Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som hadde ledd meg i hjel hvis Championship-klare Pompey tok seg til sin andre FAC-finale på tre år, og samtidig slo Chelsea der? Hadde jo også vært komisk om pengeløse Pompey hadde tatt flere trofeer de 3-4 siste årene enn verdens beste lag (Liverpool).

 

Jeg håper virkelig de gjør det. De trenger pengene. Chelsea er bare latterlige

Lenke til kommentar

Er helt enig i at vi skal satse på talentutvikling. Tror det er mere lønnsomt. Real kjøpte kvalitet og gjør det ikke noe bedre enn oss

Real kjøper altfor mye kvalitet, vi kjøper ingen kvalitet. Er en viss forskjell. Kjøper vi en kvalitetsspiller av dimensjoner, har vi forsterket oss ganske mye.

 

Den dyreste spilleren vår er Berbatov. Han var en etablert spiller når han kom til oss. Det var å kjøpe kvalitet og nå får han stort sett kjeft.

Berba får aldri sjansen i toppkamper. Han får kanskje spille 4-5 min mot slutten av toppoppgjør, og likevel blir han slaktet etter kamper. Når han faktisk får spille (mot svakere lag), så greier han å score mål. Men det gjelder jo så klart ikke, for "alle" greier å score mot svakere motstand. Berba kan ikke gjøre alt på egenhånd, i hvert fall ikke når han starter alene på topp i en 4-5-1 formasjon. Vi trenger en spiller som Fabregas, Lampard eller Gerrard på midten, håper det blir brukt penger på en slik spiller i sommer (ikke en av de, men spillere med lik spillerstil).

Lenke til kommentar
EDIT:

Hva er engang vitsen i å drømme om Xavi? Han vil aldri forlate Barcelona for oss, det finnes ingen midtbanespiller i nærheten av han. Drømmen hadde vært om vi kunne dyrket fram en slik spillertype, men jeg stiller meg sterkt tvilende til om det noen, noen gang vil skje.

Det har skjedd, synd at han ikke holder det nivået nå.

Lenke til kommentar

Vi har både Gibson og Anderson som talenter i de posisjonene, og jeg er sikker på at Fergie jobber hardt for å finne løsninger. Vi får se i sommer. Sneijder hadde vert helt ok

Sneijder får vi nok ikke kjøpt opp dessverre, han er etablert i Inter nå. Men kan jo f.eks hente Jeremy Toualalan fra Lyon som har samme kvalitetene som de overnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg griner over fotballen vi spiller i store deler av sesongen (4-5-1 Park - Valencia). Det er i mine øyne uforståelig at ikke alle ønsker å spille som Barcelona da det er det nærmeste man kommer perfeksjon i mine øyne, men det er jo ikke alle som har samme fotballfilosofi som meg. Jeg elsker måten Barcelona(, Ajax, Nederland, Spania og Arsenal) forsøker å spille fotball.

 

Grunnen til at Barcelona lå nede i store deler av andre omgang var jo selvsagt fordi Real Madrid sparket mer og mer etterhvert som tiden gikk og de ble frustrerte. Det er riktig nok ikke et nytt fenomen at folk tar seg lenger tid i å reise seg opp når de leder. Vi har selv ved flere anledninger drøyet tid. Barcelona legger seg heller ikke ned og forsøker å drepe kampen med 10 - 15 minutter igjen, men spiller fotball videre. Helt fantastisk.

 

Jeg ønsker meg selv en midtbanegeneral i sommer, en mann som kan styre midtbanen med pasningene sine i likhet med Xavi og Fabregas. Jeg ser dog ikke hvem som når opp kvalitetsmessig eller har potensialet. Hamsik er vel kanskje den mest ideele kandidaten, uansett ønsker jeg ingen kjøpefest. Det er imidlertid klart i mine øyne at vi må forsterke hvis vi skal henge med blant de beste lagene i Europa sånn utviklingen er.

 

EDIT:

@Geir_M: Selvsagt, Paul Scholes :love:, men det gjelder å få frem disse typene om igjen. Barcelona dyrker jo frem denne spillertypen gang på gang (Guardiola -> Xavi -> Fabregas).

@Same: Toulalan vil aldri nå i nærheten kvalitetsmessig.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Jeg griner over fotballen vi spiller i store deler av sesongen (4-5-1 Park - Valencia). Det er i mine øyne uforståelig at ikke alle ønsker å spille som Barcelona da det er det nærmeste man kommer perfeksjon i mine øyne, men det er jo ikke alle som har samme fotballfilosofi som meg. Jeg elsker måten Barcelona(, Ajax, Nederland, Spania og Arsenal) forsøker å spille fotball.

Det kommer av spillerne heller enn spillestilen. Selv synes jeg barca ofte blir veldig kjedelige og omstendelig, slik vi spilte for noen år siden er mye mer underholdende etter mitt syn.

 

[edit] Men det blir smak og behag selvsagt. Det viktigste for meg er uansett å vinne.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Xavi

Huntelaar

Higuain

Guti

Gourcuff

Hamsik

Sneijder

Toulalan

Tro meg, det eneste vi ender opp med i sommer, er en middelmådig spiller fra nedrykksklare Pompey, evt. fra et av de mindre lagene i PL (Owen/Valencia). Eller en eller annen unggutt som spiller stort i sin hjemlig liga (Obertan/Tosic/Ljajic/nye meksikaneren). Aldri om vi kjøper ordentlig kvalitetsspillere.

Lenke til kommentar

Wis: Det blir for mange pasninger for meg. Det blir for lite fart på ballen i lengderetningen. Barca kan ha 10 pasninger på egen banehalvdel selv om de ikke er under press. De kan ha ballen langt inne på motstanderens banehalvdel med gode offensive passningsalternativ og alikevel slå veldig mange korte pasninger gjennom hele laget før de anfriper. Jeg synes det er frustrerende.....

 

Har sikkert mye med at det bare var engelsk og norsk fotball tilgjengelig når jeg var ung.

Lenke til kommentar
Xavi

Huntelaar

Higuain

Guti

Gourcuff

Hamsik

Sneijder

Toulalan

Tro meg, det eneste vi ender opp med i sommer, er en middelmådig spiller fra nedrykksklare Pompey, evt. fra et av de mindre lagene i PL (Owen/Valencia). Eller en eller annen unggutt som spiller stort i sin hjemlig liga (Obertan/Tosic/Ljajic/nye meksikaneren). Aldri om vi kjøper ordentlig kvalitetsspillere.

 

Jeg tror ikke vi bør gjøre det heller. De blir så altfor dyre (ala Berbatov)

Lenke til kommentar

Wis: Det blir for mange pasninger for meg. Det blir for lite fart på ballen i lengderetningen. Barca kan ha 10 pasninger på egen banehalvdel selv om de ikke er under press. De kan ha ballen langt inne på motstanderens banehalvdel med gode offensive passningsalternativ og alikevel slå veldig mange korte pasninger gjennom hele laget før de anfriper. Jeg synes det er frustrerende.....

 

Har sikkert mye med at det bare var engelsk og norsk fotball tilgjengelig når jeg var ung.

Her setter du ord på mine tanker, Limbeck :) Jeg elsker når det går fort framover.

Lenke til kommentar

Smaken er vel som baken, det er vel kanskje ikke alle som synes pasningsspill er like underholdene som meg. Det har vel noe med at majoriteten her på forumet i større grad er anglofile enn det jeg er.

Pasningsspill er artig det. Men som nøytral tilskuer er det driiit kjedelig å se på at det ene laget overkjører det andre totalt og sitter med 60-70% av ballen hele tiden mens det andre laget bare blir løpende i mellom og måke ballen til gokk hver gang. Men men, hadde vel vært dumt av Barca å gjøre seg selv dårligere for å få mer spenning inn i kampene.

 

Gledet meg til Madrid mot Barca i går kveld, fikk ikke med meg første omgangen. Men andre omgangen var ikke underholdende i det hele tatt, Barca trillet ball og gikk på et og annet superangrep når de følte for det. Skikkelig nedtur. Madrid hadde ikke mange gode muligheter, eneste var vel VdV sin alene med Valdes.

Om United hadde spilt slik hadde jeg vært i ekstase, men det er kjedelig som nøytral når det ikke er noen spenning i kampen.

Lenke til kommentar

Forstår egentlig ikkje den gjentatte klaginga om lite spillerkjøp osv osv.

De mest suksessrike kjøpa har jo strengt tatt vært litt så som så med mottakelsen.

United har vært "dømt til å feile" så mangen ganger pga lite eller dårlige spillerkjøp.

Underveis i all denne klaginga så ser egentlig fasiten ikkje så galen ut:

 

 

Premier League-mestere Sesong Vinner

1992/93 Manchester United

1993/94 Manchester United

1994/95 Blackburn Rovers

1995/96 Manchester United

1996/97 Manchester United

1997/98 Arsenal

1998/99 Manchester United

1999/2000 Manchester United

2000/01 Manchester United

2001/02 Arsenal

2002/03 Manchester United

2003/04 Arsenal

2004/05 Chelsea

2005/06 Chelsea

2006/07 Manchester United

2007/08 Manchester United

2008/09 Manchester United

 

I tillegg så har det vært 2 CL gull på 3 finaler og et ukjent antall ganger videre fra gruppespill.

Tar vi med FA-Cup og ligacup og så ser det enda bedre ut.

 

 

Lenke til kommentar

Nå burde vel egentlig diskusjonen foregått i fotballpuben, men jeg synes det er gøy så jeg fortsetter. Ser dere ikke det vakre i å slå ballen i mellom alle spillerne gjennom alle ledd og vente på muligheten? Se hvordan ingen engang klarer å ta ballen vekk fra Barcelona, de må løpe igjennom og forsøke å presse kontinuerlig. Se hvordan Xavi konstant beveger hodet sitt og ser etter muligheten, og i det ene sekundet motstanderen ikke har press på ballfører lenger skjærer de gjennombruddspasningen igjennom en varm kniv i smør. De tekniske detaljene, det fullstendige overblikket. Fotballforståelsen er på et helt annet nivå i Barcelona. Når det er sagt synes jeg vi selv spilte kanskje blant verdens flotteste fotball i 06/07 sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...