Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat komt hjem fra trening,så har Messi gållet 2... Utenfor 16 og det ene var limt i krysset.. Jeez, dette var en dårlig dag å komme med det argumentet på. Ser ut som jeg bærer Jinx-fakkelen atm. så jeg skal ikke si et jævla ord om Liverpool fra og meeeeeeed NÅ!

Lenke til kommentar

Barca og Liverpool fan, right? nuff said. Hade bra.

 

Barca er stort sett kjedelig å se på, men Messi er sammen med Rooney pdd de klart beste spillerne i verden. Over tid har Messi vært bedre og dersom man regner individuelle ferdigheter med ball syntes jeg argentineren er overlegen i sin idrett. Ronaldo har overtaket på fysikken, de flashy fintene og maks farten, men Messi har det laveste tyngdepunktet og nærteknikken jeg noensinne har bevitnet.

 

Problemet er bare at han ikke blir testet uke inn og ut. Forsvarspillet i LPD er en vits.

 

Så mye diskusjon med lange innlegg, og dette innlegget vinner egentlig. Alt som Game sier her er sant, og det er vel ikke så mye mer å si.

 

Btw, jeg ELSKER ikke Tevez, men han var en av favorittspillerne mine i Utd og hvis alt drama osv ikke hadde tatt plass med han så hadde jeg fortsatt hadde hatt lyst på han i klubben.

 

Akkurat komt hjem fra trening,så har Messi gållet 2... Utenfor 16 og det ene var limt i krysset.. Jeez, dette var en dårlig dag å komme med det argumentet på. Ser ut som jeg bærer Jinx-fakkelen atm. så jeg skal ikke si et jævla ord om Liverpool fra og meeeeeeed NÅ!

 

Haha ja så målet og der første jeg tenkte på var deg (no homo) og hvordan du sa at han aldri scorer fra utenfor 16, hehehe. :p

 

Fantastisk scoring av Messi der ja. Å kalle han for oppskrytt vitner om enten 1) Laber fotballforståelse, eller 2) Du har ikke sett nok spansk fotball.

 

Fyren er world class.

 

Dette er også helt sant. Utrolig å kalle han for oppskrytt. Jeg liker ikke han så jævlig mye, men han er topp 3 i verden no doubt. Og da blir ordet oppskrytt helt feil å bruke.

 

Fantastisk scoring av Messi der ja. Å kalle han for oppskrytt vitner om enten 1) Laber fotballforståelse, eller 2) Du har ikke sett nok spansk fotball.

 

Fyren er world class.

Bare fordi han scorte nå? En spiller i verdensklasse, men jeg tåler ikke trynet på han og jeg syns han har blitt altfor mye skrytt opp i media.

 

Nei. Fordi han har gjort det der helt siden han debuterte for Barca som tenåring, og han blir bare bedre og bedre.

 

Hva er det du ikke liker med han siden du ikke tåler trynet hans? Er vel bare en episode jeg kommer på som kan få folk til å mislike han, og det er hands-episoden.

 

Hvis Messi blir skrytt opp av media, så blir også Rooney, Ronaldo, Torres, Zlatan m.fl. det samme.

 

Måtte også quote denne og bare si: Word.

 

 

Og btw Raste, Ronaldo var som regel HORRIBEL defensivt og skapte mange situasjoner der det mål til motstanderne. Ofte altså. Ikke verre enn Nani nei, men utrolig dårlig uansett.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Vil nok tru det er VM så blir avgjørende om hvem som blir verdens beste i år.

Er ikke sikkert det blir Rooney eller Messi!

 

Rooney og Messi skal godt gjøres og skille basert på bare serie og CL. Men den som er mest avgjørende i VM, er den som har størst mulighet av de to, vil jeg tro.

 

Men siden Rooney putter 3 i finalen mot Barca, så satser me på at det blir nok ;)

Lenke til kommentar

Har du egentlig sett United kamper TC? Ronaldo hjalp faktisk endel defensivt selv om det ikke alltid så sånn ut. Selfølgelig var det noen ganger han ikke gadd, men det vi prater om nå er en spiller som hadde så og si FRI ROLLE i klubben.

Når han spilte på kanten så hjalp han backene ofte og presset de til å gjøre feil.

Lenke til kommentar

Vil nok tru det er VM så blir avgjørende om hvem som blir verdens beste i år.

Er ikke sikkert det blir Rooney eller Messi!

 

Måtte bare svare på denne!

 

Hvis det blir VM som avgjør hvem som får Verdens Beste-tittelen, er det da ikke synd at han ene har den taktiske klovnen Maradona som trener?! :p

Lenke til kommentar

Ja Raste, jeg har sett United kamper... Ronaldo var ikke sterk defensivt for oss. Vet han hadde en fri rolle, men du sa at han "egentlig var god defensivt for oss" eller noe slikt, noe jeg er sterkt uenig i. Spesielt mtp. feilpasninger midt på banen hvor han mistet ballen og skapte kontringer mot oss, også løp han ikke bakover for å hjelpe til defensivt. Jeg kritiserer han egentlig ikke for det, men det er latterlig å si at han var GOD defensivt.

 

Rooney vinner aldri verdens beste fotballspiller. "Engelsk scouser" blir ikke tatt med i betraktningen dessverre.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Ronaldo utrolig dårlig defensivt? For det første bandt han minimum en forsvarer bare med sin tilstedeværelse. I tillegg var han vårt kontringsvåpen nr 1, derfor sto han ofte i rommet backen etterlot seg når han gikk opp. Et taktisk offensivt valg.

 

Når han hadde defensive oppgaver gjorde han de ikke verre enn andre spillere med hans rolle.

Lenke til kommentar

Utrolig dårlig er vel litt å ta i. Men han var aldri nevneverdig god defensivt for oss så det synes jeg blir litt feil å si. Men enig i at han hjalp oss på den måten du nevner (forsvaret til motstanderlaget fokuserte ekstra mye på han) men jeg snakker nå om selve feilpasningene som skapte kontringer imot, og taklinger, og det å vinne ballen tilbake. Svak på det.

Lenke til kommentar

Messi er skrytt opp til skyene, mens Rooney bare er genial? Rooney har fått helt klart mest skryt av alle fotballspillere de siste 3-4 månedene, det kan diskuteres hvorvidt om det er fortjent eller ikke, for han har vært utrolig god, men å beskylde Messi for å bli skrytt opp i skyene uten å se all den publisiteten Rooney får(og Ronaldo ifjor) er et skudd i blinde. Premier League er verdens største og mest populære liga, i landet som kanskje er mest dedikert til fotball... da sier det seg selv at spillerne i den ligaen får mer publisitet enn spillerne i La Liga.

 

Vinneren av årets fotballspiller tror jeg også blir mye avgjort grunnet VM. Har ikke på følelsen av at Messi kommer til sin rett der siden de har en udugelig trener. Det blir spennende å se hvordan Rooney står fram på et lag med flere målscorere enn han selv, slik som ståa er i Man Utd for tiden. Mannen er uten tvil veldig begavet og det ville ikke vært urettferdig om han faktisk vinner årets beste spiller i år.

Lenke til kommentar

For meg virker det som om dere liker engelsk fotball så godt, at alle ting som er negativt for det, er noe dritt. Hadde det ikke vært for at jeg var på akkurat dette forumet hadde jeg trodd at dere bare spøkte med at Messi er kjedelig å se på. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan det går ann. Samme gjelder Barcelona, ufattelig å kunne synes at de spiller kjedelig fotball. Jeg kan skjønne det når dere er motstanderlaget og ikke får ballen gjennom 10 minutter, men Barcelona har noen av tidenes peneste angrep når de er på sitt beste. Jaja, kanskje klikk-klakk med alle spillere i laget involvert er kjedeligere enn å spamme baller ned mot høyrevingen til verdens mest enbente og uforutsigbare spillere som slår inn på verdens beste boks-spiss... [overdrivelse for å bringe fram poeng, jeg synes sistnevntes fotball også er veldig underholdene]

Enklelt og greit: Enig...

Lenke til kommentar

Rooney har mulighet til å bli verdens beste. Nå må du ikke glemme at en engelsk scouser faktisk har blitt kåret til verdens beste spiller (Ballon d'Or) før tc, selveste Michael Owen. Det som derimot er sikkert er at han må kjempe for det. Det er lett å se United-kamper å fortelle seg selv at Wayne Rooney er verdens beste spiller, han scorer trossalt på bestilling, men i Spania gjør Messi akkurat det samme. På 2 - 0 målet(?) viste forøvrig Messi klasse når han var tredje siste på ballen.

 

@Corey: Skrev jeg at han ikke var begrenset? Jeg skrev vel at repertoaret hans ikke var sterkt begrenset slik du påstod. Messi gjør overstegsfinter (dog ikke fire om gangen), kroppsfinter, skuddfinter/pasningsfinter, matthews finta og slenger på (reverse) elastico og 360 spin/Le Roulette/"Zidane-finta" til tider. Jeg liker et show like mye som et annet og derfor er Ronaldo stor underholdning, men jeg synes at det er mer imponerende og passere fire spillere enn det er å gjøre overstegskombinasjoner med et par såledragning på kanten i en fotballkamp. Edward Van Gils, Jermaine Vanenburg, Touzani, Ruud Bos, Nelson de kok, Kenan Ratinho og Mourad Boukhari gjør forøvrig skam på Ronaldo når det kommer til "ground moves".

 

Det at noen ikke kan like Barcelonas fotball synes jeg er overraskende og det er mange her som tydelig ikke ser noe særlig Barcelona da deres beskrivelser av hvordan de spiller fotball passer dårlig. Nå håper jeg iallfall at vi slipper å møte Barcelona.

 

 

Lenke til kommentar

Ronaldos sesong ifjor var sterkt overdrevet. Ledet an av målet hans mot Porto ble hans siste sesong i United sterkt overvurdert. Rooney har jo vist i år, at hvis man har hovedansvaret for å score mål på United kan man komme opp i veldig høye summer. Ronaldos 25 mål på 47 kamper fra start for Man Utd ifjor er for all del en utrolig god prestasjon, men ikke verdens beste. Messi hadde 38 mål på 44 kamper fra start for Barcelona til sammenligning.

 

Når det gjelder Park er jeg helt enig :yes: Fantastisk spiller.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Jeg likte Barcelona sin fotball i fjor, og da mente jeg at de spilte verdens beste fotball. I år har jeg ikke fulgt like mye med på Barca kamper, men jeg håper heller de vinner La Liga enn Real. Real er søppellag!

 

Ronaldos sesong ifjor var sterkt overdrevet. Ledet an av målet hans mot Porto ble hans siste sesong i United sterkt overvurdert. Rooney har jo vist i år, at hvis man har hovedansvaret for å score mål på United kan man komme opp i veldig høye summer. Ronaldos 25 mål på 47 kamper fra start for Man Utd ifjor er for all del en utrolig god prestasjon, men ikke verdens beste. Messi hadde 38 mål på 44 kamper fra start for Barcelona til sammenligning.

 

Når det gjelder Park er jeg helt enig :yes: Fantastisk spiller.

Ronaldo hadde vel 27/28 i fjor da?

Lenke til kommentar

Har du egentlig sett United kamper TC? Ronaldo hjalp faktisk endel defensivt selv om det ikke alltid så sånn ut. Selfølgelig var det noen ganger han ikke gadd, men det vi prater om nå er en spiller som hadde så og si FRI ROLLE i klubben.

Når han spilte på kanten så hjalp han backene ofte og presset de til å gjøre feil.

 

 

Enig i dette. Ronaldos defensive arbeid i Man Utd er sterkt undervurdert.

 

 

Edit: Jeg skjønner ærlig talt heller ikke hvordan folk klarer å få Messi til å være oppskrytt. Om han er det så er fanden meg absolutt alle andre spillere i verdensklasse det og.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Hadde jeg lidd av samme mindreverdighetskomplekser og boble-syndrom Liverpool supporterne l, hadde jeg nok fremmet Gibson som et talent på høyde med Xavi nå. Han mangler bare litt på overblikket, ellers er han en kopi! Kliss like! Jf hyllingen av Aquliani etter en god kamp, hans første sådan, mot begredelige pompey. Johei! Poenget mitt: Jeg og mine fellow reds på forumet er såpass objektive at vi erkjenner at Barca offensivt de to siste sesongene har vært hakket vassere enn resten av flokken. Enkelt å greit. Men jeg (og flere med meg) syntes fortsatt de er kjedelige å se på grunnet den "spanske" og tempoløse spillestilen. Når de møter lag som legger seg ned å dør i den hjemmlige liga uke ut og inn, er det heller ikke appellerende å henge seg på dickridinga fra pressen. Fakta er at Ronaldo og Rooneys prestasjoner i målprotokollen overgår Messi fordi de spiller mot mer kvalifisert motstand hver helg. Fakta. Engelsk liga er klart best.

 

G: Er dine assosiasjoner med Man Utd dødd ut med alderen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...