Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEg støtter ikke handlingen Gerrard har påført, men man kan se at Brown prøvde noe også. Vanskelig å si hva som skjedde, men mitt inntrykk er at Brown prøvde å stoppe Gerrard på ulovlig vis og Gerrard svarte med det samme.

 

 

Naturligvis er det ikke greit.

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som skjedde, men mitt inntrykk er at Brown prøvde å stoppe Gerrard på ulovlig vis og Gerrard svarte med det samme.

 

Brown prøvde stoppe Gerrard på ulovlig vis?Han bruker en velkjent stopp teknikk hvor han plasserer seg i løpsbanen.Noe som feks Vidic gjorde med Santos mot Chelsea når vi slo dem 3-0 på OT ifjor,som resulterte i Berba sitt mål.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Obstruksjon heter det. :p (og ja det er ulovlig)

 

Eh nei,det står ingenting i regelboka om at det er ulovlig å blokkere en løpsbane.Forsvar gjør dette konstant.Hvorfor tror du Brown fikk frisparket?Obstruksjon er når du har ballen,er forbi en motstander,og du blir felt med at motstanderen stiller seg i veien.Såvidt jeg så på den videoen hadde ikke Gerrard noen ball.

Lenke til kommentar

Det er ikke frispark i favør Gerrard, men det spiller forsvinnende liten rolle. Det er ikke lov å slå uansett hvor fitte enkelte mener Brown er og hvorvidt sistnevnte obstruerte (noe han gjorde) StevieG eller ikke er også knekkende likegyldig.

 

Om Gerrard slipper av kroken er det ikke fordi FA favoriserer Liverpool. Komiteen er bare så inkonsekvente og gjennomført råttene at de ikke straffer lag for like forseelser, slik er det bare. Alstor anyone? Hoho, neida, jeg bare tulla...

 

 

:D

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Men ellers har Smågal rett, det er ikke lov å blokkere. Alle som har spilt fotball, vet det.

 

Jeg spiller fotball og har spilt på relativt ok nivå,ofte som bakromsspiss.Der er det nesten en regel at løpsbanen blir blokkert så ofte som mulig iløpet av en kamp.Skal jeg liksom få frispark hver gang?Å blokkere en løpsbane går under akkurat det samme som å dekke en motspiller under en corner.Dette ser du eksempler på 5-600 ganger iløpet av en kamp.

Lenke til kommentar

Fra reglene.

 

 

Begge disse gjelder for det Brown gjør.

Impeding the progress of an opponent

 

Impeding the progress of an opponent means moving into the path of the

opponent to obstruct, block, slow down or force a change of direction by an

opponent when the ball is not within playing distance of either player.

 

All players have a right to their position on the field of play, being in the way of an opponent is not the same as moving into the way of an opponent.

 

Cautions for unsporting behaviour

There are different circumstances when a player must be cautioned for

unsporting behaviour, e.g. if a player:

• commits a foul for the tactical purpose of interfering with or breaking up a promising attack.

 

 

Denne gjelder for Gerrard.

Violent conduct

 

A player is guilty of violent conduct if he uses excessive force or brutality

against an opponent when not challenging for the ball.

 

A player, substitute or substituted player who is guilty of violent conduct must be sent off.

 

 

 

Slik jeg tolker situasjonen så beveger Brown seg med viten og vilje inn i løpebanen til Gerrard for å obstruere. Men det kan se ut som at Gerrard bruker albuen først.

 

For min del hadde frispark til pool og rødt til Gerrard vært greit fordi Brown også gjør noe som ikke er lov, og det kan se ut som han gjør ulovligheten først. Men det mest riktige ville nok vært frispark til Portsmouth og rødt til Gerrard siden det (etter å ha sett reprisen noen ganger) er han som gjør noe ulovlig først.

 

Det er lov å håpe på utestengelse til Gerrard i etterkant, men jeg har mine tvil.

 

 

 

http://www.thefa.com/TheFA/RulesandRegulations/~/media/Files/PDF/Get%20into%20Football/Referees/lawsofthegameen_0910.ashx/lawsofthegameen_0910.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...