Limbeck Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=f5nsj7gmtBI Bedre bilder Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Det er en duell om ballen og det er et uhell som alle sier. Jeg er usikker. Hadde vel ikke synes at det hadde vert galt å gi han gult, men det er ikke så galt å vise han ut heller. Showcroft går veldig hardt til. ps, sterke bilder på den videoen...... Endret 27. februar 2010 av Limbeck Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ser jo ut nesten som om Ramsey knekker benet før han blir takla, muligens er jeg blindet pga stygt bilde. Tenkte det samme da jeg så det først. Han kom styggfort, så det er vel på vei "tilbake". Hva han har gjort galt? Han har knekt begge leggbeina på Aaron Ramsey! Gjorde han det med vilje? Nei, det gjorde han ikke. Ser du tegninga? Vi mistet et kjempetalent.. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ser jo ut nesten som om Ramsey knekker benet før han blir takla, muligens er jeg blindet pga stygt bilde. Shawcross har der nettopp sparka beinet til Ramsey rett av (ja, sparka.). Så derfor er foten til Ramsey foran Shawcross? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Shawcross har der nettopp sparka beinet til Ramsey rett av (ja, sparka.). Ta av deg brillene. Shawcross er allerede i gang med å sparke når Ramsey tar ballen foran han. Med den farta du har er det jævlig vanskelig å trekke deg. Du rekker rett og slett ikke å reagere. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Shawcross har der nettopp sparka beinet til Ramsey rett av (ja, sparka.). Ta av deg brillene. Shawcross er allerede i gang med å sparke når Ramsey tar ballen foran han. Med den farta du har er det jævlig vanskelig å trekke deg. Du rekker rett og slett ikke å reagere. Raste sa det såg ut som Ramsey knakk beinet før Shawcross hadde kontakt med han, eg sa at Shawcross der hadde sparka beinet til Ramsey av. Eg sa ganske enkelt kva som skjedde. Brillene mine fungerar fint. Og ja Hyrlen, det er ein kontaktsport. Men kva har det å sei for at eg skal føle med Shawcross der? Herregud mann, Shawcross må jo skjønne at fara er der for at noko slikt skjer når han går inn såpass hardt. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ser jo ut nesten som om Ramsey knekker benet før han blir takla, muligens er jeg blindet pga stygt bilde. Tenkte det samme da jeg så det først. Han kom styggfort, så det er vel på vei "tilbake". Hva han har gjort galt? Han har knekt begge leggbeina på Aaron Ramsey! Gjorde han det med vilje? Nei, det gjorde han ikke. Ser du tegninga? Vi mistet et kjempetalent.. Vi får se hvor alvorlig det er nå først, men det sog ikke bra ut. Benet får noen stygge vridninger etter sammenstøtet Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 [quote name='TomWhittaker' date='27. februar 2010 - 21:41' timestamp='1267303291' Og ja Hyrlen, det er ein kontaktsport. Men kva har det å sei for at eg skal føle med Shawcross der? Herregud mann, Shawcross må jo skjønne at fara er der for at noko slikt skjer når han går inn såpass hardt. Ramsey går inn like hodeløst. Han knekker benet, en ren ulykke. Da bør man kunne syns synd på den som kunne gå fra situasjonen også. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 [quote name='TomWhittaker' date='27. februar 2010 - 21:41' timestamp='1267303291' Og ja Hyrlen, det er ein kontaktsport. Men kva har det å sei for at eg skal føle med Shawcross der? Herregud mann, Shawcross må jo skjønne at fara er der for at noko slikt skjer når han går inn såpass hardt. Ramsey går inn like hodeløst. Han knekker benet, en ren ulykke. Da bør man kunne syns synd på den som kunne gå fra situasjonen også. Ramsey går inn like haudelaust?! Veit ikkje ein gong kva eg skal svare til den. Ulykke - ja. Men når du går inn i duellar på den måten og skadar nokon (som då ikkje er eit usannsynleg utfall i det heile tatt), fortenar du ikkje eit lite fnugg sympati tykkjer eg. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Derfor jeg sier du er trangsynt og burde holde deg til bordtennis. En sterk duell med tragisk utfall. Ingenting annet. Lenke til kommentar
fox Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Hyrlen, ser poenget ditt med de fleste innleggene dine. Men hodeløst? Det tar kake!!! Han hadde ballen lett, idioten kom jo inn ALTFOR SEINT! Det burde han ha innsett! Men jaja, sånt skjer. Kjipt for begge. Men hodeløst?!? Endret 27. februar 2010 av Fox Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg synes heller ikke det er så hodeløst. Det er ganske typisk PL å ikke legge noe i mellom. De er ekstremt uheldige siden benet ble truffet når Ramsey har hele tyngden på den. Da slipper ikke knottene så lett. Synes ikke det er galt med rødt kort siden det er farlig å gå inn så hardt. Dog det gnager en følelse i bakhodet mitt om at det hadde vert gult om ikke Ramsey hadde blitt skadet..... Vanskelig situasjon Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Om man har meninger om andre brukeres evt brudd på retningslinjene så hjelper det PENT LITE å poste brudd på retningslinjene selv. 1 innlegg + kommentarer er slettet. PM om det skulle være noe. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Hyrlen, ser poenget ditt med de fleste innleggene dine. Men hodeløst? Det tar kake!!! Han hadde ballen lett, idioten kom jo inn ALTFOR SEINT! Det burde han ha innsett! Men jaja, sånt skjer. Kjipt for begge. Men hodeløst?!? Jeg kan ikke se at Shawcross hadde så mye dårligere sjanse enn Ramsey til å nå den ballen. Dette skjer på så små deler av et sekund. Med tanke på reaksjonstiden til et menneske blir det latterlig å si at han burde reagert. Ramsey kommer også inn fra siden, noe som gjør situasjonen enda mer formildende i favør Shawcross. Det er uansett en duell som begge går inn i 100%. Jeg skylder ikke på noen. Jeg gir ære til alle spillere som spiller slikt, det kjipe er at alle risikere slike skader. Edit: Hodeløst er kanskje feil ordvalg siden jeg liker slike dueller og Premier League oppfordrer til hardt spill. dog ikke med slike utfall. Endret 27. februar 2010 av Hyrlen Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Jeg har ikke peiling på hvordan du løper på en fotballbane, men det er ikke vanlig for min del å løpe med armene strukket strakt ut til siden innenfor straffefeltet. De fleste med forståelse for regelverket skjønner at det er en klar straffe. Synes du det var en viljehands? Om det var med vilje eller ikkje har fint lite å sei. Om du velger å overse reglene så har det kanskje ikke noe å si, men det er greit å følge de først som sist. Jeg siterer: A direct free kick is also awarded to the opposing team if a player commits any of the following three offences: • holds an opponent • spits at an opponent • handles the ball deliberately (except for the goalkeeper within his own penalty area) Det er tydelig på reprisene at det ikke er en viljehands, derfor mener jeg det var en billig straffe. http://www.thefa.com/TheFA/RulesandRegulations/~/media/Files/PDF/Get%20into%20Football/Referees/lawsofthegameen_0910.ashx/lawsofthegameen_0910.pdf Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Faktum er at regelen må tolkes også, Alt-Ctrl. Du kan ikke holde armene dine ute fra kroppen på den måten, det er ikke naturlig å ha armene der. Jeg synes synd på Ramsey, mer enn jeg synes synd på Shawcross, men det betyr ikke at jeg ikke føler med han også. Dette var en duell med uheldig utfall, det her skjer i løpet av "et halvt sekund". Shawcross går inn uten en annen intensjon enn å ta ball. Han er en beinhard midtstopper som går inn på typisk "Stoke-måte", uheldigvis fører det til en skade på en midtbanespiller og et stort talent jeg har enormt sans for, waliseren Aaron Ramsey. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Faktum er at regelen må tolkes også, Alt-Ctrl. Du kan ikke holde armene dine ute fra kroppen på den måten, det er ikke naturlig å ha armene der. Selvsagt må den tolkes. Og det er jo heller ikke slik at man kan springe rundt som et fugleskremsel med armene stikkende ut i håp om at man kanskje stopper en ball på den måten. Men det er helt naturlig at man beveger armene når en også beveger kroppen. Du kan jo prøve å løpe og holde armene stille, føles ikke akkurat naturlig. Dette mener jeg var en slik situasjon hvor armen "stikker" ut pga at spilleren er i bevegelse, altså en helt naturlig posisjon ... i den situasjonen. Derfor synes jeg straffen er billig. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Han løp i mine øyne som et fugleskremsel to meter fremover. Jeg spiller selv fotball og vet at jeg ikke opptrer på denne måten innenfor egen sekstenmeter. Armene hans står rett ut, de er ikke engang litt bøyd, men nå er diskusjonen avsluttet for min egen del. Jeg orker ikke å diskutere om det var straffe eller ikke når Arsenal uansett tok en fullt fortjent seier. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Hehe, ja. Det kommer vel ingenting ut av det uansett. Bare å glede seg til curlingfinalen nå Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Synd når slike ting skjer. Også synd at det har skjedd med Arsenal, og to av deres store talenter. Først Eduardo og så Ramsey. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Eduardo var vel knapt et stort talent da? Var vel rundt 25årsdagen hans. Litt gammelt talent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå