du på da?

Huntelaar.

 

 

Enkelte her inne (og andre steder) burde lese denne. Det er så sant som det er sagt ... eller skrevet.

 

You may think Berbatov is the worst and laziest and most frustrating player to ever wear our shirt, that is an opinion anyone is entitled to, but when he is on the pitch playing for us in a game we need to win, it doesn’t take a genius to work out it would be in our best interest to cheer him on.

Folk her kommer bare med meningene sine. Det er forskjell på å være negativ på diskusjon.no og å bue på kamp.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Enkelte her inne (og andre steder) burde lese denne. Det er så sant som det er sagt ... eller skrevet.

 

http://therepublikofmancunia.com/anti-berbatov-bandwagon-reaches-new-low/

 

 

Det er bare å finne frem spyposene,

Etter alt drittet som er skrevet her i dag har jeg allerede gått tom.

+1

Kjenne eg blir litt lei!

Er det mulig å snakke så mykje dritt om egne spillere? Herregud.

Endret av ThOms-N
Lenke til kommentar

Det er lov å være kritiske til spillere, men det finnes en grense. Jeg elsker Manchester United, Jeg elsker spillerne som spiller for klubben jeg elsker så høyt, og Berbatov har fått ALT for mye pepper i år. Folk driter jo i alt som har med fotball å gjøre når man skal finne en syndebukk virker det som.

 

Jeg gikk rundt i Oslo idag i bare drakta, selv om vi hadde tapt 2 poeng, selv om fotballen vi spiller nå om dagen ikke er den jeg vil skal bli spilt. Uansett hvor dårlig det går, ville jeg aldri ha buet på eget lag. ALDRI! Å bue på eget lag er en vederstyggelighet, om det så gjøres på et anonymt nettforum eller på en fotballstadion! Enkelte her inne burde skamme seg, folkene som buet på egne spillere idag burde skamme seg. Jeg skammer meg på vegne av andre. Tåler vi ikke at spillere sliter i perioder, tåler vi ikke at laget sliter? Hva har vi blitt hvis vi ikke tåler det?

Lenke til kommentar

de var potensielle stjerner av ypperste slag, ja. Men på langtnær noen stjerner.

 

Hvis en spiller scorer 43 mål på 58 kamper i PL, er han en som holder klassenivå og blitt stjerne? Eller er det bare en spiller med potensiale? BTW: Vet du hvor mange spillere som har klart å score 43 mål på 58 kamper i PL?

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Skrev dette i kamptråden nettopp, men var egentlig ment her...

 

Jeg er selv overrasket over hvor bra Berbatov kommer ut på blant annet OPTA-statistikken for det ser virkelig ikke sånn ut under kampene.

 

Det største ankepunktet mitt mot Berba er kroppspråket hans. Jeg oppfatter han som uengasjert, sur/lei, og at han er demotiverende for de andre på laget. Om han faktisk er det, skal jeg ikke påstå for det vet jeg faktisk ikke.

Lenke til kommentar

Hadde vi hatt en midtbanespiller som scoret mål alla Lampard, Fabregas, hadde vi ledet serien. Spissene har alt i alt scoret nok i år, men resten av laget har mer eller mindre sviktet helt når det gjelder å putte mål.

 

Tipper vi ligger rimelig langt nede på listen over antall scoringer fra dødball også.

Lenke til kommentar

I don't get it.

 

Poenget mitt er at alle andre lag har midtbanespillere eller forsvarere som bidrar til å score mål. I United har det vært lite hjelp fra midtbanen i år. Valencia har vel en del innlegg som har gått som selvmål, og har selv bidratt med xx assists, ellers mener jeg det er for tynt. Bevares, man kan sikkert argumentere for at vi nå ikke vinner serien alene på grunn av Berba.

 

Edit:

I tillegg til en målscorende midtbane, så er kanskje det viktigste vi mangler en leder. Scholes er ikke en leder. Giggs er ikke en leder. Gibson, Fletcher og Carrick fremstår ikke som en leder. Chelsea har Lampard, Liverpool har Gerrard, Arsenal har Cesc.

Vi har Rooney og Rio, men det virker som om vi fortsatt mangler en Keane.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Poenget er at du nå skriver det samme som har blitt skrevet alle andre steder tidligere "Hvis vi hadde ... hadde vi ledet ligaen". For Arsenal sin del er det en keeper i VDS, Reina, Casillas, Neuer, Lloris, Mandanda, Frey, Cech klassen for oss er det denne midtbanespilleren, men alt i alt kan vi ikke skylde på noe. Vi har stallen til at vi kan/kunne ha vunnet PL, men allikevel svikter det.

 

Om Berbatov forsvinner eller ikke til sommeren gjenstår å se. Han er en spiller som ikke har fått ut sitt fulle potensiale. Jeg visste godt at Berbatov kom til å få en god del kritikk hvis han ikke lyktes med å heve spillet sitt fra Tottenham. Han er en spillertype som når han lykkes prises som et rent og skjært geni, men som når han mislykkes nærmest blir spyttet på.

 

 

Lenke til kommentar

Er ingenting gale med "hvis vi hadde"-spekulering... er også uenig i at stallen er sterk nok. Vi kunne ha vunne ligaen mm. om vi hadde hatt litt meir tur gjennom sesongen, men stallen vår har bøttevis med forbedringspotensiale, er du ikkje enig? Hovudsakleg på sentral midt vi trenger eit lite ess med offensive fibre ved siden av fletcher.

Lenke til kommentar

Hvis en spiller scorer 43 mål på 58 kamper i PL, er han en som holder klassenivå og blitt stjerne? Eller er det bare en spiller med potensiale? BTW: Vet du hvor mange spillere som har klart å score 43 mål på 58 kamper i PL?

Det hadde vært fint om du faktisk skriver hvilken spiller du henviser til (Sparer undertegnede for et Wiki-søk). Men regner med du mener Andy Cole.

 

Dette går selvsagt på begreper, så Svart/Hvit-inndelingen din kan du droppe. Det er faktisk noe imellom "klassenivå" og "potensiale".

 

For meg holder det ikke med 2 gode sesonger i PL eller hvilken som helst annen stor liga. Det skal mye mer til for å kunne bli kalt "Klasse". Dzeko er en god sammenligning til Andy føler jeg. Han har også gjort det fantastisk i 2 sesonger, toppscorer i fjor og leder toppscorer tittelen i år. For meg er ikke han Top Notch riktig enda. Men han har alle forutsetninger for å bli det.

Lenke til kommentar

Andy Cole var en klassespiss, eller en stjernespiss om du vil, før han kom til dere. Så enkelt er det.

 

+ 1 million. Var akkurat dette jeg skulle frem til.

 

 

til G.Rossi: Hvis United kjøper en spiller for 600-800 millioner idag, er det da en spiller av klasse eller potensiale? Jeg mener at en slik pris utelukker ALL tvil om at en slik spiller er av klasse. Til informasjon så ble Andy Cole kjøpt for rekordsum da han kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...