Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

http://soccernet.espn.go.com/players/stats?id=22774&cc=5739

 

Tenker her bare på klubblag. Der fikk han 18 i PL, 2 i Carling Cup, 1 i FA Cup og 4 i CL. Det blir tilsammen 25 mål. Om man tar med landslag også har han 34 mål på 66 kamper fra start. En god sesong, men ikke verdens beste materiale i forhold til Messi.

 

Fakta er at Ronaldo og Rooneys prestasjoner i målprotokollen overgår Messi fordi de spiller mot mer kvalifisert motstand hver helg.

 

Messi beviste i Champions League med sine 9 scoringer på 10 kamper at han takler god motstand også. Trenger jeg å ta med at han scorte flere mål mot Bayern, Real, Man Utd og lignende ifjor også? Jeg tror også La liga blir litt undervurdert her, selv om det er klart at Premier League er verdens beste liga. Barca gikk f.eks på 2-2 mot Almeria for 2 uker siden, og tapte mot lag som Osasuna, Mallorca og Numancia ifjor.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Wis, litt fantastisk at folk sier at Barca spiller "kjedelig" fotball. Altså, jeg foretrekker PL 10x mer, og Utd, men Barca spiller flott fotball uansett hva man sier. Vet forsvaret til resten av lagene i La Liga er mye verre, men fortsatt, Xavi er f.eks en drøm å se på. Helt vanvittig.

Lenke til kommentar

Poenget er at Ronaldos show hypes opp så enormt mye. De fleste gangene Ronaldo skaper noe er etter en enkel overstegsfinte eller "Ronaldo-chop". Hvis man er ute etter å se "Coca-cola triks" finnes det bedre alternativer. Poenget var å trekke frem at jeg synes det er mer imponerende å faktisk se en spiller gå forbi mange enn å stå der og gjøre "sirkus triks", for de er faktisk ikke så usedvanlig imponerende som visse skal ha det til.

 

Ser forresten at mange her mener at nivået på forsvaret i La Liga er så ufattelig dårlig, og da lurer jeg selvsagt på; hvor mye av LPD ser dere ukentlig?

Lenke til kommentar

Rooney har mulighet til å bli verdens beste. Nå må du ikke glemme at en engelsk scouser faktisk har blitt kåret til verdens beste spiller (Ballon d'Or) før tc, selveste Michael Owen

Nå er vel ikke Michael Owen en "scouser", selv om jeg er overbevist om at dette er noe du selvfølgelig vet.

 

*pirke pirke*

Endret av Points
Lenke til kommentar

Poenget er at Ronaldos show hypes opp så enormt mye. De fleste gangene Ronaldo skaper noe er etter en enkel overstegsfinte eller "Ronaldo-chop". Hvis man er ute etter å se "Coca-cola triks" finnes det bedre alternativer. Poenget var å trekke frem at jeg synes det er mer imponerende å faktisk se en spiller gå forbi mange enn å stå der og gjøre "sirkus triks", for de er faktisk ikke så usedvanlig imponerende som visse skal ha det til.

 

Ser forresten at mange her mener at nivået på forsvaret i La Liga er så ufattelig dårlig, og da lurer jeg selvsagt på; hvor mye av LPD ser dere ukentlig?

Enig i første avsnitt.

 

Syntes du forsvarspillet i LPD er godt har du med all respekt å melde ikke greie på fotball. Sorry. Jeg ser stort sett to kamper i uka nå. Før derimot så jeg alt av RM bl.a fordi broderen er madristas (:(). Han følger ligaen ukentlig og ser det som er. Han er fullt og holdent enig med meg i at tempoet og ikke minst evnene i forsvar er lysår dårligere enn i PL.

 

Edit: Vel, er vel kanskje en kamp i uka nå. Intressen har dalt ettersom det går så mye PL på tv. Jeg blir gjerne mett etter en hel dag med Kevin Davies og Michael Brown. Men tro det eller ei Wis, jeg var som deg engang i tiden. En "FM" kæll som siklet på driblere og tekniske talenter. Var til og med ofte på pub å så sere A og pref Milan i mine tenår.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Jeg har da ikke påstått noe som helst om forsvarspillet i La Liga har jeg vel? Nå leser du mellom linjene igjen som du tydeligvis er så utrolig god til (tongue.gif), og tolker det feil (iallfall delvis). Poenget mitt ligger i at det er en stor del som kritiserer både Barcelonas spillestil, spanske lags spillestil, spansk fotball og spansk forsvarspill uten å egentlig ha grunnlag for noe av det. De som ser La Liga-kamper fire - fem ganger i året har overhodet ikke noe grunnlag for å uttale seg om det.

 

Det er helt klart mindre kynisme i spanske lags måter å forsvare seg på og tempoet er lavere, men det betyr ikke nødvendigvis at nivået på forsvarene i La Liga er direkte dårlig. De er litt mer naive og nivået er vel kanskje et hakk eller to under Premier League-nivå rent over fjøla, men det fremstilles jo av og til på denne delen av forumet som om Kuyt kunne scoret 30 + mål årlig hvis han hadde spilt i LPD. Det finnes faktisk uhyre dårlig forsvarspill fra visse lag i Premier League også.

 

EDIT: Flott å høre Game :). Jeg prøver selv å få med meg så mye fotball som mye og skal ikke legge skjul på at jeg liker å se teknisk fotball og tekniske fotballspillere enten det er i Serie A, LPD, Ligue 1, Bundesliga eller Premier League.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at du har påstått noe som helst jeg vennen. Jeg skriver at dersom du syntes, eller med mine ord, syntes du at forsvarspillet i LPD er godt, har du ikke greie på fotball. Det står jeg ved.

 

Er Toyota Corrola 86' modell til 8.000 for lite hippt for en relativt ung person? Må skaffe meg ny bil og er fattigere enn Glazers.

Lenke til kommentar

toyota-corolla-ae86.jpg

 

En sånn, Game?

 

En bil er bedre enn ingen bil i mine øyne, burde nesten tuppe meg selv i ræva og få tatt lappen. Kollektiv transport er jo egentlig helt greit for min egen del, men kjenner jeg savner en bil til tider.

 

Jeg velger for øvrig å legge skylden på deg når min norsklærer spør meg hvorfor jeg ikke leverte inn en fagartikkel (som jeg fikk utsettelse på til i dag) om Wergeland og Welhaven konflikten, Game. Du har faktisk gjort dette, en kveld hvor jeg i utgangspunktet skulle skrive den ferdig, til en kveld hvor jeg følte det ga mening å skrive noe på forumet igjen. Forfriskende faktisk, for jeg hadde nesten gått lei hele forumet. Nå får jeg bare håpe at jeg allikevel klarer å få en god karakter i norskfaget.

Lenke til kommentar

Du vet jeg klarte oppkjøringen min i februar sant Wis? Første forsøk på teori og oppkjøring, yay. Er så digg med lappen, sett i gang Wis! :D Smågal fikk forøvrig også lappen for en uke siden eller noe.

 

Det som er herlig er at foreldrene mine kjøpte bil til broren min da han fylte 21, og han bor jo i Polen og studerer medisin nå, så jeg "har" en bil her som jeg kan kjøre når som helst! Jeg tror faktisk jeg har kjørt HVER eneste dag siden bestått oppkjøring 8. februar, no kidding. Sorry til miljøet! :D

 

Likte Toyota'en bedre Game. Sier egentlig go for it jeg, ser bra ut.

 

Wergeland og Welhaven greiene er så jævlig kjedelig btw, så glad jeg er ferdig med alt det. Tar Norsk B på IB-systemet jeg går på jeg! HIHIHI! :D Ikke så mye norsk litteratur osv der nei!

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Ja husker jeg leste det på Face, dagen du bestod. For å være helt ærlig hadde jeg kjørt hver eneste dag hvis jeg hadde hatt bil tilgjengelig og lappen selv. Det er mye deiligere og man slipper alt maset, men jeg burde vel egentlig ikke klage med det kollektivnettet vi har her i Oslo.

Lenke til kommentar

Er Toyota Corrola 86' modell til 8.000 for lite hippt for en relativt ung person? Må skaffe meg ny bil og er fattigere enn Glazers.

 

 

Finn deg en Mazda 626 fra sent 80 eller tidlig 90. Hadde en 83-modell som førstebil, knakandes god bil. Ikke spesielt fin, men det driter jeg i. Grei å kjøre, god motor, driftsikker bil. Og om det var noe som røyk på den var det stort sett bare å bruke en binders eller to. Neida, det siste var litt overdrevent, men bilen er lett og billig å vedlikeholde. Så om du har lite penger kan jeg anbefale en slik.

 

Ellers er jo gamle Toyotaer og greie kjøp, er vel nesten det samme som Mazda. Bare pass på at du får med deg en som kan bil når du kikker på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...