Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Btw,er det noen som vet hvem som har scoret mest mål for oss?

 

Wayne Rooney 22

Own Goals 9

Dimitar Berbatov 8

Michael Owen 7

Antonio Valencia 7

 

Own Goals har scoret nest mest mål for oss :thumbup:

 

Og di har kommet mot:

 

Arsenal (H)

Sunderland (H)

Bolton (H)

Hull City (A)

Birmingham (A)

Arsenal (A)

Portsmouth x3 (H)

Lenke til kommentar

Selvmålsregelen er vel relativt klar ja. Og hvis jeg ikke husker feil går det på om det originale skuddet hadde gått på mål, om keeperen hadde reddet eller ikke er vel irrelevant. Men, FA har folk som ser på hver situasjon og bestemmer om det er selvmål eller ikke

Lenke til kommentar
Blir litt rart å kalle Carrick sitt skudd for selvmål etter min mening.

Blir heller ikke regnet som et, da skuddet hans hadde retning på mål.

Nei det er nok ikke så enkelt, siden retningsendringen var så medvirkende til målet kan FA regne det som selvmål. Selv om jeg mener det motsatte.

Lenke til kommentar
Blir litt rart å kalle Carrick sitt skudd for selvmål etter min mening.

Blir heller ikke regnet som et, da skuddet hans hadde retning på mål.

Nei det er nok ikke så enkelt, siden retningsendringen var så medvirkende til målet kan FA regne det som selvmål. Selv om jeg mener det motsatte.

Kilde?

 

Jeg er ganske sikker på at det ikke blir registrert som selvmål dersom det originale skuddet hadde retning innenfor stengene, uansett hvor markant rettningsendringen er. Dessuten tok skuddet en "dupp" og endret ikke veibane med for mange prosenter. Dette er et klassisk deflection-mål, ikke selvmål.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at det ikke blir registrert som selvmål dersom det originale skuddet hadde retning innenfor stengene, uansett hvor markant rettningsendringen er. Dessuten tok skuddet en "dupp" og endret ikke veibane med for mange prosenter. Dette er et klassisk deflection-mål, ikke selvmål.

 

Nå står det som selvmål hos Skysports (Rooney 40 Vanden Borre 45(og) Hughes 59(og) Berbatov 62 Wilson 69(og)),samt di sa under kampen at det kom mest sannsynlig til å bli registrert som selvmål,stå tror nok Hyrlen har rimelig rett her ja.

 

SkySports matchreport

 

Edit: Men på FA sine offisielle sider står det dette: England striker Wayne Rooney scored the opener, before Dimitar Berbatov, Michael Carrick and two own-goals condemned rock-bottom Pompey to another bad day at the office. :hmm:

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Står ofte feil på Skysports, Corey.

 

Uansett, noen som fulgte med i pausen mellom Birmingham - Wolves kampen på canalplus? Der postet de worstcasescenario-tabellen dersom Pompey blir slått konkurs denne uka. Ble skikkelig kvalm når jeg så Liverpool på 3-plass, som tjener stort på at sørkyst laget går konkurs ettersom deres rivaler (inkludert oss selv) har slått pompey x2.

 

Det verste er for Rooney's del, som blir frastjålet 5 PL goaler. Målforskjellen til laget taper også betraktelig på dette, naturligvis.

 

Edit: Selvsagt meget hypotetisk, da det skal mye til før en klubb blir slått konk midt i sesongen. Tipper de klarer å få utsatt endel betalinger til sommeren og det er forhåpentligvis såpass lite gjeld (om jeg husker rett) til at investorer fortsatt kan lokkes til Fratton Park. Det er ufattelig kjipt om over 100 års rik historie blir slått i dass over natta-

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at det ikke blir registrert som selvmål dersom det originale skuddet hadde retning innenfor stengene, uansett hvor markant rettningsendringen er. Dessuten tok skuddet en "dupp" og endret ikke veibane med for mange prosenter. Dette er et klassisk deflection-mål, ikke selvmål.

 

Nå står det som selvmål hos Skysports (Rooney 40 Vanden Borre 45(og) Hughes 59(og) Berbatov 62 Wilson 69(og)),samt di sa under kampen at det kom mest sannsynlig til å bli registrert som selvmål,stå tror nok Hyrlen har rimelig rett her ja.

Ærlig talt, var det virkelig vits å påpeke noe så opplagt?

 

Ballen hadde faktisk retning motsatt hjørne, men gikk midt i mål. I tillegg ble James totalt utspilt. Reglen om at hvis ballen hadde gått innfor i utgangspunkt er det jo bare rettningslinjer, hvert enkelt tilfelle blir jo vurdert nå. I dette tilfelle mener hvertfall jeg at Carrick burde bli tilkjent målet siden han er det faktoren som teller mest for at ballen faktisk gikk i mål. Høres ufattelig dumt ut, vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...