Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

@Raste:

John Carew er 194 cm på strømpelesten og 94 kg, tre kg tyngre enn Drogba faktisk. Det er bare å se post-match interviews av Aston Villa for å høre hvor tøft det er å spille mot Carew. Capello kalte han "fenomenet" John Carew når han spilte mot dem for Valencia. Jeg vil gjerne at du skal nevne alle disse fotballspillerne du har sett som slår Carew rent fysisk? Det er for øvrig morsomt å høre deg stille spørsmål til hvor mange fotballspillere jeg har sett, for jeg er rimelig sikker på at jeg er blant de på forumet som ser mest fotball.Han er rett og slett et beist å spille mot. Dette kombinert med at han har usedvanlig god akselerasjon for en som er såpass høy gjør han enormt vanskelig å spille mot. Carew er ingen god avslutter, men det er heller ikke det hovedoppgaven hans er; han gjør den samme oppgaven som spillere som Peter Crouch, Nikola Zigic og Emile Heskey, men han scorer mer enn dem alle. Teknikken hans er langt fra blendende, men svært få spillere som dette har den typen teknikk. Her er Dzeko, Berbatov, Zlatan og diverse andre hederlige unntak, men de er langt fra like sterke i kroppen som det Carew er.

Hvorfor Carew har vært utelatt av troppen såpass lenge kan bare Martin O'Neill svare på, men det er flere respekterte sportsjournalister som har lurt på det samme for til tross for at Carew ofte har kommet fra benken er han fortsatt Aston Villa's toppscorer i år. Hva gjør at Emile Heskey velges foran John Carew? Ikke vet jeg og av de kampene jeg ser begriper jeg det fortsatt ikke, det er i stor hovedsak underlig også ettersom Martin O'Neill var ute å ga massiv ros til Carew om hvor fantastisk god han var like før han måtte belage seg på en innbyttertilværelse.

Oppskrytt? Det var vel ikke direkte lett å score mål under Hareide-eraen. For øvrig stiller jeg meg sterkt kritisk til at du noen gang skulle bli populær blant noen fanskare, Raste. whistle.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wis, hvordan kan du greie å prestere med å si at Carew er en av de råeste spillerne fysisk sett? Hans positive sider er jo at han er ganske sterk i kroppen og han har en bra høyde som gjør at han er farlig på hodet.

Men at han er den råeste fysisk er å dra i litt for mye.

Ta en prat med kanskje 2000 tallets sterkeste midtstopper, Sol Campbell. Han har selv sagt at John Carew er den spilleren som er vanskligst å møte når det kommer til ren styrke.

Personlig mener jeg at på et rent "kraft-spiss" barometer scorer John Carew veldig bra, sammen med b.l.a Drogba og Heskey. Kraftspiss har dog ingenting med allround spiss å gjøre.

Aston Villas spill er bygd opp på ekstreme ferdigheter. Rundt enten Heskey/Carew ligger følgende kontrings galleri; Milner, Downing, A.Young og Agbonlahor. Med Heskey/Carew i angrep vil disse 5 raske spillerne få mer rom og kunne bruke sine styrker optimalt.

Litt av samme tanke har jo Capello med Heskey på topp for England med Rooney, Gerrard, Lampard og Lennon rundt seg.

Scorer av og til, og så slokner han igjen.

Carew har gjort en meget bra sesong, han er toppscorer for Aston Villa og har spilt ca like mye som Heskey som han "deler" plassen med. Carew har 15 mål, mer en både Gabby, Heskey og Milner.

Du kan jo også forklare meg hvorfor han ikke er fast på Aston Villa?

Han konkurrerer med England førstevalget Emilie Heskey om den ene plassen ved siden av Agbonlahor.

Han er "fast" på den måten at Aston Villa har 3 spisser de roterer med. Carew spiller vel 55% av tiden, Heskey 45% mens Gabby er vel eneste av spissene som man kan si er helt "fast". Personlig mener jeg alle tre er faste.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Hvorfor det, på grunn av at Villa åpnet slusene? At de skulle putte noen mål mot Pompey var vel ikke noe bombe i det hele og store.

Får ikke mer poeng om man scorer 12 mål på 2 kamper, enn et lag som vinner 1-0 to kamper på rad. Trodde du kunne dette Latias :hmm:

Lenke til kommentar

Hvorfor det, på grunn av at Villa åpnet slusene? At de skulle putte noen mål mot Pompey var vel ikke noe bombe i det hele og store.

Får ikke mer poeng om man scorer 12 mål på 2 kamper, enn et lag som vinner 1-0 to kamper på rad. Trodde du kunne dette Latias :hmm:

:wallbash:

Poenget er at de nå er tilbake i knallform, etter en litt elendig periode (tap mot Everton, City, 2xInter). Og de har ikke CL å bekymre seg for heller, derfor tror jeg de vinner ligaen.

Lenke til kommentar

Har ingenting å si at de er i knallform før de skal møte oss? Verste er at de har en hel uke fri, mens vi må til Tyskland for å spille kamp. Nei, vi blir vel knust på OT neste søndag.

Welcome to Liverpools world. Spilte Mandag i PL, Torsdag i Europa før United. United hadde ikke spilt siden Søndagen før. Liverpool spilte 2 kamper med sin tynne tropp på samme tid som United hvilte en hel uke.

Hørte ikke så mye klaging fra dere på det?

og JA! dere blir knust på OT.

Lenke til kommentar

:wallbash:

Poenget er at de nå er tilbake i knallform, etter en litt elendig periode (tap mot Everton, City, 2xInter). Og de har ikke CL å bekymre seg for heller, derfor tror jeg de vinner ligaen.

Kan ikke konkludere med det etter to kamper. Var ikke Liverpool i slaget også før kampen mot oss ifølge noen?

Lenke til kommentar

Sameboe: Men som YNWA-fyren sier, så hadde de en tøffere periode før de møtte oss. Tre kamper på en under en uke. Nå er det vi som er i en slik situasjon, Chelsea har ingen kamper før neste søndag, mens vi må spille to kamper før vi kan møte Chelsea. Blir tøft for oss, selv om vi har en bredere stall enn Liverpool.

Lenke til kommentar

snip

Litt morsomt at du tror at du er den som ser på mest fotball på forumet av hele 200 000 brukere. Er rimelig sikker på at ikke du ser mest fotball av de 200 000 eller mer som er brukere her.

Venter fortsatt på svar angående John Carew, Raste.

Hvordan kan du forvente svar når ikke du har spurt noen om noe i ditt innlegg og det meste har jeg svart på før.

Lenke til kommentar

snip

Litt morsomt at du tror at du er den som ser på mest fotball på forumet av hele 200 000 brukere. Er rimelig sikker på at ikke du ser mest fotball av de 200 000 eller mer som er brukere her.

Venter fortsatt på svar angående John Carew, Raste.

Hvordan kan du forvente svar når ikke du har spurt noen om noe i ditt innlegg og det meste har jeg svart på før.

Har du mensen elns. Raste :ermm:?

Lenke til kommentar

Nei, der dreit både jeg og Wis oss loddrett ut. Pinlig at vi glemte å legge ved noen obligatoriske spørsmål i rekken av gode argumenter som går mot din påstand. Well played, Raste. Touché.

[edit] Haha, på toppen av det hele så tar du feil. Jeg lurte på om du kunne finne noen spillere som er høyere, sterkere og raskere enn Carew.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Greit, Raste, siden du tydeligvis sliter med å få med deg det jeg skal ha deg til å svare på stiller jeg spørsmålene rett ut slik at det blir litt lettere for deg:

1. Hvilke fotballspillere er fysisk sterkere enn John Carew? Vil helst ha et par navn med tanke på at det var så mange.

2. På hvilken måte holder ikke John Carew Premier League-nivået. Hvilke spillere er det som kan gjøre jobben hans bedre i Aston Villa?

Jeg skrev "for jeg er rimelig sikker på at jeg er blant de på forumet som ser mest fotball." og det står jeg ved med tanke på at jeg i snitt sikkert ser 9 - 25 + kamper ukentlig alt ettersom hvor mye tid jeg har. Det sier seg selv at det går mye tid til det når jeg har tilgang på det aller meste her hjemme enten det er reservekamper, Ligue 1, Calcio, La Liga, Eresdivisie, Champions League, Premier League osv. I tillegg tar jeg ofte opp mye jeg ikke får sett live og ser det mens jeg for eksempel spiser eller gjør enkle skoleoppgaver. Jeg sa ikke på noe tidspunkt at jeg så mest av alle.

Lenke til kommentar

Greit, Raste, siden du tydeligvis sliter med å få med deg det jeg skal ha deg til å svare på stiller jeg spørsmålene rett ut slik at det blir litt lettere for deg:

1. Hvilke fotballspillere er fysisk sterkere enn John Carew? Vil helst ha et par navn med tanke på at det var så mange.

2. På hvilken måte holder ikke John Carew Premier League-nivået. Hvilke spillere er det som kan gjøre jobben hans bedre i Aston Villa?

Jeg skrev "for jeg er rimelig sikker på at jeg er blant de på forumet som ser mest fotball." og det står jeg ved med tanke på at jeg i snitt sikkert ser 9 - 25 + kamper ukentlig alt ettersom hvor mye tid jeg har. Det sier seg selv at det går mye tid til det når jeg har tilgang på det aller meste her hjemme enten det er reservekamper, Ligue 1, Calcio, La Liga, Eresdivisie, Champions League, Premier League osv. I tillegg tar jeg ofte opp mye jeg ikke får sett live og ser det mens jeg for eksempel spiser eller gjør enkle skoleoppgaver. Jeg sa ikke på noe tidspunkt at jeg så mest av alle.

Når det er United kamper så er jeg ofte ikke aktiv her og det bør du vel skjønne. Kanskje du egentlig burde sitte å se på kampen du også og ikke komme med en haug av argumenter som ikke fungerer. Høyde og kg har ikke alt med fysikken å gjøre.

Jeg vil nok si at f.eks Drogba, Sol, Viera deriblant.

Når vi hopper til spørsmål to fra deg, så kan du vel se hva jeg har skrevet i de innleggene før. I PL så trenger du teknikk og det er noe han ikke har og siden han er over tretti år så kan det heller ikke jobbes med. Avsluttnings-egenskapene hans holder heller ikke mål selv om han har scort endel mål i år forhold til Villa sine spisser. Du kan jo faktisk telle antall sjanser han får i løpet av en kamp og heller komme tilbake til meg for det er jeg rimelig sikker på at du ikke vet :)

At du også nevner at det med landslaget hadde noe med Hareide å gjøre er trolig ikke sant siden han ikke scorer ofte for Drillo heller. Har vel kun scort et på to år? Korrekt meg om jeg har feil!

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Javel Raste. Du kommer iallfall ikke ut av denne debatten som en vinner. Jeg hadde virkelig forventet at du skulle klar bedre. Jeg ser for øvrig kampen helt fint her akkurat nå.

Synd at Scholes bommet på volleyen der.

@Geir: Hva sa jeg laugh.gif

Lenke til kommentar

Javel Raste. Du kommer iallfall ikke ut av denne debatten som en vinner. Jeg hadde virkelig forventet at du skulle klar bedre. Jeg ser for øvrig kampen helt fint her akkurat nå.

Synd at Scholes bommet på volleyen der.

@Geir: Hva sa jeg laugh.gif

Det som er så artig er at du tror alltid at du har rett. Du har kanskje litt for høy selvtillit tør jeg å påstå. Men jeg gidder ikke å diskutere mer angående Carew. Jeg har sagt min mening :)

Lenke til kommentar

Ja, og jeg har kommet med motargumenter som du tydeligvis ikke klarer å svare på. Selvtilliten min trives jeg med og når det gjelder nettopp det punktet så tror jeg de aller fleste er enige i at du kanskje burde unnlate å uttale deg.

Har jo svart på deg jeg, en fin ting er det å lese :)

Om vi skal pirke på saken litt Wis, du kan jo ringe Carew og spørre hvor mye fettprosent han har og når du har gjort det så kan vi godt diskutere igjen :)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...