Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som har blitt spammet av TV2? I følge dem har vi spilt 0-0 mot Newcastle, Coventry, Arsenal, Everton, Leeds og Sheffield Wednesday. Vinner ikke ligaen på denne måten!

Jeg sto på SFO og prata med en mor. Plutselig blir jeg totalt spamma ned med rundt 15 meldinger om at det er slutt i kampene mellom United og ca. 15 lag, et av dem Wimbledon. 0-0 i alle kampene. Dette er ikke første gangen. Er jo ikke mange månedene siden de sendte 10 meldinger om et pauseresultat og 10 om sluttresultatet samt litt ekstra snax. Tøt jo inn én melding pr. minutt.

Lenke til kommentar

Så da kan vi snu på det, de dårligere lagene kan ikke hvile sine spillere foran store/viktige oppgjør siden terskelen for at de kan bikke under det kriteriet som avgjør om de kan vinne kampen eller ikke blir for liten?

 

Jeg syns dette er overformynderi, det er ingen som tar Premier League useriøst.

 

Det er ikke lett dette, og det er klart at de gode lagene har en stor fordel med tanke på at de kan sende utpå nærmest et rent B-lag og fortsatt forvente å slå bunnlagene.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg mente å huske at Wolves hadde sendt utpå nærmest et rent juniorlag og en haug debutanter. Noe jeg ser sannsynligvis er feil, aner ikke hvor jeg hadde det fra og det var også derfor jeg mente det var en greit med straff.

 

 

For om dét hadde vært greit (å legge seg mot topplagene for å spare førstelaget) så kunne det fått store konsekvenser om det hadde blitt vanlig blant bunnlagene.

Det kunne resultert i at topplagene og bunnlagene hadde spart de beste spillerne sine og brukt de mot lagene som kjemper om en CL plass. Lag som bunnlagene har en reell sjanse til å slå mens topplagene kanskje sliter mot. Lagene som kjemper om en CL plass hadde ikke hatt noe annet valg enn å stille fullt lag hver eneste helg for å ha en sjanse på å nå CL-plassen, noe de stort sett må i dag også. Bare at om dette hadde blitt en realitet så hadde de møtt uthvilte topplag og uthvilte bunnlag som kjemper det de kan for å overleve i ligaen. Forskjellen mellom stor og mellomstor kunne blitt enda større enn hva den er i dag.

 

Dette er riktignok bare jeg som ser for meg det verste, for jeg tror ikke noen av bunnlagene ville gjort det til "tradisjon" å sende utpå B-laget hver eneste helg. Men det er likevel viktig med presedens, om det var riktig å gjøre et eksempel ut av Wolves er en annen sak.

 

 

Jeg må også få legge til en ting til. Når det er siste seriekamp, og ligavinneren ikke har noe reelt å spille for mens de har en CL/FAcup-finale noen dager senere ser jeg ærlig talt ikke problemet med at de sender utpå et B-lag. Da har man vært så god at man har gjort seg fortjent til det. Blir noe annet når man gjør det midt i sesongen og ingenting er avgjort enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...