Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

United kjøper ikke store nok stjerner . . .

 

Fact: United er det laget som har flest "tidenes dyreste kjøp" i England.

 

I alle disse årene med suksess har United også vært den klubben som har kjøpt kanskje flest "store" spillere, spesielt de årene Ferguson bygget opp laget. JA, de produserte veldig mange talenter selv som var viktige, men det var veldig mange store kjøp også.

 

Liverpool gjorde dette på midten av 80-tallet. United var "kjøpe" klubben på 90 tallet og fortsatte med store signeringer inn på 2000 tallet. Så tok Chelsea over "tronen" også kom Man City som bare leker FM.

 

Med at United er det laget som har flest "tidenes dyreste kjøp" i England tenker jeg da på Andy Cole, Roy Keane, Veron, Ferdinand. Kan jo også legge til tidenes dyreste lån i Tevez. Samtidig har dere råd til å ha flere £15M+ spillere på benken. Backup spillerne deres er jo 2-3 x dyrere en Liverpool og Arsenal sine.

 

For å toppe dette betaler United ut rundt £30M mer i spillerlønninger i året en f.eks Liverpool og Arsenal gjør.

 

Så å si at det er "mangel" på store navn inn blir veldig "kort" tenkt. Kanskje i de siste 12 mnd, men IKKE de siste 12 årene.

 

Uniteds store kjøp siste 12 årene:

- her kryr det av store signeringer.

 

 

 

09/10: Antonio Valencia - £16M

09/10: Chris Smalling - £10M

 

08/09: Demitar Berbatov - £30M

08/09: Tosic - £5M

 

07/08: Carlos Tevez - £10M (lån)

07/08: Nani - £13M

07/08: Anderson - £15M

07/08: Owen Hargreaves - £17M

 

06/07: Michael Carrick - £18.5M

05/06: Patrice Evra - £5.5M

05/06: Nemaja Vidic - £7M

 

04/05: Wayne Rooney - £27M

 

03/04: Heinze - £7M

03/04: Alan Smith - £7M

03/04: Louis Saha - £13M

03/04: Christiano Ronaldo - £12M

03/04: Kleberson - £6M

 

02/03: Rio Ferdinand - £30M

 

01/02: Forlan - £7.5M

01/02: Veron - £28M

01/02: Nistelrooy - £19M

 

99/00: Barthez - £8M

99/00: Taibi - £4,5M

 

98/99: Dwight Yorke - £12.5M

98/99: Jaap Stam - £11M

 

97/98: Henning Berg - £5M

 

 

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

United kjøper ikke store nok stjerner . . .

 

Fact: United er det laget som har flest "tidenes dyreste kjøp" i England.

Du feiler allerede i første sitat, ser du ikke det selv?

 

Kjøpssummen er ikke ensledende med å være et ferdig produkt/stor stjerne. Ingen av de du listet opp kan kalles store stjerner, med unntak av Veron, Ruud, Staam og Rio ;)

Lenke til kommentar

United kjøper ikke store nok stjerner . . .

 

Fact: United er det laget som har flest "tidenes dyreste kjøp" i England.

Du feiler allerede i første sitat, ser du ikke det selv?

 

Kjøpssummen er ikke ensledende med å være et ferdig produkt/stor stjerne. Ingen av de du listet opp kan kalles store stjerner, med unntak av Veron, Ruud, Staam og Rio ;)

 

Vel, da har man forskjellige synspunkt på hva som er en stjerne. Dwight Yorke, Andy Cole, Keane, Ferdinand, Rooney med flere var stjerner når de kom. Hva med Bryan Robson, han var jo kjempestor når han ble signert. Hvis du mener kun spillere som kommer utenfra england er stjerner så får du stå for det. Men jeg mener det er liten tvil om at United har kjøpt veldig mange stjerner siden Ferguson tok over.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Fact: United er det laget som har flest "tidenes dyreste kjøp" i England.

 

I alle disse årene med suksess har United også vært den klubben som har kjøpt kanskje flest "store" spillere, spesielt de årene Ferguson bygget opp laget. JA, de produserte veldig mange talenter selv som var viktige, men det var veldig mange store kjøp også.

 

Liverpool gjorde dette på midten av 80-tallet. United var "kjøpe" klubben på 90 tallet og fortsatte med store signeringer inn på 2000 tallet. Så tok Chelsea over "tronen" også kom Man City som bare leker FM.

 

 

09/10: Antonio Valencia - £16M

09/10: Chris Smalling - £10M

 

08/09: Demitar Berbatov - £30M

08/09: Tosic - £5M

 

07/08: Carlos Tevez - £10M (lån)

07/08: Nani - £13M

07/08: Anderson - £15M

07/08: Owen Hargreaves - £17M

 

06/07: Michael Carrick - £18.5M

05/06: Patrice Evra - £5.5M

05/06: Nemaja Vidic - £7M

 

04/05: Wayne Rooney - £27M

 

03/04: Heinze - £7M

03/04: Alan Smith - £7M

03/04: Louis Saha - £13M

03/04: Christiano Ronaldo - £12M

03/04: Kleberson - £6M

 

02/03: Rio Ferdinand - £30M

 

01/02: Forlan - £7.5M

01/02: Veron - £28M

01/02: Nistelrooy - £19M

 

99/00: Barthez - £8M

99/00: Taibi - £4,5M

 

98/99: Dwight Yorke - £12.5M

98/99: Jaap Stam - £11M

 

97/98: Henning Berg - £5M

 

 

Litt info hentet fra http://premierleague.blogg.no/1188638525_pengeforbruken_i_prem.html

 

 

Pengeforbruken i Premier League

 

Dette er ikke ment som et innlegg der jeg moraliserer over pengeforbruket i Premier League - mer som et innlegg hvor jeg ser på utviklingen i pengeforbruk fra sesong til sesong. Jeg regner her netto pengeforbruk ettersom det selvsagt ikke er noe problem å selge og kjøpe spillere for like mye penger uansett om du handler for £1 million eller £10 millioner. Også viktig å legge merke til at jeg kun sammenligner sommerkjøpene. Så alle summer er netto pengeforbruk på spillerkjøp fra mai til august:

 

1992/1993

Premier League's start - dyreste innkjøpte spilleren var Alan Shearer for £3.6 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £4 millioner hvor Blackburn og Aston Villa var klubbene som handlet mest - begge gikk mellom £2.5 og £3 millioner minus på spillerkjøp.

 

1993/1994

Dyreste innkjøpte spiller var Roy Keane for £3.75 millioner.

Totalt ble det handlet netto for ca £10.5 millioner hvor Liverpool handlet mest, fulgt av Man United, Aston Villa og Leeds.

 

1994/1995

Chris Sutton ble dyreste spiller når han gikk fra Norwich til Blackburn for £5 millioner - dette var året handelen eksploderte i Premier League. Andy Cole ble hentet i januar for £7 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £30 millioner hvor Liverpool handlet mest, fulgt av Everton og Blackburn

 

1995/1996

Stan Collymore ble den dyreste spiller når han gikk fra Forest til Liverpool for £8.5 millioner - dette året solgte United spillere netto for £14 millioner.

Totalt ble det handlet netto for ca £36 millioner hvor Liverpool og Newcastle begge handlet netto for ca £13 millioner mens Everton, Arsenal og Villa alle handlet for netto ca £6-7 millioner

 

1996/1997

Alan Shearer ble den dyreste spilleren når han gikk fra Blackburn til Newcastle for £15 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £51 millioner og Blackburn handlet mest med £15 millioner

 

1997/1998

Marc Overmars og Stan Collymore ble de dyreste spillerne - begge kostet £7 millioner når de gikk til hhv Arsenal og Villa.

Totalt ble det handlet netto for ca £59 millioner hvor Arsenal handlet mest.

 

1998/1999

Dwight Yorke ble den dyreste spilleren nå han kostet £12.6 millioner fra Aston Villa

Totalt ble det handlet netto for ca £36 millioner hvor Manchester United handlet mest med ca £24 millioner

Men regelen var generellt at det ble handlet mye mindre denne sesongen enn tidligere.

 

1999/2000

Nicolas Anelka dyreste solgte spiller til Real for £23 millioner. Henry dyreste kjøpte med £10.5 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £63 millioner hvor Liverpool handlet mest med £15 millioner

Etter en klar tilbakegang i året før fortsatte forbruket å øke fra 1997/98 sesongen

 

2000/2001

Jimmy Floyd Hasselbaink den dyreste spiller når han ble kjøpt for £15 millioner av Chelsea

Totalt ble det handlet netto for ca £81 millioner hvor Chelsea, Leicester og Leeds handlet mest

 

2001/2002

Juan Seba Veron ble den dyreste spilleren når han ble handlet inn for £28 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £143 millioner hvor Fulham handlet mest, tett fulgt av United.

Året pengeforbruket eksploderte og nettoforbruk nesten ble doblet fra året før.

 

2002/2003

Rio Ferdinand ble den dyreste spilleren når han ble kjøpt for £30 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £119 millioner hvor United handlet mest med £30 millioner

 

2003/2004

Damien Duff ble den dyreste spilleren når han ble kjøpt til Chelsea for £17 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £80 millioner hvor Chelsea stod for £74 millioner av dem

 

2004/2005

Wayne Rooney ble den dyreste spilleren når han ble kjøpt til Man United for £25 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £160 millioner hvor Chelsea handlet mest med £90 millioner

 

2005/2006

Michael Essien ble den dyreste spilleren når han ble kjøpt av Chelsea for £24.4 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £101 millioner hvor Chelsea handlet mest med £35 millioner

 

2006/2007

Andrei Shevchnko ble den dyreste spilleren når han ble kjøpt av Chelsea for £30 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £95 millioner hvor Chelsea handlet mest med £21 millioner

 

2007/2008

Fernando Torres ble den dyreste spilleren når han kostet Liverpool £24 millioner

Totalt ble det handlet netto for ca £247 millioner hvor Liverpool, Man United, Sunderland, Spurs alle havnet over £30 millioner netto forbruk

 

 

 

Kan det være aktuelt og nevne at det blir solgt ein del spillere og?

Lenke til kommentar

Selg Berbatov, SELG. Han er den dårligste jeg har sett i United trøya på flere år, greit at han har teknikken i orden, men de andre egenskapene er som en lilleputt spiller. Latterlig holdning og samtidig latterlig dårlig.

 

Nå savner jeg Tevez, mannen var en matchvinner og var 10x bedre enn Berbatov.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Selg Berbatov, SELG. Han er den dårligste jeg har sett i United trøya på flere år, greit at han har teknikken i orden, men de andre egenskapene er som en lilleputt spiller. Latterlig holdning og samtidig latterlig dårlig.

 

Nå savner jeg Tevez, mannen var en matchvinner og var 10x bedre enn Berbatov.

Pinlig enig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Med andre ord så mener du at Tevez hadde vært verdt 660 millioner? Skjønner du hva jeg mener med "pinlig enig"? Tevez var ikke verdt pengene, Berbatov var kanskje verdt en femtedel. Maks.

Lenke til kommentar

Med andre ord så mener du at Tevez hadde vært verdt 660 millioner? Skjønner du hva jeg mener med "pinlig enig"? Tevez var ikke verdt pengene, Berbatov var kanskje verdt en femtedel. Maks.

Nå ser jeg at du ikke skjønner hva jeg mener Tom, om Berbatov var verdt de 330 millionene var Tevez i allefall verdt det dobbelte. Capish? :)

 

 

Ja, Hyrlen. Det er ren etterpåklokskap, men alle har visst at Tevez var en bedre matchvinner enn Berbatov og samtidig så ble jo Tevez dolket ut av klubben, men jeg mistet min respekt for han i sommer selv om han har vært knallgod i år.

 

Owen var et OK kjøp, fin backup spiller som kan sitte på benke. Obertan fatter jeg ikke hvorfor vi kjøpte, flopp flopp flopp.

 

 

Som jeg skrev i går, gi meg Xavi (eller en i den klassen + en knallspiss ala Huntelaar/Villa.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Har pleid å forsvart Berbatov, men i dag er det faen meg slutt med det. Han kan godt selges, men jeg mener problemet vårt er midtbanen. Kjøper vi ikke noen sentrale midtbanespillere i sommer begyner jeg å grine. Og som noen andre nevnte så er tida vår som et sterkt kontringslag over. Vi klarer å produsere null fremover og har igjen gjort oss avhengig av en enkelt spiller. Trist trist trist.

Lenke til kommentar

Etterpåklokskap? Tevez gjorde en mer ræva andre sesong for oss enn denne sesongen til Berba, selv ikke første sesongen hans var mye bedre. Tevez er en judas uansett. Spørsmålet er jo hvorfor i faen vi kjøpte Owen og Obertan i sommer.

 

Ikke etterpåsklokskap for min del, det er ihvertfall sikkert.

 

Og til og med i den ræva sesongen hans hadde han MAGISKE øybelikk som faktisk vant seriegullet for oss til slutt som f.eks mot Wigan RETT etter han kom inn på hvor vi spilte dritt i 60 min, og han kommer med en syk backheel finish som så umulig ut som hjalp å snu kampen. Ikke minst innsatsen hans mot SPurs når vi lå under 2-0 på hjemmebane til pause som Fergie til og med har sagt var mye pga. Tevez.

 

Så ja, Tevez var en ekte Utd spiller som fortjente å spille her. Berba får ikke starte en CL finale for oss, han er rett og slett ikke en Utd spiller.

 

Fucking sell him.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Ja, Hyrlen. Det er ren etterpåklokskap, men alle har visst at Tevez var en bedre matchvinner enn Berbatov og samtidig så ble jo Tevez dolket ut av klubben, men jeg mistet min respekt for han i sommer selv om han har vært knallgod i år.

 

Det ble han faen ikke. Mannen leker martyr og folk tror på det.

Lenke til kommentar

Nå savner jeg Tevez, mannen var en matchvinner og var 10x bedre enn Berbatov.

 

Hvor lenge har ikke jeg sagt det, og til og med du har sagt dritt til meg om det. Er bare ren fakta.

 

Tevez var PERFEKT for oss å ha i klubben, Berba er alt annet enn akkurat det.

Det er fordi du er Tevez fanboy, og det kan du bare innrømme :)

 

Tevez var ikke perfekt for oss, men han var bedre enn Berbatov.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om fanboy. Det handler om at jeg synes han var utrolig viktig for oss mens han var der. Det tilsier resultater mens han var her og absolutt alt. Til og med Rooney sa at han var UTROLIG viktig for oss, husker dere det? Har Rooney noen gang sagt det om Berba f.eks? Nei.

 

Hyrlen, Tevez ble ikke akkurat vist kjærlighet av klubben da. Ikke at jeg synes han ble dolket i ryggen eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...