Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Tevez i troppen isteden for Berbatov hadde vi vunnet PL, det er jeg helt sikker på.

 

Carrick, Berbatov, Toisc, Diouf, Gibson, Neville (legge opp) og Kuz bør selges til sommeren. Si at det genererer ~ £30m, itillegg til våre budsjetterte midler og Ronaldo pengene. Dvs godt over £100m. Jeg setter opp en liste med ca 25 spillere som kunne utgjort neste års tropp.

 

* verdensklasse; spillere som er verdig en plass på de beste lagene i verden.

Spillere i rødt er ønskede forsterkninger.

 

keeper:

Van der Sar*

Foster

 

Konklusjon:

Jeg er særs tvilende til om Foster blir god nok, men er villig til å gi han en siste sesong. Sar tar et år til så vi trenger ikke splæsje penger på en førstelagskeeper allerede i sommer.

 

Høyreback:

O'Shea* (faktisk en av de beste backene i ligaen og har vært et enormt savn denne våren)

Wes Brown (Landslagspiller, squadplayer)

Rafael (potensiale)

Venstreback:

Evra*

Fabio

De laet (backup i troppen ved skader)

Midstoppere:

Rio Ferdinand*

Nemanja Vidic*

Jonny Evans* (unggutt og allerede en av ligaens bedre stoppere.)

Chris Smalling (Prospekt)

Konklusjon:

Det gir en bakre firer bestående av O'shea - Vidic - Rio - Evra, med god backup i samtlige posisjoner, kanskje med et lite minus på ventrebacken? Kan Fabio gå inn å gjøre en jobb? Ellers har vi utvilsomt et av, om ikke det beste forsvaret i verden. Trenger imo ikke å forsterke denne lagdelen heller. Mitt håp var å hente enda et ungt midstopper talent og det har vi gjort, gitt at Smalling lever opp til forventningene.

 

Høyrekant:

Nani

Valencia

Sentral midtbane (defensivt orientert):

Fletcher*

Hargreaves* (Om han ikke blir 100% beholder vi Carrick og kvitter oss med den gode krølltoppen. Dødkjøtt som hever lønn kan vi ikke ha.)

Anderson (Talent og en god squadplayer. Savnes for tiden)

Sentral midtbane (offensivt orientert):

David Silva*

Ryan Giggs* (Verdensklasse på sitt beste. Squadplayer)

Tom Cleverly (Supertalent som endelig kommer til å få sjansen neste sesong, det er jeg helt sikker på. Målscorende midtbanemann!)

Scholes (squadplayer og backup. Er fortsatt en av ligaens beste når han har dagen, det er desverre altfor sjeldent lengre. Utmerket backup dog.)

Venstrekant:

Angel Di Maria*

Ji Sung Park (Backup/Squadplayer)

Obertan (stort talent)

 

Konklusjon:

Sentralt "defensivt" er vi ekstremt godt rustet og trenger ikke nytt blod, mens offensivt har jeg gått for David Silva. Giggsy/Scholes kan figurere med jevne mellomrom i samme posisjon, mens Clerverly også bør få sine sjanser. En av våre mest spennende spillere og han er ikke engang i laget pdd...

 

Nani - Fletcher - Silva - Di Maria, eller hva med Valencia -Fletcher - Hargy - Silva - Di Maria i en femmer. Mange valgmuligheter, med styrker i begge rettninger.

 

Angripere:

Wayne Rooney*

Karim Benzema*

Federico Macheda (supertalent, kan fort få en større rolle neste sesong)

Michael Owen (Reserve)

 

Benzema får vi sikkert for rundt 20, Silva for 30, Di Maria for 25. Dvs £75m. Det gir en foretrukken 11'er som ser slik ut

 

VDS

O'shea-Rio-Vida-Evra

Nani-Fletcher-Silva-Di Maria

Rooney-Benzema

 

Dagens FM...

Endret av Game
Lenke til kommentar

Med Tevez i troppen isteden for Berbatov hadde vi vunnet PL, det er jeg helt sikker på.

:!:

 

Berbatov og Diouf kan jeg nesten garantere at vi ikke kommer til å selge, tror nok at Carrick også har en relativt trygg posisjon i a-stallen i hvert fall i en sesong til. Blir veldig overrasket om Ferguson selger en engelsk spiller som er såpass god, han har en downperiode nå. Han kommer tilbake igjen, mark my words. Jeg håper i hvert fall det :p

 

Diouf får nok en sesong til på seg, har tross alt bare vært i England noen få måneder. Jeg er spent på hva han kan få til med en skikkelig sesongoppkjøring sammen med gutta.

 

Er ellers enig i vurderingen av forsvaret, men håper Neville tar en sesong til. Grei som backup, og kjekk å ha siden vi over flere sesonger nå har vært sterkt plaget av skader på høyrebacken. Men her kommer det neppe til å bli gjort noen kjøp til sommeren, håper ikke det. Med mindre Madrid klarer å lokke til seg Vidic (GAH!).

 

Er forresten relativt enig i vurderingen av resten av lagdelene og, men er usikker på hvilke spillere som burde hentes inn. Ser for lite fotball av andre lag, men Ribery har vært en liten favoritt i noen sesonger nå. Foster har jeg blitt veldig skuffet over denne sesongen. For ett år siden hadde jeg aldri i verden trodd jeg kom til å si at Qsjakk faktisk er bedre enn han, utrolig.

Lenke til kommentar

Både enig og uenig Game.

Er enig i at vi sikkert hadde vunnet PL om vi hadde Tevez, for Tevez er en matchvinner og som kan score i viktige kamper. Berbatov er ikke det, han er ingen motorisk målscorer og sliter med å skape sjanser. Til tross for at han har en brukbar høyde så header han som en apekatt, og så er han vanvittig treg noe som man ser ofte når man spiller løpeball på han. Kroppspråket hans er også hårreisende, nesten verre enn Ronaldo da han var i United. Enten så sitter han på rompa i 30 minutter etter han har falt eller så slår han ut med armene og peker på det og det.

Jeg kan jo faktisk nevne at Ronaldo er faktisk verre i Real Madrid med det å syte enn det han var i United, han er faktisk helt syk der med sytinga si.

 

Hvorfor skal vi selge vår mest geniale spiller på midten? Er det en som er genial utenom Scholes, så er det nettopp Carrick. Han kan komme med geniale baller og er også flink defensivt.

Hargreaves var altfor ujevn før han ble skadet, jeg skal gi han en sjanse til å komme tilbake og dermed gi han en sesong til, men jeg håper han blir solgt om han greier å pådra seg en sånn langtidsskade igjen. I år har dessverre Carrick vært veldig ujevn, men du ser jo i enkelte kamper der han er god at han er en spiller som kunne så og si gått inn på de fleste lag.

 

 

At Ksak skal selges er jeg helt uenig i, mannen viste i de kampene han fikk tillit at han er en god keeper som kan sitte på benken.

Tosic kan jo være fin backup, har vel spilt seg til fast plass på Køln?

 

 

Neville kan legge opp, skaden i mars 2007 ødela hans flotte karriere. Elsker fyren, og var en vanvittig god spiller før skaden, men nå er han så og si udugelig.

Scholes ser man har blitt temposvak i enkelte kamper og det kan prege han. Holder fint i en-to sesonger til, men må nok venne seg til benken til neste år.

 

I sommer må det signeres noen spillere, men Silva tror jeg ikke har fysikken til PL. Angel Di Maria ser jo ikke akkurat så veldig stor ut, ser ut som en liten tynn strek faktisk av det jeg har sett han.

 

Jeg har lyst på en god backup for Evra, vi lider når han ikke greier det. Han har spilt altfor mye i år og i de siste mnd. har han vært ræva. Selger seg altfor ofte, innleggene hans er ofte upresiste og gjør ofte feil som kan koste.

 

En ordentlig motorisk målscorer som passer ved siden av Rooney, David Villa, Huntelaar eller Benzema. Har mest lyst på førstnevnte, men kan godt ta de to siste. Benzema og Huntelaar tror jeg vi kan få for en rimelig pris.

 

At Obertan og Diouf (som kom i januar) ikke har fått sjansen ofte, viser jo kanskje at dem ikke er gode nok enda. Obertan hadde jo en god kamp mot Wolfsburg, men det spørs om han har det som skal til da. Diouf kommer nok til å få en sesong til på seg, men jeg blir ikke overrasket om han blir en ny Manucho.

 

Sir Alex må legge en god kontrakt på bordet til Vidic, en viktig spiller og verdens beste spiller til å bryte spillet. Gud, la han signere ny kontrakt!

 

 

Nå i denne sesongen gjelder det å vinne alle kampene utover og håpe på at Chelsea failer på en eller to kamper, gjør de det er det helt åpent igjen. Det er kun fem(?) kamper igjen, men i år har det meste skjedd. Håper bare at vi vinner mot Bayern på onsdag og kommer til finalen. Det vil i allefall gi en liten trøst.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi trenger å handle så mye.

 

Bakover er det bra.

Fremover så lider vi etter tapet av Ronaldo. Rooney og Berbatov er gode. Owen er også en fin spiller å sette inn. Macheda viste at det er målteft i han.

 

Diouf og Obertan har jeg sett for lite av

 

En Nistelrooy type eller en veldig kreativ offensiv midtbanespiller hadde vert bra. Nani og Valencia sammen med Park synes jeg ikke er så galt. Carrick og Fletcher er bra.

 

hmmmmm, vant ikke jeg et veddemål i dag? Vi kan ikke nå 90 poeng nå, ikke noen av de andre lagene heller

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

@Game:Joe Cole er en fantastisk magiker. Jeg ønsket han selv for flere år siden, men jeg hadde ikke takket nei til det som sannsynligvis blir en fantastisk gratis signering. Spørsmålet er om vi er villige til å imøtekomme lønnskravene til den glitrende engelskmannen. Jeg stiller meg tvilende til om han fortjener en så høy grunnlønn med tanke på skadeproblemene sine.

 

Vi har alle oppfattet at du er "litt" kåt på Di Maria nå, Game, men hvor mye har du sett av en fotrappe argentineren? De fleste kilder peker på at Di Maria veier så lite som 62 - 64 kg fordelt på sine 179 centimeter. Det jeg hører av de som ser Liga Sagres er at Di Maria selv ofte er et irritasjonsmoment og tar feil avgjørelser. De påpeker også at han er relativt svak fysisk, det er også den oppfatningen jeg satt igjen med etter OL og etter å ha satt han for seniorlandslaget.

 

Kuszczak har vært vår beste andrekeeper i år og jeg setter han før Foster i køen. Hva gjør at du og forresten Ferguson tviholder på engelskmannen. "Englands fremtidige nummer en" (SAFs ord), det er iallfall tull og tøys og mannen er av typen som aldri helt vil nå det store nivået, slik som Hart utvilsomt vil. Diouf skal selges etter et par innhopp, fantastiske reservekamper og en skade (som for øvrig pleies i Senegal på dette tidspunktet)? Det skjer vel garantert ikke og godt er det. Mannen har enorme fysiske forutsetninger for å lykkes i Premier League og på toppnivå.

 

Carrick og Berbatov er spillere jeg har blandede følelser for, på sitt beste er de begge geniale, men på sitt dårligste er det tungt. Dagens forestilling derimot var ikke noen til særs dårlig opptreden av Berbatov, men spillerene rundt han (i førsteomgang). Gibson er for begrenset til at jeg ser den helt store fremtiden for gutten. Neville har sett sine aller best år og hva er greia med Tosic? Han spiller flott på landslagsnivå og i Tyskland, men hans manglende opptredener for United er bekymrende. Jeg blir ikke spesielt lei meg om han forsvinner.

 

Forresten overrasker du meg ved at du ikke ønsker Nani bort lenger. Du har lenge vært blant hans største kritikere og gang på gang hevder du at spilleforståelsen er ikke-eksisterende, men etter noen få kamper har dette endret seg? Det er selvsagt gledelig, men jeg er nysgjerrig på hvorfor.Det jeg først og fremst ønsker meg til sommeren er en kantspiller. Di Maria er lovende og talentfull. Jeg beundrer han sterkt, men ser at han fort kan bli en "Nani-type", dog er han mer enfotet enn Nani, ikke like mye som vår kjære Valencia (som jeg registrerte slo en ball til Evra med venstreslegga, bravo!), men fortsatt ikke tobeint. Det er ikke det viktigste, men fint å vite. Jeg har sansen for han og jeg har ingenting imot spillere som tar større sjanser fremover.

 

En spiss av høyere kvalitet, en notorisk målscorer hadde vært gledelig, kanskje kan Totto Dahlum gjøre comeback? :p. Neida, men det hadde vært flott med en spiller som kjente nettsus litt oftere enn det Berbatov gjør, Kießling og Dzeko er i mine øyne muligheter som burde utforskes. Gervinho er også en aktuell kandidat både som ving og spiss. Den lille ivorianeren er en spiller toppklubbene utvilsomt vil åpne øynene for etter sesongen. Han har sammen med Eden Hazard vært blant Lilles aller sterkeste spillere i år, en annen mulighet som bør overveies. Teknisk er han enormt god og besitter god fart, blant de mest flest assists i Ligue 1 så langt ut i sesongen.

 

Jeg kunne selv tenkt meg:INN:(To av:) Hazard/Barnetta/Gervinho/Di Maria/Marin og Kießling/DzekoUT: Foster, Tosic, Gibson, Berbatov(hvis han ikke skulle gjenvinne magien han så ofte vise i "Neverkusen" og Spurs) og Carrick/HargreavesJeg mener Amos har det som skal til for å ta steget opp som 3. keeper. Cleverley bør få muligheten på A-laget neste år og med en notorisk målscorer inn er jeg åpen for å se Welbeck/Macheda/Diouf gå på utlån.Mine tanker :)

 

EDIT: Av en eller annen grunn fungerer ikke mellomrom for meg på diskusjon og alt blir slått sammen i en mølje, så det ser ut som jeg ikke klarer å lage avsnitt, beklager for at det blir vanskelig å lese.

Endret av Alastor
Fikset avsnitt :)
Lenke til kommentar

Fy faen, udugelige Arsenal kosta meg på oddsen i dag. La inn 100kr i innsats på et noe "longshot" med 152 i odds og jaggu er det ikke den jeg anså som sikrest som jeg ryker på. (Innrømmer jeg her at jeg egentlig trodde vi kom til å tape i dag? Ja.)

 

 

(1-2) Manchester Utd - Chelsea B 2,70.

(3-1) Inter - Bologna (0-1) H 1,70

(1-1) Arsenal - Wolverhampton (0-1) H 1,65.

(3-1) Sunderland - Tottenham H 3,20.

(2-0) Stoke - Hull H 1,60.

(2-6) Burnley - Man City (1-0) B 2,65.

(4-2) Barcelona - Athletic Bilbao (0-1) H 1,52.

 

 

Skulle jeg først ryke på de kunne de gjerne tapt. :(

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...