Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet det er feil tid og helt unødvendig å hovere, men hva sa jeg? Velkommen etter :)

 

Nesten så jeg ser frem til å ha dere på min side når det gjelder berba også, for det kommer til å skje. De to må bort, så får vi heller kjøpe noen etablerte kvalitetspillere til sommeren.

 

Gleder meg til VM og starten på neste sesong (huffameg)

Vel, du har vært negativ til Carrick fra starten. Carrick har også vært strålende. Så du skal ikke hovere for mye :)

Lenke til kommentar

Hmmmmm.....

 

Kjenner eg tar ikke tapet så sinnsykt tungt som eg burde. Har igrunn ventet på å ryke ut av CL. Trodde ikke på finale for tredje året. Og trodde igrunn ikke på seier i CL i det hele tatt.

 

Kjipt med måten de ryker på. Full kontroll, også kommer utvisningen. Totalt unødvendig.

Men som eg sa i den andre tråden. Tror ikke dette er negativt for PL, tvert imot. Full kons og ta fram vinnerinstinktet mot slutten. Har ingen tro på at Chelsea og Arsenal går uten poengtap ut sesongen.

Lenke til kommentar

Kjenner eg tar ikke tapet så sinnsykt tungt som eg burde.

Stikk motsatt for meg. Hadde ikke trua før kampen, spesielt når jeg så lagoppstillingen som virket defensiv, med Gibson på midten og en småskadet Rooney på topp. Men når vi leder 3-0 så tror jeg vi har det i lomma, alt snur seg på noen få minutter ut i andre.

 

Det her er verre enn tapet på lørdag, det er så jævla bittert å ryke ut selv om man vinner og har spilt en jævlig bra kamp.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Vet det er feil tid og helt unødvendig å hovere, men hva sa jeg? Velkommen etter :)

 

Nesten så jeg ser frem til å ha dere på min side når det gjelder berba også, for det kommer til å skje. De to må bort, så får vi heller kjøpe noen etablerte kvalitetspillere til sommeren.

 

Gleder meg til VM og starten på neste sesong (huffameg)

Vel, du har vært negativ til Carrick fra starten. Carrick har også vært strålende. Så du skal ikke hovere for mye :)

Jeg var også Carrick-fanboy i hans første sesong, men så dabbet det av. Min hovering var et sidestikk til alle som gav meg huden full både forrige sesong og i fjor sommer. Fotballforståelse og innsikt hadde jeg i hvertfall ikke!

 

Får håpe jeg tar feil av Berbatov da...

Lenke til kommentar

Hvorfor Rooney skal få lov til å hinke rundt etter han får den første trøkken lurer jeg jaggu på. Skulle kastet inn Macheda eller noe i stedet.

 

Ser ut til at vi gapte over for mye med å la Roo spille alle kampene. Burde kanskje latt han hvile borte mot Bayern, slik at han var i slag mot Chelsea hjemme. Serien er og var viktigst. Han scoret riktig nok et mål, men dog. Evra og ikke minst Carrick mistet ballen mye unødvendig i dag.

Lenke til kommentar

Så utrolig mye diskusjoner om overganger det etterhvert ble da? Skal vi kjøpe oss vekk fra dette? For meg er ikke det The United Way. Vi har et fundament, vi trenger bare å bygge videre. Ønsker ilikhet med de fleste andre her, noe nytt og spennende i sommer, men har mine tvil om hvor spennende det egentlig blir. Om det ikke skjer noe i sommer er det overhode ingen krise, viser spillermarkedet seg å være likedans som det var sist sommer, holder jeg med Fergie i å være passiv. Får vi ikke tak i den som står øverst på lista, burde vi heller la være å handle. Second Choice har jeg aldri vært noen fan av.

 

Men er forøvrig enig med Samboe, ihvertfall i noe av det, både Hamsik og Dzeko hadde passet perfekt inn i årets United lag, men dette er plasser vi allerede er relativt godt besatt på. Sistnevnte er en ønskedrøm uten like, spesielt ved siden av Rooney. Muligens litt naivt av undertegnede (Mtp å ha to storskårer i en og samme klubb), men da hadde vi hatt i praksis 2 av Europas beste angripere, hvorav en av dem er muligens den beste avslutteren.

 

Uansett, jeg har like stor tro på seriegull som jeg hadde for 2 uker siden, ingenting er avgjort. Det er 5 kamper igjen, har ingen tro på at noen av lagene klarer å vinne samtlige av sine kamper. Eneste jeg er litt bekymret over per dags dato var hvor lite vi ga etter Bayern's 2-3-skåring. Det var da vi skulle vise den vinnermentaliteten vi har. Forhåpentligvis vises den i inspurten i PL :)

Lenke til kommentar
Det her er verre enn tapet på lørdag, det er så jævla bittert å ryke ut selv om man vinner og har spilt en jævlig bra kamp.

Helt enig, men som du skriver kan vi være stolte over lagets prestasjoner i kveld, det kunne vi ikke på Lørdag. Det er faktisk noe å ta med seg videre.

 

Ikke meningen å stemple deg som en idiot tidligere i aften for øvrig, det var særdeles unødvendig av meg. Setter pris på bidragene dine og syntes du virker som en svært så oppegående fyr.

 

God natt :)

Lenke til kommentar

Ok, jeg skriver det her. Jeg har sikkert sagt mye dumt i kveld i kamptråden og det beklager jeg. Jeg var fullstendig av raseri etter kampen etter at vi gikk ut siden vi hadde alt i 1.omgang og jeg var klar for en seier her med å gå videre. Så beklager alt det som har vært veldig tåpelig og ikke noe saklig.

 

Først vil jeg si noe om Sir Alex, han er en mann som har ledet Manchester United i snart hele 25 år og det er så og si aldri man ser en sånn trener. Jeg har hatt store minner under hans tid og vil alltid ha det. Han har noe som man kaller genialisme. Han har hentet inn stjerner, flopper og middelmådige spillere og likevel har han drevet United til suksees. Han er den største treneren gjennom tidene etter min mening, det er sikkert mange som mener Sir Matt Busby var det, men jeg levde ikke da og fikk aldri opplevd den tiden.

Eneste jeg lurer på er om overgangstaktikken til Sir Alex Ferguson har blitt senket ned de siste par årene?

 

I fjor mistet vi en stor spiller som het Cristiano Ronaldo som var så og si hele laget i to sesonger og en stor stjerne i tre-fire sesonger. Når han forlot United så hentet vi inn tre spillere, Owen, Valencia & Obertan.

 

Valencia vil jeg si har vært et godt kjøp, og Owen var et OK kjøp mtp. at han er en god avslutter og en av verdens beste til å posisjonere seg imo, og samtidig så er han grei backup.Så hentet han også en fyr som het Obertan som har vist seg for å ikke ha slått til, og i den alderen han er i nå bør han ha slått til allerede.

Det jeg lurer på er hvorfor han ikke hentet inn en spiller som kunne erstattet Ronaldo, en med litt klasse. Vi hadde mange alternativer ute den sommeren 09, Tevez, Zlatan, Villa/Silva f.eks.

Vi ser hvor avhengige vi er av Rooney, og det er noe jeg ikke vil være om han i tilfelle skulle bli skadet noe som han var nå før i dag. Det er så viktig å ha en så god spiller som kan være back-up for han, og det er ikke Berbatov i dag. Berbatov er riktinok en god fotballspiller, men han passer absolutt ikke inn i United's spillestil. Det er nok en grunn til at Ferguson har begynt med 4-5-1 ofte og det er noe han aldri har gjort utenom bortekamper i CL.

Jeg mener vi bør forsterke stallen med 2-3 klassespillere.

En venstreback, en midtbanegeneral og en spiss. Vi kan forøvrig angre litt på at vi ikke signerte dusten Tevez, for han er en matchvinner og faktisk i år har han vært god. Fyren er uspiselig, men også knallgod i form.

 

 

Til kampen i dag så ble jeg underholdet i hele 1.omg, vi rundspilte Bayern og det er en gåte for meg at vi greide å slippe dem inn såppas inn i kampen når Ribery og Robben så ut som to lilleputtspillere. Men her ble kampen ødelagt etter det ene baklengs sent i 1.omg og så røde kortet. Rafael viser at han kan bli en stor spiller og sannsynligvis vil bli det en dag, men her i en så viktig kamp blir han for urutinert. Jeg visste med engang når han fikk det gule kortet at han ble utvist en eller annen gang, og den vonde følelsen jeg hadde om han stemte og det gikk den gale veien for oss i dag. Han var virkelig god i dag, men den opplevelsen jeg hadde med han i dag ble ødelagt når han fikk det røde, for det kunne vært så lett å unngå. Så kommer vi til Robben sin scoring, her tar det en stund før corneren skal tas og Robben står alene der ute helt alene og umarkert. Hvorfor i det huleste tar ingen og markerer han? En mann så hadde det ikke vært scoring for da ville han sannsynligvis ikke fått den der.

Føler at Olic sin scoring kunne vært ungått og samtidig føler jeg at vi burde vært i semifinalen.

 

Nå føler jeg meg tom, rett og slett tom. Det eneste som kan gjøre meg lykkelig er et Premier League gull som gjør oss historiske.

Vi har hatt sjansen til å avgjøre PL så mange ganger, men vi har dritet på draget og det er det som gjør meg så bitter. Vi tapte i vår andre seriekamp mot Burnley som lett kunne vært unngått, tap mot Fulham, tap mot Villa på hjemmebane, tap mot Chelsea på brua og OT der vi spilte dem ut i allefall på brua og der vi hadde en håpløs dommer på OT. Vi tapte også på Anfield noe som irriterer meg grusomt for det var noe dritt. Jeg håper vi vinner Premier League og det vil gjøre meg overlykkelig som jeg har allerede nevnt i et annet innlegg. Jeg mener Premier League er det viktigste, og om dette får positivt utfall som gir oss PL gull så vil jeg være i ekstase. Jeg har endelig fått av meg raseriet og det eneste jeg gjør nå er som skrevet over at jeg føler meg tom.

 

Nå håper jeg Chelsea snubler og vi stikker av med Premier League gullet, det hadde vært fantastisk. :)

Lenke til kommentar

Skuffa, veldig, veeldig skuffa. Tenk om vi hadde hatt ein spiss som Ollic, Tevez, Villa etc. Vi kan ikkje satse mykje på unge talent. Det er i alle fall mi meining. Store talent i Wellbeck og Macheda, men ikkje gode nok per dags dato. Owen.. Kanonkjøp, men uheldig (og forventa) blir han skada. Berbatov...... Må eg begynne? Har ikkje planer om å skrive mykje her, men kan seie hovudpunkta. Han er ein spelar som ikkje taklar press, dårlig holdning, elendig balanse, redd og han må ha den mest udugelige akselerasjonen i PL. Han passer perfekt inn i ein serie som Serie A, der det går litt treigare, og fysikk har mindre å seie. Han er høg, og ein skulle tru han var god på hovudet (som han jo var i Spurs). Han held ikkje mål. Mot dårligare lag kan han brukast fint, men som Raste seier, det er ikkje uten grunn til at Ferguson velger å bruke 4-5-1 meir og meir. Litt kjernemuskulatur på Berba hadde gjort seg, for han fell jo like lett som heile Spania.

 

Er òg litt bekymra for ubesluttsomheten som midtbaneleddet har vist litt i det siste. Spesielt Carrick som har begynnt å miste ballen, og ført til eit brudd til motstandarden. Dette har Liverpool vore utrulig flinke til å utnytte, og det gjeld ikkje berre Carrick.

 

Rafael klandrar eg ikkje nevneverdig. Er skuffa over at vi legg oss bakpå når vi får det raude kortet. Eg visste at det ikkje kom til å gå. Avklareringar var jo omtrent det einaste produktive vi fekk til i 2. omgang. VDS var utrulig god idag, då han hadde minst 2 matchvinnar-redninger. Det som skuffar mest må vere kor dårlig vi eigentlig klarte å utnytte det elendige deffansive arbeide til Munchen.

 

Vanvittig morro å sjå Nani og Valencia idag. Rafael hadde full kontroll på Ribery, og kommentatorar har sagt at dei er imponerte over kor vaksen Rafael er i spelet sitt, og at han spelar som ein mykje eldre og rutinert spelar. Det snudde seg jo tydeligvis idag, då han fekk to gule kort. Synst alikavel ikkje han har blitt noko meir urutinert av den grunn. Han har i alle fall forhåpentligvis lært mykje av dette. Ellers gjorde SAF ein utrulig god jobb i laguttaket. Synd han ikkje tok ut Rooney før meiner eg, då han ikkje var maks idag etter overtråkken.

Endret av Scarn
Lenke til kommentar

Og hva er oppskriften de neste dagene da? Kjøpe halve Europa? Sparke Ferguson? Bare for at vi er uheldige med et par dommeravgjørelser og tilfeldigheter?

 

Det har vert forbanna trist å være på dette forumet den siste tiden.

 

Stå bak laget? Nei. Støtte sine spillere? Nei. Prøve å ha hukommelse lengre enn 2 omgang i siste kamp? Nei.

 

Det er synd at vi ikke er med i CL lengre. Det er synd at Chelsea slo oss, men dette er grunnen til at Beckham ble utstøtt i alt unntatt Manchester United. Dette er grunnen til at Chelsea og Real har hatt flere hauger med managere. Er det det vi vil?

 

Det er en del her inne som bør spørre seg om de fortjener Manchester United.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Håper for din skyld at du ikke referer til Hyrlen og undertegnedes galgenhumor før gårsdagens dyst? Vi må da få lov til å mene at United ikke er gode nok til å vinne de gjeveste turneringer pdd.

 

Når skal du skjønne at forventinger står i samsvar med prestasjoner og derfor er det ikke logisk at vi skal være tilfredse med tingens tilstand om klubben holder plassen i ligaen, for å sette det på spissen. I år har vi levert varene, spesielt mtp salgene i sommer og jeg må spørre deg; Hvor mange her inne har ytret misnøye med resultatene? De flest, inkludert meg selv, syntes sesongen har gått langt over forventning tatt i betraktning av at vi mistet opptil flere matchvinnere i sommer. Ja, vi er bortskjemte, men det er ingen synd sålenge vi ikke tar ting for gitt. Det er faktisk lov til å være skuffet over å ryke i kvarten mot Bayern Munchen, ufortjent sådan. Syntes du ikke? Du kan heller dra frem pekefingeren å gi skjenn til de som forsvinner når det går dårlig, om du har et behov for å heve deg over resten. Er supportere av RM, Barca, LFC, Chelsea, United osv mindreverdige fans fordi laget vinner? Noen ganger mistenker jeg deg for å ha den tankegangen.

 

Dessverre for ditt vedkommende mangler du åpenbart sosiale antenner, noe din evne, eller mangel på sådan, til å over tid tolke ulike brukeres reaksjoner og innlegg i affekt under kamper er et bevis på. Prøv å se det store bildet og forstå at enkelte bruker forumet som en kanal for å få utløp for sin frustrasjon. Du lever selv i en ekstrem naiv boble, der en svært så provoserende likegyldighet og ukritisk positivitet vedrørende spillermateriale råder. Vi er et meget godt fotballag, et vi alle står bak, men etterhvert har vi blitt et noe ordinært et. For meg er det her viktig å stresse at det er klubben vi holder med, ikke enkeltspillere. Noen av oss ønsker derfor at Sir Alex skal kjøpe inn et par kreative spillere til sommeren for pengene vi fikk for Ronaldo (mer til) og selge unna litt dødkjøtt som vi mener ikke leverer varene. Er det så forbanna ille? Vi snakker ikke Messi figurer, for øvrig.

 

Vi skal støtte United i tykt og tynt, men det å være supporter betyr så mye mer enn rope spillernes navn på kampdag. Det å kritisere spillere og manageren når det går dårlig er like essensielt i hverdagen som skryt er når det går bra. Skal vi være fornøyd uansett hva og ta til takke med det vi får? Sistnevnte er en realitet, å være fornøyd uansett hva er ikke det. At vi forteller verden hva vi mener Sir Alex gjør feil er helt naturlig, det er endel av pakken som kommer med når man faktisk bryr seg. Det er verre med de som tar lett på tap og tror alt ordner seg av seg selv bare man lukker øynene hardt nok.

 

Seriøst, ta deg en bolle. Om du ikke tåler at enkelte diskuterer legitime temaer som spillerkjøp osv på et diskusjonsforum, kan du logge av og kose deg med brettspill i fjøset.

 

United til we die.

Endret av Game
Lenke til kommentar

Og hva er oppskriften de neste dagene da? Kjøpe halve Europa? Sparke Ferguson? Bare for at vi er uheldige med et par dommeravgjørelser og tilfeldigheter?

 

Det har vert forbanna trist å være på dette forumet den siste tiden.

 

Stå bak laget? Nei. Støtte sine spillere? Nei. Prøve å ha hukommelse lengre enn 2 omgang i siste kamp? Nei.

 

Det er synd at vi ikke er med i CL lengre. Det er synd at Chelsea slo oss, men dette er grunnen til at Beckham ble utstøtt i alt unntatt Manchester United. Dette er grunnen til at Chelsea og Real har hatt flere hauger med managere. Er det det vi vil?

 

Det er en del her inne som bør spørre seg om de fortjener Manchester United.

 

Ingen som har sagt noe om å sparke SAF. Jeg er uenig i enkelte av hans avgjørelser i gårkveld (blant annet la Bayern hakke løs på Roo sin ankel i 40 minutt etter han tydelig ble skadet).

Engasjerte supportere vil normalt prøve å komme med sin egen løsning på hva som gikk galt, eventuelt hva som gjøres galt i en klubb.

 

Det hadde forøvrig gjort meg lite om vi fikk inn en midtbanespiller som kan holde på ballen (les: ikke Carrick), samt en spiss som er bedre enn en skadet Rooney (det var tydeligvis ikke Berba i går). Kanskje vi skal raide Everton igjen, det var jo suksess sist gang. Kanskje vi klarer å lure dem til å tro at Berba er verdt like mye som Jack..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...