Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Limbeck: Først må du definere spørsmålet!

 

1) Hvor mange spisser (ser helst 3 til 5)

2) Utifra hvilke kriterier. eks:

- beste spiss sesongen 09/10?

- beste spiss siste 4-6 ukene, (best pr. dags dato) ?

- hvilke spisser tar du ut i troppen til et drømmelag?

- hvilke spisser ser du helst kommer til ditt lag.

 

Er faktisk veldig forskjellige svar man vil få her.

 

Eks er "tidsrammen" veldig viktig, samt hva er (det fiktive) formålet med listen?

Beste spiss kan jo være Drogba, men hvilken spiss vil du skal komme til ditt lag? Droga = gammel, = eks. Aguero FTW.

 

sett opp spesifikke kriterier så skal jeg sette opp listen.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Ikke ta innlegget så tungt. Når jeg prøvde å være seriøs ble jeg avfeid med "jeg gidder ikke" av Limbeck. Derfor postet jeg Torres på kødd.

 

 

Jeg mener "verdens beste spiss" er ekstremt relevant til formål, fiktivt eller ei.

 

F.eks for Drillo i 4-5-1 er John Carew nesten oppskriften på den perfekte spiss.

 

For eks Benfica er Saviola (1.66) avhengig av å ha en stor spiss (Cardozo 1.94) ved siden av seg. Dermed blir Benfica avhengig av en stor target man om de skal bruke Saviola i 4-4-2.

 

I 4-4-2 er Rooney en av verdens klart beste spisser som kan ligge et hestehodet bak spydspissen. I 4-5-1 er situasjonen en annen.

 

Jeg tror personlig Rooney-Drogba eller Rooney-Torres er verdens beste spisspar i 4-4-2. Torres-Villa er vel det beste spissparet som idag faktisk spiller sammen.

 

Samtidig tror jeg Torres er bedre som enslig spiss en både Drogba og Rooney.

 

Alt dette ble kanskje litt surrete, men poenget er at "verdens beste spiss(er)" er håpløst å svare på. Det avhenger av mye konteks å sees opp imot, som vinger, spillestil, motstandere, osv.

Lenke til kommentar

Jeg spør her og siden jeg tok bryet med å skrive det på både twitter og facebook. Hvilke serier må jeg ha/se? Det må prioriteres sterkt pga. lavt budsjett, men jeg har råd til evt. et boxset i tillegg til Twin Peaks, så hva skal jeg kjøpe?

Band of Brothers, men den regner jeg med du har sett. House er en no-brainer, men er litt elsk-eller-hat. Dexter er jo skrytt opp i skyene, og de første sesongene var utrolig bra. Heroes likeså.

Det varierer jo også mye ut fra hva slags sjanger du er ute etter.

 

Men ja. Sett Band of Brothers?

Lenke til kommentar

Om du ikke ser på House, er det er must se. Sannsynligvis den beste serien som noensinne er lagd rent underholdningsmessig. Spennende, uhyre morsomt (etterhvert), intellektuelt, lærerikt og generelt gjennomført.

 

Av såkalte "b-serier" syntes jeg The Mentalist er bra. Skal du ha klassikere tar du HBO serier som feks Sopranos, The Wire ect.

Lenke til kommentar

Band of Brothers er i mine øyne det beste som noensinne har kommet ut i serie-format. Hands down. Kan ikke sammenlignes med noe annet, faktisk. Den MÅ du se. Den er også veldig billig. Får den under 200 kroner på play.com, i blu-ray.

 

Ellers er House på en god andreplass.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Band of Brothers er kvalitet så det holder, men det er en lengre miniserie (kall det hva du vil) og faller derfor i en annen kategori for meg. Mer som en serie-film, om du skjønner?

 

BOB er 9,99 av 10 i sin sjanger

House er 10 av 10 i sin sjanger

 

Jeg tok 9,99 på b.o.b for å illustrere at House er best... ingen protest!

Lenke til kommentar

For å gjøre det litt lettere, så har jeg ikke sett:

 

The Wire

The Sopranos

Six Feet Under

Oz

Twin Peaks

 

Band of Brothers

Generation Kill

 

House, Entourage (sett en og en halv sesong), ikke noe særlig av serier som Weeds, 30 Rock, TBBT, og HIMYM.

 

Det må prioriteres i og med at siden Points + Mr. SS anbefaler Twin Peaks så må jeg kjøpe den. Det gir meg rundt £60 og bruke på Play.com. Hva skal en gutt gjøre?

 

 

Lenke til kommentar

Oz

Twin Peaks

GRISEKJEDELIG-ALARM. Oz og Twin Peaks er faen så kjedelig det. Sistnevnte var topp 1 (hehe) minst underholdene serie jeg noensinne har vært borti og jeg har sett 3 sesonger med Cold Case...

 

Ja, den er annkerkjent som en av de bedre, men er så utdaert at det finnes ikke ord. David Lynch lager ekstremt sære filmer/serier, så vær klar over hva du går til.

 

Er Band of Brothers verdt å se? Har den på Blu-Ray, men har aldri tatt meg bryet med å åpne filmen.

Lei av Home & Away, One Three Hill og OC :D hahaha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...