Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Godt mulig du klarer en tofotsfinte i blinde, Corey. Det klarer en god del, men begrenset? Langt ifra. Messis finterepertoar er mindre enn Ronaldos (i den forstand man vil kalle alle Ronaldos diverse overstegskombinasjoner et bredt repertoar), men det er så uhyre mye mer effektivt. Elastico, kroppsfinter og generell guddommelig nærteknikk gjør at det er en fryd å se på gullgutten når han glir forbi spiller på spiller. Du snakker om hvor utrolig lett det er for Messi med lagkamerater som gjør jobben, men det er i like stor grad lett å spille igjennom Messi fordi han beveger seg utrolig smart og når han i tillegg gir såpass med assists er det snakk om en spiller som bidrar vel så mye som Ronaldo i et lag. Argentineren lykkes på banen til tross for hans fysiske mangler. Hvis man synes det er kjedelig å se på Messi har jeg inntrykk av at man ikke ser så mange Barcelona-kamper noe som kanskje understrekes av at du aldri har sett Messi putte ballen i nota utenfor sekstenmeteren. Messi er også en spiller som tar ansvar når laget trenger poeng og det er forunderlig hvor mange som undervurderer hans evne.

 

Når det er sagt er jeg langt fra Messis største fan og er enig i at det er lettere å spille med en klassespiller som Xavi som ofte går i glemmeboken når verdens beste spiller skal kåres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig du klarer en tofotsfinte i blinde, Corey. Det klarer en god del, men begrenset? Langt ifra. Messis finterepertoar er mindre enn Ronaldos (i den forstand man vil kalle alle Ronaldos diverse overstegskombinasjoner et bredt repertoar), men det er så uhyre mye mer effektivt. Elastico, kroppsfinter og generell guddommelig nærteknikk gjør at det er en fryd å se på gullgutten når han glir forbi spiller på spiller. Du snakker om hvor utrolig lett det er for Messi med lagkamerater som gjør jobben, men det er i like stor grad lett å spille igjennom Messi fordi han beveger seg utrolig smart og når han i tillegg gir såpass med assists er det snakk om en spiller som bidrar vel så mye som Ronaldo i et lag. Argentineren lykkes på banen til tross for hans fysiske mangler. Hvis man synes det er kjedelig å se på Messi har jeg inntrykk av at man ikke ser så mange Barcelona-kamper noe som kanskje understrekes av at du aldri har sett Messi putte ballen i nota utenfor sekstenmeteren. Messi er også en spiller som tar ansvar når laget trenger poeng og det er forunderlig hvor mange som undervurderer hans evne.

 

Når det er sagt er jeg langt fra Messis største fan og er enig i at det er lettere å spille med en klassespiller som Xavi som ofte går i glemmeboken når verdens beste spiller skal kåres.

 

Quoted for truth!

 

Ufattelig hvor mye "engelsk fotball blod" som er gjennomsyret i denne tråden. Messi har 22 mål på 20 kamper og 9 assist, det er helt ufattelig. Messi kjedelig å se på? Lite finterepertoar? Ja, da har jeg hørt det og. Messi har kanskje verdens beste nærteknikk og tar touch oftere enn noen annen. Samtidig er han blant verdens beste på å avslutte i best mulig øyeblikk og jammen begynner han ikke å score frispark og langskudd også nå.

 

Alle sier: "Messi er bare god fordi Barcelona er så sinnsykt gode", mens de samme folkene sier: "Barcelona er et oppskrytt møkkalag". Hvor er logikken?

Lenke til kommentar

*Snipp Snipp Snipp*

 

 

Du skriver at han ikke er begrenset,men presterer og skrive i samme innlegg at han har fysiske begrensninger?!Dette er noe av det jeg mener med Ronaldos totalpakke(uten å gå altfor mye innpå en Ronaldo vs Messi debatt,da denne har blitt heftig debattert allerede).Han tilbyr mye mer,i tillegg så er han aldri kjedelig å se på (ikke tenk koffert nå).

Jeg er enig i at Messi sine bevegelser er smarte,noe som symboliserer en klassespiller er mye måten han beveger seg på i viktige situasjoner.Se feks. Alan Shearer...Lenge jeg har sett denne legenden spille,men han kan vel ikke kalles for et guddommelig teknisk vesen akkurat.Bevegelsesmønsteret hans inne i 16 meteren var derimot framifrå,noe som resulterte i noen og hundre gåller.Nå skal jeg ikke sammenligne disse 2 spillerne på noen som helst måte,men heller scåre et billig poeng :innocent:

 

Og du tar feil når du sier jeg ikke ser/har sett så mange Barca-kamper.Ifjor og forfjor hadde jeg en romkamerat som var ihuga Barca tilhenger.Vi så som regel alltid Barca og Man Utd kampene sammen.Jeg sluttet vel tvert etter CL-finale tapet ifjor,etter at Barca "fansen" viste sine sanne farger.

 

Men uansett,jeg tror mine innlegg er ganske gjennomsyret av at jeg ikke er Messi-fan,og aldri kommer til å bli det.Som du skriver,det finnes en spiller i Xavi som får ufortjent lite kred i Barca,men fremdeles så kjøper alle Barca "fans" Zlatan og Messi trøyer.Jeg tror aldri jeg kunne tilgitt meg selv hvis jeg ikke hadde hatt en Giggs,Scholes eller Keane trøye i skapet...

 

 

Messi kjedelig å se på? Lite finterepertoar? Ja, da har jeg hørt det og.

 

Jeg vil du skal forklare denne.

 

Hvis du sammenligner denne fyren:

http://www.youtube.com/watch?v=FhUB2KGUueA

 

med denne:

http://www.youtube.com/watch?v=V7CbPKn-R4g&feature=related

 

Så vil jeg si at Messi har lavt repertoar ja.Og ja,jeg synes Messi er kjedelig og se på.En liten fotnote er at jeg nå har myst igjennom 4-5 Messi compilations og jeg syntes samtlige var kjedelige.Men dette er et personlig synspunkt,ikke representativt for den vanlige mannen i gata.It takes a whole lotta skills to get me off ;)

 

Sånn ellers...jeg angrer veldig på at jeg var ekstremt kritisk overfor CR når han var i Man Utd.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Corey. Ikke noe personlig. Jeg har lagt merke til at du er veldig konsekvent ved å ikke bruke mellomrom etter punktum, komma, utropstegn, spørsmålstegn o.l. Det gjør at det er slitsomt å lese innleggene dine.

 

I know.. Jeg har fått beskjed om dette mange ganger. Jeg skal ta kritikken til meg en gang for alle, og prøve bli bedre. Det er tross alt rettskriving det er snakk om :)

Lenke til kommentar

Corey. Ikke noe personlig. Jeg har lagt merke til at du er veldig konsekvent ved å ikke bruke mellomrom etter punktum, komma, utropstegn, spørsmålstegn o.l. Det gjør at det er slitsomt å lese innleggene dine.

 

I know.. Jeg har fått beskjed om dette mange ganger. Jeg skal ta kritikken til meg en gang for alle, og prøve bli bedre. Det er tross alt rettskriving det er snakk om :)

 

Hehe, uvaner er vanskelig å legge fra seg. Får bare prøve å gjøre det til en vane å trykke space etter hver setning så kommer det rimelig kjapt. :)

Lenke til kommentar

*Ufattelig hvor mye "engelsk fotball blod" som er gjennomsyret i denne tråden.

 

Du er inne i et forum for engelsk fotball.....

 

Og ja, Messi er kjedelig, men jeg tror det er fordi Barca er kjedelige.

 

Såklart vet jeg at jeg er inne på engelsk fotball forumet, men det betyr ikke at man ikke kan like annen fotball likevel. Jeg er stor fan av engelsk fotball og kan like gjerne sette meg ned og se Bimingham-Wigan, noe som ikke er tilfelle i andre ligaer enn den norske. likevel er det morsomt å se de beste lagene i Spania og Italia for det spilles mye bra fotball der også.

 

Messi har verdens beste kroppsfinter som også er de morsomste fintene å se på, han tar touch hele tiden og har en flott og free-flowing stil hvor han handler uten å ha planlagt fintene sine noe særlig på forhånd. Ronaldo har sitt sett med triks som f.eks Elastico, Oversteg, "Ronaldo-finta" og varierte såle/innsidetouch. Han er ikke særlig ustrukturert i fintene sine bortsett fra når han kommer opp i høy fart og strekker ut de lange beina sine, eller når han står stille og gjør såkalte: "coca-cola triks". Jeg synes begge er morsomme å se på, men det Messi gjør er det bare han som gjør såpass bra i hele verden omtrent. Man kan jo finne drøss med street-spillere som kan mye sykere triks enn Ronaldo.

 

http://www.youtube.com/watch?v=WP_zlly5oXU

 

Fin video med Messi. Legg spesielt merke til kroppsfinten på 1:45... Class.

 

Dette er jo en Man Utd tråd, så får vel spore den litt mer inn på den typen stoff. Fant et mål jeg selv synes er et av tidenes beste mål fra United. Det er kanskje litt for mye kroppsfinter og annen "kjedelig" dribling her for at dere liker målet, men men... [ironi]

 

 

 

Lenke til kommentar

JT er seriøst skadet i hodet. Burde starte en klinikk sammen med Captain Fantastic.

 

Btw, hva gjør Toni sammen med han igjen? Er hun virkelig så dum?

 

Kjenner du mange styrtrike enslige menn?

Ronaldo?

 

Jeg sa enslig, ikke ugift :)

Eller homo.

 

Eller homofob.... nei, det var deg :)

 

Maefteda: Så siden jeg synes Barca er kjedelige så liker jeg bare engelsk fotball?

Lenke til kommentar

Har jeg sagt det?

 

For meg virker det som om dere liker engelsk fotball så godt, at alle ting som er negativt for det, er noe dritt. Hadde det ikke vært for at jeg var på akkurat dette forumet hadde jeg trodd at dere bare spøkte med at Messi er kjedelig å se på. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan det går ann. Samme gjelder Barcelona, ufattelig å kunne synes at de spiller kjedelig fotball. Jeg kan skjønne det når dere er motstanderlaget og ikke får ballen gjennom 10 minutter, men Barcelona har noen av tidenes peneste angrep når de er på sitt beste.

 

Jaja, kanskje klikk-klakk med alle spillere i laget involvert er kjedeligere enn å spamme baller ned mot høyrevingen til verdens mest enbente og uforutsigbare spillere som slår inn på verdens beste boks-spiss... [overdrivelse for å bringe fram poeng, jeg synes sistnevntes fotball også er veldig underholdene]

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Barca og Liverpool fan, right? nuff said. Hade bra.

 

Barca er stort sett kjedelig å se på, men Messi er sammen med Rooney pdd de klart beste spillerne i verden. Over tid har Messi vært bedre og dersom man regner individuelle ferdigheter med ball syntes jeg argentineren er overlegen i sin idrett. Ronaldo har overtaket på fysikken, de flashy fintene og maks farten, men Messi har det laveste tyngdepunktet og nærteknikken jeg noensinne har bevitnet.

 

Problemet er bare at han ikke blir testet uke inn og ut. Forsvarspillet i LPD er en vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...